Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Защо Smart?


Recommended Posts

Марто, мисля, че доста пресилено описваш нещата за Смарт-а. Чак за скара пишеш :lol: Личното ми мнение е, че не си прав. Най-вече защото всичко зависи от обстоятелствата при една катастрофа. На даден тест, даден автомобил може да се представи изключително добре, но на всички ни е ясно, че реалните катастрофи могат да се случат по безброй начини. 2 градуса отколонение да има, сравнено с клипа, нещата ще се развият по различен начин. В единия случай, по зле за едната кола и пасажери, в другия - за другите. Та за това не съм съгласен с подобни генерални заключения, които си описал. И за да не съм съвсем голословен, мога да ти дам един пресен и реален пример:

 

krastovishte.jpg

 

-кола 1 - спрял и чака кротко кола 3 да мине, за да направи ляв завой;

-кола 2 - Мерцедес, някакъв стар модел, спрял, вижда 1, чака нея, но не забелязва 3;

-кола 3 - марка Х, която ще кара направо и се движи със скорост не повече от 30 км/ч;

 

Кола 2 грешно помисля, че кола 1 я чака, за да си направи завоя. В този момент, пак повтарям - с не повече от 30 км/ч, в кръстовището навлиза кола 3. В момента, в който минава пред кола 2 (разстоянието между тях е не повече от 5 метра), Мерцедеса тръгва, удря кола 3 странично в предно дясно колело. В резултат на това кола 3 се качва с предницата си върху предния капак на чакащата кола 1, обръща се и пада по таван! Удара е бил доста лек - на Мерджана само му е леко одраскана предната броня. Пък и колко може да набере той за 5 метра? От падането кола 3 криви колонки, вратите не се отварят, шофьора излиза през предния джам.

 

И за финал, знаеш ли каква е кола 3? Ще ти кажа - О2, комби, на по-малко от годинка. Въпросът ми е - следва ли сега да си правя заключения, аналогични на твоите? А да включа ли асоциации, отново подобни на твоите? Би било излишно. Но исках да ти покажа или по-скоро докажа, че всичко е въпрос на обстоятелства. И да не забравяме основното, на което наблягам в този пост - О2 със сигурност има по-добри резултати на всякакви тестове в сравнение със Смарт. И какво от това... А пък ако не вярваш, че това се е случило, веднага ще ти пусна снимка на "събитието".

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Юли, давай снимката (или филмчето), няма проблем, ще гледам smile027

 

И съм почти 100% сигурен, че този пример те е впечатлил доста, че да го "демонстрираш" (брех тия О2, как само малко и ХОООП на таван ;) ).

 

Нямам съмнения за "твоя" случай, имам общи разсъждения - съгласен съм, че като нацепи спирачки една кола, предницата пада и някоя друга кола може да й се качи на гости, че и да се потъркаля около нея ;).

 

А съгласен ли си, че един висок и лек паралелепипед се търкаля по-лесно при еднакви обстоятелства отколкото друг нисък и по-тежък? Играя си с думите, но "телефонната кабинка" Смарт е по-вероятно да се преобърне (и да поиграе Pinball) отколкото комбито Октавия 2 (колата от примера ти), нали? Че обстоятелствата имат значение - smile027 - грам спор няма да отварям. Но понеже от малък не можах да разбера флиперите и може би заради това не ми харесваха кой знае колко Pinball Dreams, Pinball Fantasies и други, та може би заради това ми стана още по-страшно за момчетата/момичетата, бе въобще хората в тая кутийка Смарт-а като го видях как се търкаля като топка. Ми тя и формата му май е по-удобна за търкаляне...

 

Това че съм краен ми е черта отдавна и може да създаде впечателние, че смятам да се прокара закон против Смарт. Ми, не, партията "ДПМГС" - Долу от Пътищата Малкия Гаден Смарт" не събра дори моя подпис на изборите. То и Айго/С1/107 са почти същата работа, само дето те май и нямат толкова здрава "клетка" - затова тъщата могъща кара не Айго, а Ярис (и на всички дето пускат слухове, че съм сменил Шкодата за Тойота - не лъжете, ей smile150 - Яриса го карам, ама не е мой, не е за мен и най си ми харесва Зеления кораб), щото си мисля, че е по-добре да имаш 6-7см между вратата и теб в случай на удар, а не ти да си гредата, дето държи права вратата :) (щото в Айгото ръцете ми опират във вратата).

