Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Фелиция 1.3 на първа предавка


petkok

Recommended Posts

Здравейте,

притежавам Фелиция 1.3 карбуратор от 99г с газова уредба.

Чувал съм, че ако паркираш кола при лек наклон и си я оставил на първа или задна предавка, колата

би следвало да седи на едно място и без да е дръпната ръчната. Мойта обаче се движи и се налага да ползвам ръчна спирачка.

Въпроса ми е дали това поведение е нормално за тази кола?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На предишната ми кола - Mazda 626 се оказа че е издухала гарнитура на главата и нито на 1-ва, нито на задна не искаше да стой мирно. smile048

И от тогава си придобих навик след като спра да си дърпам ръчната и да включвам на скорост - ако има наклон и колата е с муцуната надолу включвам на задна и обратното влк. на първа.

Докато бях още зеленичък пробвах да я оставя по много стръмен скон на 5-та smile049 , ама тя взе че тръгна... smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай някаква идея за наклона все пак. Да разберем колко е голям.

 

Според мен се получава при наклон около 8-10 градуса, може би и по-малък.

Незнам как да го оценя на око.

Спирачния ефект от компресията в цилиндрите(+предавателното число) ли би трябвало да идва?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не Гена, не бъркаш. Принципът на ръчната спирачка е механично натягане на....... smile115 както и да е.

Въпросът ми беше подтикнат от това, че се усъмних в компресията на двигателя на колегата. Иначе според мен при наклон <10° би следвало да задържи на първа без да върви. Или де да знам. Може и да не задържа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам как може да очаквате цилиндър с обем на кутийка бира да спре един тон по баир освен ако не е заложен напреко под гумата smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При спиране под голям наклон се включва първа или задна, вдига се ръчната спирачка и се завива волана към бордюра. Така пишеше навремето по разни книжки. Да разчиташ само на ръчна или на скоростите понякога не е достатъчно. 10 градуса си е бая наклон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изобщо, в никакъв случай не бива да се разчита на спиране само на скорост по наклон!

Дори и при перфектно състояние на мотора, налягането в цилиндрите не може да си запази дълго време.

Рано или късно буталото ще прескочи ГМТ, и процеса отива на следващия цилиндър.

И те така, на тласъци движимата собственост бавно и неусетно се приближава към центъра на майката Земя :mrgreen: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Най - сигурното колега е да си подържаш в изправност ръчната спирачка и да си я ползваш ... тва с бордюри и камъни под гумите ... я хамилата , я хамиларя ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най - сигурното колега е да си подържаш в изправност ръчната спирачка и да си я ползваш ... тва с бордюри и камъни под гумите ... я хамилата , я хамиларя ;)

......я принц Чарлз. Това за ръчната спирачка мисля, че няма спор. Пък тогава и на 4-та я оставяй.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.