Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Нужда от съвети при покупка на Skoda Octavia 1.9 TDI


johnnie213

Recommended Posts

Здравейте, търся помощ и съвети за покупка на Skoda Octavia 1.9 TDI комби. Тъй като семейството ми се разрастна :) ми се налага да си купя комби с климатик и се спрях на този модел, чувал съм доста добри отзиви от познати. Става въпрос за първата серия. Поразгледах из Интернет и видях, че колата се произвежда от 1996, а дизеловия двигател се предлага в пет варианта с различна мощност (68, 90, 100, 110 и 130 к.с.). Тук идва и първият ми въпрос как да разбера с кой мотор е дадена кола, когато я разглеждам. Аз съм се спрял на двигателя с мощност 110 к.с. Друг въпрос е от коя година нататък да търся кола, защото знам, че при всички автомобили първите произведени бройки имат различни дефекти, които в последствие са отстранени. Ще съм много благодарен и на всякакви други препоръки и съвети. Иначе в момента карам VW Vento и съм много доволен от колата, но за съжаление няма климатик и част от доста големия и багажник е заета с газовата бутилка, затова и търся дизелово комби - за максимално използване на товарния обем пък другата ще остане за градско каране и като втори автомобил. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 според мен най-добре е колата да е след 2000 г провери дали всичко работи ел стъкла,климатик итн,сединителя също трябва да се тества(мое мнение слабо място),на място накарай някй да даде газ до 4000 об ти застани да видиш ако пуши бяло бягай на далеч издухана е желая ти успех в покупката

2 двг с 90 и 110 са старите мотори мое мнение е че те са доста здрави и непретенциозни (аз карам този с 90 кс)

3 двг с 101 и 131 са PD новите мотри според са по-безшумни,страхотни мотори но колите с тях ще са по-скъпи

4 така изглеждат двг снимка 1-PD ,сн 2 двг с 110 кс,сн 3 двг с 90 кс

post-2774-138453102705_thumb.jpg

post-2774-138453102709_thumb.jpg

post-2774-138453102714_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за информацията и снимките. И аз като разглеждах обяви за продажба видях, че едните са с червено i, а другите не. :) Иначе има ли голяма разлика в парите за подръжка на 110 и 90 к.с. и дали 90 к.с. с климатик се усеща много. Иначе както споменах в момента карам VW Vento 1.8 бензин 90 к.с. и са ми достатъчни, но е без климатик. Иначе най-много държа на здрава и сигурна кола, тъй като в нея ще си возя семейството :), не съм екстремен шофьор, гледам да спазвам правилника. Иначе балдъзата си купи едно ситроенче C1 с мотор 1.1 и климатик и положението при включен климатик и по-голям наклон хич не е добро, а ако и трябва да изпревариш - гасиш климатика и се надяваш всичко да е наред :) - макар, че тук става въпрос за доста по големи и мощни двигатели, но пък и купето на комбито си е по-тежко, затова си мислех, че 110 к.с. ще е по-добре за комби с климатик, иначе ако не се усеща много нямам нищо против да си взема и 90 к.с.

 

Забравих и още един важен въпрос, колко горе-долу ще ми струва регистрацията на колата и първоначалната смяна на консумативи - масло, ремъци, филтри, за да знам какъв бюджет да заделя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

разликата с климатик и без климатик не се усеща като се возя сам,но с още 3-4 човека и багаж започва да се усеща разлика в подръжката почти няма доколкото знам този с 90 кс е с обикновенна турбина а този с 110 кс турбото е с променлива геометрия и дюзите са по-големи само по-това се различават ако бъркам колегите да ме поправят

според мен по-добрият избор би бил двг с 110 кс първоначално за смяна на масло филтри ремъци и ролки ще ти трябват към 1000 лв

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

червеното i обикновено обозначава двг помпа-дюза. по отношение на колебанията ти между 90 и 110 к.с., бих те посъветвал да избереш по-запазената. едва ли ще усетиш тормоз от климатика (стига колата да е излязла от завода с него, де), а от разхода ще си очарован. успех в търсенето!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

червеното i обикновено обозначава двг помпа-дюза. по отношение на колебанията ти между 90 и 110 к.с., бих те посъветвал да избереш по-запазената. едва ли ще усетиш тормоз от климатика (стига колата да е излязла от завода с него, де), а от разхода ще си очарован. успех в търсенето!

