Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Превключвател за фарове


El Comandante

Recommended Posts

За една година време стопявам втори превключвател за фаровете - левия под волана. И двата пъти: стопена пластмаса и проблемни фарове (неработещи къси единият път, другият - къси и дълги работят заедно, дългите не се изключват).

Крушките на фаровете ми са стандартни, специално съм ги сменял. Бушоните също са по норматив.

 

Руските колеги (http://forum.skoda-club.ru) твърдят, че това е честа болест по Фелициите и предлагат допълнително реле за дългите, доколкото разбрах. Иначе лекуват болката със смяна на превклчвателя.

Някой друг да се е борил с това - не ми се сменят превключватели всяко лято...?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери за лоши контакти (хлабави клеми), стопяването е в следствие нагаряне най-често от хлабави клими. Моята Фела никога не е правила проблем с фаровете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега El Comandante и аз имах същия проблем, тъгвам из града и ми светват едновременно късите и дългите и познай как съм карал.......... едната ръка крепи постоянно лостчето,това беше 1 седмица, после се ядосах и........... Замислих се че тове се получаваше след около 20 мин работа на фаровете,т.е. нещо загряваше от недобър контакт и се получаваше ефекта на "биметалната пластина". Забелязах също и че с всеки изминал ден времето за тоя ефект "супер фарове" намаляваше,т.е. последните дни ставаше след 2-3 минутки.така че се надгъзих под волана и една тъъъничка отверка бръкнах в самия ключ(просто не ми се разглобяваше всичко :oops: ) и опитах да изправя пластинките и да ги почистя от нагар,забележи как загрява самия ключ....та сега да чукам да дърво вече 1 месец нямам тоя проблем. smile152 Надявам се да съм ти помогнал, щото като гледам че вече си сменял тоя чарк....не губиш нищо, дано стане както при мен . айде поздрави и пиши какво е станало( ако опиташ този вариант де) Успех!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери за лоши контакти (хлабави клеми), стопяването е в следствие нагаряне най-често от хлабави клими. Моята Фела никога не е правила проблем с фаровете.

 

Относно нагарянето, имал съм случай на друга кола, държеше се странно - крушката светеше по-слабо, но като я изгася и след малко пак запаля не щеше да светне вече, а само като размърдам леко крушката се "съживяваше". Оказа се от едно място близо до нея по веригата, където контактуват 2 пластини - едната направо се бе разпрашила и като я разчовърках, за да падне нагара отдолу зейна дупка. Единственото решение в такъв случай е калайдисване - запълване на дупката с припой и после изглаждане със шкурка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами странна работа са тия превключватели. Казват, че са неразглобаеми и се лекуват с нов... Абе, разглобяеми са, всъщност. Особено като имаш два - все ще можеш да сглобиш един от тях, както и стана.

Уж гледах за калпави връзки, но не открих. Хвърлил съм око и на другия включвател на фаровете (този от таблото, вляво), ама трябвало таблото да се сваля, така че друг път. Електроизненади във Фелициите (или поне в моята) - колкото щеш smile060

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 години по-късно...

Отскоро и аз имам такъв проблем - влючвам на къси, след малко светват и дългите. И натискаш с пръст....и ти писва. Въпросът ми е за да сменя превключвателя, трябва ли да свалям блока на въздушната възглавница и самия волан, за да получа достъп до превключвателя и да го демонтирам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Релета , хорааа. :mrgreen:

По едно на късите и на дългите светлини!

Довечера пращам схема на свързване , радикално решение е , и фаровете светват като слънце , и точка на ядовете и коментарите! s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де,аз ли не мога да схвана защо са ви релета,при положение,че тя колата стандартно си има релета,през които минава тока за фаровете?

Реле R1 - светлини на основните фарове ;

реле R2 - фарове за мъгла;

реле R3 - задни светлини за мъгла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е нищо де , нека има ... колкото повече , толкоз по-сложно , после кат се скапе нещо да не знаеш от де да я подхванеш :mrgreen:
E ,не е чак брутално сложно , играчка си е, но си струва.

Само колегата който ще я реализирва - да е свестен и просветен.

Както се вижда от горната схемка , пада на напрежение ( който е сумарен! )и досега е бил разпределен м/у контакта на P1 - релето на светлините и превключвателя на светлините( в зависимост дали са на къси или на дълги) сега се поема от контакта на

 

съответните нови 2 релета - за късите и дългите светлини.

Извода си направете сами.Няма нагряване при протичане на тока на фаровете през контактите на превключвателя къси - дълги( преминават вече само 0, 15 А - тока на бобинката на съответното реле)

, няма топене и кривене на пластмасови детайли и нагар на контактни пластини.

 

Реализирал съм това на 4 Фели , обаче последната ми беше 2009г.

