Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проучване за покупка...


Amareto

Recommended Posts

Здравейте,

пак съм аз :)

Такаааам, след няколко разговора(по мейл) човек на ЕТ ме убеди в следното нещо:

Октавия 1.9 ТДИ на 105к.с. едва ли не е едно и също като Супърб 1.9ТДИ 105к.с., като двигател, и почти като дръпка.

Запитах го: "Добре де, Супърба не е ли по тежък за тези кончета?", отговора бе следния "Супърба е с 131кг. по тежък от Октавията, и това е компенсирано

чрез предавателната кутия и високия въртящ момент".

Покани ме любезно човекът да направя тест драйв, и да ви кажа, останах си доволен от 1.9 ТДИ 105к.с. (макар и Октавия). Хем си дърпаше, хем добре си вози :)

С 2 думи, предполагам, тези 105к.с. биха ми били достатъчни като мощност.(пак казвам, спокоен човек съм, не съм на 20(да ме прощават 20 годишните де) че да правя гонки и съзтезания) :)

Засега съм се спрял на следната конфигурация:

Супърб Елеганс 1.9 ТДИ 105к.с., цвят Rocco(или там както се води, тоз винено червения де), и като добавка Болеро. Имам желание и за затъмнени прозорци, но незнам на този цвят който съм си избрал, дали ще е подходяща комбинацията(ако някой има снимка на такова нека сподели моля-благодаря предварително).

 

Поздрави,

Amareto

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 52
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Amareto

    19

  • bega4kata

    13

  • VALDO

    3

  • skodafen

    3

Най-много писали в темата

компенсирано

чрез предавателната кутия и високия въртящ момент".

излъгали са те

могат да се компенсират само с десетина коня :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

компенсирано

чрез предавателната кутия и високия въртящ момент".

излъгали са те

 

Е?? Каква им е файдата да ме лъжат? Аз видях на живо..дърпа си много добре колицата. Сега, друг е въпроса как седят нещата с самия Супърб де :)

И впрочем, не го чувам за първи път това с "въртящия момент" :)

 

Поздрави,

Amareto

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

въртящият момент-нищо не означава ,а и не могат да го вдигнат без да се вдигнат и конете малко.Освен ако намалят оборотите при които се достига максималната мощност-а тя си е пак при 4000.Просто Конските сили са моменти по обороти.

прочети този мой пост-копирах ти го:

Колеги,и особено Dereal-В основната формула за изчисляването на мощноста на 1 двигател се сьдьржат 2 основни ФАКТОРА:ВЪРТЯЩ МОМЕНТ И ОБОРОТИ.

Първо да ви обясна какво е точно ВЪРТЯЩ МОМЕНТ-Основно става въпрос за силата на налягането в цил. по площа на буталото/загубите няма да ги вклучвам че е още по сложно/Тази сила която действо посредством буталото,буталния болт и мотовилката върху мотовилковата шийка на коляновия вал е въртящият момент на дв-ла.Тоест е произведението на действащата сила върху периферията на 1 колело или лост /това е шийката на кол.вал/тангенциално приложена сила в килограми и разстоянието от приложната и точка до центъра на въртене или рамото на лоста в метри :!:

При буталните двигатели, :arrow: въртящия момент е зависим от силата действаща върху буталото,следователно от произведението на средното работно налягане /в цилиндъра на дизела е по-гол./и площа на буталото и радиуса на коляновия вал,който пък отговаря на половината ход на буталото.И понеже при бензина има повече обороти въпреки по-малкия си въртящ момент е ПО-МОЩЕН.ПАК КАЗВАМ-ГЛЕДАЙТЕ КОНСКИТЕ СИЛИ,НЕ въртящия момент.Въртящия момент зависи още и от хода на буталото/айде вие си отговорете по дългоходовите двигатели с какъв върт.момент са :?: :idea: /.А сумарно за 1 дв. зави си много и от броя на буталата,тъй като колкото повече на брой цилиндри има 1 двигател-толкова по голяма е действащата сила.

Ако въртящия момент е нещо важно за двигатела,то данъците щяха да се плащат за въртящи моменти а не за конски сили smile091 Той просто е участник /основен/в получаването на мощноста-АМА ТЯ ЗАВИСИ И ОТ ОБОРОТИТЕ

С нарастването на оборотите се увеличава и броя на работните тактове/и върт.моменти ;) /за определено време и съответно с това мощноста на двигателя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

bega4kata,

сори, може би не се изразих правилно или не ме разбра. Само да вметна, че от коли много малко разбирам, така че, благодаря за цитата които пусна, но на мен много това не ми говори.

