Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Въпрос за температура Фелиция


IvailoGG

Recommended Posts

Здравейте ! От известно време , тоест от как почнаха горещините в по натоварения трафик фелицията ми (1.3 инжекцион) стига до 110 градуса нормално ли е да качва чак такава температура , перката си върти , след известно време температурата пада , но все пак какво е вашето мнение ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

13044269651319912156.JPG

 

Ей това според мен е нормалното поведение на температурата , а от какво може да грее smile049

Разгледай ей таз тема снимката е от там : viewtopic.php?f=6&t=14099

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен (1.3 карб) достига максимум до 2рата чертичка която е отбелязал The Best Forman.

Миналото лято и аз достигах температура от 110° но след като направих промивка на радиатора и смених антифриза от тогава всичко е перфектно. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами в книжката за експлоатация на автомобила пише, че няма проблем, стига да е само в бялата зона. И въпреки това по лични и на други колеги наблюдения съдя, е това, което е написал The Best Forman е правилният модел на поведение на една Фелиция...

 

Горната жълта чертичка (тази която е към 40-те км на скоростомера) отговаря на температура около 100 градуса. Перката трябва да ти се включва на 99 - усеща се по намалените обороти (поне при мен, де :) )

 

Може би е нормално да ти качи и над втората жълта чертичка, но само при специфични условия на експлоатация - да речм я караш много жестоко в горещо време или пък имаш неизправна охладителна система.

 

Градско+задръстване при мен стои може би с една идея над втората жълта чертичка на схемата по-горе.

 

Накратко - не трябва да стига до 110 градуса, така че провери:

1) Как е охладителнта течност - бистра/мазна/кална. Кога е сменяна? Някога да си използвал препарати за спиране на течнове в радиатора?

2) Как ти е термостатът? Обикновено, ако тръгне да се разваля, стои открит (т.е. колата не загрява достатъчно), но знае ли се?

3) Как е самият радиатор - да не би да имаш механични прегради - набита мръсотия, например?

4) Как е термовключвателя - да не би перката да ти се включва по-късно, отколкото трябва?

5) Как са ти датчиците за температура - могат да дават и грешни показания

6) Грешката може да идва и от самия уред на таблото. Т.е. не е зле да видиш дали наистина стигаш до 110 градуса, като измериш температурата на охладителната течност с термометър.

 

ВНИМАНИЕ! Трябва да се борави внимателно с капачката на разширителния съд (да се отвива постепенно на загасен автомобил, с ръкавици или дебел парцал, винавай да не пръсне и към очите) - системата е под налягане и с тази гореща течност вътре може да те изгори жестоко!!!

 

Наскоро промивах системата и сменях антифриза, та съм минал половината приключение...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имах този проблем на моята Фелиция (тя е същата като твоята 1.3 MPI), Минах през смяна на датчик за температура, термостат, друг радиатор и т.н. , но проблема го оправих с по ниско температурен включвател на перката. Оригиналният е на 95градуса и е на края на радиатора т.е. водата след охлаждане трябва да е на95градуса, следователно според мен е нормално на входа на радиатора да е към 105 - 110 градуса, но и намен това не ми хареса и сложих по ниско температурният датчик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам MPI Ви е Фелицията, та моят съвет е, да я закачите на VAG-COM, и тогава ще видите реалната температура в реално време :idea: В 90% от случаите, грешката е в уреда на арматурното табло ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам MPI Ви е Фелицията, та моят съвет е, да я закачите на VAG-COM, и тогава ще видите реалната температура в реално време :idea: В 90% от случаите, грешката е в уреда на арматурното табло ;)

а др. 10% от датчика за темпер-а smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
...

Здравей Форман и всички други колеги,

Ходих до Стара Загора и се върнах-през цялото време Фелата стоеше на 70 градуса, на моменти по надолнището изключена от скорост направо да удари нулата, нагорнището малко над 70 се вдигат и после пак се сръща на 70. Ако спра за малка почивка-отива над 70, тръгна ли-връща се. На входа на София в задръстването се покачи до средната стрелка, по Цариградско-пак на 70. термостата ли е за смяна? Антифриза и радиатора са сменени скоро-преди 2 -3 хил. км. Иначе по задръстванията перката се включва на втората стрелка-както се описали.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи един термостат Валер или Бер и ще почне да вдига температурата , щото зимата ща простуди така незатварящ термостата .

