Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

DSG + Чип тунинг???


dude_BG

Recommended Posts

И аз съм чел, че за DSG производителя не препоръчва вдигане над 350 Nm...

 

Но пък гледам немците много-много не го спазват... има няколко с пауърбоксове... повечето са с ремап... един даже твърди, че е на 180PS/420Nm и нямал проблеми с кутията...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм компетентен , но повечето туннинг експерти не одобряват powerbox тунинговането.

 

Ми като им взима от хляба как ще го одобряват.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм компетентен , но повечето туннинг експерти не одобряват powerbox тунинговането.

 

Ми като им взима от хляба как ще го одобряват.....

:smt017 smile091

а по въпроса:аз бих си я направил спокойно на 170 коня-на рс са как си държи

провери все пак дали е същата и давай

ако не можеш пиши аз ще се ровя в етката

а за момента след ремап-май идва малко в повече на диното отколкото е в действителност и идва доста по късно от реалното,но при конете се отчита точно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде и аз да кажа нещо.

Понеже имам същия проблем, и доста се рових из нета. Проблемът въобще не е в механичната издръжливост на DSG кутията - всички са единодушни, че тя може да поеме "огромни" въртящи моменти и мощности. По-скоро ще се спраска нещо по помпа-дюзата (например колянов вал), отколкото да прецакаш DSG-то.

Проблемът е в това, че немците са се презастраховали и са гарантирали 350 Nm въртящ момент - доколкото схващам, същия е гарантиран и за ръчните скорости при тези двигатели. Само че ръчката не се командва от електроника и можеш да си я чипваш колкото ти е кеф (т.е. докато издържи двигателя). При DSG обаче, има нещо което се нарича Transmission Control Module (TCM) и именно той блокира по електронен път по-големи въртящи моменти от 350 Nm. Затова ако двигателя разполага с по-голям въртящ момент, кутията го спъва - предполагам че става същото както когато се включи системата срещу буксуване. И тогава кефа от "чипосването" не е пълен. Пак заради това хората от някои фирми сменят софта на DSG и премахват ограничението за въртящия момент - подобна тема бях пуснал наскоро. Проблемът тук е, че това нещо не може да се прави за дизелови двигатели - поне за сега няма наличен софтуер. Говорих с един колега, който се занимава със силов тунинг - каза че е пробвал няколко DSG за дизели, обаче няма софтуер. Иначе хората са единодушни, че въртящ момент от 400-420 Nm не е опасен за механиката на DSG.

Горното пиша не като "разбирач" а защото съм го чел по форуми на VAG и някои тунинг фирми.

Лично за себе си съм спокоен откъм издръжливост, притеснява ме че няма да получа пълния ефект от тунинга, защото ще се "карат" електрониките на кутията и на двигателя.

Иначе:

Skoda Octavia RS TDi DSG - 170 к.с. , 350 Nm

Golf V R32 DSG - 250 к.с. , 320 Nm

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето нещо от друг форум

 

"A little information about DSG and its ability to handle more power/torque etc and to put to bed the general assumption that it can't.

 

The O2E DSG box has exactly the same torque rating as the O2M box found in manual R32's, and that is 350Nm or

approx 258Lb/ft of torque. Internally at VW the gearboxes are known as O2E 350 and O2M 350 because of these ratings. (on Audi 3.2 TT’s they are know as MQ-350 and DQ-350 gearbox’s) same gearbox’s same torque ratings.

VW also produce an O2E 280 which has a 280Nm torque rating for lesser powered VW models.

The weight of the DSG Box is approx 95kg by the way of which the special gear oil weighs 5.3kgs!!, I know this because I have completed a competitive analysis and tested the gearbox then taken one apart to inspect it's internals. We had no problems with it while it was tested at the proving ground.

 

Anyway, that’s not to say that the O2E or O2M box's can't handle more torque as anybody knows, with the current

crop of conversions from HGP-Turbo, EIP, HPA, Rothe etc.

 

HGP also produce a Single Turbo conversion for the DSG with 400ps and 515nm of torque, so it kind of puts to bed he rumor

that the box is the "weak" point of the car.

The limiting factor of the box is not the gears or clutch packs but the programming of TCM (transmission control

module). The DSG TCM is programmed such that, if the input shaft sees more than a certain amount of torque (350 Nm)

it tells the ECU to dial down on the engine power. I assume this has been done by VW engineers to prolong the life

of the box and preserve clutch packs and brake bands, as I have heard that the clutch packs are designed to last the life of the car without out ever

needing to be changed... this statement comes from an article written in ATZ/MZT Engineering magazine (from Germany) in March 2004

by Dr. Frank Günter, Director of VW Program Management for BorgWarner Transmission Systems, who helped develop the

gearbox.

 

Ok, back on track, a certain tuning company built at VW’s request a few single turbo R32 DSG’s for VW to stress

test their DSG’s at Ehra-Lessien proving grounds and VW have logged at full throttle 5500rpm launches with no

reported issues. I believe this to be single turbo engines pushing out approx 400ps similar to HGP’s 400PS

conversion.

The TCM’s were modified to increase the standard launch control rpm’s from 3500 to 5500 to further enhance

acceleration times, and test the transmissions durability.

They also were able to reprogramme the oil pressure regulators of the clutch packs (hydraulic controls & pumps)to simulate higher clamping

forces and hence enable the clutch packs to compress further to enable them to handle more torque without slipping.

It should also be noted that the clutch packs are sprayed with oil to lubricate and to help dissipate heat

during certain driving conditions.

 

The probable reason why AMD and other tuning companies in the UK have limited torque increases on R32 and 3.2 TT's conversions is that have not yet been brave enough to dig into the gearbox internals and modify the TCM's to increase the oil pressure in the box and therefore increase it's torque rating.

So it's not that it can't be done, you just have to know what you're doing.

HPG Tuning in Germany can carry out this modification, and do for there 400Ps conversion, Wendland MotorenTecknik produce engines conversions for DSG equipped vehilces up to 310ps/360Nm torque.

 

I hope the above goes some way to halt the general assumption that O2E’s can’t handle more torque."

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.