Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Чиптунинг на Skoda Octavia 1.9TDI 110HP


Recommended Posts

Здравейте,

Направих си чип тунинг от 110HP на 148HP. Колата тръгна страхотно! ПО-добре от бензинова. Забелязвам, че и разхода на горивото ми падна поне с 0.5литра! Интересува ме как е рахода при дриги с чип тунинг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам оки2 1.9 105 коня скоро направихме чип

незнам колко коня е но колата тръгна

като недостатък е че малко припушва от време на време

за разхода аз съм около 1 л надолу.

Надявам се да нямам проблеми както и при теб

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам оки2 1.9 105 коня скоро направихме чип

незнам колко коня е но колата тръгна

като недостатък е че малко припушва от време на време

за разхода аз съм около 1 л надолу.

Надявам се да нямам проблеми както и при теб

Разхода просто няма как да ти падне...ако си запознат поне малко със това по какъв начин /по кои карти се правят корекции/се прави.Сега някой ще каже-оптимизира се горивния процес и за това пада разхода-оптимизира се друг път...защо ти пуши колата тогава?като е оптимизиран процеса?

а за какви проблеми говориш?

След чипосване след 2500 оборота горивото за впръсквание се увеличава в прогресия.....и как да гори по-малко тогава?Някакъв фокус ли става?Да върви повече и да гори по-марко-НЯМА ТАКЪВ ФИЛМ ПРОСТО

След промяна на софта зададените стойности за изчисление на разхода в борда ....малко се объркват :lol:

До 2500 си гори колкото и преди...а след като я настъпиш 100%тротъл позишън-повечко smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също искам да чипна моята,но не знам дали си заслужава,тъй като при бензиновите резултата е минимален(около 10-15 к.с.максимум).Относно пушенето след чипосване тунинг майсторите имат обяснение.Така било защото колите са настроени на оптимален(компромисен)режим,за да покриват еконормите,а когато се постигне максимума не се покриват евро стандартите.Дали наистина е така-НЕ ЗНАМ.Ще ми се да са прави,защото така по-лесно ще се предумам да я подложа на "операция" smile153

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чрез чипа по софтуерен път се управляват две неща-количестото на горивото и предварението на запалването.Множество фирми предлагат ефтини варианти за бърза и лесна електронна интервенция под формата на устойства,свързани последователно на основния процесор.В някои случаи те фунционират чрез фалшифициране на данните от датчиците към компютъра,като по този начин карат двигателя да работи с по-богата смес,а резултатът се изразява в липса на желаната доълнителна мпщност,повишен разход и високи емисии,затова според мен чипът сам по себе си не представлява нищо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Скоро и аз ъпдейтнах моята 1.9TDI - 110hp,

От както направих тези промени започна да пуши доста,особенно когато я настъпвам.

Относно разхода:

1/ При нормално каране 140(+-) си е същия.

(Може и да е по-малък,но ако е така то е незначително)

2/ При настъпване на педала мисля,а и разхода го показва,че

е по-голям от преди това , което е нормално(9-10л/100км).

Все пак колата върви доста повече

Колко точно hp стана незнам,но към момента върви доста задоволително.

Доколкото знам дино тестовете в България не са достоверни,а и струва доса.

Скоро я пробвах с приятел който кара Honda Civic Type S (140hp),

от 0-200км го дърпам около 5-6 коли.Не е от шофьора пробвахме няколко пъти,

с и без ASR smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Чип или по точно софт или още по точно мап който да ти осигури 40-50 коня в повече с оригиналните железа по мотора -ПРОСТО НЕ СЪЩЕСТВУВА.И да се зададе мап на 2800 ,турбото като не може да го направи smile049 същото е и дюзи ,дебити на помпи ,интейци,уестгейти/бек прешъри/,колери/ефективност/бутала,биели,и цялостна конструкциа на 1 мотор-колко въздух можи да вдишва
мапването при тунинга е последното нещо което се прави-той е безсилен пред механиката
Така че,наистина има в нета такива чипове/супер спортни/,но аз ги подлагам на голямо съмнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Здравейте!