Ето и схемичката , за заинтересованите колеги - ако има нещо , питайте! s_flag

sam0534m.jpg

sam0535h.jpg

 

И един линк ( стегнете английския) , за мене си е цяла научна статия:

http://www.danielsternlighting.com/tech ... elays.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

lent го е написал - на бушонното табло има релета , който вече са направени , ако сложиш още какво се получава ... мазало според мен т.е. ако нагарят и се кривят бутоните явно причината е друга , защото тази схема с релетата вече е реализирана и товара от крушките не пада на ключовете .

А проблема на колегата plamendor е в две пластинки в ключа на волана или поне аз така прочетох smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

lent го е написал - на бушонното табло има релета , който вече са направени , ако сложиш още какво се получава ... мазало според мен т.е. ако нагарят и се кривят бутоните явно причината е друга , защото тази схема с релетата вече е реализирана и товара от крушките не пада на ключовете .

А проблема на колегата plamendor е в две пластинки в ключа на волана или поне аз така прочетох smile049

Ако е грамотно и подредено направено - никак не можe да се каже , че е мазало.Отделните релета са кардинално решение на проблема.

Прочети и 1 - вото мнение на автора , започнал темата - El Comandante , за да видиш , че става дума за нагорели(и впоследствие)хлабави контакти

в резултат на протичaщия през превключвателя къси - дълги около 10 - 12 А ток на фаровете ( и през релето P1).

Eвгени, аз съм дотук в тази тема , прощавай и наздраве на всички колеги! smile027 smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Купих превключвател къси-дълги, китайско производство 17лв от Казанлък, свалих със шестограм еърбега, но преди това разкачих акумулатора. С гедоре и удължител развих гайката на волана и свалих долната кора под кормилния прът, а на горната кора отвих закрепващия винт, току над волана е . Леко дръпнах повредения модул, и сложих китайския. Внимавайте, ако слагате и вие, модулът трябва да влезе в едни каналчета/жлебове/, за да не хлопа после. А..., преди да го вкарам в жлебовете му закрепих кабелите, два снопа по три кабела. След това по обратният ред, слагам волана, затягам гайката, слагам еърбега, закачам акумулатора. Вече имам къси работещи светлини. Продължителност на операцията - 40 минути. Длъжен съм да отбележа, че не ме домързя и не ходих в автосервиз. =D>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:smt017 s_flag

 

Мисля,че ще е полезно и е по темата,та да кажа накратко как е реализирана схемата на фаровете и ключовете при Фелиция(тия дни доста детайлно се запознах с ел.инсталацията покрай това вече задължително каране на фарове).Та ситуацията е следната - копчето за габарити поема през себе си захранването на габаритните светлини плюс таблото и достава +12 волта до релето на основните светлини.То пък при включен "контакт" чака да бъде замасен другия край на бобината му.след като се задейства това реле,силовата верига продължава към лоста за къси/дълги и оттам към съответните светлини,в зависимост от положението на лостчето.А силовата верига на фаровете преди релето минава през така нареченото "главно захранващо реле",което пък се включва при включен"контакт" и губи захранване в момент на стартиране.Така за момент изключва светлините при стартиране на двигателя,ако са били включени.

А самите ключове за габарити и основни фарове освен контакти за оперативните вериги имат и по една лампичка и един резистор.При подаден "контакт" всетват лампите с понижена мощност,като се захранват през вградения резистор.При натискане на копчето резистора се шунтира и лампичките светват с пълна мощност.Та доволно си греят,особено през лятото тези ключове,дори да не работят фаровете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:smt017 s_flag

 

Мисля,че ще е полезно и е по темата,та да кажа накратко как е реализирана схемата на фаровете и ключовете при Фелиция(тия дни доста детайлно се запознах с ел.инсталацията покрай това вече задължително каране на фарове).Та ситуацията е следната - копчето за габарити поема през себе си захранването на габаритните светлини плюс таблото и достава +12 волта до релето на основните светлини.То пък при включен "контакт" чака да бъде замасен другия край на бобината му.след като се задейства това реле,силовата верига продължава към лоста за къси/дълги и оттам към съответните светлини,в зависимост от положението на лостчето.А силовата верига на фаровете преди релето минава през така нареченото "главно захранващо реле",което пък се включва при включен"контакт" и губи захранване в момент на стартиране.Така за момент изключва светлините при стартиране на двигателя,ако са били включени.

А самите ключове за габарити и основни фарове освен контакти за оперативните вериги имат и по една лампичка и един резистор.При подаден "контакт" всетват лампите с понижена мощност,като се захранват през вградения резистор.При натискане на копчето резистора се шунтира и лампичките светват с пълна мощност.Та доволно си греят,особено през лятото тези ключове,дори да не работят фаровете.

Така е.

Напрежението за оперативната верига на релето на линията за фаровете се формира от + 12В при включени габаритни

светлини на клема 86 и изпълнителната му команда за включване на фаровете се затваря с даване на маса на извод 85 на релето от включвателя на фаровете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За една година време стопявам втори превключвател за фаровете - левия под волана. И двата пъти: стопена пластмаса и проблемни фарове (неработещи къси единият път, другият - къси и дълги работят заедно, дългите не се изключват).

