Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

За експлоатацията на дизелов двигател


Dereal

Recommended Posts

През последната седмица изминах многото като за мен почти 2000км с любимата кола. И ми направиха впечатление някои неща, които искам да споделя.

 

Дизелът макар да не е най-евтината алтернатива определено има един от най-големите автономни пробези - всички Октавии идват с 55л резервоар (освен 4х4 версиите, които са 60-ОК2 или 63л ОК1) и си направих експеримента дали мога да отида до морето и да се върна без да заредя като не съм щадил колата (във връзка с това направих някои лоши констатации за кОлтурата на движение в БГ, но това е друга тема). Оказа се, че София-Варна(+около 50км)-София изисква около 52л - 926км=51.9л smile076 , ако се вярва на колонките на Лукоил. (имам опит и с една Октавия 2 1.9 105кс, която постигна непостижим за сегашната ми кола среден разход от 4.3л/100км при ходене до Стара Загора и обратно с отклонение до Пловдивския панаир. Очевидно технологиите се развиват ;) )

Малко след като слезнах от Цариградското ми светна резервата, а компютъра казваше, че мога да очаквам още почти 90км пробег, които намаляха до 60-70 при срещите със светофарите. Т.е. съвсем реално е с един резервоар да измина около 1000км при средна скорост над 70км/ч. Моля не бъркайте средна с максимална, нали ;) Движил съм се с около 100-110 по обикновените пътища (нали ви казах за кОлтурата - реших и аз да я пробвам) и около 130-140км/ч на магистралите, като при изпреварване съм стигал до 150-160 smile068 . Във Варна, нормално тези скорости са недостижими и съответно там съм се движил по-бавно и оттам средната скорост доста падна.

Тук давам възможност на колегите с бензинови и газови автомобили да споделят техния опит. Но като цяло смятам, че с еднакво количество (разбирай литри) гориво пробега на дизела е най-голям. Не съм с SDI, нито със 130кс, а общо взето в средата (колата е от подписа - 100кс AXR мотор, на почти 30 000 км). Вероятно 1.4 TDI ще ме бие, но се съмнявам да ми предложи същата динамика и доускорение ;).

 

Макар да не видях "магията" на съвременния дизел в разход около 5/100 и по-малко при извънградско (лично аз не мога да сваля до 5/100 - по-малко от 5.3-5.4/100 не правя) оценявам като съществено предимство автономния пробег с едно зареждане smile103 - както на дълго и така и в града. В града обикновено изминавам около 600-650км преди зареждане, но с ръка на сърце признавам, че въобще не участвам в сутрешните и вечерните задръствания, което се отразява положително на разхода. smile168

 

Другото, което констатирам вече няколко пъти като паркирам колата - макар двигателя да е определено топъл той не е ГОРЕЩ!!! Същото е и с Пикасото на тъста ми - 2.0HDI - топло, но не горещо. Защо го казвам - защото преди това имах Фелиция 1.3 карбуратор, която грееше доста повече при все че има чувствително по-малък работен обем и би трябвало да отделя по-малко топлина. А и едно БМВ 5-ца паркирано пред офиса ми направи впечатление как ме лъхна с жега като минавах покрай него. Съгласен съм, че БМВ човек не взима за икономии, а в повечето случай - да кара с вратите напред, но това не променя фактите - бензиновите агрегати загряват чувствително повече. И макар да са изчислени за тях си мисля, че тези цикли на загряване/изстудяване не се отразяват положително на двигателя. Това явление с удоволствие бих искал да потвърдя/опровергая на някоя среща - имаме колеги и с бензини и с дизели, така че да си мерим... топлото няма да е проблем ;).

 

Третото нещо като сравня бензин/дизел е миризмата при първоначално палене от съответно различната горивна смес. Дори и нови бензинови автомобили миришат неприятно докато загреят и работят с преобогатена смес. Признавам без бой, че не съм "подушвал" такива с директно впръскване като например FSI или TFSI, но "обикновените" инжекциони ... понамирисват. Не е болка за умиране, но сутрин като тръгна нанякъде и се падна на светофара след някой скоро запалил и поленовия филтър не се справя с цялото ухание. Пък като повечето хора сутрин съм малко по-чувствителен и приемам нещата по-сериозно докато не влеза и аз в работен режим. Сигурен съм, че веднага ще ме контрират с "ония гадни пушещи дизели, пък и 30 годишните Икаруси smile092 ", но аз имам предвид автомобили на 10 или по-малко години, а не мои набори ;).

