Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Чиптунинг на Skoda Octavia 1.9TDI 110HP


Recommended Posts

Ще те видим и тебе, като ти дойде реда, защо ли ми се струва, че и ти натам си тръгнал.
(т.2 и т.3 си е направо силов тунинг)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен има време. Чакай да се освестя финансово. Освен това първо трябва да покарам 10к километра, да видя що за кола съм купил. Да отворя турбината да видя какво и е дереджето. Да видя съединителя къде е. Да оправя нередностите ,с които съм я взел. Основно правило за добър тунинг е да си сигурен, че имаш читава основа. Да няма после....ама що изгърмя?

 

След това трябва да реша какво точно искам. Силно вероятно е да мина на вариант само чип. Все пак тая кола планирам да я карам доста градско, ако я направя резачка, трябва и да я храня :) Освен това силов тунинг без да я сваля ниско долу на земята е безмислен. А това в Софийските реалности си е ..... голям таралеж отзад. Май ще се задоволя с нещо до към 140 коня, да не ми се правят на отворени аверите с главотрошачките :)

 

Има време, по рано от зимата едва ли ще се прави нещо по мойта кола.... Все пак достатъчно отделих за нея на тоя етап, не живеем за едното желязо мама му стара :)

 

В тоя ред на мисли - ако човек планира да прави наистина силов тунинг на TDI мотор, т.е. да прави кола която е изцяло за кеф, най-добрия вариант според мен е да вземе ALH мотор като база. 90 коня - данъка му без пари, а и тези коли по презумпция се карат кротко (щото те и не могат много), та вероятността да попаднеш на здрава база е по-голяма. Има VNT т.е. оттам нагоре - само желание и пари да има.... Естествено 16 клапана е по добре, особенно като приближиш 200 коня, но моторите с роторна помпа са по непретенциозни и на нафта и на подръжка. Всичко при тях (вкл. тунинга) излиза по евтино. Въобще ALH, AHF моторите са златната среда за силов, но и бюджетен тунинг. ПД също става, но там разходите са по големи. КР не го броим, там аз тунинг не бих пробвал въобще, при тия цени като строшиш нещо......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...
Ох, мислех че е по ефтино. Заслужава ли си? Ако има еднозначни мнения сигурно ще се предомисля. Хайде, навийте ме!

 

Има и по-ниски цени колега. При Тони е скъпо и той си знае защо е скъпо.

 

Мощността при тунинг се смята колко е. И всеки един добър мапер ще ти каже това което ще измери диното. А то е средство както за тунинг на някои специфични коли така и уред за измерване на разликата реално колкото си е.

 

Има много тунери в БГ които те не знаят какво бутат и не случайно друг колега каза по в началото на темата, че борда след тунинг показва каквото си иска. Това се случва защото пишман тунерите най-често използват бързия и лесен начин за тунинг като двигнат горивото чрез калибрациите на дюзите. От там ЕКУ-то си мисли че впръскв да речем 70 мг гориво а то реално е 85 примерно. При този тунинг се изместват и всички лимитери и защитни функции на колата от прегряване да речем или претоварване на мотора. Както и незвъзможността да се сметне сместа и колата или ще пуши или няма да усетиш кой знае каква разлика. И ще те карат да правят промени по 5, 6 пъти докато го нацелят.

 

Разликата между този и добрия тунинг, е че когато всичко е сметнато и ЕКУ-то си знае точно какво прави, може да се постигне по равномерен въртящ момент в диапазона от обороти, наистина оптимално горене без да образува излишен нагар, без да се претоварва турбината, маховика и съединителя и разбира се ясност за крайната мощност и разход.

 

Ако искаш добър чип тунинг като всичко да си е сметнато точно, с безопасно натоварване на турбото обади ми се да ти обесня по-подробно. Особено при VNT с чиптунинга трябва да се внимава много и да се обърне внимание на добрата калибрация на клапана на турбото, че стават иначе едни пулсации в оборотите на турбината и често това завършва със скъсана ос на турбото от некачествен ремап.

 

Понеже не си написал от къде си ако си до Велико Търново заповядай при нас (ако не си го направил вече де). Ако си близо до Варна - Тони, Пловдив - Маднес, София - там вече са много, но няколко които си струват :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

Много се кефя на изрази от рода на:

 

"Един приятел ми донесе чип от...."

"На един приятел му сложиха чип, аз го сложих на мойта и...."

"Взех си чип от ebay...."

 

"Чипването" на една кола е просто промяна на софтуера. Всяка кола има специфичен софтуер. Меко казано глупаво е да "вземеш" чип и да го туриш :) Това което се прави (когато се прави както трябва) е да се променя на база на заводски заложениете данни. Т.е. всеки чип тунинг се адаптира към съответната кола.

 

Отделно, че както е обяснил бегачката, няма такъв филм на стоково желязо да вдигнеш мощността с над 30%. Не става. Или ако става, то тая кола ще умре физически за много кратко време.

