Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Турбината на Октавия 1,9 TDI !


димон

Recommended Posts

В една друга тема в раздел "всеки за всичко" bega4kata показва много интересен нагледен материал за турбото на автомобил неVAG . Дали не би могъл да разкаже/покаже и нещо за VAG автомобил и по-специално за Октавия 1,9 TDI :D ! Повечето колеги които познавам с Октавия 2 не знаят какво се крие под кората на мотора им . Аз също спадам към тях :oops: . Гледам го като черна кутия . Свалял съм кората много пъти но турбината така и не съм виждал къде живее . Явно е някъде отзад преди меката връзка и трябва да се заляга под колата при свалена долна кора ...При някои опели съм виждал как удобно е разположено турбото отгоре над главата :) .

 

Пък ако е интересно и на други колеги - да вземем да отворим една тема примерно : " Да опознаем Октавията за да я обикнем ! " в която да се зачекват и други неща от моторния отсек . Надявам се , че bega4kata няма да има нищо против да я води и да показва снимчици !

Поздрави ! smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз ще се радвам на подробни снимки с обяснения от твоя страна. Не смея да ровя без да знам какво правя, затова и не го правя. Но една такава яка лекция от хора които разбират ще е супер полезна за мен, ама много!

Поздрави! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха наздраве за новата инциатива, ха наздраве за новия Раздел - "В колата и под нея - какво й слагат тея (производители, майстори, etc)".

Още имам в чекмеджето една стара, ама цветна и хубава книга с техническите възли на Лада - 2101 до Нива, без 2105 и 2107. Супер книжка, беше добра алтернатива до преди да открия http://www.howstuffworks.com. Обаче тукашна тема с картинки и обяснения на чист Шкодовски - ей туй просто е за почерпка!

 

П.П. bega4kata, ако си във Варна след 2 до 3 седмици ще пътувам дотам да взимам сина и ще ми бъде приятно да се видим за малко, в сервиза по възможност - не толкова за ремонтна дейност колкото да видя някоя интересна техника ;) и онази синята девойка с веждите и повечкото дизелови коне! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снимки на турбота на 1.9тди и 2.0 тди съм показвал вече доста,но ако кажете пак ще покажа.Който иска да гледа в моята тема за Октавиана GS.

Те са по принцип еднакви.Както и на 2.0-170 коня,НО там управлението на геометрията се осъществява със стъпков мотор,вместо чрез вакуум!!!Това се налага за да е по прецизна регулировката на налягането на турбото,т.е.да са по малки първоначалните пикове.Точно при първонач.пик се получава припушването на дизеловия мотор,т.е се отделят сажди :!: А понеже 170 к.с.двигателите,всички/независимо дали са помпа дюза или комън рейл/ са със филтри за твърди частици,чрез по прецизното регулиране на налягането в системата се избягва отделянето на сажди!

На снимката е турбо от 2.0 тди помпа дюза с ПИЕЗО дюзи 170 к.с.Червената стрелка посочва точно управлението на геита чрез стъпковия мотор!На другите там има вакуум маркуч,който се управлява от друг клапан,който се управлява пък от компютъра.С червен кръг съм оградил 3 те датчика за ДПФ-а,КОИТО ПО НИКАКЪВ НАЧИН НЕ МОГАТ ДА СЕ ИЗОЛИРАТ,СЪОТВЕТНО И ФИЛТЪРА :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen:

post-2454-138453100757_thumb.jpg

post-2454-138453100762_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак и при ПД има пиезодюзи . При 1,9 TDi-то със 105 -те коня са с електромагнитно управление и бая щракат мамка им . Явно 2,0 - литровия мотор затова е по-безшумен поради пиезо технологията . При пиезо дюзите може да бъдат постигнати до 3 впръсквания на такт ...с по-кратко време ( с което се постига по-плавно и "меко " изгаряне ) , докато при по-старите ("изпитани :mrgreen: ") електромагнитни дюзи се прави само по едно впръскване...

Доколкото се разбира от снимките на bega4kata - червените зони от снимките не присъстват в 1'9 TDI -то . Май е снимка на 2,0 TDI . На мястото на червената елипса и стрелка при 1,9 TDI има един цилиндър ( мисля , че е клапан на турбото ) , бая по-голям от този на снимката , който при изключване от контакт продължава да бръмчи поне още 6 сек ... :D:D:D

 

 

 

п.п. Тва да не е твоя мотор като нов бе ? Що няма сажди ? .... Ба си !!! И що е отворен отгоре ?