Ще тикажа нещо в което не вярвах но лично се убедих. За предпочитане е да си купиш кола от Германия. Повярвай ми има ОГРОМНА разлика м-у Октавия предназначена за пазара в Германия и тази за Б-я. А ина4е добре си се насочил 110к е вярното решение. Обслужването на колата зависи от кода на мотора, тоест 110коня са няколко мотора и има разлика в цената. И още нещо НЕ ПРАВИ КОМПРОМИСИ при обслужването, после ще си платиш двойно! Освен ремъци и ролки е хубаво да ти сменят и водната помпа, обтегача и да ти проверят шайбата на генератора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвет за "сдухана" 110 коня и за "перфектна"90 коня как да ти даде човек..ако е обратното-пак не стават нещата.Ако не си в час или се доверяваш на познати или си носиш медала.))))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такам,да се обадя и аз тука!!Значи като за начало червеното "И" означава 110к.с.,а не помпа-дюза.Помпа дюза се означават с червено "ДИ".До колкото знам първите 90-ки не са с турбина с променлива геометрия,а 110 са със такава турбина.Разликата във вървежа наистина е осезаема,а в разхода почти няма!!От по-новите 90-ки(незнам след коя година) има с променлива геометрия(нашата Октавия е такава) и мога да кажам,че спрямо стара 90-ка наистина по-добре се държи колицата.Климатика се усеща доволно в градски условия и дразни.От баири който и мотор ТДИ да вземеш няма да го уплашиш,качваш си на 5-та Витиня без проблем а бензиновите бегачки до 1.8 чакат нанадолното да ти го върнат. smile004

 

Пряк съвет взимай една 110-ка след 2001(по ме кефи фейслифта) с колкото се може по-богато оборудване,просто като има повече екстри самата колица е по-яка.Като цяло добре си се насочил-колата издръжлива като окачване,вози добре,харчи малко,върви готино има си визийка и све.Масло с филтри около 150лв,накладки от 60 до 100лв(предни),ремъци още не съм сменял,но знам че е около 500-600лв.Успех и да се похвалиш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за съветите и информацията. Започвам търсенето и се замислям за някакъв вариант да си внеса от Германия. А иначе задължително ще се похваля като се сдобия с такава красавица пък и доста въпроси сигурно ще ми възникнат в главата. :) Другия вариант е малко да се попресиля финансово и да си взема някоя върната от лизинг в ЕТ. Гледам, че има няколко екземпляра. Ако наистина са поддържани както трябва може би е добра алтернатива.

 

Ето и още въпроси, които се сетих да задам:

1.Задните спирачки дискови ли са?

2.Какъв размер гуми се препоръчват от производителя (за да си направя сметка колко парички ще ми трябват за прилични гуми :), че това си е доста важна част от сигурността на колата), а и ми се иска като я взимам да си е с оригинални джанти (не държа да са лети). На Вентото ми са сложени едни лети джанти 14", които са преправяни, а и размера гуми препоръчван от VW за тези джанти е малко гаден 185/60/14 иначе съм слагал зимни (по неволя) 185/65/14 (нямаше други, а бях далече от София по Коледните празници с голяма цепка на предната гума и едвам намерих един гумаджия, който имаше нови две гуми само този рамер) и километража започна да и прави разлика. :) Та затова искам всичко да си е както се препоръчва от производителя, за да ми е мирна главата. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задните спирачки дали са дискови или не зависи от нивото на оборудване, мотора и т.н. За моята (купена нова), 1.9 TDI-PD 100кс ми казаха, че серийно идва с барабани, обаче моята е с дискови, защото поръчах ASR. Не го знаех предварително, но ми харесва, че съм с дискови. Така че барабани или дискове - зависи. Предполагам, че 90кс са като моята - серийно са барабани, но някои нива на оборудване са дискови. Гледаш на конкретната и разбираш.