 

"Реалният" свят се различава от планираните краш тестове, нищо, че колите в тях пак са реални, да, прав си. И въпреки, че вярвам, че Смарт няма да ме смачка като се прасна с 70-80 км/ч в кабинката на Орлов мост, вероятно ще се потъркалям малко повече - здравата клетка(кабина) е като добре напомпана топка - подскача повече от меката, защото няма резерви за деформация. И е по-вероятно да "отскочи", отколкото да "спихне" на място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...И съм почти 100% сигурен, че този пример те е впечатлил доста, че да го "демонстрираш" (брех тия О2, как само малко и ХОООП на таван ;) )...

Примера, който съм дал ме впечатли, защото колкото и тревожен да е за управляващия Октавиата, толкова е и комичен - от колко малко може да стане подобен сакътлък. А го дадох тук за пример не с цел демонстрация на характеристики или липса на такива в О2, а защото, според мен, говориш твърде общи приказки за Смарт (бей тези Смартове, лаф за тях върви, че "раздават пресни шишчета, кебапчета и кюфтета, направени от шофьора на Смарта"), повечето от които са меко казано суха теория. Та с него исках нагледно да ти докажа, че всичко е въпрос на късмет, ситуация и т.н. и не зависи толкова от това какъв автомобил караш. Съвсем груб пример, ама си е така - сутрин, трезвен отиваш на работа, стъпваш на криво и чупиш глезен. Предишната вечер пияница пада от втория етаж, става и си продължава...

 

...Нямам съмнения за "твоя" случай, имам общи разсъждения - съгласен съм, че като нацепи спирачки една кола, предницата пада и някоя друга кола може да й се качи на гости, че и да се потъркаля около нея ;)...

Марто - ако прочетеш отново поста ми ще видиш, че всички коли седят на място, само едната се движи. Къде видя, че съм писал "спира", та от там да вадиш заключение за клекнала предница? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Юли, хич не е суха теория "кебапчийницата" - за добро кебапче си трябва малко мазнинка и понеже не може да разчиташ на маслото на Смарта, затуй ползваш естествените мазнини на шофера - и така става "мазна" теория.

 

Още общи приказки - един автомобил е компромис между много характеристики, които го правят полезен или подходящ за някаква цел. По принцип всички автомобили се движат ;) и разликите идват от комбинацията от компромиси - такива неща като размери, вътрешно пространство и безопасност (и доста други, но ще стане дълго). За мен Смарт е компромис, който не бих искал да правя със себе си и близките си. Да, много е удобен за паркиране, за маневриране и градска употреба. Но за да имаш тези неща плащаш с компромис с други неща като стабилност на пътя при средни към високи скорости, слаба пригодност за използване извън града, само 2 места и (това вече е въпрос на вкус) дизайн. За мен този компромис не е добър, а и не ми харесва как наистина клетката е здрава, но заради габаритите и теглото Смарт при удар е склонен към поведение на играчка сред "големи" коли.

 

