Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Измиване на Двигателя


Mp3Max`

Recommended Posts

Здравейте колеги понеже малко се е запрашил двигателя нали което е нормално колата е 2007 година Октавиа 2 и се питах дали е възможно измиването му на афтомивка с водоструика или има незащитение части по него от вода ??? понеже бях се засилил да го мия но реших преди да го направя да зънна на един приятел от форума ( няма да казвам кой е той си знае ) и той ме посъветва да не го мия защото има много електроника и недаиси боже стане нещо после трябва да се мятам от някъде ( за което много му благодаря че ме спря smile027 ) Кажете моля ако имате опит с миенето на двигатели ???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не го мии, или ако го миеш в краен случай им кажи да използват само препарат за безконтактно + топла вода (това с което мият колата отвън) Опита ми отпреди 1 година сочи че киселината с която мият двигателите е много агресивна - избеля ми боята на въздушния филтър, карбуратора побеля се едно клеясва, а капака на клапаните ръждяса. За електрониката не знам, колата запали отрас 1мин след миенето, но не бих повторил с тоя препарат, а и моята електроника са 2 кутиики, не е като твоята

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако идеш на свястно място, ще се погрижат да ти запали колата след измиването. Така че - за електрониката - не се притеснявай. Ако наистина искаш да го миеш, направи го преди да тръгнеш на по-дълъг път. Може докато е загрял да го понапръскаш с нафтичка и тогава да отскочиш до автомивката - измива се още по-добре. След това, като опънеш колата на дълго, изсъхва перфектно. Това важи особенно за зимата, ако се наложи миене на двигателя.

Личното ми мнение съвпада с това, на човека на който си звънял. Моят двигател не е пръскан от 8 години, но май вече му е време...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблеми да се измие. Пази само компютъра, делкото и бобината/ите (ако е бензинова и има) и генератора, защото не му е много хубаво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя съм го мил 2 пъти и нищо му няма. Само с вода с водоструйката - избягваш генератора и всичко, което прилича на електроника и ремъците. Пали си веднага.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си мия моя най-редовно.

С гореша вода,понякога безконтактно.

Слагам си само една найлонова торба на въздушния филтър (че е отворен от 1та страна) и бухам яко!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз моя си го измих с безконтактно. Друго си е после да сменяш маслото на чистичко smile004

И наистина мисля че трябва да се пази алтернатора понеже намотките му са открити и има опастност да падне лака им... Пък незнам и за смазката на лагерчетата...

т.е по-леко там .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки сам си носи отговорността от миенето на двигателя. Онези, които пишат "няма проблем" едва ли ще дойдат да ти оправят колата ако закъсиш нещо... При старите коли проблем няма - там няма толкова електроника, датчици и т.н. Моето решение за чист двигател е 1-2-3 памучни парцала и спрей за стъкло. За около час-два двигателя и отсека стават като нови. Освен това, както чета по-горе (dude_BG) - ако избягваш с водата всичко, което прилича на електроника, накрая резултата ще бъде чист кош и полумръсен двигател...

 