 

За вървежа - "старите" 110кс и "новите" PD 100кс вървят ПОЧТИ еднакво, но плащаш по-нисък данък на 100кс, 2 ПЪТИ ПО-НИСЪК от 110кс!

 

PD-то мисля, че е с променлива геометрия още от началото, докато на 90кс първоначално не ги слагат. По параметри нещата изглеждат така:

 

1.9 90кс - 90кс при 4000 об/мин; въртящ момент 210NM при 1900 об/мин

1.9 110кс - 110кс при 4150 об/мин; въртящ момент 235NM при 1900 об/мин

1.9PD 100кс - 100кс при 4000 об/мин; въртящ момент 240NM в рамките на 1800-2400 об/мин

1.9PD 130кс - 130кс при 4000 об/мин; въртящ момент 310NM при 1900 об/мин

 

Както виждаш въртящия момент на 110 и 100кс е почти същия, разликата е максималната мощност. Досега не ми е била "слаба" колата, но не е и за състезатели. То и 110кс не е за състезатели ;).

130кс доколкото знам е с пиезо-инжектори, много динамичен, но някои колеги споделят техническите си предположения, че ще създава повече проблеми в наши условия с българската "нафта". В това отношение мисля, че старите двигатели най-вероятно ще са най-държеливи, следвани от по-слабото PD.

 

Можеш да направиш справка за част от нещата, които се слагат на Октавия ето тук - http://new.skoda-auto.com/com/service/d ... /0609.aspx

и по-точно http://ws.skoda-auto.com/download/4all/ ... Manual.pdf

Там пише и размера на гумите ;)

 

Все пак имай предвид, че този каталог покрива само времето след като представят Октавия 2 и стария модел го орязват като двигатели, оборудване и екстри. Там няма 110кс, няма 130кс, както и някои от другите двигатели.

 

Колата е много маневрена, всеки ден като паркирам в подземния гараж се кефя колко лесно става и от първи път, а пък багажника е някакъв хамбар - все стои пълен с някакви глупости и все има още място ;). За средния разход - http://www.spritmonitor.de/en/detail/316856.html - това е моята кола през последните 7 000км. В същият сайт можеш да провериш какво се случва и с другите мотори - има много коли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

относно червените букви в абревиатурата - колегата skodafen го е показал нагледно и написал като за малоумни в поста си, ама да има кой да гледа картинките и да чете коментарите им. та, вземам си неподготвеното изказване обратно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е много маневрена, всеки ден като паркирам в подземния гараж се кефя колко лесно става и от първи път, а пък багажника е някакъв хамбар - все стои пълен с някакви глупости и все има още място ;). За средния разход - http://www.spritmonitor.de/en/detail/316856.html - това е моята кола през последните 7 000км. В същият сайт можеш да провериш какво се случва и с другите мотори - има много коли.

 

Това е много яко - с някакъв софтуер изчиташ данните от компютъра на колата и после ги публикуваш на този сайт?

 

Друго, което се сетих евентуално при избора на кола е услугата диагностика на автомобила. Гледам, че някои сервизи дори предлагат идване на място. Имате ли представа колко парички струва тази диагностика и дава ли достатъчна представа за състоянието на двигателя? В ЕТ дали предлагат някаква комплекса услуга по преглед на колата - ходова част, геометрия, двигател и т.н?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никакъв компютър или специален софтуер - чичко Ръчичко и дедо Писачко - записвам си при всяко зареждане догоре количеството нафта, колко пари и на какъв пробег е. Сайтът ми смята останалото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе, Иване! Що не каза, докато си бях с Бг за това? Голема шматка си, ей! Вече да си с кола! Щеше да имаш тест драйв с различни коли и да видиш коя ще ти допадне най-много!

