Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпрос за температура Фелиция


IvailoGG

Recommended Posts

Макс,

 

Как 110 бре! Това е много високо. Ако перката ти включва на 110 ще го докараш да вкарваш вода с температура 105 градуса в блока. При по-голямо натоварване на изхода ще имаш 120-130 градуса! Ще изкривиш блока и после пак Шкода ще ти е виновна [-X

 

Да! Виновна щеше да е! Дал съм 20кинта за оригинален включвател за перката на който пише VW skoda, и си включваше на 110, не ми се слагаше 120 ков, защото са калпави и не са за жена, ама като дадохме 26кинта за термостат, който се чупи при прегряване, и си викам майната му! Отидох, взех 120 ковия и едва тогава нещата се оправиха с охлаждането

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Макс,

 

Един куп инжинери са учили, смятали са, мислили са го и накрая ти решаваш да смениш датчика с 120ков защото оригиналните "са калпави"! А това, че датчика който си сложил не е с подходящ температурен диапазон и може да скапе двигателя не ти пука. После Шкода ти е виновна!

 

С оглед на горенаписаното мога да кажа само едно: твоето е вандалщина smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Макс, ...

 

Написах, че 120 ковия датчик е калпав, но все пак реших да го използвам тъй като ти сам писа, че е по -добре колата да не работи на 110C Ако погледнеш на 1ва страница Евгени е пуснал снимка с перфектните стойности за температура на мотора, като ги е отбелязал с жълто. Вентилатора в момента се пуска по средата на жълтото и спира на средната черта

13044269651319912156.JPG Както се досещаш термостата го държи на нормални градуси, а не перката. (москвича как загрява, жигулата, Варшавата? ) Доста хора и в самата тема също са споменали, че са решили по подобен начин проблема си, включително и съм говорил с 2 ма човека, който ме посъветваха за това, но ти ако не се заядеш с мен просто няма да си си ти, това съм забелязал от около година, предишния PRR не беше това което е сега!

 

В заключение, искам да кажа, че ти сега може и да изтриеш поста ми, тъй като не ти изнася на мнението, но Шкода е много красив, бърз автомобил, който ще обичам, но специално за 120, мога да ти изпиша 10 страници дипломна работа - кое му е недомислено, защо и как следва да бъде!

 

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... за 120, мога да ти изпиша 10 страници дипломна работа - кое му е недомислено, защо и как следва да бъде!

Ми, хайде де! Ще ми бъде интересно! :smt030

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше,

 

Датчика за температурата е монтиран до термостата и показва температурата на водата напускаща блока. Тази вода след това отива в радиатора за да се охлади. Поради това, че си в задръстване и нямаш обдухване водата на практика не се охлажда (е, има някакво охлаждане, но то е твърде малко). Резултата е че в радиатора постъпва вода с температура 109 градсуа, но датчика включва на 110. Т.е. водата минава през радиатора и влиза в двигателя с температура 105 (да речем, че загубата на температура е била толкова). Това вече означава, че температурата на изхода далеч няма да е само 110 градуса, а това вече е в горните граници. Т.е. пускането на принудителното охлаждане ще е малко закъсняло.

 

Разбира се, всичко това горе не означава, че ще прегрееш колата веднага. Напротив. Може да минеш много километри (дай-боже) без проблем. Но точно когато решиш в най-голямата жега да катериш баира и си готов.

 

По спомен този който аз купих навремето за 120ката беше 90 градуса на включване и 75 на изключване. А оптималната температура на 120ката беше точно 90 градуса ...

 

В заключение - какво и как правиш на колите които са ти дали или си си купил е твоя работа и на тези които са ти ги дали. Мен ми е все тая. Но когато почнеш да плюеш във форума защото имаш поредния проблем, в повечето случаи породен от "ремонти" в разрез с препоръките на производителя, вече не е само твоя работа, а и на целия форум.

 

Е, направих си труда да ти обясня вижданията си и причините за "заяждането". Повече не смятам да пиша в тази тема.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако и задномоторника е предвид за плаваща температура, няма проблем. При Фелата, температурата се вдигаше само в задръствания. Тази първата жълта чертичка е 90+ градуса. Иначе от О1 насам, температурата се поддържа постоянна. Поне така си мислят повечето шофьори, като гледат стрелката, иначе леко играе.

Апропо, чудно ми е как задномоторник с изправна инсталация загрява, като от 105, радиатора е отпред и пътя е доста дълъг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, термостата държи температурата, другото не играе ;)

Жоре, ще пусна тема специално за теб във 105/120, но ще я пиша някоя нощ, това ще е дъъъълго :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ме разбра. При Фелите не беше предвидено да държат 90 градуса клин. В задръствания температурата се вдига. Това имах впредвид под плаваща. При Фабията, без значение от това дали е в движение или в задръстване температурата е все 90 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

При Фабията, без значение от това дали е в движение или в задръстване температурата е все 90 градуса.