 

.... а и още нещо : я кажи 1,9 с повдигачи ли е или с реглаж на клапаните ? :) Не съм чул понеже още "клапани" ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

димон-общо взето нищо вярно не си написъл smile027 ,но нищо после ще ти отговарям на това дето си писъл smile159

п.п да показвам ли и някои по-интересни части от мотора,като дюзи ,бутала... smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не можах да рабера кое не е вярно , но бутала съм виждал ...предпочитам га гледам дюзи ... :D Ако може от двата вида .

Ти пък си много лаконичен ....

Освен това аз повече питам , а не пиша .... ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С червен кръг съм оградил 3 те датчика за ДПФ-а,КОИТО ПО НИКАКЪВ НАЧИН НЕ МОГАТ ДА СЕ ИЗОЛИРАТ,СЪОТВЕТНО И ФИЛТЪРА :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen:

 

DPFa може да се изолира (премахне) + софтуерно решение.

Но това струва скъпо и естествено НЕ в България.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С червен кръг съм оградил 3 те датчика за ДПФ-а,КОИТО ПО НИКАКЪВ НАЧИН НЕ МОГАТ ДА СЕ ИЗОЛИРАТ,СЪОТВЕТНО И ФИЛТЪРА :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen:

 

DPFa може да се изолира (премахне) + софтуерно решение.

Но това струва скъпо и естествено НЕ в България.

Да бе,може с друг компютър и инсталация-така може

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не можах да рабера кое не е вярно , но бутала съм виждал ...предпочитам га гледам дюзи ... :D Ако може от двата вида .

Ти пък си много лаконичен ....

Освен това аз повече питам , а не пиша .... ;)

Димоне ,ти сега не се обиждай,защото няма да пиша в тази тема.Не ми е това целта.

На мястото на червената елипса и стрелка при 1,9 TDI има един цилиндър ( мисля , че е клапан на турбото ) , бая по-голям от този на снимката , който при изключване от контакт продължава да бръмчи поне още 6 сек ... :D :D :D
това какво е дето си го написъл,на мястотона червената зона не може да има клапан дето да бръмчи-това е ауспуха.Може да има сонда.Но 1.9 няма никакви сонди по генерацията.
електромагнитни дюзи се прави само по едно впръскване...
и това не е вярно.Дори и първите тди-та имат предвпръскване преди основното,но това е друга дълга тема.
...предпочитам га гледам дюзи ...
Сега ще ти покажа,днеска се рових из "боклуците" заради тази тема :mrgreen: .
, но бутала съм виждал ...
На твоя високотехнологичен дизел smile168 виждал ли си.

Пак казвам-не искам никой да обиждам във форума smile027

на снимките ще обяснявам:

post-2454-13845310079_thumb.jpg

post-2454-138453100795_thumb.jpg

post-2454-138453100799_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бе,може с друг компютър и инсталация-така може

 

Нито инсталация,нито друг комп.

Аз писах,че има софтуерно решение.

Нищо по инсталацията не се бара.

Сменяш си изпускателната тръба с ДПФа с такава без ДПФ и после пичовете ти го оправят и софтуерно и си готов!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде едно въпросче и от мен. Значи говорим за двигатели 1.9 и 2.0 TDI помпа дюза. Доколкото разбрах 2.0-140к.с не е с пиезо дюзи, а този със 170к.с е с тези пиезо инжектори, така ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей това лъскавото нещо , което е накрая на въздушната тръба какво е и каква роля играе ?

 

 

013596220.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Koe?

