Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

октавия 2 1.9 тди пд поведение на пътя


kukumqv

Recommended Posts

здравейте колеги ,за три месеца понавъртях на около 6500 км и съм доста доволен от колата .направи ми впечатление обаче ,че при скорост над 140 км до към 160 /повече не съм я юркал ,нали е нова.../колата става малко неустойчива особено в завой и каточели леко се приплъзва по пътя.Гумите са оргиналните. Явно и други са го забелязали това щото един ми сподели ,че карал през лятото със зимни гуми ,а друг рече да си сложа гуми с по-голям цолаж и по нисък профил. Не знам дали си заслужава да отварям тема по този въпрос ,но тук хората са доста компетентни и по-добре да питам отколкото да се трепя по пътя.... smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

 

Първо сподели с какви гуми си. След това с какво налягане ги караш. След това сподели с каква кола сравняваш. След това ще умуваме какво и има на колата (според мен си е ОК де).

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си с матадорки работата е ясна. Това НЕ е гума, трябва да ги спрат от производство. И аз в началото бях доста разочарован от пътното поведение с висока скрост. Като сложих мишлените (и зимни и летни) все едно се качих на друга кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През лятото още карам с летния Матадор ( оригиналния). Карал съм и със 100 и с 200 км/ч. Нестабилност няма . Колегата пише:" при скорост 160- особено в завой " - че кой завива със 160 БЕ , ЕЙЙЙЙЙ !!!! :D

Случвало ми се е няколко пъти по кърпен асфалт , в завой , с по-малка скорост дори ...задницата да се поднася леко... Отдавам го на леката задна ос. Едва ли гумите биха изиграли особена роля ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През лятото още карам с летния Матадор ( оригиналния). Карал съм и със 100 и с 200 км/ч. Нестабилност няма . Колегата пише:" при скорост 160- особено в завой " - че кой завива със 160 БЕ , ЕЙЙЙЙЙ !!!! :D

Случвало ми се е няколко пъти по кърпен асфалт , в завой , с по-малка скорост дори ...задницата да се поднася леко... Отдавам го на леката задна ос. Едва ли гумите биха изиграли особена роля ...

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

димон,ти не давай твойта гаражна за сравнение!

Матадора и Барума кат ги напече слънцето и се сговнясват изключително бързо!

Фабричните Барумки на Фабията бяха се изпекли като в пещ!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

димон,ти не давай твойта гаражна за сравнение!

Матадора и Барума кат ги напече слънцето и се сговнясват изключително бързо!

Фабричните Барумки на Фабията бяха се изпекли като в пещ!

 

Матадора е гума екстра бре ... за каруца smile091 След като ги потъркалях прилично (да ме пита човек защо!) и след като за пръв (най-вероятно и последен де) път в живота си докарах явлението "грейнинг" на гумите се отървах от тях. И тази година, по същия маршрут, с по-висока скорост и гуми (не Матадор) усетих за какво става въпрос! Колата определено се държеше по-добре. И то особено в завои (нали ще се съгласите, че магистралите не са прави линий!).

 

Накратко - докато колегата не се освободи и галошките добра возия/стабилност да не очаква. Не, че и като ги смени ще стане чудо!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря на всички за отговорите ... и аз мисля, че е от гумите не ги бях поглеждал до сега Матадор са smile011 ! явно не стават и PRR е абсолютно прав. много ще внимавам при избора на зимни гуми.аз не съм по големите скорости ,обикновено карам с 120-140 ама до сега не съм виждал шосе без завои :D и нали за това човек си купува нова кола да стига по бързо и по сигурно

аиде на всички smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

че кой завива със 160 БЕ , ЕЙЙЙЙЙ !!!! :D

... Alfa 159 \:D/

 

Сериозно по темата - колега, търкаляй ги това лято и другото си вземи хубави гуми. Изтъркано, но вярно клише е, че гумате е единствения конакт м/у теб и пътя. Има теми за гуми колкото искаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Матадора е гума екстра бре ... за каруца smile091 След като ги потъркалях прилично (да ме пита човек защо!) и след като за пръв (най-вероятно и последен де) път в живота си докарах явлението "грейнинг" на гумите се отървах от тях. И тази година, по същия маршрут, с по-висока скорост и гуми (не Матадор) усетих за какво става въпрос! Колата определено се държеше по-добре. И то особено в завои (нали ще се съгласите, че магистралите не са прави линий!).

 

Накратко - докато колегата не се освободи и галошките добра возия/стабилност да не очаква. Не, че и като ги смени ще стане чудо!

 

Колега PRR , :) !!!

