Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Кой има право да ни спре на пътя


shkoderator

Recommended Posts

Ако някой колега знае - да ни информира информирано, защото от следното интервю с Красимир Костов разбирам, че може да ни спира всеки, но трябва ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да има светлоотразителна жилетка с бадж с индивидуалния номер и надпис Трафик Контрол (как ще го видя баджа в движение, не ми е много ясно), както и да НЕ спирам веднага през нощта на полицейски коли със синя лампа, тип капка. При лампа тип крило да се спира веднага, защото щели да ни арестуват. Въобще, с една дума, не ми харесват тези РАЗТЕГЛИВИ понятия и предписания. А ето и самата статията:

--------

"Всеки униформен има право да ви спре на пътя. Заради летния трафик на катаджиите помагат хиляди техни колеги от охранителна полиция. Повечето от тях в последните две години са преминали специален курс и със стоп-палката изпълняват задълженията си и съвсем не заработват на частно. Те имат право да пишат актове, информира bnt.bg.

 

"Когато те в този часови отрязък или в този ден извършват такъв контрол, трябва да са със светлоотразителни жилетки и със индивидуален бадж, на които е изписан индивидуалният номер на служителя, фамилията, и по този индивидуален номер се знае от кое подразделение на МВР е той", каза Красимир Костов - КАТ.

 

На баджа задължително трябва да пише "трафик контрол". Това гарантира, че служителят е завършил специалния курс, ако не - мами. Истински опасни на пътя обаче са тези, които само носят полицейски униформи. Това са магистралните грабители с фуражки, появили се през 90-те и действащи и сега, макар и по–рядко. Мишена продължават да са им турските гастарбайтери.

 

"О, гледам по телевизията и чета новини в интернет, и ме е страх. Опасно е особено за турските граждани. Това е голяма опасност за нас", каза шофьор от Турция.

 

"Гражданите не трябва да спират за почивка на нерегламентирани паркинги. Да спират по бензиностанции, на осветени места, в близост до полицейски патрули", каза служител от "Криминална полиция".

 

Грабежите са в пъти по-малко в сравнение с бума им преди години. 1 на 1 000 000 е вероятността да станете тяхна жертва.

 

За ваша сигурност - ако цивилна кола със синя лампа–капка се опита да ви спре на магистралата през нощта, по-добре не спирайте веднага, съветват от полицията. Обадете се на 166 и проверете дали такъв наряд трябва да се намира на това трасе в този час. Не си и помисляйте обаче да не се подчините на редовен патрул. Колата му е бяла, има надписи "полиция", а синята му лампа е тип "крило". Ако не се подчините, ще ви арестуват. "

----------------------

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:smt018

Здравейте колеги,

Всеки униформен полицай има право да Ви спре на пътя, да направи проверка и да Ви напише акт или фиш!

Информация от извора!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:smt018

Здравейте колеги,

Всеки униформен полицай има право да Ви спре на пътя, да направи проверка и да Ви напише акт или фиш!

Информация от извора!

 

Няма такива екстри. Преди години на пътя баха само от КАТ/имаха кант/. След това пуснаха към РПУ сектор пътен контрол, но без да са маркирани и явно делата заваляха и сега пак въведаха маркировката на полицаите имащи право да контролират на пътя. Редови полицай от РПУ няма право да глобява. При написване на такъв акт той лесно пада тъй като пол. не е овластен и е превишил правата си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То че всеки полицай има право да спира е сигурно, друг е въпроса какви проверки има право да прави.

Например лични документи и съдържание на багажника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile021 колега, ще ми е много интересно ако те спре както ти казваш 'обикновен' полицай и ти напише акт, дали ще отпадне в съда..

Впрочем ти откъде почерпваш информация

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile021 колега, ще ми е много интересно ако те спре както ти казваш 'обикновен' полицай и ти напише акт, дали ще отпадне в съда..

Впрочем ти откъде почерпваш информация

 

Ако е към мен отправен въпроса твърдо ДА и ще си плати за наглоста след като му поясня закона. Няма да е първия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, напоследък има малка промяна по въпроса. Уверявам те че това с отпадането на акта в съда е минало.

Ако не ти се вярва, провери в местното полицейско управление. Ще останеш изненадан.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То както е тръгнало скоро време и служителите на ВиК, Топлофикация и EVN ще могат да ни спират на пътя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, напоследък има малка промяна по въпроса. Уверявам те че това с отпадането на акта в съда е минало.

Ако не ти се вярва, провери в местното полицейско управление. Ще останеш изненадан.

