Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

НИМ - или как се съсипват съединител и спирачни дискове.


35mm

Recommended Posts

Миналата седмица, се сетих да пробвам колко бързо ще спре Шкодата ако карам с около между 90 и 110 км в час и на пътя изкочи препятсвие и ми се наложи на спра възможно най-кратко. Реалното препядствие бяха "легналите полицаи" на асфалта там. От спрян автомобил от ръба на едното препядтсвие с ускорение до 2-ра на макс (около 6800 оборота в минута) и после целта беше да спря до другия "легнал полицай".

САМО 15-16 пъти ускорих от 0 до колкото може 2-ра предавка (малко над 100 км/час) и спирах с всичка сила върху педала на спирачката. ABS и гумите (Good Year Excellence 195/15/65) бяха супер - нито един път не блокира колело.

Резултат - мирис на феродо в купето.

Дисковете на спирачките бяха посинели от температурата и излизаше тънка струйка дим от предните спирачки. Съединителя замина - целия. Вярно е си беше за смяна ама до този момемт не превърташе. А след този тест едва потеглих. !!!

 

Аз си мислех че само дългите спускания прегряват спирачките. Сега за 3-4 секунди на спиране с време между спиранията с макс натиснат педал разбрах че загряването е даже по-силно от някое спускане със спирачки постоянно.

 

Резултата е че ми мина мерака за всякакво такова каране в бъдеще.

 

И съединителя е скъп. :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми честито! Поне да се беше обадил да снимаме! smile004

 

П.С. Ти как очакваш да се охлаждат тия дискове при това натоварване.Със сигурност няма да изелезе някое циганче да им прави вятър с вестник ! smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човеко, ти просто така или иначе явно си искал да си смениш съединителя и спирачките smile027

Имаш Л.С.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кое е довело до износването на съединителя ? :?:

Ами той съединителя му е бил заминал, според това, което пише. А кое е породило доизносването? Ускорението. Сам прецени на 2-ра до близо макс. обороти как ускорява колата, а от там какво е натоварването върху съединителя smile021

 

...Аз си мислех че само дългите спускания прегряват спирачките. Сега за 3-4 секунди на спиране с време между спиранията с макс натиснат педал разбрах че загряването е даже по-силно от някое спускане със спирачки постоянно...

Всяко голямо или продължително натоварване може да прегрее спирачките. В твоя случай те е трябвало неколкратно в рамките на десетина метра да спрат 1.5 тона. Не им е било лесно, да знаеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяко голямо или продължително натоварване може да прегрее спирачките. В твоя случай те е трябвало неколкратно в рамките на десетина метра да спрат 1.5 тона. Не им е било лесно, да знаеш.

:smt017 "Само" 15-16 пъти. :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Остава и да е държана натисната спирачката след окончателното спиране...

Иначе, макар и дисковете да са вентилирани, ако след есктремното спиране се кара бавно (предполагам, че така е ставало), дисковете изстиват за 1-2 минути.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

:smt017 "Само" 15-16 пъти. :?

 

Мен ми попрегряха спирачките на Междене ... а не е като да съм ги използвал прекалено!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

:smt017 "Само" 15-16 пъти. :?

 

Мен ми попрегряха спирачките на Междене ... а не е като да съм ги използвал прекалено!

много ти е мощна...много се засилва

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И все пак, добре ли спраше :) така и не разбрах резултата освен ,че ще сменяш съединител и накладки :)

 

Съединителя си беше за смяна, но дисковете можеха да изкарат още 10000 км.Така ми казаха в ЕТ последния път.

 

Поуките за мен бяха че

-гумите са много добри. Не усетих подскачане на педала от работата на ABS-а, следователно не приплъзват. Миналото лято имах опит с едни зимни Good Year Ultra Grip - на светофар в София на горещ асфалт - педала полудя от подскачане като спрях по-рязко.

-Значи не е сигурно да се кара със зимни през лятото (освен икономическите и акустични проблеми от каране със зимни гуми лятото).

Първите 6-7 старта и спирания ги направих без пауза

-усетих за първи път какъв е ефекта от спиране с горещи спирачки - колата осезаемо удължи спирачния път и се усеща просто как не иска да спре :). Това ми е полезно като опит.

После все пак покарах 1-2 минути бавно да се охладят поне джантите малко. Тук му е мястото да кажа че докато дисковете бяха посинели и пушеха - то джантите или по-скоро нещо зад тях пукаше от топлината - такова нещо не бях виждал.

-Гумите са с азот но въпреки това се бяха 'поизпънали' - знам че едва ли ще постигна пак такава температура в бъдеще, така че научих доколко издържат.

Никога не бях потеглял с двигател на 4000 оборота и рязко отпускане на съединителя:

сега знам какво става като правя такова нещо. (по книжка на 4000 оборота двигателя ми е с най-голям въртящ момент).

-Потренирах стартове и разбрах къде са възможностите на колата ми ако искам да ускоря максимално колкото тя си може(например при нужда при изпреварване от 2-ра предавка):

НЕ СА ТАКИВА ЧЕ ДА МЕ "ЗАЛЕПИ НА ОБЛЕГАЛКАТА" А И АЗ СЪЩО ТАКА НЕ СЪМ МНОГО БЪРЗ В СМЯНАТА НА СКОРОСТИТЕ :(

 

Научих като цяло, повече за колата си.

Имаше го и другия момент - докато все пак научих полезни неща, си направих и малко кеф. Който изчезна като се сетих за цената на резервните части.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

много ти е мощна...много се засилва

 

Айде стига толкова четки :^o

 

Просто на О1 спирачките не са добри. В смисъл, че при нормално каране е ОК, но опиташ ли малко по-спортно каране веднага почват да прегряват. Те не случайно и се кривят де!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето:

http://www.youtube.com/watch?v=4lNRTvFb_fU

 

Интерсни са само първите секунди на видеото. Като отворих вратата и погледнах - пушеха здраво, докато пусна телефона мина време и сега едва се забелява струйката пушек.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

много ти е мощна...много се засилва

 

Айде стига толкова четки :^o

 

Просто на О1 спирачките не са добри. В смисъл, че при нормално каране е ОК, но опиташ ли малко по-спортно каране веднага почват да прегряват. Те не случайно и се кривят де!

 

Има го и момента на евтините дискове и накладки обаче...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

:smt017 "Само" 15-16 пъти. :?

 

Мен ми попрегряха спирачките на Междене ... а не е като да съм ги използвал прекалено!

 

аз по надолнище карам само на скорост ... то винаги карам само на скорост :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да си призная и аз съм првил подобни опити, ама максимум една-две отсечки. А от гореописаните действия лъха малко на садо/мазохизъм, да ме прощава колегата...

не ти ли беше жал за машинката? /садизъм/

скапваме и дисковете зорлем и купуваме нови /мазохизъм/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.