 

Иска ми се темата да стане място, където да споделим положителните и отрицателните впечатления от колите. И за да дам тон за по-коректен диалог - веднага давам една бонус точка на бензина по отношение на тихата работа - нормална, добре поддържана бензинка често работи доста тихо и равномерно smile159 Друг е въпросът, че ми харесва да имам малко сърдит трактор отпред, който не си пести коментарите като го пришпорвам за състезание :) - зер дизела е за по-спокойни хора, не за състезатели ;)

 

EDIT:

 

Юли, възможно е да миришат, обикновено не стоя зад моята кола като тръгвам, защото съм вътре да я карам ;). Не споря, а споделям, че усещам миризмите на много повече на брой незагрелите бензини, отколкото дизели. Възможно е поленовия филтър по-добре да се справя с тях или пък да попадам зад загрели дизели - не знам. Приемам корекцията, че съм сложил бензина като цяло като миризлив.

Предполагам, че наистина ще стане пак спора бенз/дизел, но желанието ми да пиша е за да споделя с колегите приятните за мен впечатления от колата. Предполагам, че има и други хора, които са си доволни от колите ;) - защо да не го споделят тук?

 

The Best Forman - икономията въобще не я разглеждам на пари - на пари най-евтино е газ - каквато и да е газ е по-евтина и от нафта, и от бензин. НО като КОЛИЧЕСТВО гориво дизела смятам, че е най-ефективен/икономичен. Не пари, а ЛИТРИ гориво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Марто, това ще се превърне в поредната тема дизел срещу... Както и да е. Изчетох написаното от теб. Не ми се коментира всичко (отговора е в началото на поста ми). Само на едно искам да се спра: миризмата на бензиновите коли, за която пишеш. Личното ми мнение е, че тя е по-слаба в сравнение с това, което човек може да подуши зад твоето комби. И понеже знам, че ти си душил зад колата си, но не искам да изтъквам това за довод, ще кажа друго. Днес на срещата на НИМ се надушваха (как звучи само) газовете на О2 на чичо Джак. Колата му в никакъв случай не пушеше, а и беше добре загряла... Мога да дам пример и с други колеги от форума, собственици на дизел, но мисля, че е излишно. Това, което искам да кажа е, че бензина си мирише на бензин, дизела на дизел. Но не съм съгласен с твърдениет, че бензина мирише повече. Ако той теб те дразни или ти е неприятно - това е друг въпрос, който обаче не бива да бъде поставян под общ знаменател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук давам възможност на колегите с бензинови и газови автомобили да споделят техния опит.

Аз само ще си споделя опита , па дали дизела е най - икономичен на пари може да си правите вие сметката ... София - Варна - София = 65 литра газ ( грубо ) с Форман 1.3 карбуратор и скорост поносима за тоз миксер ... София - Сл. бряг - София = 50 л. ( но на връщане разстоянието от 380 км. го взех за 3 часа и малко с Вектра 1.8 ) ... та като разход е много добре макар , че Формана дава при 100 - 120 км. 5/100 на бензин , но като пари газта си е евтинийка smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Марто, не знам защо не можеш да я докараш до 5/100 или по-долу... На сестра ми мъжа веднъж взе колата ми и каза, че Сф-Варна-Златни-Варна-Сф е минал без да му светне лампата за горивото и 4.4/100 по комп-а. без обезвъздушаване на резервоара. Аз общо взето, през цялото ми каране на Шкода-та се въртя, все около 5/100 +/– 0.2л

Съгласен съм с това, че с едно зареждане, дизеловия автомобил минава най-голямо разстояние. До Австрия при последното ми пътуване, когато спряхме да зареждаме, на бензиновата кола в групата, остатъка в резервоара беше под 1/4 /2.0 Subaru/, а аз бях с половин резервоар...