Каква може да е цената, че този месец така съм отънял.........

От магазина на В.Левски ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

От магазините за Шкода можеш да вземеш или френски или полски ( според мен не са много читави ) ... Бер можеш да си вземеш от магазин на Косер ( на ъгъла на Опълченска и Симеон ) - около 25 лв. Валер скоро не съм виждал , но ако се разходиш по Симеон може и да намериш някъде ( той беше малко по - евтин )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

От магазините за Шкода можеш да вземеш или френски или полски ( според мен не са много читави ) ... Бер можеш да си вземеш от магазин на Косер ( на ъгъла на Опълченска и Симеон ) - около 25 лв. Валер скоро не съм виждал , но ако се разходиш по Симеон може и да намериш някъде ( той беше малко по - евтин )

 

Виждам от руснаците, че при отваряне на термостата трябва да се смени и гарнитурата. Тя отделно ли се продава от термостата или с него? Надявам се продавачите да ме подсетят да си взема нова, защото чета, че подлежи на смяна.

Трябва ми само малкото патронче от приложената снимка, нали?

post-1802-138453111217_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ааа тоз си го вземаш комплект от Шкода ... кво да се праи VW Group smile049

30лв. струва тоз комплект.Или по точно струваше...до преди 3 месеца.

Според мен има варянт да се смени само патрона (т.е самия термостат без пластмасите :mrgreen: ).Предполагам този от фаворит ще стане. :roll:

 

samisam,въпросната гарнитура е един "О" пръстен ,който може да си го купиш от всяка една железария за не повече от 20 стотинки.

Хубаво е да се подмени и той.

ЕДИТ:

Ако вземеш комплекта гарнитурката си е към него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен има варянт да се смени само патрона (т.е самия термостат без пластмасите :mrgreen: ).Предполагам този от фаворит ще стане. :roll:

[-X

от фолсваген обикновен сложи-на струар му направи фаска -на твоита капа4ка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:idea: Я по-добре не си прави екперименти с термостата, че на дълъг път може да се видиш У приключение...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:idea: Я по-добре не си прави екперименти с термостата, че на дълъг път може да се видиш У приключение...

Да разбирам, да си купя от Шкода магазина ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То Шкода-магазини много, зависи ти откъде си. Ако си в София или друг голям град прозвъни всички магазини в града /има ги телефоните в съответния раздел/, включително Еуратек, щото някои надуват цените... също провери във веригата Евро07, имат и някои части за Шкода, при това на добри цени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То Шкода-магазини много, зависи ти откъде си. Ако си в София или друг голям град прозвъни всички магазини в града /има ги телефоните в съответния раздел/, включително Еуратек, щото някои надуват цените... също провери във веригата Евро07, имат и някои части за Шкода, при това на добри цени.

Евро07-не съм ги чувал. Ще проверя в раздела за магазини.

от София съм. Бош дали ги произвеждат? Имам клиенти официални дилъри на Бош, предполагам, че могат да ми дадат добра цена

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

При голямо желание се продават неоригинални термостати за Фелиция ли са за фабиа ли не знам, еднакви са. Та в тях са направили място за 105/120/Fav термостат и може да го извадите и да си сложите Beru ili Wahler

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

 

точно преи 1-2 месеца имах същия проблем.

просто смених включвателя на перката на радиатора, който е завинтен долу вляво на радиатора, точно до алтернатора.

Колата ми е също 1.3 МПИ.

 

Всичко се оправи, сега поддържа перфектна температура.

Свъвсем нормално е да загравя в жегата, но с времето този включвател се прецаква и започва да включва перката все по-късно ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Макс,

 

Как 110 бре! Това е много високо. Ако перката ти включва на 110 ще го докараш да вкарваш вода с температура 105 градуса в блока. При по-голямо натоварване на изхода ще имаш 120-130 градуса! Ще изкривиш блока и после пак Шкода ще ти е виновна [-X

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Макс,

 

Как 110 бре! Това е много високо. Ако перката ти включва на 110 ще го докараш да вкарваш вода с температура 105 градуса в блока. При по-голямо натоварване на изхода ще имаш 120-130 градуса! Ще изкривиш блока и после пак Шкода ще ти е виновна [-X

Пепи, доколкото разбирам, Сашо е сложил датчик от 120ка,който включва значително по- рано от този. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.