Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Превръща ли се Шкода в премиум марка?


Може ли Шкода да бъде премиум марка?  

46 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

Уважаеми колеги съфорумци,

 

Пускам тази тема за да разбера какво мислите по един въпрос, върху който от известно време размишлявам /ето до какви щуротии води лятното безсъние/. smile048

Всички европейци с поне едно читаво ухо и средно ниво на заинтересованост от околния свят знаят за огромния напредък, отбелязан от марката Шкода през последните 15 години. Вие като фенове знаете също така и че този напредък не се дължи само на ръководството на VW, дори напротив – понякога става въпреки него.

В средата на 90те Шкода проби на запад като евтина марка. Постепенно маркетинговият акцент се измести от "ниска цена" към "съотношение цена-качество". Започнаха да се наблюдават феномени – освен по-евтини и по-просторни от братята си с марката VW, моделите на Шкода се оказаха и по-надеждни. Тарторите от Германия започнаха да вдигат бариерите пред прогреса на чешката Пепеляшка и разрешиха повече моделни линии. И тогава дойде новият шок – задоволството на клиентите. През 90-те то може би се е дължало на ниските очаквания към евтините шкоди. Сега вече е изцяло плод на чудесната инженерна работа и неангажиращия антиснобски имидж на марката, който привлича за клиенти високообразовани хора, често с креативни професии. Не е за пренебрегване и фактът, че направен в Чехия от марка със столетни традиции автомобил, винаги ще е поне мъничко по-интересен и различен от "обичайните заподозрени" от Германия. Всичко това доведе до там, че загубата на стойност на една Шкода вече е в категорията на шампионите VW и Mercedes.

Днес Шкода ценообразува все по-смело и продава предимно на база качество. Мъдри се сред първите места на всякакви класации по надеждност, техническа издръжливост и клиентско задоволство. Над 4/5 от клиентите биха си купили отново Шкода и биха я препоръчали на познатите си. Освен това Шкода е сред малкото масови марки автомобили, които могат да се похвалят с доста голям брой истински запалени фенове и то не само в бившия соцлагер.

Това води до еретичния въпрос: Може ли Шкода да бъде премиум марка? Превърна ли се грозното патенце в истински лебед? И какво въобще значи "премиум" – неоправдана скъпотия и снобизъм или високо качество, доволни клиенти и фенове, които наистина обичат марката и колите си, а не са ги купили само защото е имало промоция при местния дилър.

Все повече медии загатват за това: в един скорошен автокаталог прочетох, че „с новия Супърб Шкода преоткри себе като бюджетна премиум марка” /цитат по памет/. Fifth Gear сравни Супърба с Мерцедес Ц класа, а Ауто билд – с Е класа. В първия случай Шкодата спечели, във втория загуби, но от почти двойно по-скъп автомобил. А и самата идея за сравнението им означава много...

Интересно ми е да чуя вашите мнения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен "премиум" е от audi нагоре.

и за audi всъщност е малко спорно вече, но то е друга тема.

друго ясно е, че нашата марка напоследък прилича на корейска, докато KIA например пускат все по - приятни за окото, европейски изглеждащи коли, които серийно изглеждат добре, податливи са на тунинг и т.н.

дизайна на skoda е ZLE! много ZLE!

няма истински седан, няма купе, няма кабрио... кое й е "премиум" на skoda-та...?

според мен skoda не е "премиум", но и няма нужда да бъде, просто й трябват кадърни дизайнери и малко по - нормална моделна гама.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление (или за щастие?) Шкода никога няма да бъде допусната да стане премиум докато е под шапката на VAG!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре или зле е дизайна - това е въпрос на вкус. Обективен факт е, че Шкода вече има характерна и запомняща се физиономия, което още повече доближава марката да премиума. Корейците практикуват "корпоративно-счетоводен" дизайн - т.е. да може да се хареса на колкото може повече хора, да може да е евтино за производство и т.н. Някои модели се получават красиви, но други са отврат. И ако има незапознат човек, който да може да разпознае Tucson, Sonata и i30 като представители на една и съща марка, ще му играя хоро на сватбата. Корейците нямат интегритет в дизайна си, нямат и маркова идентичност. Пък и не е само това проблема им. Например Kia pro_cee'd въпреки идиотското име, според мен е красив автомобил. Но защо за бога окачването му е по-зле от Lotus Elise??? Веднъж се возих на такова и друсаше като каруца и то на почти равен път.