 

Доколкото ми е известно това е направено за да не се шашкат водачите. Т.е. реално температурата си играе, но на таблото не се показва. Май е на всички автомобили от VAG групата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз от доста време карам фелата с дачтик от 105/120, понеже с оригиналния в задръствания и на баири /примерно изкачване към Алеко дори през зимата/ постоянно качваше температурата близо до 110 градуса, при което перката се включваше, но за кратко време, недостатъчно да върне стрелката близо до хоризонталното положение. Дори след смяна на датчика с чисто нов оригинален за модела нещата не се подобриха особено, като се има предвид че почти всичко останало по охладителната с-ма преди това също беше сменено с ново - от термостата до водния радиатор. Така че не знам дали е някакво фабрично недомислие при фелата, но с оригиналния датчик при по-натоварен режим на мотора или в задръстване стрелката си гони упорито отметката 110... :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

На колко включва "оригиналния"? И на колко включва 120ковия? Ако 120ковия включва по-рано ОК. Но Сашо пише, че включва на 110 градуса, което е твърде късно. От друга страна моя спомен за 120ковия е за 90 (или 92) градуса. Т.е. ако оригиналния е за 110, а новия на 90 всичко е ОК. Но ако оригиналния е за 95-100, а е сменен с такъв включващ на 110 нещата са зле...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И чисто нова Фела от магазина си загряваше. Това беше една недомислица от VW, при която беше допустимо температурата, да се поддържа между две стойности.

Пепи, това за температурата е по-скоро едно фитриране на сигнала, за да не подскачиш при промяна с няколко градуса. И в първия ми пост го загатнах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От друга страна моя спомен за 120ковия е за 90 (или 92) градуса. Т.е. ако оригиналния е за 110, а новия на 90 всичко е ОК.

Спомените ти са сравнително точни, така че просто не сте се разбрали нещо с Макса - пийте по случая по бира и заровете томахавките smile027 Иначе и по-ранното включване си има негативи, особено ако през зимата държи температура под нормалната работна, затова съм чувал че някои колеги ползват оригиналния за през зимата, а 120-ковия само през лятото... на мен обаче не ми се рискува с чести смени, понеже резбата в радиатора е пластмасова. Има и друг момент - през лятото с ниискотемопературния датчик перката работи почти постоянно, затова може да се скъси живота на ел. моторчето и в един момент да изгори, но при мен за вече повече от година това не се е случило.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Шкода 120 е отворен тип охл.система- има маркуче през което изтича охл.течност и трябва да включва под 100 градуса,иначе водата ще заври и ще изтече.

При Фаворит ,Форман и Фелиция е затворен тим охл.система ,при увеличаване на налягането ,температурата на водата може да е над 100 градуса и няма да заври ,може би до 105-110 градуса.

Преди на формана бях сложил електронен термометър/за което съм писал/,който включваше към 96 и изключваше към 86 градуса и нямах проблеми.Сега такъв съм монтирал на 120 - ката ,която поддържам и тази година не е имало загряване на колата като в предишни години.

Термостата регулира температурата най - много в диапазона при загряване от пускането на студен мотор и първоначално охл.течност е в малкия кръг ,в мотора.След загряване се отваря и пропуска и към радиатора.

Много от колите загряват от замърсяване на охл.система,независимо ,че може да е карана само с антифриз.Има и случаи на прегънат маркуч ,който е на закрито от погледа място ,както и от раздул или разложил се такъв.

Ето и материал,в който се дава смяна на включвател на вентилатора с датчик от ВАЗ 2108

http://www.skodafelicia.ru/publ/3-1-0-2

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шотик,

 

Не си прав. Охлаждането на 1000MB, 100s, 105 и 120 си е под налягане. Маркучето за което говориш е просто начин излишната вода да изтече преди да запуши клапана. А той е капачката - на 1000MB/100s на самия радиатор, на 105/120/130 на разширителния съд. Дефакто водата в никой от горните модели не завира преди 120 градуса (както и на Фелиция и следващите модели) поради създаденото налягане. Между другото клапана е като за над налягане, така и за подналягане при изстиване.

 

Дефакто най-голямото предимство на 105/120 е голямото количество вода, което води и до сравнително по-трудно прегряване. Въпроса е че веднъж като попрегрее и доста по-бавно изстива smile049

 

Поздрави smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шотик,

 

Не си прав. Охлаждането на 1000MB, 100s, 105 и 120 си е под налягане.

 

Няма да споря,малко съм ползвал 120 - ката ,към края на идната седмица пак ще е при мен и ще я разгледам по-добре. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С теб PRR явно не сме се разбрали добре. Идеята е оригиналния датчик които купих за фелиция с логото на VW Skoda я държеше на 110, затова реших да сложа 120ков. тои е 80-85С А този на фелиция/фаворит е 90-95. Защо включва на 110 не знам, но разпитах и разбрах, че проблема е често срещан, може би същия е сложен на кофти място на радиатора.

