Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Моторна спирачка - що е то?


Tricky

Recommended Posts

Отскоро се наслаждавам на бордови компютър. В повечето време гледам моментния разход, без да съм мазохист ;). Следният въпрос ми се върти в главата и не ми дава мира: защо когато колата се остави на 'моторна спирачка' разхода дава 0,0?!? Какво ме смущава най-вече? Двигателя трябва да работи за да имаме 'моторна спирачка'. Работата, която двигателя извършва може да действа в две посоки - ускорение и спиране, как при това положение може да се обясни разход от 0л/км при спиране? Имам следните предположения, дано някой помогне да установим истината:

- разходът е извън обхвата на дебитомера.

- това е някаква компютърджийска хватка.

- измерването на разхода всъщност е на 'друго място', а не на 'входа' - в следствие, на което показанието е на друг показател, например 'качествено изгаряне на горивото' (само си съчинявам) и не отразява действителния разход на гориво.

Не съм авто-техник, залагам само на здравия разум и познанията си по физика, които твърдят, че колата не може да спира с двигател без той да работи т.е. да харчи(гори) гориво.

П.П.

Става въпрос за бензинов двигател, но лично залагам да няма разлика с всеки двигател с вътрешно горене вкл. дизел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 94
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    17

  • joro-120L

    11

  • Tricky

    8

  • bega4kata

    7

Що да не може двигателя да се върти без да консумира гориво ?!!!

Я извикай 3,4-ма съседи ... и ги накарай да те бутат като си на 3-та примерно без да си дал на контакт .... :D Нали двигателя се върти ..., гориво не му даваш ..., а съседите пъшкат :D ( демек някой ги спира ...).

После дай на 1-ва и пак да бутат ..., ако може по баир ...това е то моторната спирачка . Гориво не се консумира . Компресията създава съпротивление ... Триенето пренебрегваме :) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано, за всички упоменати случаи, не съм виждал нито съседи, нито не-съседи... вероятно защото колонките на колата са големички...

А сега малко по-сериозно - компресията в един цилиндър в за сметка на останалите, т.е. има я защото, обърни внимание, има горене в друг цилиндър!!! Сиреч двигателя работи smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото съм чувал,при тези обстоятелства,двигателя се захранва от дюзата за празен ход (може да не е точно дюза :roll: )Т.е. двигателя си работи,ако беше хибрид,тогава наистина може да е 00 разхода smile004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моторна спирачка: По дефиниция е спиране с двигателя. Сега да порасъждаваме. За да спираш трябва да отнемаш енергия. Каква енергия отнемаме? Ми кинетичната енергия натрупана при ускоряването на колата. До тук добре. Следва въпрос какво се случва в действителност. При нормална работа на двигателя той върти колелата и от там "бута" колата. При моторна спирачка двигателя е самата кола, а спирачката е двигателя. Т.е. колелата въртят двигателя. Ако в този момент педала на газта е напълно отпуснат се задейства специален "бутон" който подава информация на ЕКУ-то и то прекратява подаването на гориво ... до спадане на оборотите под определен минимум (в зависимост от двигателя между 1000 и 1200 оборота). Защо до тези обороти? Ми защото ако оборотите паднат по-ниско и се натисне съединителя двигателя няма да има обороти и ще загасне.

 

Следва въпроса колко ефективна е тази "моторна спирачка". Ами зависи. При дизела малко! Просто при него няма дроселова клапа и колкото сгъсти толкова и използва след това при "разпъването". Дефакто спирането е равно на загубите от триене. При бензина нещата седят малко по-особено. Поради наличието на дроселна клапа в смукателния колектор се получава вакуум и двигателя работи като вакуум помпа, т.е. спирането е по-ефективно. Дали това е плюс или минус? Личното ми мнение - минус! При дизела имаш възможност да спираш на двигател от голямо разстояние с нулев разход и/или да пускаш по-дълги нанадолнища на скорост, отново с нулев разход.