Не съм съгласен и аз за миризмата! Всичко зависи от това, как е поддържана колата и дали има катализатор примерно. В щатите, никога не ми е замирисвало на бензин или някви подобни гадорийки, освен на безниностанцията, когато сипвам в колата. Дори в задръстванията можеш да караш с отворен прозорец при всички тези бензинови лами, които са по пътищата...

За отделянето на топлината от двигателя - нямам наблюдения, но наистина се е случвало да ме лъхне доста жега от бензиновия дзвер в гаража. Може би пък самата изолация на отсека при дизела да не позволява да се усети топлината...

Ай наздраве от мен! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откакто я имам Фабията-

Варвара(около 80км под Бургас)- София

4.7л/100км по първокласен път(Варвара-Бургас) след като се кача на магистрала разхода се вдига, като в София съм на 5.3л/100км и средна скорост 98км/ч(всичко по борд комп-а).

Като цяло под 5.3л/100км не съм падал извън града.

Двигателя е 1.9TDI PD.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми аз с.Лозенец-Бургас (около 60км) бях на ,4,7л./100км. среден разход като съм карал с около 100.След това на магистралата до София съм карал с около 130, крайния резултат в Сф беше среден разход 4,9.Колкото за разстояние изминато с един резервоар - тръгнах от София с пълен резервоар, ходих до с.Лозенец на море и се върнах, като в София ми остваше 1/4 от резервоара(тая дето е в червеното) Но ми направи впечатление че стрелката на горивото не се движи равномерно :-k на отиване според стрелката изхарчих 1/4 от резервоара, а на връщане 1/2 ( и в двете посоки съм пътувал сам с незначително количество багаж)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с обонянието си е индивидуално, има някои много чувствителни носове. Лично мене единственото което съм усещал като неприятно е газ - явно от нерегулирани газови уредби на бакшиши. Бензин и дизел не съм ги усещал. Трябва да имаме предвид, че бензиновите и дизеловите коли които се карат в момента идват от запад с добре регулирани уредби, докато с газта - общо взето "сулио и пулио" им "разбират" и ги "правят". Сега вече - ако някой чипосва дизел или бензин - допускам, че е възможно да почнат да понамирисват, а дизелите да почват да "попушват" и още повече. Едно е сигурно - няма дизел, който да му дадеш пълна газ рязко и да не изкара сажди, въпроса е - това ли е нормалния начин на каране. Който е нервак - да си купи бензин с повече клапани , турбини и т.н.

 

Понеже имам и двете - и бензин и дизел и ги карам и двете мисля да кажа две думи по основната тема.

Дизела си има своите предимства - наистина при стандартния резервоар - 55л е нормално да има по-голяма автономност. Това не е чак от решаващо значение, защото - накрая пак трябва да се зарежда.:) . При бензините, както сега са жеги, неминуемо има и изпарение. Особено ако е по-стара колата и не е дотам добре уплътнена гор. уредба - определено количество бензин се изпарява. Всеки знае примерно на карбураторните Шкоди как има теч около карбуратора и т.н. При дизела такова нещо няма. Ако има теч, ще си стои мокро, а не да "изчезне", "изсъхне" и човек да се чуди откъде му намалява горивото в резервоара. Имам приятели, които се чудят защо като заредят половин резервоар и 3 месеца колата стои на едно място, после имат четвърт резервоар - отговора е елементарен. Освен това има нещо като "изветрял бензин". Не ми е ясно какво точно представлява "явлението", но оставете бензин 6 месеца да стои и после го налейте и ефекта ще е колата няма да върви по същия начин - почва да придърпва и т.н. Само мога да предполагам, че някои важни по-летливи съставки са се изпарили и затова е така? При нафтата - най- много да забележите ефекта на утаяване - боклуците отиват отдолу, но нищо не "изветрява".