 

Да не говориш за ЕГРа (клапан).

viewtopic.php?f=60&t=13593

 

(ако питаш за него...ще Ви дърпам ушите.Не яетете вРС раздел явно)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

viewtopic.php?f=1&t=13594&hilit=%D0%90%D0%93%D0%A0

Ето за това съм пуснал темата във Всеки за всичка/да я видят повече хора/а вие ми се накарахте :evil:

димон-това е агр клапана за което питаш,но аз просто не съм допускал такова объркване от твоя страна,защото това е на входа на двигатела преди турбото,а аз бях оградил изхода.Кръглото е вакуум клапан за отваряне на АГР-а,към него има още една клапа,която е също вакумна/тя е за плавно гасене на двигатела/, при модели които отговарят на евро 4 тази клапа е с електрическо управление и спомага и за по прецизното дозиране на въздуха постъпващ в двигатела/може би тя ти бръмчи :-k /За нея Ися също не знам да може да се изолира софтуерно :!: :!: :!: :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Koe?

 

Да не говориш за ЕГРа (клапан).

viewtopic.php?f=60&t=13593

 

(ако питаш за него...ще Ви дърпам ушите.Не яетете вРС раздел явно)

 

 

Прочетох - виноват :oops: !!! Значи това било животното ЕГР , което се затапва "понякога"... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм търсил варианти+информация Сами за 2.0ТДИ.Но не мисля,че е невъзможно.

 

След като пичовете са открили начин на махнат ДПФа и софтуерно да го неутрализират, би трябвало и за ЕГРа да има лек.

(но поне за него досега не съм чул)

 

Иначе за ДПФа,колегите които са си го махнали са много доволни.

Казват,че усещат разликата и във вървежа и то доста сериозно.

smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като пичовете са открили начин на махнат ДПФа и софтуерно да го неутрализират, би трябвало и за ЕГРа да има лек.

даи да видим кои са тея
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то и аз мога да ти кажа че съм я направил да върви с минерална вода...ама е строго секретно как става

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако щеш вярвай-аз глупости във форума не пиша.

Това,че са ти казали,че не може да стане за сега не значи,че това мнение е всеобщо прието.

Ти какво искаш да ти кажа.

Софтуерно са намерили решение.

Какво искаш-да ти пусна как става цялата процедура през програмата ли.

Отиваш, оставаш си колата, кихаш кинтите и готово.

 

Хората не се издават и пипат само където трябва.

Все едно някой роден тунер да ти сподели как се прави това и онова.

 

Щом искаш, дръж си на тезата,че ДПФа не може да се махне-ПРАВ СИ,НЕ МОЖЕ в България.

Но иначе може да се махне.

 

Аз не лъжа за такива работи и като цяло не си чеша езика във форума,за да ми е интересно.

 

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все едно някой роден тунер да ти сподели как се прави това и онова.

ами споделят Искрене :!:

А ти само четеш по форумите какво се надлъгват smile004 Аз ако ти кажа какви работи съм чел...мале мале.Не казвам ,че е невъзможно никъде по света да го правят това /само софтуерно със същия компютър/но е малко вероятно.Посочи ми 1 фирма,коята извършва тази услуга,както например промяната на софтуера-чипосването.Ще се радвам да науча и аз. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами споделят Искрене :!:

 

Е щом много ти споделят , чакаме да беше зарибиш форума да им правиш софтуерни модове на колите. smile021

 

А ти само четеш по форумите какво се надлъгват smile004

 

Щом казваш-така да бъде.Няма да споря с теб..

Май само ние тук (форум Шкода) се залъгваме,ама както и да е.....

 

Аз ако ти кажа какви работи съм чел...мале мале.

О,извинявам се за неуместната ми намеса в темата.

 

Не казвам ,че е невъзможно никъде по света да го правят това /само софтуерно със същия компютър/но е малко вероятно.Посочи ми 1 фирма,коята извършва тази услуга,както например промяната на софтуера-чипосването.

Е щом ТИ казваш......

 

Ще се радвам да науча и аз. smile027

Ето радвай се :

http://custom-code.co.uk/index.php

http://www.jbsautodesigns.co.uk/

 

http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=211142

http://www.seatcupra.net/forums/showthr ... DPF+remove

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile048

http://www.millteksport.com/media.file.cfm?fileid=555

явно не можем да се разберем-да се изолилат датчиците имам в предвид :!: :!: :!: :!: нищо не изолират искам да ти кажа.Всички датчици са си по местата.А за клапата в АГР-а,ако ще говорим така...може да сложиш на нейно място тръба/тази която си си купил/,а агр-ра с клапата да си то оставиш да си стои отстрани вързан...и все едно е там ама то няма :lol:разбра ли ме?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.