 

Е, надявам се цялата тая плеяда по-горе да е била полезна.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото съм чувал,при тези обстоятелства,двигателя се захранва от дюзата за празен ход (може да не е точно дюза :roll: )Т.е. двигателя си работи,ако беше хибрид,тогава наистина може да е 00 разхода smile004

 

1) Прочети плеядата ми горе

2) Не е дюза, а жигльор

3) Говорим за автомобили с инжекциони или дизелови

4) Като споменаваш хибрид уточни кой тип: пълен или не? Въпреки, че и при двата разход 0 е възможен! BTW на BMW efficient dynamics дефакто е мек хибрид

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Упс, плеяда или тирада?? smile168

 

Като оставим настрана патоса :) мисля че изводът се самоналага: щом двигателя работи, значи консумира гориво, значи не е възможно да е 0л/км!

 

В действителност дали са жигльори за 'ниски обороти' или 'моторчето за оборотите' ефекта е един и същ - гориво се харчи въпреки показанията на компютъра.

Де-факто двигателят не спира колата само заради вътрешното си триене.

Плюс-или-минус автоматиците нямат 'моторна спирачка' което се оценява като минус.

Дизел - наистина знам, че при дизеловите камиони, за моторна спирачка се използва нагнетения въздух пуснат от 'обратната' страна на буталата, което признавам не е същото като на бензинов двигател :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като оставим настрана патоса мисля че изводът се самоналага: щом двигателя работи, значи консумира гориво, значи не е възможно да е 0л/км!

 

В действителност дали са жигльори за 'ниски обороти' или 'моторчето за оборотите' ефекта е един и същ - гориво се харчи въпреки показанията на компютъра.

Де-факто двигателят не спира колата само заради вътрешното си триене.

 

[-X [-X компа не лъже

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателя трябва да работи за да имаме 'моторна спирачка'.

Грешката ти идва при самия начин на разсъждение!!! Той двигателя наистина "работи" при разход 0.0. Само, че - въпросът е КАК? Да - наистина "върти" ("бръмчи" или както искаш го наречи). Но - какво всъщност става? Ами - простичко е - не се изискват познания по физика, а по устройство на ДВГ (двигатели с вътрешно горене). Няма да го обяснявам надълго и нашироко, (четирите такта) (или двата) само ще ти кажа, че когато нямаш гориво колелата (чрез трансмисията) въртят двигателя. Т.е. маховика, коляновия вал и съответно - буталата. (Някъде в поста си се дооооо-о-о-о-о-оближаваш до истината). Когато пък това се случва именно компресията на мотора (усилена в различна степен чрез предавката на която си играе ролята на "спирачка")

smile021 Абе май беше по-добре да обясня тактовете, ама smile175

Та, нали когато буталото сгъстява въздух изпитва затруднение (да го натъпче). Е, нали когато това е САМО въздух (без гориво), което да се компресира и да се възпламени в даден момент и от там да отдаде полезна енергия двигателят ще изпитва САМО затруднение (а няма да върши полезна работа)

Та - това е!!! Хич не се учудвай, ами направо ВЕРВАЙ на показания от рода на 0.0 л/100 км. моментен разход

 

 

Аааааа-а-а-а-а-а-а - и накрая - smile091 smile091 smile091 темата не е само за Октавия (по принцип върши работа и за Лада), та затова я пращам в този раздел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идва ми в повече - последен опит!

 

...

мисля че изводът се самоналага: щом двигателя работи, значи консумира гориво, значи не е възможно да е 0л/км!

 

При положение, че имаш енергия която да върти двигателя, за чий ти е да му впръскваш гориво? Извода се налага от самосебе си: не се впръсква!

 

...

В действителност дали са жигльори за 'ниски обороти' или 'моторчето за оборотите' ефекта е един и същ - гориво се харчи въпреки показанията на компютъра.

Извинявай, но тази част от поста ти показва изключителна некомпетентност!

Жигльор: служи за смесване на горивото с въздуха (дефакто определя количеството гориво)

Моторче за празен ход: определя количеството въздух което да се подаде към двигателя и от там да регулира оборотите

 

...

Де-факто двигателят не спира колата само заради вътрешното си триене.

Тук си прав - има и други триения, които са извън двигателя!

 

...

Дизел - наистина знам, че при дизеловите камиони, за моторна спирачка се използва нагнетения въздух пуснат от 'обратната' страна на буталата, което признавам не е същото като на бензинов двигател

Това което казваш е отчасти истина! При камионите има режим на спиране с двигателя ... за целта има монтиране специална клапа!