Друго качество - дали предимство или не на дизела е, че ако се наложи да се тегли нещо - примерно кола, ремарке, каквото и да е - изобщо не се замисляш, докато с бензина си правиш сметка, абе аз теглих тоя и тоя, дали няма да ми тръгне съединител и т.н. На мене ми се е налагало 3,4 пъти по 20-на км да тегля разни и колата не усеща голяма разлика - то си е трактор буквално. Може и още да се говори, най-сериозния недостатък на дизела е неговата "тромавост", това се елиминира от новите двигатели с турбо, обаче естествено за сметка на икономичността - безплатен обяд няма. Така че не е чудно да не може да слезе под 5 един TDI мотор, при нормално каране със 110км/ч., ако беше само DI - нямаше проблем, но пък нямаше да я има тая динамика "ала бензин".

 

Извинявам се за това "съчинение" , ама намерих време да пиша някакви надявам се не съвсем грешнио неща. И не се карайте - бензин - дизел, щото оправия няма. А.. и 2-те си имат плюсове според мен. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нищо по-хубаво от миризма на изгорял бензин/керосин smile035 Само, че аз никога не съм усещал такова нещо, може би защото не карам с отворени прозорци. Единствено се усеща много кофти като спреш зад кола на газ - веднага пускам рециркулацията. За топлина не съм се замислял, не виждам какво ме бърка. Иначе евала за разхода!

Ама много издирявате бе колеги. Аз като чета форума и се замислям дали не съм глух/сляп/със запушен нос/намалена чувствителност на ръцете и краката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки се вози с това дето го гори колата му, аз не разбирам какво е това за или против едни или други горива. Некой може да гори и дърва с въглища като парен локомотив- к-во ми дреме. Да слага еко филтрите и пречиствателните станции в едно ремарке и да кара :) Всички могат да смърдят без изключение - било бензинови, нафтови печки или газови котлони- като им са скапани катализаторите или горенето им не е наред, особено ако давят. Има вариант със сбъркан въздух да смърдят отзад, въпреки че запалването може да им е прецизно. Еднакво е гадно като караш след такова независимо дали ти прави облаци дим с миризма на неизгоряла нафта, бензин или газ. Причините във всеки случай са технически и са най-различни, всяко подобно возило си има индивидуален проблем. Не виждам обаче причина за особено отношение към изправна кола на пътя, независимо какво гори, която отговаря примерно на Е2 или повече. Пък и да не отговаря а се побира в нормите за технически преглед. Според мене- доста са либерални нормите но какво да направим в случая :smt034

Колкото до разход, всеки разходва толкоз, колкото му тежи десния крак. Като за постижение мога да кажа че с 55 л. /около 55 лв/ газ съм минал 900 км 45% първокласни пътища+ 45% магистрали+ 10% градско- нормални скорости в рамките на позволените без да се влача. Съгласете се, че това няма как да мирише, то аз му се чудя как му стига газта изобщо да се движи, 1 т и сто кила собствено тегло със 75 к.с. И да, газовите особено с изпарители поне 2 пъти в годината имат нужда от реглаж, и това струва пари за кафе и става за 2-3 минути. Изключвам газ-анализ щото примерно струва повече но не е задължително за да не може без него. Като не се прави своевременно реглаж- или горят много и миришат отзад или не вървят.

П.С. И още едно нещо не разбрах: що е то икономия в литри а не в пари :roll: Доколкото ми се побира в ума едното е технически разход, а другото икономически. Ако горим 2 на сто по 30 лв за кило гориво ква е далаверата... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

O1 1.9TDI 90к.с. съм постигал 2.8/100 smile152

това за какво разстояние и по какъв терен, колега? щото и аз постигам подобни резултати, като се връщам от вилата (спускане от 800 докъм 200 м надморска височина), ама като отивам натам, нещата са доста по-различни. smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз със нашата Турка съм постигал (по борд компютър естествено) 3.3л/100км на връщане от Боровец и 3.8л/100км в отсечката между Ботевградско и магистралата!Иначе извън градско като си я газиш е около 5-6.5 ако много бавно караш пада под 5 на 100%.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Едно е сигурно - няма дизел, който да му дадеш пълна газ рязко и да не изкара сажди...

Напротив, има. Всички, които са оборудвани с DPF (филтър за твърди частици). Задното им гърне е толкова чисто колкото на новите бензинки smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами и аз съм поистигал 1/100 при слизане от Узана. Нагоре обаче 7/100 си ги знае. :D
Аааа,ко направи бре!Много е 1/100!Вие в Габровото като се спускате,винаги сте с изгасен двигател! smile091
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аййййде пак се почна, дизел или бензин.