Крушките на фаровете ми са стандартни, специално съм ги сменял. Бушоните също са по норматив.

 

Руските колеги (http://forum.skoda-club.ru) твърдят, че това е честа болест по Фелициите и предлагат допълнително реле за дългите, доколкото разбрах. Иначе лекуват болката със смяна на превклчвателя.

Някой друг да се е борил с това - не ми се сменят превключватели всяко лято

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прегледай първа страница на тази тема и ще видиш,че колегата "fulcrum" е дал схема с допълнителни релета,с която се лекува точно тази болест - лоста къси/дълги.През контактите му протича само оперативния ток на бобините на релетата,а "силовите" вериги минават през контактите на тези релета.Само дето трябва и релетата да са на ниво,за да не стане номера със лостчето,но върху релетата ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се предварително въпроса ми не е по темата точно но да попитам,търся повреден превключвател за фарове-мигачи.Трябва ми палеца който изключва мигачите когато се връща волана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прегледай първа страница на тази тема и ще видиш,че колегата "fulcrum" е дал схема с допълнителни релета,с която се лекува точно тази болест - лоста къси/дълги.През контактите му протича само оперативния ток на бобините на релетата,а "силовите" вериги минават през контактите на тези релета.Само дето трябва и релетата да са на ниво,за да не стане номера със лостчето,но върху релетата ;)
Главния плюсов кабел 2, 5 мм2 е най - удобно да се прокара през гумения голям маншон на

ел. инсталацията на Фелите , разположен вляво от акумулатора.

Релетата могат да се разположат както под жабката ( тя се сваля , за да се улесни и подреди монтажа на главния силов кабел)

така и под кормилната колона.

В първия случай главния кабел е наполовина по - къс , но трябва да се проследят на кой куплунг влизат проводниците , идващи от превключвателя на светлините.Куплунзите излизат лесно от таблото , трябва да се освободи за това заключващия им механизъм

в ляво на таблото.

 

Във втория случай трябва да се срежат жълтия ( късите ) и белия (дългите) светлини не посредствено под кормилната колона.

Участъците , отиващи към превключвателя къси/ дълги се свързват към клеми 86 на релетата съответно за късите и дългите

светлини, а тези към таблото - към клеми 87 ( контакт на силовата верига на релетата).

Хубавото на това схемно решение е , че се запазват веригите на предпазителите за късите( 7 и 8 предпазител) и дългите( 9 и10

предпазител ) и съответно не се налага поставянето на допълнителни такива.

Релетата аз си ги пазарувам от автоморги ( супер съотношение цена - качество) , но все пак трябва да се провери да ли е читава контактната им система , плюс това са маркови и са си здрав и сигурен електрически апарат като цяло.

Иначе на пазара има и маркови и китайски хубави ( и на хубава цена! , купувал съм такива - работят безпроблемно) но има и

такива уроди дето контактната им система и изводите не са помеднени дори.И забележете - едни от тях са руско производство

така че рашъни - но мор! Колеги , който ще я прави тази доработка , да слага хубави - инвестицията си струва

 

BOSCH , Hella , Cartier , Denso , Italmec , Guiliera , Lucas.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Днес най-после се наканих да отделя няколко часа, за да си свържа и аз светлините на фелата по схемата на Кирчо... и честно казано не съжалявам! Още веднага усетих разликата - светлината от фаровете сега е по-бяла и ярка, та дори вече мога да различа, че карам на фарове даже по добре осветените булеварди... мерси, Кире! smile126 smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеци по-късно...
Днес най-после се наканих да отделя няколко часа, за да си свържа и аз светлините на фелата по схемата на Кирчо... и честно казано не съжалявам! Още веднага усетих разликата - светлината от фаровете сега е по-бяла и ярка, та дори вече мога да различа, че карам на фарове даже по добре осветените булеварди... мерси, Кире! smile126 smile159

smile159 За нищо , Митак радвам се , че съм помогнал.

Ето един нагледен пример от днес за монтаж на релета на Фела.

 

Обекта на оптимизиране:

i4e8.jpg

 

Маншона на ел. инсталацията , откъдето се промушва главният захранващ кабел на релетата / светлините:

kgsj.jpg

 

Мястото/куплунга , където се прекъсват линиите за къси и дълги светлини преди предпазителите.

Жълтия проводник е къса светлина , белия - дълга. Към отрязъците на куплунга се свързват контакти 87 на релетата.

Към отрязъците на линиите контакти 86 съответно на релетата за къси и дълги светлини.

Контакти 85 се свързват ,,на маса".

Главните контакти 30 , респективно главната захранваща линия се присъдиняват с една кабелна обувка на плюса на акумулатора.

5hlb.jpg

 

Разположението на релетата , за целта се сваля жабката.

Това е начина с най - къси проводници при всички Фели s_flag

8s9h.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.