Та, от ЕТ просто ми казаха, че разликата в Октавията и Супърба е в 131те килограма, които някак си са ги компенсирали с скоростите и въртящия момент. Как е постигнато, и дали е така, незнам и не разбирам честно да си призная :)

За съжаление не мога да открия собственик на Супърб 1.9 ТДИ с 105к.с. да сподели мнения/впечатления :(

 

Поздрави,

Amareto

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление не мога да открия собственик на Супърб 1.9 ТДИ с 105к.с. да сподели мнения/впечатления :(

ми то май няма

ей,не можем да те накараме да си вземеш необходимото по-хубаво.Кола се купува веднъж на 5-10 години-помисли си добре да не съжеляваш.По-добре 1.4 ако си финансово притеснен.

поздрави

п.п.Апък аз бих си взел на твое място Октавия лауренка 140тди-щом си любител на лукса

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление не мога да открия собственик на Супърб 1.9 ТДИ с 105к.с. да сподели мнения/впечатления :(

ми то май няма

ей,не можем да те накараме да си вземеш необходимото по-хубаво.Кола се купува веднъж на 5-10 години-помисли си добре да не съжеляваш.По-добре 1.4 ако си финансово притеснен.

поздрави

п.п.Апък аз бих си взел на твое място Октавия лауренка 140тди-щом си любител на лукса

 

Е..не може да няма такива, все трябва да има някъде :)

Мм, именно, защото е 5-10години, и това ще е доста време, затова един път избирам :) Инак, 1.4..бензин? Неее, не искам :) Това вече е твърде слабо. Инак, за финансите, ми, по-горе нали видя разликите как стоят финансово...не са никак малко-къде са 42,000лв. , къде са 48,000лв. за пример :P А относно Октавията, ми, да си призная, по ми е на присърце Супърба...по-широко, и по любимо като визия :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Инак, 1.4..бензин? Неее, не искам :) Това вече е твърде слабо.
доста по силно и динамично е!!!!с 20 коня по мощен и по-ефтин
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако му е слаб на колегата със 105 кс ще сложи един чип ще стане към 135 кс

много е против-ако прочетеш по напред в темата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако му е слаб на колегата със 105 кс ще сложи един чип ще стане към 135 кс

много е против-ако прочетеш по напред в темата

 

Против всякакво пипане преди да изтече гаранцията :) След това, съм съгласен предполагам :)

 

ПП. Видяхте ли новите промоции...10% на всички автомобили(независимо дали са на склад) :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако му е слаб на колегата със 105 кс ще сложи един чип ще стане към 135 кс

 

Това са близо 30% качване на мощноста. Малко множко ми се вижда. Да кажем 120 е по-реално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е..не може да няма такива, все трябва да има някъде :)

Мм, именно, защото е 5-10години, и това ще е доста време, затова един път избирам :) Инак, 1.4..бензин? Неее, не искам :) Това вече е твърде слабо. Инак, за финансите, ми, по-горе нали видя разликите как стоят финансово...не са никак малко-къде са 42,000лв. , къде са 48,000лв. за пример :P А относно Октавията, ми, да си призная, по ми е на присърце Супърба...по-широко, и по любимо като визия :)

 

Май твърде бързо отписваш 1.4 TSI. Според мен за нормална експлоатация той е по-добрия избор. Трябва да имаш предвид, че разликата в разхода, няма да е толкова драстична между 1 и 2л. макс на 100 (но дизеловото гориво е по-скъпо). Тоест ще трябва да минеш около 100,000 км докато се изплати първоначалната разлика в цената. А бензина има няколко предимства: по-динамичен е (122 >105 к.с.), по-малко капризен е към качеството на горивото (всички знаем за проблемите с бг нафтата), по-евтин за подръжка, по-безшумен и по-малко вибрации (помпа-дюза ДВГ по мой вкус трака ужасно и тук бензина е в + за комфорта). С други думи направи една хубава сметка в зависимост от това как ще експлоатираш автомобила. Ако наистина караш адски много и минаваш да речем по 40-50,000 км годишно, тогава може и да имаш сметка от 1,9 TDI. Но в противен случай, при положение, че си спокоен шофьор 1,4 TSI + високо ниво на обрудване, ще бъде по-добрият избор.

 

Още няколко неща: Допълнителните 130кг, не може да се компенсират с други предавателни числа. Автомобила ще е чувствително по-тромав. Не се подвеждай от ниската кубатура на бензиновия агрегат - напълно е адекватен . И това за чип тунинга и китайския ксенон за 200лв по-добре го пропусни. Все пак говорим за чисто нов автомобил и съответно очакванията за качество и надежност са по-височки.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

martoto,

бладаря за съветите. Наистина полезни.

Но имам няколко забележки:

1) 1.4 ТSI Елеганс не виждам в ценовата им оферта, инак цената е прилична. А тръгвайки на Амбишън да слагам екстрите, ще дойде като цена на 1.9ТДИ 105к.с Елеганс(горе долу към 8000лв. идва някъде).