Ясно е. Двигателя може да се мие. Риска всеки си носи сам. Решението е индивидуално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тази тема ме подсетихте, че и аз трябва да измия моя двигател на Кочо (120 Л) мисля да ползвам Meglio , понеже си има мазнотийка не е като да няма.... + водичка трябва да стане! Ще завия алтернатора и делкото другото мисля да го облея стабилно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тази тема ме подсетихте, че и аз трябва да измия моя двигател на Кочо (120 Л) мисля да ползвам Meglio , понеже си има мазнотийка не е като да няма.... + водичка трябва да стане! Ще завия алтернатора и делкото другото мисля да го облея стабилно :)
Ти за твоя кочо по ще направиш нещо с 3-4 бутилки кореселин
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен навремето, като ми свърши лизинга, при регистрацията тъпия катаджия, каза, че трябвало да бъде измит двигателя и ме насочи към мивката, дето е до точно на входа на КАТ. Иначе нямало да я регистират, явно има далаверка ... Та измиха там двигателя и тогава се сбогувах с алармата ... При измиването покрий алтернатора, това мисля, че и в книжката го пишеше. Според мен е добре по датчиците, окабеляването и компютъра да не се насочва директна струя. След това да изсъхне добре преди да се запали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истината се ражда в множеството мнения,а ето и моето.Има риск и той не е оправдан.Затова си купи един препарат "Меглио"или нещо такова/обезмаслител/,напръскай лекичко тук там и забърши,ако е само прашен и повечко мокри кърпички ще свършат работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да всъщтност не е мръсен а прашен и има малко масло около пръчката за маслото защото маи сипах малко повече като доливах, та главно заради това исках да го измия. Иначе и Mishelle - Юли ме посъветва по същия начин с препарата за стъкла което ми се вижда доста удачно.Та пробвах с препарата за стъкла да видя как ще стане отгоре кората на двигателя блесна... но май ще ползвам обезмаслителя (Меглиото) за маслото около пръчката да видя как ще стане днес си взех такъв.... Помня понеже в блока има доста запалени маниаци на тема тунинг на двигатели а те помня миеха техните с меглио и даже имаше коментар че ако ти стои 10 мин на пръста ти се е**ва ма***а на кожата... та утре ще си зема ракавици и ще чакам слънцето отново да заблести в небето и ще провам целия да го измия на ръка без вода и ще споделя снимков материал и мнение ;) smile027 мерси за съветите smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нужда от разяждащи препарати - напръскай го с нафта както те е посъветвал колегата по-горе и го изпръскай с вода като пазиш генератора.

Тез препарати съдържат киселини, като попаднат в буксите и от атмосферните условия става мазало с контактите. Виж на какво прилича някой двигател, докаран от Германия. Там им хвърлят много луга по пътищата пък са педанти в поддържането и чистенето, но знаят и да си хвърлят колите като поостареят.

-Наскоро закарах мотора на мивка и не им обърнах внимание какво вършат. Верно, лъснаха го да свети. След което по цвета на боята разбрах, че тия негодяи са го поляли целия с препарат за двигател. Последва пастиране с абразивна паста щото цялата боя беше едно огромно леке. Та имай предвид като пръскаш такива неща дали няма да отидат по калниците щото струята вода обикновено не може да се опази да не пръска или с водата пръскай едновременно и калниците че ако е попаднало от гадостта върху тях да не се задържа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нужда от разяждащи препарати - напръскай го с нафта както те е посъветвал колегата по-горе и го изпръскай с вода като пазиш генератора.

Тез препарати съдържат киселини, като попаднат в буксите и от атмосферните условия става мазало с контактите. Виж на какво прилича някой двигател, докаран от Германия. Там им хвърлят много луга по пътищата пък са педанти в поддържането и чистенето, но знаят и да си хвърлят колите като поостареят.

-Наскоро закарах мотора на мивка и не им обърнах внимание какво вършат. Верно, лъснаха го да свети. След което по цвета на боята разбрах, че тия негодяи са го поляли целия с препарат за двигател. Последва пастиране с абразивна паста щото цялата боя беше едно огромно леке. Та имай предвид като пръскаш такива неща дали няма да отидат по калниците щото струята вода обикновено не може да се опази да не пръска или с водата пръскай едновременно и калниците че ако е попаднало от гадостта върху тях да не се задържа.

 

Оги,има някой неточности,които подвеждат и затова не бих се съгласил:

1.В Германия през последните 15 години не използват корозионни препарати,за разлика от Италия и България напр.

2.Меглиото ,което се цитира се използва и в домакинството,не съдържа киселини и няма нищо общо с т.нар. луга.

3.Меглио се налага да се използва ,ако моторът е силно омаслен-друг начин няма.

4.Става въпрос за леко пръскане върху парцал или четка,а не в/у подкалниците.

5.Трудно е да се опазят определени детайли от водата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.