Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Октавия 1 или Октавия 2???


bohemia

Recommended Posts

Здравейте колеги,аз съм съвсем нов в този форум и имам съвсем конкретен въпрос и дилема които се надявам с ваша помощ да реша.Решил съм да си купувам Шкода Октавия но единственото ми колебание е дали да е Октавия Тур или Октавия 2??? Става дума за нов автомобил от Еуратек.Интересува ме коя от двете модификации е по-надеждна,по-здрава и с по-евтина поддръжка???Окачването еднакво ли е или не???Изобщо всичко свързано с Октавия както и вашето мнение по въпроса!!!Предварително ви благодаря!!!Поздрави на всички :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...нов автомобил от Еуратек...

Прочети първо темата за Еуратек. После намери някой приятел с гаранционна Шкода и иди с него няколко пъти в Еуратек. Защото има и много хора, които са доволни от сервиза. Аз не съм от тях. Еуратек е причината да се закълна, че нова Шкода аз никога няма да си купя.

Иначе колите не са лоши и двете. Аз бих препоръчал О2 фейслифт - има някои много хубави глезотийки, като доста по-големи странични огледала - много е удобно, стандартните фарове май са с лупи и светят малко по-добре, струва ми се, че седалките са малко по-удобни отколкото на О2, таблото повече ми харесва - осветлението конкретно, както и това, че фаровете угасват с гасенето на колата, а не остават на габарити както при О2 и О1. Мисля, че при О1 го няма регулаторът на температурата - на О2 въртиш например на 22°С и после пипаш само силата на струята - това в случай, че не ти се дават кинти за климатроник.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не му се чуди , ами вземай една 1-ца РС :) \:D/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не му се чуди , ами вземай една 1-ца РС :) \:D/

Окти 1 РС не се предлага ....

Ако иска колегата 2ра ръка (много ме съмнява-като имам предвид заглавието)има 1 РСка която се продава в автокъша малко след изхода от Стара Загора в посока Димитровград.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да добавя още един важен факт (ако колата ще се купува на фирма и е комби, какъвто беше моя случай) - О1 може да се регистрира като 6+1 (което изобщо не пречи колата да се кара без допълнителните седалки, защото на малкия талон не пише брой места, а само дали е товарен или лек автомобил), от което автоматично печелиш данъчния кредит. а и цената е значително в полза на О1. единственото нещо, от което НЕ съм доволен, е тясното място за пътници отзад - малоумно решение за сметка на хамбара, който се води "багажник". ако сега имах парите и предстоеше покупка на шкода, бих взел О2 или О2 фейслифт 2.0 дизел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На О2 също се зима ДДС. Регистрира се като ВАН 1+1. А пък на О2 фейслифт маи имаше и нещо като 3+1 товарен (за комби).

за ДДС-то при 1+1 (товарен автомобил) - безспорно е така. само че, знаеш ли какво се случва, ако те спре полиция с такава кола (1+1) и види монтирана задна седалка , недай си боже, пътници на нея? една от причините да не купя О2 преди година беше точно тази. при регистрация 6+1 в закона също има предвидени санкции за немонтирани допълнителни места, само че ако те спрат на пътя, няма как да разберат, че си 6+1, защото в малкия талон не са указани брой места, а пише само лек автомобил. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, четете ценовите листи по-внимателно - на Октавия 2 КОМБИ ФЕЙСЛИФТ се предлага вариант 4+1 ТОВАРЕН, който възстановява ДДС и няма смисъл вече от 1+1, което не е приемливо за нормална кола, а само за служебна, която наистина ще се кара така.

 

По въпроса на колегата - въпреки, че карам Октавия 1(Тур) комби сега бих си взел Октавия 2 Комби с 2.0 дизел, ако искам да имам по-динамична кола или 1.9 TDI ако искам повече икономия. Нито една от двете коли не е бавна, макар 1.9 да е по-умерен в динамиката.

 

Окачването на двете коли е доста различно като личния ми опит от моята и от една Октавия 2 под наем за 4 дни е, че новото окачване макар да се разтропва по-бързо е по-стабилно и държи колата по-добре на пътя. Освен това вече споменатото място за пътниците отзад е много повече при Октавия 2. "Хамбар" имат и двете коли, като пак този на Октавия 2 е по-голям. Също така интериора на Октавия 2 е придава усещане за по-висок клас (поне за мен), въпреки че този на Октавия 1 е приятно семпъл и без излишни форми, класически.