Това за миризмата е много субективно и не бих го приел за критерий. Аз например обичам миризмата на лук и чесън и ги ям с удоволствие. Но когато съм ги ял приятелката ми си хващаше автобуса, и не се возеше при мен защото ги ненавижда като миризма. Аз лично повече харесвам миризмата на бензиновият двигател. Фен съм на бензина, защото дори и след години зверско юркане почти не се променя звукът на двигателя. А същевременно съм свидетел как дизелите лееекичко започват да потракват, колкото и добре да са поддържани. А някои от тях направо започват да си дрънчат зверски. Говоря за ауди А6 4.2 дизел на един комшия, купено чистак ново преди 3 години, човека страшно много си го "глези" , не е някой невеж, разбира от двигатели бивш механик в СО МАТ е, a сега пак е шеф на сервиз. Извинявам се предварително на дизеловите колеги но сега това 4.2D като запали сутрин, го чувам до 4 етаж, като е студено трака като трактор Беларус.

Вярно, че икономията на дизела никога не мога да я постигна дори и с моите 3 цилиндъра, но ако ще трябва да търпя този "концерт" в стил индъстриал техно, само и само за да пътувам километъра за 2-3 стотинки по-малко... НЕ БЛАГОДАРЯ!!!

Дизелът е само за тракторите, корабите, влаковете, големите джипове и камионите. Комбинацията Фабия +дизел ми е трудно да я приема

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само едно ще ти кажа..., ЧЕ КОЙТО СИ Е КУПИЛ ДИЗЕЛ, НИКОГА НЯМА ДА СЕ ВЪРНЕ НА БЕНЗИНА, smile004 изключвам VALDO - той нещо се е побъркал от влажния въздух в Бургас.

Като са му разместили центровката на съседа ти.... не значи, че всички дизели тракат - моя не трака, а мърка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aйди ся!Не стига,че не пуши,ами и не трака!Да не си сменил с бензинка?!!! smile091

A понеже си голям икономайзер като габровец ти предлагам това :

http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=205025

smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile091 Eй ся,имам едни стари дънки...и ще правя smile091

абе нали знаеш че мойта нафта извира на 1.20

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз често пържа цаца, пържа калмари, пържа картофи, пържа пилешко... че като се замисля колко мазнина изхвърлям, то да взема да си купя един дизел а?

Даже имам едни стари дънки, които мога да ги жертвам за целта.

А аз се чудих толкова време защо на самите дънки пише DIESEL, а то ето каква била работата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз се чудих толкова време защо на самите дънки пише DIESEL, а то ето каква била работата...

 

да,да smile091
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
Тук давам възможност на колегите с бензинови и газови автомобили да споделят техния опит.

Аз само ще си споделя опита , па дали дизела е най - икономичен на пари може да си правите вие сметката ... София - Варна - София = 65 литра газ ( грубо ) с Форман 1.3 карбуратор и скорост поносима за тоз миксер ... София - Сл. бряг - София = 50 л. ( но на връщане разстоянието от 380 км. го взех за 3 часа и малко с Вектра 1.8 ) ... та като разход е много добре макар , че Формана дава при 100 - 120 км. 5/100 на бензин , но като пари газта си е евтинийка smile049

 

Аз с моята Фелиция се върнах от морето - 35 л газ от Варна до София. На магистралите стигам 100 - 120 и ги поддържам без проблем, още повече, че съм натоварил цялото семейство и багажите от морето.

 

Фабията сега я разработвам, днес за пръв път я карах на магистралата, но ми е рано да давам мнение за нея.

 

Като цяло - газта си е евтинджос, но то ако има начин с вода да я караме, и вода ще сипваме. Втори път не бих си сложил газова уредба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Газта си е рискова работа. Освен ако самата кола не е направена фабрично за газ. Всякакви други изобретения , от каквито и реномирани марки да са, все леко намирисват, в подземния гараж където си държа колата беше влязал един газаджия, и на сутринта не можеш да влезеш в гаража от смрад.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.