Това, че "брех тия О2, как само малко и ХОООП на таван ;)" е шега, впечатленията ми от Октавия 2 са много добри и се шегувам с обръщането. Пък за клякащата предница - може това да е предницата на мисълта ми, която е набила спирачки да обмисли какво написа този Юли и защо ми се струва, че не се разбираме. Така като препрочитам описанието ти пише, че Октавията се движи по принцип, а пък Мерцедеса ТРЪГВА и я удря. По ИНЕРЦИЯ смятам, че в някакъв момент Мерцедеса ВСЕ ПАК е видял Октавията е ВСЕ ПАК е набил спирачки, може би късно и за кратко, но се е случило и съответно затова смятам, че предницата му е клекнала напред и е станало по-лесно Октавията да бъде разклатена и да се качи лесно/успешно на предницата на другата кола. Казвай, ако разсъждавам грешно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Марто, мисля, че изпускаш нещо доста важно. Смарт-а е градски автомобил, а в градовете(поне в цивилизованите такива) високи скорости няма, или са сведени до мининум(щото чичко поУицай после ще ги smile096 ). Пък дори и на високоскоростен булевард, пак не се развиват такива скорости, които са опасни са стабилността на кола като Смарт. (Между другото, не знам дали си карал Смарт, но седи едва ли не като картинг на пътя, билийв ми :lol: )И в същите тези цивилизовани градове, хората имащи Смарт, го използват за пазар и за други дейности, свързани с градския трафик, където е удобно да имаш малък и маневрен автомобил, а не за състезателна пазарска количка или междуградски преходи smile049 . Тоест не виждам защо ги вадиш тези теории за високи скорости, "кебапчета, пинбол" и прочее. И пак казвам, Смарт е доста по-сигурен при удар от някои далеч по-големи и "тенекиени" автомобили. Струва ми се, че не си разбрал нещо идеята на темата - никой, никъде не е казал, че Смарт замества един "нормален" автомобил, просто е неговата градска алтернатива.

 

Между другото, дори в България, където имаме навика да изопачаваме нещата(или да ги побългаряваме, както ти харесва), съм виждал само веднъж Смарт на междуградски път, и то беше от четириместните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, Гога, Юли, оставям си високопарните слова в (к)аналите на форума, Смарт, че е за града е ясно от началото му, че са го направили достатъчно твърд се доказва от клиповете. Не съм карал, само съм се качвал на шофьорското място на Смарт, но щом казваш, че е като картинг - с удоволствие бих искал да го усетя в една демонстрация и тестдрайв. Возил съм се на Смарт ForFour, но той е съвсем друга работа с 4 врати, с 4 места, на базата на Митсубиши Колт и няма място за сравнение (http://en.wikipedia.org/wiki/Smart_Forfour).

 

Pinball - не знам с каква скорост е правен онзи демонстративен краштест с S-class, но мисля, че надали надвишава 50км/ч. Ако някой разбира немски и го казват - да уточни. Не знам дали има някой, който да харесва резултата от удара. И добре, може да не е Pinball, но докато Смарт-а се търкаляше не ми доставя приятно усещане за стабилна кола, а за моделче. Защото е лек, понеже е малък и т.н. е вярно, но също е вярно, че поради същите причини както писах по-горе ще отскочи, а не да се сплеска около мястото. Има коли, които са по-големи и се представят по-зле, най-точен и свеж пример са която ти попадне Китайска "кола" - там ако не умреш от раните си, оставаш инвалид. В такъв случай Смарт е по-подходящ, но истината е, че не искам никога да пробвам колко е "добър", нито моята кола ако става въпрос. Просто не искам да отстъпвам от позицията си, която е крайна. Перпендикулярно паркирания Смарт е стар лаф, но явно скоро някой от колегите го е видял, усмихнал се е и го е постнал тук. След което се намесих аз и прецаках темата ;) Затова предлагам на следващата среща Юли като човек с най-голям багажник да докара един Смарт да го разгледам(е) и да поговорим на бира-скара-кола-картофки и какфото още има за туй чудо Смарт и къде му е почвата у нас.

 

BTW някой от клуба да има Смарт или да има познат, който кара ежедневно Смарт? Или поне редовно? И какви са му впечатленията от колата като надеждност(техническа), поведение, разход. Да се включи тук, че май повечето нямат пряк контакт с въпросното возило.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
Е тва определено не знам как става?!!! :-k

 

Това е най-обикновено ремарке оформено като Smart!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено е много грозно!

 

Ми лилипута е френски все пак smile004.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подобни автомобили на този имат шоуруум в "дружба 1", едно към едно са. само че не им помня марката, има и камиони (същия дизайн) като този мъник, има и такива коли :D:D

В общи линии приличат на нескопосано копие на "Даихатсу" :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

AIXAM са французи, които развиват усилено автомобили, за които.... не е нужно да имаш книжка да караш ;) - двигатели от мотор, ниско тегло и не се класира по френските закони за автомобил. Беше една от разглежданите коли преди жена ми да вземе Рено Клио автомат. Даже не знаех, че съществуват, но явно не само съществуват, ами и предлагат нови модели. Определено са малки ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.