 

Всъщност за да "върви" една стокова дизелова кола повече и трябва две неща - повече нафта и повече въздух. До известна степен става и само с повече нафта. Така работят пауърбоксовете. Ама ефекта е яко пушек, качване на разхода и като цяло съмнителна полза от цялото упражнение. Може да се пробва и само с повече (и по студен) въздух. Например осеща се осезаема разлика просто с поставянето на един читав кулер, при равни други условия. Но най добре и двете.

 

Общо взето на конкретния автомобил (110 роторна помпа) положението е горе долу:

 

1. Само със софтуер - малко под 140 коня (на вала, не на колелата) е оптимума който аз бих определил като реалистично и разумно. Надува се малко турбото над стока, пуска се повечко гориво. Ако нещата се направят както трябва за конкретната кола - би трябвало да не пуши повече от преди, като я караш спокойно да харчи колкото преди, а като я настъпиш да има сериозна разлика.

 

2. Повече въздух - "по-голяма" турбина, нов челен кулер и повече гориво - разпръсквачи и евентуално доработка на помпа + софтуер (естествено) - до към 160-170.

 

3. Тотална подмяна на железата (голямо турбо, хубав кулер отпред, нови пътища за въздуха, изпускателна система, помпа, разпръсквачи, софтуер) - там вече може да се приближи до 200 коня (на вала). Но се иска сърце, дълбок джоб и много нерви.

 

за 2 и 3 има едно много важно условие - необходим ви е автомобил, който сте сигурни, че ще понесе желанията ви. Защото според мен 70-80% от този клас коли (110 роторна помпа) вече са в състояние, на което аз такива дълбоки офанзиви не бих предприел.

 

Иначе такъв филм - да върви повече и да харчи по-малко няма. Заблудата идва от две места - след някой чипвания борда лъже. Другото е, че ако чипа е направен като хората, колата не трябва да има разлика когато се кара кротко. Съответно новочипнатия иска да докаже на себе си (от какъв зор незнам), че не се е прецакал и просто кара по икономично. Със стария си чип той пак би отчел по нисък разход. :)

 

Относно цените - чистия чип тунинг върви от 200лв... до към 800лв. Аз в долната граница не бих се мотал, защото там говорим просто "да вземеш някакъв софтуер" и да го нахакаш на колата си. Все едно да си купиш костюм по телефона. Някой са късметлии, така, че всеки сам си решава.

Здрасти,

 

да се включа по темата на колегата:

при 1,9 ПД 105к.с. само със смяна на кулер с по-голям с нови пътища и изведен на "първа линия" под номера ще има ли някакъв ефект в повишаване на мощността, без да се слага чип/ремап?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не

Колега,тази тема е от преди 3-4год.

Колера ти е челен и голям.Достатъчен е и за 200+коня.

прочети тук,за да ти стане по-ясно: http://skodaclub-bg.org/forum/index.php?/topic/45342-%D0%BE%D1%82%D0%BD%D0%BE%D1%81%D0%BD%D0%BE-%D1%87%D0%B8%D0%BF-%D1%82%D1%83%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%B3%D0%B0/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 месеци по-късно...

Много се кефя на изрази от рода на:

 

"Един приятел ми донесе чип от...."

"На един приятел му сложиха чип, аз го сложих на мойта и...."

"Взех си чип от ebay...."

 

"Чипването" на една кола е просто промяна на софтуера. Всяка кола има специфичен софтуер. Меко казано глупаво е да "вземеш" чип и да го туриш :) Това което се прави (когато се прави както трябва) е да се променя на база на заводски заложениете данни. Т.е. всеки чип тунинг се адаптира към съответната кола.

 

Отделно, че както е обяснил бегачката, няма такъв филм на стоково желязо да вдигнеш мощността с над 30%. Не става. Или ако става, то тая кола ще умре физически за много кратко време.

 

Всъщност за да "върви" една стокова дизелова кола повече и трябва две неща - повече нафта и повече въздух. До известна степен става и само с повече нафта. Така работят пауърбоксовете. Ама ефекта е яко пушек, качване на разхода и като цяло съмнителна полза от цялото упражнение. Може да се пробва и само с повече (и по студен) въздух. Например осеща се осезаема разлика просто с поставянето на един читав кулер, при равни други условия. Но най добре и двете.

 

Общо взето на конкретния автомобил (110 роторна помпа) положението е горе долу:

 

1. Само със софтуер - малко под 140 коня (на вала, не на колелата) е оптимума който аз бих определил като реалистично и разумно. Надува се малко турбото над стока, пуска се повечко гориво. Ако нещата се направят както трябва за конкретната кола - би трябвало да не пуши повече от преди, като я караш спокойно да харчи колкото преди, а като я настъпиш да има сериозна разлика.