Първо искам да Ви поздравя за хубавия форум.

Имам октавия 4х4 tdi 90 кс.

Замислил съм се ча чип и искам да попитам някой има ли конкретен опит със: http://www.vimaxtuning.com/ и ако да,то актуални ли са цените,посочени в сайта?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Замислил съм се ча чип и искам да попитам някой има ли конкретен опит със: http://www.vimaxtuning.com/ и ако да,то актуални ли са цените,посочени в сайта?

 

Аз правих при тях един Пасат 1,9 ТДИ 90 к.с. преди две години и половина. Тръгна много по-добре. Сега го кара един познат и няма оплаквания. А цената беше супер в сравнение с пазара тогава. Дори ми взеха по-малко от обявеното в сайта. Аз лично съм доволен от тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Владо е точен. Две коли там си правя и съм водил доволно приятели - нямам оплаквания. smile049 Пиши ми ЛС ако ти трябват координати или те интересува нещо по-детайлно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

 

 

здравейте.зачетох се и ми стана интересно . искам да питам за октавия 1,6 75 кс. какъв е случая с чипосването и ще има ли ефект и какъв?
към 8 кс в комбинация с спортен филтър мисля че ще се усети
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

и аз съм нов тук ама сам се навил яко да чипосам моита та се чудех каде да го направя тва от пловдив съм но ако има някаде по добар майстор на тея работи наблизо до пловдив също сам навит да и по важното има ли смисъл чувства ли се има ли опасност за двигатела а и какво ще стане за разхода на гориво и за край ориентировачно какво ще ми струва Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове,
Във форумите има много изписано за ЧИП и т.н., само ползвайте търсачките като Google....

Иначе всяка тунинг фирма може да ви предложи ЧИП тунинг и да ви кажат за предимствата и недостатъците!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...
Колега, бихте ли ме светнали за чиптунинг на Скаут 2.0 ТДИ 140к.с. - какъв да бъде, колко би струвал, къде да се намери и монтира? smile126 smile126

във Варна 800лв ТСТ чиптунинг

за повече инфо ми пиши на л.с.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто това е най-добрия за мен тунер в българия.Има дино стенд и виждаш реалното повишение на мощноста.Най общо и просто казано,/не ми се влиза в подробности/ прави автомобилите сейфти за турбото и двигатела,без излишни пушаци.Най силните коли във форума от са правени при него-ТST чиптунинг Тони.

Не казвам ,че няма други добри.....

Има други алтернативи,работещи главно с готови чипове/програми ,които са и по-ефтини.....дори и 1600 да струваше,аз пак там-при Тони щях да си закарам колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Ох, мислех че е по ефтино. Заслужава ли си? Ако има еднозначни мнения сигурно ще се предомисля. Хайде, навийте ме!

Като си взимал колата си взел най-доброто! Защо сега мислиш, че колата ти не заслужава най-доброто?
Всъщност нали пак става въпрос за теб самия! Ти решаваш!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Просто това е най-добрия за мен тунер в българия.Има дино стенд и виждаш реалното повишение на мощноста.Най общо и просто казано,/не ми се влиза в подробности/ прави автомобилите сейфти за турбото и двигатела,без излишни пушаци.Най силните коли във форума от са правени при него-ТST чиптунинг Тони.
Не казвам ,че няма други добри.....
Има други алтернативи,работещи главно с готови чипове/програми ,които са и по-ефтини.....дори и 1600 да струваше,аз пак там-при Тони щях да си закарам колата.
Заслужава си всяка стотинка.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ходи при неясни тунери. Този Владо ВИМАКС е много неточен. Прави ми преди години за 1.8т и 10пъти ходих да го донаглася и в крайна сметка го свалих тоя чип. Един приятел ми донесе от Австрия на една фирма но забравих как се казва и бях доволен. Другия отявлен мошенник е СУМИСТА от ауди форума. Оставих си колата за чип и после ми сменил един клапан с друг от неговата кола и някаква верига. Трябваше с полиция да се разправям за мойте си части. Тоя поне ми върна парите и частите след намесата на софииско и 9то. Сега съм пак с един австрииски чип на 2.0тди и нямам грижи вече 70к км. Не се доверявайте на ефтини мошенници. За Тони(келеша), пича от ПЛД с 1.8т октавията(забравих вече как се казва) и Гената с с3-ката само позитиви съм чувал. Гената ми прави и един съединител и съм доволен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