 

Воланът поради различните системи за подпомагане на завиването също има различно усещане - Октавия 1 е по-твърда, но пък по-естествена, докато на Октавия 2 волана е по-мек и някак синтетичен - сякаш минава през филтри, за да достигне до ръцете на шофьора. В крайна сметка и с двата се свиква и не мисля, че трябва да бъдат основен критерий за оценка.

 

Тъй като Октавия 1 е много ниска отпред СИЛНО препоръчвам за българските пътища да се поръча опцията "Защита лоши пътища" и то от завода, а не да се прави допълнително. В случай че се взима Октавия 2 може да се помисли за 4х4 варианта, който фабрично си идва по-висок и мисля, че имаше под картера защита. Освен това задвижването на 4-те колела определено е предимство по нашите пътища, където почистващите машини са малко като политиците, които говорят истината - има ги, но обикновено се случват след мандата, т.е. след като снега вече започва сам да си ходи.

 

И последно - Еуратек предлагат тестдрайв и на двата автомобила, нека колегата отиде и поиска да покара двете коли една след друга - не струва пари, а пък сравнението ще е от първа ръка.

 

EDIT:

новото окачване макар да се разтропва по-бързо...

:?:

 

Отговарям - автомобил на 3 години и на още ненаправени 80 хил км колата потропваше и при странични клатения има лек хлабина. Качвал съм се и при Васко, неговата е Октавия 1 на над 130 х.км. и няма такова странично движение. Също съм карал и една друга наемна Октавия 2 на неизвестен пробег (компютъра тъкмо беше сменен и показваш 700км, но според мен беше минала 100х минимум, имаше проблеми с турбото, пушеше като танк, но за мен това е кола карана като чужда, като за последно и не е критерий), направи ми впечатление същото - окачването имаше леко разхлабено усещане, чувстваше се, че е минала немалко километри, но държеше пътя добре. Затова казвам, че новата има по-разтропващо се окачване, но е с по-добро поведение на пътя. И подкрепям Гогата, който сега би си взел Октавия 2, ако можеше, нищо че харесва повече като вид Октавия 1.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На О2 също се зима ДДС. Регистрира се като ВАН 1+1. А пък на О2 фейслифт маи имаше и нещо като 3+1 товарен (за комби).

за ДДС-то при 1+1 (товарен автомобил) - безспорно е така. само че, знаеш ли какво се случва, ако те спре полиция с такава кола (1+1) и види монтирана задна седалка , недай си боже, пътници на нея? една от причините да не купя О2 преди година беше точно тази. при регистрация 6+1 в закона също има предвидени санкции за немонтирани допълнителни места, само че ако те спрат на пътя, няма как да разберат, че си 6+1, защото в малкия талон не са указани брой места, а пише само лек автомобил. smile027

 

Аз за 3 години не съм имал проблем. Само на техническите прегледи се циганят и ми се налага всяка година да слагам решетките по веднъж. smile168

 

П.С. На моя талон пише само 'товарен' , а не ВАН 1+1 :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

щом още ги правят-значи са добри единиците

дори са идеални

 

Факт. Но пък от друга страна през 2009 си купуваш кола, чиято техника е на повече от 10 години(не ме разбирайте погрешно, "единицата" ми е може би най-любимия модел от "новите" Шкоди, доказала е, че е здрава и има супер красив и неостаряващ дизайн :smt017 ). Но, ако бях на мястото на bohemia, щях да си взема "двойка" :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

Аз карам О1 Тур-комби 1.9 TD!-110 к.с.2006 г. и вече съм на 215 000 км-единственото нещо, което съм сменил е лагер главина предно ляво колело и имах малък проблем с перката за охлаждане.Колата е перфектна и разхода и е между 5.5 и 6.3 литра /100 км.

Хваля я на всичките си приатели и коментираме че малко коли на този пробег ще са в идеално състояние.