 

И какво да проверявам има си ПК и една вътрешна разпоредба за така наречените ком. звено/нещо като отдельонен/ да спират/това е от година,от как промениха структората/. Обаче вътрешните разпоредби в съда не вървят. Там върви закона. Жив промер: авер спрян от полицай без маркировка-съответно ги наредил бързо и се светнал да звънни на 166 кадето вървят записи,а ония били доста нагли и след бърза спявка с админ.съд сега са пешаци/преди 2 месеца/. Нали се сети при админнистративния само вкарваш жалба и той ги нарежда по всички пропуски и нарушения/сам се самосезира/.

Още един пример: Живея в центъра и пристига паяка съответно оня нагъл. Почвам го.

1. няма заповед да дига коли кадето няма знак за извозване.

2. имало разпореждане на кмета-нама съгласувана заповед с началник КАТ, както и не носи заповедта на кмета.

3. при извозване се налага ПАМ - като не е в описаните в закона случаи трябва да има заповед за моя автомобил и номер. липсва :) заповед.

4. обясних му бързо какво се случва за кражка по време на служба, какво го чака и съответно си прибра камиончето и замина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко общинска информация, вдигането на автомобил с паяк в своята правна същност е незаконно, и само който не е завел дело не го е спечелил.

Много често ме викат да дам запис от вдигане на автомобил за доказателствен материал по дадено дело.

Дори и да си в някакво нагло нарушение, пак имаш шансове срещу паяка.

Но понеже народа знае че като се стигне до съд "филма" става много дълъг, и предпочита да не си усложнява ежедневието.

013024419.jpg

013024420.jpg

 

Уточнение

Юридически аз нямам нищо общо с паяка, само, в качеството си на подизпълнител, го поддържам техническата му система за видеозапис и малко разбирам и от хидравликата(IVEСO си поддържат ходовата част) и малко съм запознат с делата срещу паяците.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те в Бургас,а сигурно и навсякъде са така,паяците се използват само да пълнят хазната на общината!Какво ми дигат колите по разни места дето не пречат на никой!!!Да вземат да ги дигат от малките централни улички дето е ужас!Ама не!

](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брей, то шофьорлъка бил само за юристи май :) Аз си имам друга система, когато ме спрат - ако е за нещо обичайно от сорта на минаване на жълто или неправилна маневра обикновено не споря, признавам си вината и казвам, че съм действал по лична преценка, за да не застрашавам движението или дори напротив - ще го застраша, ако опитам да спра рязко или с друга маневра. Обикновено като видят, че за последните 5 г. нямам актове и им обясня що не съм си извадил полагащия се "златен талон" в КАТ поради липса на време, шапчовците ме пускат по живо по здраво с едно "строго мъмрене" да внимавам повече ;)

А за паяците е ясно, че са незаконнни - имаше голяма дискусия, но въпреки обявяването им извън закона продължават да си действат... ма то какво ли е законно в нашата мила родина?! Как стои обаче въпроса със скобите - знае ли някой какво се случва, ако откажеш да си платиш или си я разкопчаеш сам, могат ли по закон да те подведат под отговорност?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То това си е от край време. Полицай от РПУ нама никакви права на пътя.

smile091 smile091 smile091 пробвай да не спреш smile049 Полицаите от охранителна поолиция ДО СЕГА имаха право да проверяват коли, но не и да пишат актове по ЗДвП, само за Граджданска отговорност, защото там акта е по Кодекса по застраховането. Понастоящем почти всички са преминали курс със изпит и имат всички правомощия не само да те спират (което винаги са можели), но и да ти напишат АКТ или ФИШ по ЗДвП, магат да работят също с дрегер или трафик-радар. Така беше и преди години, преди едни "умни глави" да решат, че корупцията ще се изкорени, като актове по ЗДвП пишат само КАТ, а покрай патрулките на охранителна полиция да профучават пияни рейсъри без книжки със 100км/ч и при проверка да си дават личната карта :smt034 :D След няколко години същите умници решиха, че за малката ни държава 1000 трупа на пътя годишно са лекичко притеснителна цифра и не достигат хора за пътният контрол и затова бяха върнати правомощията на охранителна полиция, да пишат актове по КАТ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То това си е от край време. Полицай от РПУ нама никакви права на пътя.

smile091 smile091 smile091 пробвай да не спреш smile049 Полицаите от охранителна поолиция ДО СЕГА имаха право да проверяват коли, но не и да пишат актове по ЗДвП, само за Граджданска отговорност, защото там акта е по Кодекса по застраховането. Понастоящем почти всички са преминали курс със изпит и имат всички правомощия не само да те спират (което винаги са можели), но и да ти напишат АКТ или ФИШ по ЗДвП, магат да работят също с дрегер или трафик-радар. Така беше и преди години, преди едни "умни глави" да решат, че корупцията ще се изкорени, като актове по ЗДвП пишат само КАТ, а покрай патрулките на охранителна полиция да профучават пияни рейсъри без книжки със 100км/ч и при проверка да си дават личната карта :smt034 :D След няколко години същите умници решиха, че за малката ни държава 1000 трупа на пътя годишно са лекичко притеснителна цифра и не достигат хора за пътният контрол и затова бяха върнати правомощията на охранителна полиция, да пишат актове по КАТ.