, пича от ПЛД с 1.8т октавията(забравих вече как се казва)

 

Венцислав Райчинов - RS-MAD - Madness Motorsport

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много се кефя на изрази от рода на:

 

"Един приятел ми донесе чип от...."

"На един приятел му сложиха чип, аз го сложих на мойта и...."

"Взех си чип от ebay...."

 

"Чипването" на една кола е просто промяна на софтуера. Всяка кола има специфичен софтуер. Меко казано глупаво е да "вземеш" чип и да го туриш :) Това което се прави (когато се прави както трябва) е да се променя на база на заводски заложениете данни. Т.е. всеки чип тунинг се адаптира към съответната кола.

 

Отделно, че както е обяснил бегачката, няма такъв филм на стоково желязо да вдигнеш мощността с над 30%. Не става. Или ако става, то тая кола ще умре физически за много кратко време.

 

Всъщност за да "върви" една стокова дизелова кола повече и трябва две неща - повече нафта и повече въздух. До известна степен става и само с повече нафта. Така работят пауърбоксовете. Ама ефекта е яко пушек, качване на разхода и като цяло съмнителна полза от цялото упражнение. Може да се пробва и само с повече (и по студен) въздух. Например осеща се осезаема разлика просто с поставянето на един читав кулер, при равни други условия. Но най добре и двете.

 

Общо взето на конкретния автомобил (110 роторна помпа) положението е горе долу:

 

1. Само със софтуер - малко под 140 коня (на вала, не на колелата) е оптимума който аз бих определил като реалистично и разумно. Надува се малко турбото над стока, пуска се повечко гориво. Ако нещата се направят както трябва за конкретната кола - би трябвало да не пуши повече от преди, като я караш спокойно да харчи колкото преди, а като я настъпиш да има сериозна разлика.

 

2. Повече въздух - "по-голяма" турбина, нов челен кулер и повече гориво - разпръсквачи и евентуално доработка на помпа + софтуер (естествено) - до към 160-170.

 

3. Тотална подмяна на железата (голямо турбо, хубав кулер отпред, нови пътища за въздуха, изпускателна система, помпа, разпръсквачи, софтуер) - там вече може да се приближи до 200 коня (на вала). Но се иска сърце, дълбок джоб и много нерви.

 

за 2 и 3 има едно много важно условие - необходим ви е автомобил, който сте сигурни, че ще понесе желанията ви. Защото според мен 70-80% от този клас коли (110 роторна помпа) вече са в състояние, на което аз такива дълбоки офанзиви не бих предприел.

 

Иначе такъв филм - да върви повече и да харчи по-малко няма. Заблудата идва от две места - след някой чипвания борда лъже. Другото е, че ако чипа е направен като хората, колата не трябва да има разлика когато се кара кротко. Съответно новочипнатия иска да докаже на себе си (от какъв зор незнам), че не се е прецакал и просто кара по икономично. Със стария си чип той пак би отчел по нисък разход. :)

 

Относно цените - чистия чип тунинг върви от 200лв... до към 800лв. Аз в долната граница не бих се мотал, защото там говорим просто "да вземеш някакъв софтуер" и да го нахакаш на колата си. Все едно да си купиш костюм по телефона. Някой са късметлии, така, че всеки сам си решава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.