 

 

И сега обещания опит за доразясняване: при колите с ИНЖЕКЦИОН компютъра определя колко гориво да се впръсква и дали да се впръсква изобщо! Когато двигателя не се нужда от гориво (режим на моторна спирачка!) гориво просто не се впръсква.А защо само за коли с инжекцион? Ами принципно колите с карбуратор имат жигльори (чиято роля е заменена от инжекциона!) при които няма как да спреш притока на гориво и те харчат и при спиране с двигателя. Въпреки, че има карбуратори със специален клапан който спира горивото, но като цяло са рядкост.

 

 

@Боби,

Само забрави, че колкото енергия изразходваш за да сгъстиш въздуха, горе долу толкова ще бута буталото надолу в следващия цикъл. А горе долу, щото се намират разни там загуби smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора,направо ще ни се смеят на такива теми!Да си обясняваме такива елементарни работи.Срам,срам :oops:

Да уточня само за карбураторните двигатели.Там също има ел жигльор,който спира горивото когато си върнал дросела/имоа контакт/и когато се получи разреждане в колектора/вакум тоест/Това се получава като си върнал газта и си на скорост.Това е за някои от по-модерните карбове.А за инжекционните с-ми ...то там е ясно че мигновенно се спира горивото като върнеш газта и си на скорост.И при автоматите е така колега пишман физик...освен ако нямат фрайлайф с-ма задействана при някои рядко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателя трябва да работи за да имаме 'моторна спирачка'.

Грешката ти идва при самия начин на разсъждение!!! Той двигателя наистина "работи" при разход 0.0. Само, че - въпросът е КАК? Да - наистина "върти" ("бръмчи" или както искаш го наречи).

Абе май беше по-добре да обясня тактовете, ама smile175

Та, нали когато буталото сгъстява въздух изпитва затруднение (да го натъпче). Е, нали когато това е САМО въздух (без гориво), което да се компресира и да се възпламени в даден момент и от там да отдаде полезна енергия двигателят ще изпитва САМО затруднение (а няма да върши полезна работа)

 

Това че не съм 'авто-мотьор' или подобно не означава че не знам как работи 'двигател с вътрешно горене' и благодаря, че не си се разпрострял да се обясняваш за тактовете... Та нали когато двигателя се затруднява 'да натъпче' въздуха някой(!) трябва да му помогне и това са точно горенето в някой друг цилиндър!!!

 

Та - това е!!! Хич не се учудвай, ами направо ВЕРВАЙ на показания от рода на 0.0 л/100 км. моментен разход

Това за 'верването' си е религия :) Не съм съгласен, понеже съм професионално свързан с тази област - само кажи какво искаш да показва компа! Ако покаже отрицателен разход в сервиз ли ще отидеш или ще му 'верваш'?

Аааааа-а-а-а-а-а-а - и накрая - smile091 smile091 smile091 темата не е само за Октавия (по принцип върши работа и за Лада), та затова я пращам в този раздел.

Рулз! съгласен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора,направо ще ни се смеят на такива теми!Да си обясняваме такива елементарни работи.Срам,срам :oops:

И при автоматите е така колега пишман физик...освен ако нямат фрайлайф с-ма задействана при някои рядко.

 

Така... 5 минути срам после цял живот инжИнер! Честито, гледай да не ти прелее резервоара при някое спускане на скорост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та нали когато двигателя се затруднява 'да натъпче' въздуха някой(!) трябва да му помогне и това са точно горенето в някой друг цилиндър!!!
Ако двигатела е с 1 цилиндър?

аре вече спри да се излагаш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та нали когато двигателя се затруднява 'да натъпче' въздуха някой(!) трябва да му помогне и това са точно горенето в някой друг цилиндър!!!

 

 

Аааааа-а-а-а-а-а - главата е по-мека от камъка, ама нищо (без грам лоши чувства)

 

ПОМАГА МУ, Я. КАК ДА НЕ МУ ПОМАГА - САМАТА КОЛА ГО ПРАВИ - БУТА МОТОРА НАСИЛА И ГО ВЪРТИ!!! Точно затова след критичната граница 1000 и... оборота (различни мотори, различен софтуер) вече започва подаването на гориво.