 

smile091 smile091 smile091 smile091 smile091 smile091 smile091 smile091 smile091 smile091 smile091 smile091 smile091 В момента карам с книжка завършила на 06.03.2008г. талона го няма от 2005г. спирали са ме и кво. момче не знаеш с какво се захващаш. какво е здп-и кво. чингито е в нарушение на змвр,здп,ппздп,занн,гкп и поне контитуция. аз мога да си платя там едни 200лв. като извика колегите, ама той колко ще плати по всички нарушения? в момента съм на повечко РАКИЙ и за това те отварям като на АВЕР. Не вярвай на колегите ти. МНОГО ГОВОРИТЕ ТУК, АМА НА ПЪТЯ И ПРЕД АДМИНА МАЙ ВИ НЯМА.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Krankenstein

проверих как стои въпроса със скобите в Бургаско. Тук има само 3 скоби, които са прилично ръждясали от години, и не е обичайна практика да се използват, сиреч тук си я краме само на паяци. Но юридически от Общината ми дадоха следния отговор:

Нарушавайки целостта на поставеното заключващо устройство може да бъдеш подведен под отговорност за увреждане на общинска собственост, и за опит за укриване на нарушението извършено от самия теб (след консултация с фирмения адвокат стана ясно че последното становище трудно може да бъде пледирано в съдебна зала, поради разтегливата си същност и веднага би паднало, ако съда тръгне "ДА СЕ ИЗЛАГА" и да даде ход на такъв иск бил той и от общинските власти). Разбирай че скобата се тълкува като един вид "гаранция", че ще си останеш на местонарушението и ще изчакаш контролните органи констатирали същото да дойдат и да ти наложат съответната парична и/или административна санкция.

Абе пич правичката да си кажем на общината и пука само че си и потрошил железарията (скобата), тях слабо ги интересува че нарушаваш ЗДП.

 

А нека да дам един повод (казус) за размисъл на целият форум.

Когато учех в София първата ми квартира беше на бул. "Скобелев" до пресечката с Витошка, и видях (по скоро чух и излязох да видя) следната ситуация. На автомобил паркиран от страната на НДК, някога е била поставена скоба, в същото време един стрийт рейсър каращ към Западен Парк Влиза с голяма скорост откъм Витоша, губи управление (тогава още Витошка не беше затворена за колите), и се блъска точно в съседната и в тази кола, като оставяме на страна че я потроши сериозно, но и на практика счупи и поставената на предно ляво колело скоба. Та кой е виновен и за какво е виновен, случката се получи доста заплетена. Интересното е, че паркираната кола се оказа на човек живеещ някоко пресечки по натам, който е забравил да си вземе талон за "Синя Зона" и от него разбрах, че Общината (в лицето на фирма Паркинги и Гаражи) го е подгонила него за счупената скоба.... smile091 smile091 smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mерси за щателното разяснение =D> :) Интересно, когато слагат скобите дали записват в момента номера на колата и мястото, на което е била паркирана... щото съм чувал за такива нарушители, дето сами си ги разкопчават /без да ги повреждат/, мятат ги в багажника и си ги ползват после по някакви си други предназначения :mrgreen:. Тук вече става въпрос и за кражба на общинско имущество май. На мен лично не ми се е отдавал такъв случай, понеже единствения път, когато ме закопчаха бях оставил колата на аварийки пред офис на Еконт и ония с жилетките ме чакаха да изляза... не съм се и разправял с тях, дадох им направо 10-тачката, макар че практически не бях паркирал, а само бях спрял там за няколко минути. Приех го като наказание, задето ме домързя да паркирам в някоя от съседните преки и да походя няколко метра в повече :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...бях оставил колата на аварийки пред офис на Еконт и ония с жилетките ме чакаха да изляза... не съм се и разправял с тях, дадох им направо 10-тачката, макар че практически не бях паркирал, а само бях спрял там за няколко минути...

Мите, в закона "паркирал" не се тълкува по време за престой, а с факта, че си напуснал автомобила ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам Юли, но за жалост бях сам и нямаше кого да оставя в колата. Както казах, друг път винаги гледам да спирам на места извън синята зона, ама това беше в края на работното им време и в периферията на зоната, та реших, че вече са го ударили на уво и най-малкото няма да довтасат за 2-3 мин... но уви!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато се монтира скоба се записва задължително час дата мястото (улицата) на паркирането и номера на МПС-то а в някои общини правят и кратко описание на местонахождението, примерно "срещу офиса на Глобул", или нещо подобно.

Скобата, Поне в Бургас, също си има номер, който се записва, за да се разбере на края на деня кое МПС е проявило инженерна мисъл и си я размонтирало само

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.