2) Цената бензин-нафта не е точно така, безин>нафта като цена, за пример (макар че не е баш акурартно, но горе долу толкуз варират +/- 5-6ст.):

http://www.shofior.com/fuel_prices.html

3) До колкото съм запознат, поддръжката на дизеловите е по-ефтина (но предполагам случая с 1.4 не е баш така).

 

И това са ми забележките.

Инак:

1) Не мога да кажа че съм "навъртащ" чак толкова километри годишно, но, си имам километри.

2) Доколкото знам, дизела прави по-голяма "дръпка" от бензина относно старта примерно на светофарите (макар и "тежка" кола, поне ще мога да отлепям що годе прилично). Пак казвам, не съм съзтезател :)

 

За тунинга и ксенона, съм много съгласен с тебе :)

 

Мерси още веднъж за съветите :)

 

ПП. Ако греша, моля да бъда поправен де :)

 

Поздрави,

Amareto

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Доколкото знам, дизела прави по-голяма "дръпка" от бензина относно старта примерно на светофарите (макар и "тежка" кола, поне ще мога да отлепям що годе прилично). Пак казвам, не съм съзтезател :)" -наистина е доколкото!

1.8 ТSI има максимален въртящ момент от 1500 до 4500,предполагам при 1.4 ТSI е подобен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Доколкото знам, дизела прави по-голяма "дръпка" от бензина относно старта примерно на светофарите (макар и "тежка" кола, поне ще мога да отлепям що годе прилично). Пак казвам, не съм съзтезател :)" -наистина е доколкото!

1.8 ТSI има максимален въртящ момент от 1500 до 4500,предполагам при 1.4 ТSI е подобен!

 

 

Хмз...

1.8 TSI (160k.c.) - Въртящ момент (Nm)/ Обороти 250 / 1500-4200

1.4 TSI (125k.c.) - Въртящ момент (Nm)/ Обороти 200 / 1500-4000

 

1.9 TDI (105k.c.) - Въртящ момент (Nm)/ Обороти 250 / 1900

 

Не съм толкуз от разбиращите..признавам :) Относно "дръпките" де ;)

 

Поздрави,

Amareto

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бързай! До 40 дни ще дойде нашия Супърб 1.4 тси, по данни върви доста добре за нормални очаквания! Не съм го карал на Супърб, но на Голф- много върви! Със сигурност 1.9 тди е по-слаб - повярвай ми! Като покарам колата ще сложа снимки и ще ти кажа , не само на теб де- как се държи колата. \:D/ Аз лично откачам от чакането, нямам търпение! :( Значи да споделя какво проследих теоритично- не на практика! Значи гледах бензиновите мотори на всички фирми в класа на сУПЪРБ, говоря 1.6, 1.8 и 2.0. Ситроен ц5, Мондео, Авенсис, Инсигния- няма по динамична от Шкодата. Пак казвам по каталожни данни! Данооооооооо! smile152

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най простото е -КОЛКОТО ПОВЕЧЕ КОНСКИ СИЛИ ИМА-ПОВЕЧЕ ЩЕ ДРЪПВА-навсякъде-и по светофери и т.н.-НЯМА ЗНАЧЕНИЕ ДИЗЕЛ ИЛИ БЕНЗИН Е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бързай! До 40 дни ще дойде нашия Супърб 1.4 тси, по данни върви доста добре за нормални очаквания! Не съм го карал на Супърб, но на Голф- много върви! Със сигурност 1.9 тди е по-слаб - повярвай ми! Като покарам колата ще сложа снимки и ще ти кажа , не само на теб де- как се държи колата. \:D/ Аз лично откачам от чакането, нямам търпение! :( Значи да споделя какво проследих теоритично- не на практика! Значи гледах бензиновите мотори на всички фирми в класа на сУПЪРБ, говоря 1.6, 1.8 и 2.0. Ситроен ц5, Мондео, Авенсис, Инсигния- няма по динамична от Шкодата. Пак казвам по каталожни данни! Данооооооооо! smile152

 

А, аз не бързам.

Правя си го проучването, от рано рано :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За дръпки на права има два, айде три основни фактора:

1) Коне

2) Задкормилно устройство

3) Скорости (предавателни числа)

Останалото е пренебрежимо.

 

Малко по-различно стои въпроса при всекидневно нормално каране. Там основен фактор е въртящият момент.

 

И третия момент е каране със завои. Там вече факторите са повече, но е редно да се отбележат:

1) Задкормилно устройство

2) Еластичност на двигателя (отчасти отговаря на въртящ момент, но не напълно!)

3) Гуми

 

Така, че всеки си прави сметка. На Междене се видя - тези в една категория се разминаваха основно поради по-добрия/по-лошия шофьор (дИмек водач). Тия от различните категории - винаги биеха по-мощните!

