Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Смяна накладки на 120


shotik

Recommended Posts

Колега,операцията е много елементарна. Единственото условие е да имаш ключ 32 и скоба за задните барабани,както и една хубава щанга,понеже може апаратите да за се спекли,та да ги раздвижиш малко. Отпред накладките се сменят по следния начин:

1.Сваляш гумата.

2.На спирачния апарат има предпазна ламаринка,която се държи от 2 "пръчици" законтрени с по 1 шплент.Съответно махаш шпентовете,после пръчиците и ламарината изпада.

3.Изваждаш накладките и връщаш буталцата на цилиндърчето в изходно положение, т.е. прибираш ги максимално с помоща на яка отверка,щанга или най-цивилизовано става с клещи тип Гарги!

4.Слагаш новите накладки и след това ламаринката и съпътстващите я елементи.

 

Отзад е малко по-сложно,доколкото може да бъде сложно сменянето на накладки :lol:

1.Вадиш шплента на коронната гайка и след това с ключ 32 развиваш гайката.

2.Слагаш скобата и почваш да навиваш винта,който притиска полуоската. (да не забравиш да свалиш ръчната. :idea: )

3.Като извадиш барабана освобождаваш системата за ръчната спирачка и после по средата на накладките има едни пружинки,които са законтрени с прорязана шайба.

4.Освобождаваш пружинките,като я хванеш с клещи и завъртиш на 90 градуса,за да освободи оста, на която се държат.После сваляш и горната и долната пружина с клещи (примерно).

5.Издърпваш накладките леко настрани и след това слагаш новите и сглобяваш по обратния ред,като е много важно да се стегне хубаво коронната гайка на полуоската.(може и с допълнително рамо на ключа около 30 см).

 

Може и да съм изпуснал някой детайл,но това са основните неща!

 

Жилото на километража се сменя малко тегаво,понеже има 2 уплътнения м/у каросерията и багажника,които трябва да се извадят заедно с жилото.След това влиза отново в купето,до педала на гаста и върви плътно до тунела,чак до задните седалки,където има отвор и излиза отзад до скоростната кутия.

 

 

Аз скоро сменях жило и понеже беше скъсано при километража,направо омотах с изолирбанд новото и старото и започнах да издърпвам старото откъм кутията.Операцията я правих сам,но ако има 2ри човек да набутва жилото отпред в багажника и купето (понеже закача на места) ще стане още по-лесно !

 

Успех ! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ,че си толкова много и подробно написал ,може би ако почна ще го свърша,но аз искам някой който е много добре запознат да го направи и да му платя подобаващо !

Опитах се да намеря къде е вързано жилото към ск.кутия,но не успях ,затова искам този който се наеме да го направи ,а може би и да се посъветвам и за други неща и да мога на една среща да бъда с нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жилото е под предпазната ламарина на резервоара и влиза точно до опашката за скоростния лост и е законтрено с една скобичка и болт М6.Най-добре е да се качи колата на канал,но също така има голяма вероятност някои от болтовете държащи тази ламарина да се скъсат. Ако си взел накладки и имаш здрав ключ 32 може да ти помогна, само ако успееш да я докараш в Младост,че този уикенд ще правим една друка 120-ка,а другия може би ще се занимавам с мойта и става дълга и широка :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като вземеш всичко пиши,пък може да измислим нещо,ако не се намерил някой колега,който е по-наблизо и желае да ти помогне!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих кой да прави колата,може да изтриете темата .

 

Shoti,

 

Защо да трием? Свършил си работата - супер! Но нали и за в бъдеще колегите ще искат да попрочетат... Моля, върни заглавието на темата и отчасти опиши проблема за да остане като хубав архив.

 

Поздрави,

PRR

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се сменят предните накладки след монтажа на новите се наппомпва няколко пъти педала да си застанат буталцата и феродото както трябва, иначе първите няколко натискания спирачките не работят и стават сакатлъци-това от опит го казвам :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето снимков материал по смяна на накладки на задния мост.

