Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Изтичане на антифриз при фелиция 1,3 карб.


genadim

Recommended Posts

Здравейте,моята фелиция е 1,3 карб 2000г,

забелязах че антифриза ми изтича от казанчето , проверих всички връзки-нямат проблем,

смених капачката на казанчето но проблема продължи, на какво може да се дължи това

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери за овлажняване по всички възможни връзки, без да пропускаш нито една. Не забравяй да огледаш внимателно и радиатора - най-вероятно е да е от там.

Ако се налага - направи проверката повече от веднъж.

 

Брат ми имаше същия проблем със своята Фела - '99, 1.3 Карб./55кс

При него се оказа, гарнитурата на главата леееко се е предала. Антифризът изчезваше, без течове и без петна - просто малко по малко си е изграял в цилиндрите.

 

Надявам се проблемът при теб да не е такъв, но не е зле да го имаш предвид.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно не само аз съм с този проблем. Всъщност е по-малък, отколкото изглежда на пръв поглед - и все пак май не трябва да е така, другите колеги не се оплакват.

Та на въпроса - проблемът е свързан с малкия маркуч, който идва директно от корпуса на термостата (и се води за обезвъздушаване на системата).

При мен от него, когато двигателят е в работна температура, тече вода - влиза в казанчето де, не тече навън. Идеята е, че не минава само въздух по време на обезвъздушаване. Та течността е под сериозно налягане и когато клапанът на капачката е отворен (именно - работна температура), струята минава точно под него.

Тази струя горещ антифриз, която влиза в казанчето точно под капачката, и комбинацията й с отворен клапан водят до оливането, което се получава.

Нормално системата е под налягане около 1 атм. (0,9-1,1 бара - тук някъде клапанът трябва да отвори).

Т.е. маркучите са си под едно добро налягане, макар да не трябва да са прекалено твърди - белег за скорошен ремонт на глава. Ако са прекалено меки пък, имаш нарушена херметичност на системата - при мен се получи от едно казанче, чиято гърловина беше подбита и капачката не можеше да уплътни добре - това е друга причина да де олива гърловината.

Как се разрешава проблемът:

- с "байпас": в малкия отвор на казанчето горе (този, в който влиза маркучето от термостата) вкарваш една 20-сантиметрова тръбичка от неръждаем материал, която обаче трябва да влиза плътно. По този начин струята се отклонява към далечния край на разширителния съд и не минава точно под капачката. Тествано е, работи.

- други са правили и "щит" - от еластичен материал (например бутилка от минерална вода) се прави преграда пред струята, която идва от малкия маркуч, точно под капачката. Трудността е да се закрепи подобно нещо в казанчето, без да изпадне (което е опасно - може да запуши долния отвор - към маркуча, който отива в радиатора)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря за съветите,

проверих за бял пушек от ауспуха-няма,проверих съединенията и радиатора-ок са,направих и следното(понеже гасне сутрин на бензин):

та отворих капачката на казанчето за антифриза и го оставих цяла нощ без капачка, и сутринта нямах проблем със запалването-това за 2-3 дни

след това антифриза пак започна да изчезва през капачката , а тя е нова

реших да и запиша час за преглед - ще ви кажа диагнозата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка може би отива към издухана гарнитура на главата, предполагам, че понадува малко охл. уредба и затова го прави. Трябва да го потвърдиш с някои от другите признаци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си на газ погледни , дали изпарителя ти е на по-високо ниво от казанчето на антифриза, ако е така , свали си изпаритела , иначе водната система винаги ще ти надува.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си на газ погледни , дали изпарителя ти е на по-високо ниво от казанчето на антифриза, ако е така , свали си изпаритела , иначе водната система винаги ще ти надува.

[-X няма такъв филм ... ако е скапан изпарителя надува , ако е читав не надува ... всичко зависи от дебелата мембрана на високото налягане ;)

Tе от това по - високо няма де да се монтира изпарител , а колата си работи нормално ( даже и не грее ) smile001

 

008612867.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

А, по кой начин става обезвъздушаването на водната система в изпарителя , ако е по-нависоко от нивото на антифриза в казанчето?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По същия , по който се обезвъздушава и без изпарител ... на практика системата е последователно вързана и няма как да се наруши последователността при закаченето на още един "консуматор" и няма значение височината на монтаж в тоз случай , щот водата ще неще трябва да мине от там т.к. няма друг път за циркулация ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По същия , по който се обезвъздушава и без изпарител ... на практика системата е последователно вързана и няма как да се наруши последователността при закаченето на още един "консуматор" и няма значение височината на монтаж в тоз случай , щот водата ще неще трябва да мине от там т.к. няма друг път за циркулация ;)

[-X Тука много бъркаш ,че изпарителя ако е на по-високо от раз. съд водната система ще се обезвъздуши сама няма такъв филм ,винаги ще има въздух в изпарителя,а отностно обезвъздушаването става по следния начин колата загрява нормално и отвиваш леко скобата на маркуча на изпарителя който е на най-високо,ще видиш че ще излезне въздух гарантирам ти ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш ще пробваме на твоята кола,ще сложим изпарителя по нагоре от раз. съд ще налеем вода ,ще я запалим и да видим какво ще стане,дали ще излезне всичкия въздух от системата,както ти казваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Пробвах както е написал El Comandante в своя отговор за прикрепване на нещо като щит пред клапана на капачката.

От пластмасово бирено шише/такова имах под ръка/изрязах паче окло 3 см широко и 6 см дълго.Сложих го в отвора и го притиснах с капачка и я навих.Избърсах разширителния съд и вече две седмици няма течност навън.

Отварях на няколко пъти и видях ,че от топлината /вероятно/пластмасата е приела контура на гърлото и се е закрепила добре и не мърда при развиване и завиване на капачката.

 

smile027 smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Топлата вода е открита отдавна.. Отиваш в Еуратек и искаш втулка за разширителния съд! Продава се заводска втулка и струва няколко лева....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Случайно да продават и втулка за долния щуцер на дебелия маркуч ... три казанчета смених и все се пукат там въпреки , че маркуча е нов smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.