 

В студа примерно днес, когато се усили парното докраи на 4 и е в движение, държеше към 80С, но това е нормално, просто мотора не може да стопли толкова бързо, колкото парното охлажда. Това се случва и с 120 ката. Не е виновен датчика, и фелициев да беше той тук не играе, просто навън си е кучи студ. При нормален сценарий с 120 датчика мотора загрява нормално, термостата отваря, водата се завърта в големия кръг в радиатора, охлажда се до 80, и термостата затваря когато той реши, че е време и това се повтаря постоянно.

 

Дори и когато е такъв студ не вярвам да се износва мотора повече все пак това са си 80С не 40. А и Варшавата е с алуминиева глава, но работи на 75С перката е на коляновия вал. Москвича е с алуминиева глава, перката е на коляновия вал...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Макс,

 

Как 110 бре! Това е много високо. Ако перката ти включва на 110 ще го докараш да вкарваш вода с температура 105 градуса в блока. При по-голямо натоварване на изхода ще имаш 120-130 градуса! Ще изкривиш блока и после пак Шкода ще ти е виновна [-X

Пепи, доколкото разбирам, Сашо е сложил датчик от 120ка,който включва значително по- рано от този. smile049

Абе, аз още в началото се опитах да ви "помиря", ама няма кой да чете! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Идеята е оригиналния датчик които купих за фелиция с логото на VW Skoda я държеше на 110, затова реших да сложа 120ков. тои е 80-85С А този на фелиция/фаворит е 90-95. Защо включва на 110 не знам, но разпитах и разбрах, че проблема е често срещан, може би същия е сложен на кофти място на радиатора.

...

държеше към 80С, но това е нормално, просто мотора не може да стопли толкова бързо,

...

 

Саше,

 

Това е друго. Просто си попаднал на скапан датчик и от там е проблема. Иначе при включване по-рано не е чак такъв проблем (не че не е де).

 

Това за 80те градуса - виж да не е изпуснал термостата. Просто отваря по-рано. Имай предвид, че по-ниска температура не се получава от прекаленото охлаждане на радиатора (това са бакшишови легенди!), а от не добре работещ термостат. За справка - дизела при -10 навън дори на пълно натоварване долната част на радиатора е хладка! А температурата на таблото е точно 90 градуса...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шотик е прав в общи линии - работната температура на Фав/Фел е с около 10 градуса по-висока от тази на по-старите модели с чугунени глави, понеже системата е херметична, а водата под по-високо налягане завира по-късно. Друг е въпроса, че все пак 110 градуса не са нормална работна температура дори за тоя мотор, но понеже съм пробвал с 2 оригинални датчика /единия чисто нов/ и перката все си включваше към 110 и изключваше доста над белега за 90, затова имах известни съмнения в точността на уреда на таблото. Но при положение, че като изкачвах баири дори през зимата мотора започваше да пресяцва и накъсва явно наистина е имал проблем с прегряването. Както споменах почти всичко друго по системата ми беше сменено с ново и няма как да дава проблеми, така че най-вероятно Иво е прав за конструктивната недомислица с този датчик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

13044269651319912156.JPG

 

Ей това според мен е нормалното поведение на температурата , а от какво може да грее smile049

Разгледай ей таз тема снимката е от там : http://skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=14099" onclick="window.open(this.href);return false;

 

Аз съдейки по уреда на таблото в най-голямата жега стигам 70 градуса. Сега като позахладня изобщо не отлепя стрелката :D . Какво по-напред да сменям незнам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

13044269651319912156.JPG

 

Ей това според мен е нормалното поведение на температурата , а от какво може да грее smile049

Разгледай ей таз тема снимката е от там : http://skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=14099" onclick="window.open(this.href);return false;

 

Аз съдейки по уреда на таблото в най-голямата жега стигам 70 градуса. Сега като позахладня изобщо не отлепя стрелката :D . Какво по-напред да сменям незнам

 

Термостата си смени! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Премери си датчика, който ти изпраща данни към уредчето. С времето се прецаква и почва да има по - голямо съпротивление. Интересуват те клеми 2 и 4 между тях съпротивлението следва да е по спомени не повече от 900-1000ома при студен мотор. Датчика става и от голф 2. В жегата дори и без термостат в задръстване вдига

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В жегата дори и без термостат в задръстване вдига

 

Да, с тази разлика, че му е необходима цяла вечност за да достигне до нормална температура, ако термостата е блокирал в отворено положение :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Според мен това че загрява в повече е защото датчика за перката е в долната част на радиатора и там температурата е по-ниска от горната. Винаги топлото бяга нагоре.Температурата когато се вкючва перката може да е 90-95 градуса обаче в долната част на радиатора , а в горната е 100-105.

|

В жегата дори и без термостат в задръстване вдига

 

Да, с тази разлика, че му е необходима цяла вечност за да достигне до нормална температура, ако термостата е блокирал в отворено положение :)

 

Лятото бях без термостат и в задръстване дори повече от 85-90 не стига.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.