О2 е по-красива със сигурност, но О1 е доказана.Липсва ми само ESP система-много е необходима.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И О1 и О2 са надеждни и здрави. Но с по евтина подръжка ВОДИ О1. Освен това за мен тя е и по красивата кола от двете. Бих си взел нова О1 :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взимай Октавия-2 няма кво да мислиш. Старата е над 10-годишен модел вече, а ти все пак си купуваш нова кола.Поне има място за пътниците зад шофъора .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в октавия 1 за пътниците отзад е кошмарно

голяма кола с огромен багажник,а е много тясно за краката отзад-все едно си в Поло,че и по-зле :smt018

само това и е кусура

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в октавия 1 за пътниците отзад е кошмарно

голяма кола с огромен багажник,а е много тясно за краката отзад-все едно си в Поло,че и по-зле :smt018

само това и е кусура

 

Да това е минуса,който най ме дразни.

Ако трябва да избирам предолагам,че О1 ще взема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък в моята октавия отзад не се возя и не ми пречи че е тясна. Но иначе си е факт това. Багажника много радва обаче. Има място за музика, детска количка, чадъра за морета и много бира. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

но О1 е доказана.Липсва ми само ESP система-много е необходима.

 

 

Карам О2 /от 1 месец/ с ESP система. В снега онзи ден около коледа трябваше да се кача по нагорнище със завой преди да вляза в селото в което ни е вилата. Забуксува ляво колело - блокира го, забуксува дясно - блокира го и така няколко пъти /жена ми вика "да сляза да бутам" - "къде ще буташ аз имам 102 коня в ръцете си едва ли ще помогнеш много"/ докато ми угаси двигателя два пъти /упорит съм мамка му/. Върнах на равното изключих системата и засилих се и си се качих като пич. В снега не помага. Онзи ден в големия дъжд на мокрите павета ми помогна да тръгна максимално бързо, като ми върна газта и блокира едното колело /дясното/. Но това е изключение. ESP-то почти не ти трябв, ако имаш малко от малко опит зад волана. Мое мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Аз си взех Октавия 1 (Втора ръка) и съм много доволен!

Аз съм твърдо за ОКТАВИЯ 1!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

но О1 е доказана.Липсва ми само ESP система-много е необходима.

 

 

Карам О2 /от 1 месец/ с ESP система. В снега онзи ден около коледа трябваше да се кача по нагорнище със завой преди да вляза в селото в което ни е вилата. Забуксува ляво колело - блокира го, забуксува дясно - блокира го и така няколко пъти /жена ми вика "да сляза да бутам" - "къде ще буташ аз имам 102 коня в ръцете си едва ли ще помогнеш много"/ докато ми угаси двигателя два пъти /упорит съм мамка му/. Върнах на равното изключих системата и засилих се и си се качих като пич. В снега не помага. Онзи ден в големия дъжд на мокрите павета ми помогна да тръгна максимално бързо, като ми върна газта и блокира едното колело /дясното/. Но това е изключение. ESP-то почти не ти трябв, ако имаш малко от малко опит зад волана. Мое мнение.

колегата е много прав за ESP-то... имам познат "дърводелец" с ESP и все се удря някъде... важно е задкормилното устройство... ако човек има малко повече пари, естествено, че ще си вземе О2...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам 1-ца бензин 1.8i от 1999г. Харесват ми някои електронни джаджи и седалките на 2-ките, чистачките им, копчетата им, гумите им (17" и повече могат, а при мене повече от 15" от Шкода не дават), фабричните им ксенони, таблото им, абе много неща са по-хубави и комфортни, но въпреки това мойта пак си я харесвам повече и не си я давам даже за нова 2-ка.

Но най-добре се качи и виж как се чувстваш в купето на Октавия 1 и Октавия 2.

Лично за мен големия багажник на 1-цата ми трябва. И понеже много рядко возя хора в колата ми на задната седалка, за мен не е проблем малкото пространство отзад. За теб може да е - прецени колко хора колко често къде по колата ще имаш.

На 1-цата (не знам за 2-ките) единствените проблеми които ме дразнят са стъклоподемниците (вече 4-ти път за 3 години някой се чупи на мойта) и таблото но таблото се прави за около 50 лв ако случиш на проблемно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам 1-ца бензин 1.8i от 1999г....

Лично за мен големия багажник на 1-цата ми трябва. ....

А защо не ти харесва големия багажник на О2?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.