Доколкото знам ти споделяш от доста време моите мнения.( Което ме радва ) Дори зимните ти гуми доколкото знам са KLEBER ... ;) Освен че са ти се запалили Матадорките , не виждам кво имаш против тях ... Моите зимни гуми са също КLEBER и не откривам кой знае каква разлика с Матадор !!! :

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Матадор:

1) Единствената гума с радиално биене която съм виждал! Над 1/2см!

2) Вода - ох ужас! Получаваме веднага бонус аквапланинг

3) Жега - прегряване

4) Поведение на дълъг път - гумата остава "пластмасова" независимо от натоварването/загряването. В резултат на магистралата автомобила става склонен леко да поизнася задницата си.

5) По 140+ грама за баланс ... на гума!

 

Това на мен ми е достатъчно!

 

Относно зимните - никога не съм пробвал зимен Матадор. Зимния Клебер - приличен. Летния Клебер - много добър. Лека забележка със страничната стабилност на мокро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят опит с ТОРЕадорките е по-позитивен (на Октито), поне що се отнася до баланс, вибрации, високи скорости, поведение на мокро. Аквапланингът, обаче, не им е чужд.

Изобщо - гуми, като гуми, нито много добри, нито много лоши. За задни не стават. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

през септември излизат класациите за най -добри зимни гуми. ще чета и тогава ще купувам ,а за лятото -нови летни! до сега съм карал с малоя зимни . не са лоши ,но за един сезон .миналата зима независимо ,че имаха грайфер -не държаха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

BTW след повдигането на предницата се получи странен ефект - вместо да се наруши стабилноста на колата тя се подобри. В смисъл, че преди повдигането задницата играеше повечко, а сега е по-предсказуема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

BTW след повдигането на предницата се получи странен ефект - вместо да се наруши стабилноста на колата тя се подобри. В смисъл, че преди повдигането задницата играеше повечко, а сега е по-предсказуема.
Мойто лично мнение е че Октавия Тур заводски е леко по-висока отзад и затова има малко колебания в поведението на пътя.Моята Астра има доста по стабилна и приятна стойка на пътя от Шкодата.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък как не усетих нестабилност в 01 дизел за две години и половина - не знам. И задницата и висока, и гумите ми Матадорки - нема, бате - танк и с 40 и със 140, на прав път и на завои. Завоите със 140 не ги взимам, освен един тунел посока Соколския, беше само веднъж и пак имаше стабилност при скорост близка до 120 км/ч. Ма тогава се бях засилил, не исках да чукам спирачка, реших просто да я пусна Бубата по инерция и тя не ме разочарова.

 

Сетих се - има ли вероятност 130-те ми кила лично тегло да оказват повишена стабилност на колата на пътя при скорости от 120-130 км/ч и ако стана 180 кила, това значи ли, че и колата ще спи, ако я карам с толкова. :mrgreen:

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Готово - събота и неделя съм на ПД - ела, има бая полигон, да се покефим. :mrgreen:

 

Сериозно, не смятам че колата е нестабилна в нормални или леко напечени ситуации, а що се отнася за изцяло екстремни моменти - ми тя тая кола не е за рейсинг и дрифтинг, не я ползвам за това и затуй не съм запознат с нестабилната и страна. :mrgreen:

 

Пепи, жената ни провали рахата, отлагаме бирата за другата седмица, че са сами две от кучетата на ПД, ще идем за два дена там, да ги наглеждаме, докато щерката и тъсто-тъщата почиват на Доспат. Ако отървеш ремонта - заповядай да изпием квото е останало от ракията на тъста. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile168 Другият вариянт е,че просто повече ме бива да ги карам Хлопелите!!!

 

Сега сериозно карал съм Октавия 2 и там не коментирам нещата са по различни.

Нашата Турка обаче ми куца,не ме разбирайте погрешно карал съм я достатъчно да си направя изводи.Може тази нестабилност която усещам да идва от височките гуми които са Континентал Премиум Контакт( с тях взехме колата).Другото което съм забелязал е,че при шофиране по магистрала (София-Благоевград) при силен страничен вятър даже си става сташничко,ми при Опела го няма това.Това колкото и да ми се смеете и да ме плюете и аз харесвам Шкодата повече от Опела ама нещо не ме кефи в поведението на тая Турка!!

А може и Опела да ми се струва,че седи повече защото никога не може да постигне скоростта на ТДИ повера!! smile035

 

Който не вярва може много лесно да уредим демонстрация!! и smile159 естествено!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дам с 15-ки съм,окачването е екстра колата е новичка.Гумите са с размер 195/65/15 Континетал Премиум Контакт,на Астра са 195/60/15 Good Year Eagle NGT5 (пълни галоши).Шкодичката не я карам аз а дъртия ако беше моя със сигурност бих са замислил за друг цолаж гумета!Астрата с 15-ките седи супер!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.