 

2. Повече въздух - "по-голяма" турбина, нов челен кулер и повече гориво - разпръсквачи и евентуално доработка на помпа + софтуер (естествено) - до към 160-170.

 

3. Тотална подмяна на железата (голямо турбо, хубав кулер отпред, нови пътища за въздуха, изпускателна система, помпа, разпръсквачи, софтуер) - там вече може да се приближи до 200 коня (на вала). Но се иска сърце, дълбок джоб и много нерви.

 

за 2 и 3 има едно много важно условие - необходим ви е автомобил, който сте сигурни, че ще понесе желанията ви. Защото според мен 70-80% от този клас коли (110 роторна помпа) вече са в състояние, на което аз такива дълбоки офанзиви не бих предприел.

 

Иначе такъв филм - да върви повече и да харчи по-малко няма. Заблудата идва от две места - след някой чипвания борда лъже. Другото е, че ако чипа е направен като хората, колата не трябва да има разлика когато се кара кротко. Съответно новочипнатия иска да докаже на себе си (от какъв зор незнам), че не се е прецакал и просто кара по икономично. Със стария си чип той пак би отчел по нисък разход. :)

 

Относно цените - чистия чип тунинг върви от 200лв... до към 800лв. Аз в долната граница не бих се мотал, защото там говорим просто "да вземеш някакъв софтуер" и да го нахакаш на колата си. Все едно да си купиш костюм по телефона. Някой са късметлии, така, че всеки сам си решава.

Да, донесоха ми го като чип и се смени със стария. Да ти кажа, че има два вариянта единия е ФЛАШване през ОДБ2, другия е на по старите коли, на който точно чипа се сменя(разпоява се стария и се запоява новия)! Относно разхода явно не си имал кола със сменян софт,.. Относно категоризациите кое е умно, кое е глупаво, няма да ти отговарям, доста си незапознат. И да предпочитам да ми го донесат готов чип за моя код на мотора, отколкото някой гаражен гуру да ми счупи мотора ;)

Редактирано от Pepino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Здравейте на всички!

Не се лъжете бе хора!Този ЧИП само ще прецака двигателя!
От години живея в Австрия и видях с очите си неща които никой не би желал да види!!!
Собственик съм на Ауди А3 1.9 ТДИ 110 коня и от няколко дена съм и собственик на Шкода Октавия 1.9 ТДИ 110 коня!Мой много близък приятел (българин) си купи преди време Филксванен ЕОС 2.0 ТДИ 140 коня.Сложи му ЧИП в сервиз на Фолксваген и плати "една кофа" пари!Понеже кракът му е "малко по-тежък" и заради ЧИП-а два пъти сменя гарнитура на главата и една нова глава!
Та!Питах за моята кола (Ауди-то) дали няма да е по-добре с ЧИП...и той ми каза следното:или сложи ЧИП или най-добрият вариант е да испием и изядем парите за ЧИП-а.В противен случай си търси нова кола!!!

Сами си направете равносметка!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Филксванен ЕОС "-Той си е купил китайски Фолксваген затова .... Това което си написал са пълни глупости...а 2.0тди са си със заводски дефект на главата до 2008г

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...и той ми каза следното:или сложи ЧИП или най-добрият вариант е да испием и изядем парите за ЧИП-а.В противен случай си търси нова кола!!!

Сами си направете равносметка!

Та я го питай пак аз колко гарнитури и глави трябваше да съм сменил за 7-8г на същият мотор (2.0тди), но моя не само че е с чип ами и хибридно турбо и +-200магарета! Кракът ми не е толкова тежък може би, или просто късмет имам, понеже по твоята равносметка трябваше 2-3глави, 5-6гарнитури и можеби една долница вече да съм хвърлил, а той вече над 100хил км с този сетъп си върви само с редовно обслужване на всички консумативи..... Та така е моята равносметка... Да не ти казвам пък колко % от дизелите около мен са с чип и се движат безпроблемно хил км и дълги години.

Евала на белята - мненията са стари, но разбира ги нещата....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Fixxy, говориш/пишеш за неща, от които нямаш никаква представа! T5onko ти каза - 2.0тди имат серии с проблемни глави! Понеже сме Шкода форум, ще огранича мнението си до Шкода примери - в клуба ни са много и доста от тях са минали 50-100х км без никакви проблеми по ДВГ. Най-честите проблеми са - разбит демферен маховик или приплъзнал съединител(тези части са консуматив, и на стари коли никога не се знае кога ще се обадят). Понякога при не добре настроен софт се чупи ТУРБО(конкретно 2.0тди и 1.9тди ПД), заради пренадув или зацапване на геометрия. Турбото пак е консуматив, няма вечно такова! Глава, гарнитура, клапани и железата надолу по мотора, няма как да развалиш с ЧИП, направен като хората, дигащ 20-30% мощност(може само ако турбото гръмне и влезат частици в ДВГ)! Запознай се малко с устройството и начина на работа на ДВГто и тогава говори/пиши!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.