Ама си упорит. Досадно - не досадно наистина прочети (САМО ПРИНЦИПА) на двигателите с вътрешно горене.

После ще има :oops: :oops: :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждам че царят дружелюбни, открити и добросърдечни отношения във форума (съдейки по мненията на администраторите). Халал да е, спете спокойно и не збравяйте да си вземете по една тубичка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждам че царят дружелюбни, открити и добросърдечни отношения във форума (съдейки по мненията на администраторите). Халал да е, спете спокойно и не збравяйте да си вземете по една тубичка.

Това дали го видя

(без грам лоши чувства)

А пък - като гледам и Пепи доста нерви и търпение хвърли да обяснава детайлно и внимателно.

... пък и всички останали.

 

И пак - БЕЗ ДА СЕ ЗАЯЖДАМ ще ти кажа:

Ако компа покаже отрицателен разход в сервиз ли ще отидеш или ще му 'верваш'?

Тая нЕма да стане - на дисплея нема сегмент "-" пред цифрите за разхода smile091 smile091 smile091

Айде smile027 и по-спокойно с теориите за производство на гориво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добри си са отношенията във форума ни.Ако продължиш да го посещаваш...сам ще се убедиш в това.

Просто ти обясняваха и ти пак ....

Моля те отговори ми на въпроса ако дв.е с 1 цилиндър-кой му помага да се пълни/което нищожно усилие в сравнение със следващия такт/ и да сгъстявя???Моля те-отговори ми.И като ми отговориш ,аз вече много лесно ще ти обясня как става това "вълшебство" да показва 0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля те отговори ми на въпроса ако дв.и с 1 цилиндър-кой му помага да се пълни/което нищожно усилие в сравнение със следващия такт/ и да сгъстявя???Моля те-отговори ми.

Той си легна вече - аз ще ти обясня - МАНИВЕЛАТА и мускулите smile091 smile091 smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

явно колегата е т*п или се прави на такъв...

...да вземе да прочете малко и да не се излага...

http://dvigateli.info/procesi.php

 

и ако все още не му е ясно да погледне това:

 

http://vbox7.com/play:de4fbb88

 

...има толква много обяснения и примери...просто нямам думи smile150 smile150 smile150

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ПЪРВИ ТАКТ - ПЪЛНЕНЕ: Отваря се всмукателен клапан и буталото слиза от ГМТ (горна мъртва точка). Всмуква се пресен въздух.

(спокойно - никой не е умрял - просто терминология - означава, че в един много кратък момент буталото не се движи на никъде - демек е като умряло)

 

ВТОРИ ТАКТ - СГЪСТЯВАНЕ: затваря се всмукателния клапан и буталото тръгва нагоре (да тъпче)

 

(кой го бута натам - имаше един космат мускулест чичка - май името му беше г-н Маховик)

 

 

ТРЕТИ ТАКТ - БУМ!!! (еееее-е-е-е-е-ех, ако вътре имаше и горивце) ЗАПАЛВАНЕ

 

(ВСИЧКО ВЪТРЕ ТРЕЩИ И СВЕТКА, ГОРИ, НАГРЯВА, ЕКСПЛОДИРА) - полезната енергия от този чуден физически процес, накратко наречен окисление на горивото отива пак към чичето със странно име Маховик.

 

Е, има там едни колена (ама не голи - на мацка), а на един друг чиче - Вал. Ама той има по-сложна цел - да превърне едно движение от нагоре-надолу във въртеливо. Ама - да не влизаме в еротични подробности за тия колена.

 

ЧЕТВЪРТИ ТАКТ - ИЗПУСКАНЕ (ПРЪЦКАНЕ)

 

Айде - "добър човек - лошо не държи" - всички изгорели смръдни - през дупето (изпускателен клапан) та - навънка

(Буталото пак тръгнало само нагореееее-е-е-е-е-е.)

Майтап, бе - виж пак косматия чичка М...

 

 

Ето ти го в по-забавен вариант. Така може би ще ти е по-интересно и ще се посмееш (да смекчим "враждата")

 

 

П.С. Аууууууу-у-у-у-у-у - забравих за долна мъртва точка (абе същата е като горната, само дето е от долната страна)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.