Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Интересно,но факт!


lent

Recommended Posts

Онзи ден отивам до кварталния Шкода магазин в Стара Загора (викам му така,защото е на 300м. от вкъщи) и гледам собственика - бърника си нещо по 120-ката :-k .Завъртях се около него и гледам че си сваля свещите с късата резба,след което си сложи 4 нови 3-полюсни,забележете С ДЪЛГА РЕЗБА!Завъртя ги докрая и вика: ''Аз така правя,ама ти да не правиш'' и се качи да пали...Всичко нормално,колата запали и даже отиде да си прави пробни кръгчета с нея :idea:

Значи излиза,че може да се кара и с дълги свещи,но при условие,че главате не е много шлайфана...така ли е?

 

Само да допълня,че не е слагал никакви втулки на свещите,нави ги докрай!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно може, но според мен шанса да си докараш главоболия е голям. Дори и само свеща да се счупи от удара с буталото,без да пострада главата, боклуците ще надерат цилиндара. Ако имаш свалена глава пробвай, според мен идва на магия над буталото.

За мен 2-3-4 точковите свещи са пълна измишльотина. Силата на тока е една и съща важно е колко ток им подаваш, а не как се разпределя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен 2-3-4 точковите свещи са пълна измишльотина. Силата на тока е една и съща важно е колко ток им подаваш, а не как се разпределя.

Не са измишльотина, има смисъл от тях.

Целта не е по-голям ток, а по-дълъг ресурс.

Броя на електродите линейно удължава живота на свещта, а в същото време цената й расте по-слабо.

Например, 3-електродната свещ има 3 пъти по-дълъг живот, и цена с 30% по-висока от едно-електродната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... по-висока от едно-електродната.

Всички са едноелектродни, просто едната има 4 маси, електрода си се износва еднакво, през него минава напрежение за всяка детонация, в коя маса ще отиде искрата е все едно.

 

Това е все едно да си навия повишаващ траф да сложа жичката по средата между 2 пластини маса и да кажа че изолацията и ще се запали по късно от волтовата дъга, отколкото ако пластината е една

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

многоелектродните свещи имат и идно друго предимство - пламъчния фронт тръгва директно към горивната камера. при моноелектродната свещ електрода на масата в зависимост от това как е обърнат "засенчва" горивната камера . това дава малко по- малка скорост на горене и донякъде е предпоставка за образуването на детонации . поне на теория е така .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А като се зацапа резбата която влиза в горивната камера със сажди и нагар, кой ще ти развива свещите , а? [-X .Тази глупост е напълно ненужна , та какво ще спечелиш като навиеш дълдата свещ , ще дигнеш компресията като позапълниш горивната камера ли, какво... ?. По добре не си правете тези експерименти, че резбата на главата за свещите трудно се възтановява!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички са едноелектродни, просто едната има 4 маси, електрода си се износва еднакво, през него минава напрежение за всяка детонация, в коя маса ще отиде искрата е все едно.

 

Това е все едно да си навия повишаващ траф да сложа жичката по средата между 2 пластини маса и да кажа че изолацията и ще се запали по късно от волтовата дъга, отколкото ако пластината е една

Тя и масата си е електрод...

Глей ся, при много-електродната свещ искрата "ходи" по електродите и ги яде равномерно, но по-бавно.

По този начин, при 3-електродната свещ централния електрод започва да придобива форма на триъгълник, при 4-електродната на квадрат.

При едно-електродната свещ всеки път искрата е на едно и също място, и междината расте по-бързо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой виждал ли е как работи многоелектродна свещ ... що ли си мисля , че искрата излиза само между централния и някой от заобикалящите електроди :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искрата става там където най-лесно може да мине тока. Когато се "изяде"/изхаби някой от електродите, искрата отива на следващия от 4те да кажем. Така постепенно се ползват и четирите електрода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...
Искрата става там където най-лесно може да мине тока. Когато се "изяде"/изхаби някой от електродите, искрата отива на следващия от 4те да кажем. Така постепенно се ползват и четирите електрода.

 

Точно! =D>

 

И има смисъл от тях, защото:

- монтират се фабрично на някои по-нови хавтомобили - тип леко спортни

- забравяш за смяната на свещите

- искрата излиза е насочена правилно и фронта на запалване тръгва от свещта към горивната камера под 45 градуса почти винаги

 

Сега е момента някой да провери в каталога на Бош примерно и да каже коя е правилната 4 полюсна свещ за нашите двигатели! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Сега е момента някой да провери в каталога на Бош примерно и да каже коя е правилната 4 полюсна свещ за нашите двигатели! smile159

Ако има информация и за други марки,да не я скатава!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре и колко хиляди км изкарват тия свещи-100 000 км ако е -е добре \:D/

Предполагам, че поне 3-4 пъти повече от едноелектродните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.