За майстор - уреден си /ако ти хареса де/. Даже не е зле, когато си харесаш кола, да му я закараш да я види и да каже, какво-що има по нея... Имаш и едни джанти - оригинални, железни 15" които те чакат в моя гараж /ако ти дотрябват/ - пък...ще почерпиш кумата ти, че ми се пада сестра smile027

Между другото, определено не е зле кола от Германия...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ееееееее ама ти ли си бе Велко? Аз чак сега зацепих. Иначе това за нова кола го реших преди 10-тина дни като се наложи с бебчо да пътуваме по жегите. :) Е тогава ще изчакам до следващия път като си идваш да ми съдействаш. :) :):):):) Хехе гледай колко е малък света. :):):):)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

Две години, след първия ми пост в тази тема, най-после вече съм собственик на Шкода Октавия 1.9 TDI 110 к.с., хечбег и ниво на оборудване Елеганс. Първите ми впечатления са много добри. Не очаквах толкова да ми допадне дизелов автомобил след като до този момент съм карал само бензинови.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Две години, след първия ми пост в тази тема, най-после вече съм собственик на Шкода Октавия 1.9 TDI 110 к.с., хечбег и ниво на оборудване Елеганс. Първите ми впечатления са много добри. Не очаквах толкова да ми допадне дизелов автомобил след като до този момент съм карал само бензинови.

 

Естествено е да ти допадне дизела и по специално този мотор! Кола без турбо е като жена без цици!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споко, на хубаво бързо се свиква. Демек искам да ти кажа, че след 10к километра, няма да усещаш тая тръпка вече :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другото, което много ми хареса е как спира, има голяма разлика когато е със задни дискови спирачки. И най-яката екстра - темпомата - голям кеф е. :) Благодаря за подкрепата на Цецо75 и zloQQ, които я огледаха и тестваха. Дано ми служи дълго и вярно като другите две любими колици. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси и на Краси за добре поддържаната кола! Направо се учудих, колко стегната е колата - като нова! Никаква забележка по окачване и двигател. Само тук-там малки язвички се намират, но все още са под боята. Това е лесно за оправяне, но за момента - личното ми мнеине е, че не е нужно. Ай честито ти и на теб, Джони...отново! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другото, което много ми хареса е как спира, има голяма разлика когато е със задни дискови спирачки. И най-яката екстра - темпомата - голям кеф е. :) Благодаря за подкрепата на Цецо75 и zloQQ, които я огледаха и тестваха. Дано ми служи дълго и вярно като другите две любими колици. :)

 

Много е готен темпомата :D Ти чакай да стане -20 да пробваш подгряващите седалки и да видиш защо ги харесвах толкова ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От понеделник Октито е вече софиянка (има си новички софийски табели) - е вече след краткото си пребиваване по софийските улици има и няколко белега по боята (много лоши хора - само няколко часа е била на открито - имаше си хубава подземна къща до вчера където беше любезно приютена докато се сдобие с нови номера, пълно КАСКО и аларма, сега търся нова - по-близо до нас и ще остане за известно време пред блока).

 

Иначе забравих да спомена, че колата я купих от колегата Краси (Favorit) - същата зелена Шкода с която участваше в CarAudio състезанията. Първата ни среща с нея се състоя по някакво съвпадение точно на състезанието в Плевен на 13.08.2011 г. Сега вече е без аудиосистемата (значително олекотена). :) На 18.08.2011 се качих на първото автобусче за Русе. За няколко часа оформихме документите и към 20:00 часа същия ден влязох с Окти в София. Имам си наследство и красиви клубни стикери върху пластмасовите планки на регистрационните номера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.