 

От друга страна на "майсторското" конете почти нямаха значение! Друг е въпроса как се оказаха Октавии на челните места при толкова фабии и 120ки, но това е друг въпрос...

 

Да синтезирам, че пак се отплеснах. Да се взима Superb за дръпки е безумие! Това е тежък автомобил и динамика е трудно да се очаква от него. Е, освен ако не е с 3.0FSI 300bhp... От друга страна си мисля, че на това тегло 125 коня може би ще са малко и то не за нормалното каране, а заради тъпите комплексари които карат с 40 в завоя, със 140 на правата, но не те и пускат... Моя съвет е 140 дизел или 160 бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1) 1.4 ТSI Елеганс не виждам в ценовата им оферта, инак цената е прилична. А тръгвайки на Амбишън да слагам екстрите, ще дойде като цена на 1.9ТДИ 105к.с Елеганс(горе долу към 8000лв. идва някъде).
Назнайно защо нямам достъп до бг сайта на шкода а и тук не мога да дам съвет. Избора на обрудване е строго индивидуален. По скоро бих те посъветвал да си подбереш много внимателно екстрите така, че да отговарят на реалните ти нужди. По моему, има много неща за които не си заслужава да се плаща допълнително. Но това му е хубавото на купуването на чисто нова кола, може да си я конфигурираш точно според желанията си.
2) Цената бензин-нафта не е точно така, безин>нафта като цена, за пример (макар че не е баш акурартно, но горе долу толкуз варират +/- 5-6ст.):

http://www.shofior.com/fuel_prices.html

Изцяло моя грешка. Просто от известно време не съм в България и последно когато бях беше обратното. Обаче, тук пак ще ти обърна внимание на това, че дизеловия двигател е много по-капризен откъм качество на горивото. А за съжаление всички знаем, че в БГ нямаме гаранции за това. Това разбира се не значи, че ако вземеш дизел ще имаш проблеми, но просто статистически погледнато много повече хора имат проблеми и са подменяли дюзи (доста скъпи елементи) заради кофти гориво.
3) До колкото съм запознат, поддръжката на дизеловите е по-ефтина (но предполагам случая с 1.4 не е баш така).
Това донякъде е свързано с горното. Дизела има значително по-прецизна горивна уредба, и като цяло по масивни детайли защото динамичното натоварване и вибрацийте са много по-големи. От там по принцип подръжката и частите са по-скъпи. Най-добре е да провериш цените на обслужването преди да си направиш окончателната сметка.
1) Не мога да кажа че съм "навъртащ" чак толкова километри годишно, но, си имам километри
Тук сядаш с "елката" и смяташ сам, щото ти най-добре си знаеш колко и как караш. Ако наистина си спокоен шофьор разликата в разхода няма да е значителна както казах по-горе.
2) Доколкото знам, дизела прави по-голяма "дръпка" от бензина относно старта примерно на светофарите (макар и "тежка" кола, поне ще мога да отлепям що годе прилично). Пак казвам, не съм съзтезател :)

Съвсем бегъл поглед върху спецификацийте показва че 1,4 TSI е много по-пъргав във всякакви ситуаций (разликата в ускорението до 100км/ч е 2 сек а това е много наистина). И това е съвсем логично, защото харектиристиката на въртящият момент е много по-добра. Максималния въртящ момент се подържа в широк диапазон на обороти, което в практиката ще означва, че ще имаш добро ускорение почти в целия честотен диапазон на двигателя, за разлика от 1,9 TDI. Изобщо не робувай на фолклора за стойността на максималния въртящ момент на дизела. Това е така, обаче измерено на маховика, реално теглителната сила на задвижващите колела е тази, която осигурява ускорението на автомобила. За динамиката (а и за разхода също) ще помогне и това че 1,4 е с 6 предваки за разлика от дизела който е с 5. Всъщност ако разгледаш по-внимателно ще видиш, че малкият бензин предлага почти същата динамика като така горещо препоръчвания 2.0 TDI 140PS въпреки по-ниската мощност (ха сега сметни тия 6 -7 хил.лв разлика в цената кога ще се изплатят :)). И това е съвсем логично, щото помпа-дюза двигателите, не че са лоши но вече са история, докато 1,4 TSI е съвременен и найстина отличен агрегат.

 

Това е от мен. Имай предвид, че мнението ми е безпристрастно. Не карам Skoda или каквото и да е от VAG, но това не ми пречи да смятам, че специално Superb е отлично преложение. Мисля, че специално 1,4 TSI, като съотношение цена/качество за сравнително голям и комфортен автомобил, няма равен :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Amareto,аз ли пиша криво или ти не четеш?!!!Ето погледни точно при какви обороти е максималния въртяш момент на 1.8ТSI :

http://www.skoda-auto.com/importer/webc ... lyear=2009

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.