Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Срещане на бутало с клапан?


lent

Recommended Posts

Искам да попитам дали при 105/120 е възможно в резултат на несинхронизиран разпределителен вал спрямо коляновия да се получи удар на клапан в бутало?

И още нещо-в какво положение се зацепват чрез веригата коляновия и разпределителния вал?

Интересувам се,защото след броени дни живот и здраве ще събирам двигателя,затова ми е необходимо мнение на някой "master of skoda" от форума!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами тук във форума един колега беше писал, че не е възможно да се срещнат бутало с клапан, а за втората част на въпроса ти самият ти си отговори доста изчерпателно в друга тема : viewtopic.php?f=11&t=14755

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зацепи веригата както пише в книгата и после без свещи, на ръка или с лула заварти коляновия вал. Според мен ако удря, тогава ще се усети и няма да има щети

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както каза колегата най-добре отвори книгата.И коляновия и разпределителния вал имат шпонки, а веригата си има белези така че освен нарочно според мене няма друг вариант да я объркаш.Успех! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При нормална глава или шлайфана до 0,8мм буталото не среща клапана.

 

Идвали Естелки със скъсани вериги.. рядко, но съм виждал :!: Не трошат клапани и бутала!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама пък колко красиво късат колянови валове :) Малко оффтопик да вкарам, имам познат който измина около 100км с скъсан колянов вал и успя да се прибере до Русе на ход с 120-ката си. Шкодите са №1 :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги помислете реално, коя кола с двойна верига има усигоровка за срещане на клапаните? Много ясно, че може да ги срещне, ако е зацепена неправино, но трябва да е много грешно зацепена. Но понеже наклона на клапана спрямо буталото не е голям , не криви клапани, а криви повдигателни пръти. Имал съм следният случай: от несменяно масло се бе натрупала глеч и не се затваряха клапаните(на студен двигател оставаше все някой напълно отворен), буталата ги затваряха. Като се случи , че разпр. вал отваря, а буталото затваря - се кривяха прътите.

Относно зацепването - да както пише в клнигата , но внимавай коя книга четеш - в "Аз ремонтирам Шкода" има печатна грешка, която във всички издания я има. Пише 11 щифта на веригата - ДА ДА, АМА НЕ!!! Щифтовете са 12 и се броят от началото на ново членче на веригата (т.е. да са на 6 членчета, а не на 7!!!). А и още броят щифтове се броят от горната страна на веригата- т.е. от страната на водната помпа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колянов вал съм виждал скъсан в средната основна шийка и... колата работи на 2 цилиндъра smile035 само че не може да се движи, защото няма кой да предава движението към кутията :lol: наистина Шкодичките са №1 smile117

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То като помисли човек, наистина няма как да се движи колата със скъсан вал.

За да работи двигателя, трябва да е в движение ангренажната предавка.

За да се движи колата, трябва да се върти маховика и всичко след него.

Да ама тези две неща са в двата противоположни края на коляновия вал...

Няма как и двете да са в движение при скъсан вал. Или поне няма как да се движат синхронно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква била работата! :lol::lol::lol:

На този който му се е случвало това, трябва да е бил голям късметлия- че при него се е случило това явление.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жалко че в точно такъв момент фотоапарата те е предал!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.