 

Откачихме жилата за ръчната спирачка и свалихме джантата

 

013644450.jpg

свалихме шплента и гайката

013644456.jpg

ето скобата за сваляне на барабана

013644452.jpg

 

013644454.jpg

 

013644468.jpg

Натяга се по-малко болта и с чук се удря върху главата му .

ето накладките и приспособлението за поддържането им до барабана при износване на феродото

013644473.jpg

и двете цилиндърчета бяха протекли

013644477.jpg

 

013644478.jpg

ето новите части

 

013644479.jpg

монтирани на място

013644481.jpg

Монтира се барабана,затяга се гайката и се слага осигурителен шплент.Прависе обезвъздушаване на задните цилиндри.

За предните не съм снимал,много е елементарно,само където трябваше да раздвижваме буталца ,че баха клеясали.

Накрая закачихме жилата и регулирахме ръчната спирачка.

На пробата всичко беше добре,всички спирачки задържаха добре.

 

smile150 smile175 smile159 smile168

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко допълнение - добре е да се минат с шкурка повърхностите на новите накладки. Така се сваля повърхностния слой и полепналата смазка по тях (тя дори се вижда на снимките).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко допълнение - добре е да се минат с шкурка повърхностите на новите накладки. Така се сваля повърхностния слой и полепналата смазка по тях (тя дори се вижда на снимките).

 

То всичко не съм написал,а това е направено,но с практика ще се научат нещата. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile159 ПОЗДРАВЛЕНИЯ !!!!

Страхотно сте го направили - със снимки като по учебник! Много готино, особено за такива като мен дето не са много в час с ремонитите по колата.

Аз преди месец направих същата операция след 2 годишен застой на колата. Само, че аз раздвижих цилиндърчетата с помощта на една доста дълга и здрава щанга (както е описано по-горе), после смених задните накладки защото бяха останали по 2 мм.

Само в допълнение за свалянето на барабана със скобата. Скобата е ПЕРФЕКТНА! Моята е същата само дето няма онази тръбичка за законтряне в земята, аз за това ползвам един метод - "Като закрепиш скобата и натегнеш малко, с чука чукваш не много силно върху ЦЕНТРАЛНИЯ БОЛТ на скобата (този с дупката). Така помагаш на конуса да отлепи по-лесно. Това ми го каза един стар шофер и да ви кажа върши работа, поне на мен ми помогна! и за това да споделя опита с тези на които им предстои да сменят задни накладки. С предните може са се справи всеки с помощта на НЕВОЛЯТА :):)

Надявам се да съм бил полезен поне малко. Успех на тези, на които им предстои такава смяна. smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Като закрепиш скобата и натегнеш малко, с чука чукваш не много силно върху ЦЕНТРАЛНИЯ БОЛТ на скобата (този с дупката). Така помагаш на конуса да отлепи по-лесно. Това ми го каза един стар шофер и да ви кажа върши работа, поне на мен ми помогна! и за това да споделя опита с тези на които им предстои да сменят задни накладки.
Чука е неотменим помощник!!!
С предните може са се справи всеки с помощта на НЕВОЛЯТА :):)

Надявам се да съм бил полезен поне малко. Успех на тези, на които им предстои такава смяна. smile035

Историята помни и някой друг неуспешен опит за смяна на предни накладки :smt032 Но като цяло операцията си е лесна :) smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първия път винаги е трудно и нещата стават по-бавно!Но с времето,когато се налага да се прави някаква интервенция около накладките,всичко се изглажда,движенията се изчистват и стават по-точни,по-бързи.Особено когато пък недай си Боже колата има хронични проблеми със спирачките и човек постоянно бърника там ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз само не разбрах как се закрепват новите задни накладни към опорният диск на апарата? С нитове ли се захващат или как? :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, това за почукването върху скобата съм го написал, защото наистина върши работа, а ти ако искаш вярвай, но недей да караш другите да се съмняват при положение, че може да си спестят камара усилия да извадя барабана.... smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе ... не знам аз с чукане по болта на скобата преебах резбите и на 2 те полуоски, то не че едната не си беше преебана и не развих гайката с скачане, ама другата се развиваше много плавно гайката, а след чукането, се завиваше само накриво. Чукане по барабана ок, ама по болта ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.