 

Всичко е въпрос на предразсъдъци. В Китай например, където Шкода се продава едва от няколко години, тя вече има статус на премиум марка и се свързва с много по-високи очаквания към техниката и определен социален статус на собствениците. Официалният автомобил на олимпийските игри в Пекин беше... Шкода Октавия. В Индия е горе-долу същото.

Но дори в стара Европа малко са марките, които могат да се похвалят с по-богата история от Шкода. Освен това преди да дойде трижди проклетият комунизъм, Шкода е правила именно големи луксозни коли. Марката се отличава и с характер. Колко са производителите, практикували толкова дълго задно разположения мотор?

Мисля, че сегашният прогрес вече напълно е заличил негативите на "комунизъма" и Шкода дава един свеж, по-различен поглед към премиум сегмента и ценностите в автомобила. Пък и с тази криза искам да ги видя всички сноби новобогаташи, които по default избираха немската "света троица", за да печелят точки за статус, а сега фалират и се гърмят в Мерцедесите си.

 

ПС. Извинявайте за дългите постове. Ще гледам да съм по-кратък занапред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

шкода се превръща лека-полека в народната кола за която на времето беше смятан vw ,но като компанията майка дръпна доста напред с цените и стана недостъпен за по обикновенните хора дори и в Германия за момента чехите съчетават високо ниво на качество на добра цена и дори и в тази криза продават добре колите си

п.п както се казва : и ние доволни и те довлни

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дизайна на skoda е ZLE! много ZLE!
ти добре ли си бе Роска?

кое му е зле на дизайна?Е,не приличат на твоя спартак,ама....

за мен Шкода си е марка за разбирачи

Аз си избирах колата по дизайн от всички от Фолсвагин груп-само пасата ми харесва повече,ама ми е малко голям и неоправдано по-скъп

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление (или за щастие?) Шкода никога няма да бъде допусната да стане премиум докато е под шапката на VAG!

Ако Фолксваген не бяха купили Шкода 100% че нямаше да съществува в момента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и само БМВ-та щеше да има по улиците

ама са я купили

smile001 smile027

E сега защо се заяждаш немога да разбера.Това което казах е било 99 процента сигурно.

А БМВ-та винаги ще си има по улиците спокойно. smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...И какво въобще значи "премиум" – неоправдана скъпотия и снобизъм или високо качество, доволни клиенти и фенове, които наистина обичат марката и колите си, а не са ги купили само защото е имало промоция при местния дилър...
Ненавиждам снобарията. Една от причините, поради които ме дразнят автомобили, като новия Мини Купър или VW Beatle.
...дизайна на skoda е ZLE! много ZLE!
:?: :?: :?:
...няма истински седан' date=' няма купе, няма кабрио...[/quote']Купе и кабрио - да, но какво му е фалшивото на новия Супърб. Това, че е с двойна врата ли?
...просто й трябват...малко по - нормална моделна гама....
Как да стане. Та нали ще спрат продажбите на други подобни VAG автомобили - примерно Пасат' date=' Бора, Толедо, А3 и А4.
За съжаление (или за щастие?) Шкода никога няма да бъде допусната да стане премиум докато е под шапката на VAG!
Мисля, че това е простата истина. Но пък клиентите не намаляват въпреки това, което превръща марката в Бест селър.
...В Китай например' date=' където Шкода се продава едва от няколко години...[/quote']И произвежда - Фабия и Октавия
...В Индия е горе-долу същото...
Също се произвежда - Октавия под марка LAURA с десен волан.
Ако Фолксваген не бяха купили Шкода 100% че нямаше да съществува в момента.
Това може да се случи само в България. По същата логика можеше да не съществува и Дачия. А по световните пътища винги ще има BMW и Шкода.

UBl65K46bcFMYPOL.v.jpg

Ето ви една Китайска

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съгласен,че Шкода нямаше да съществува,ако не беше закупена от Фолксваген.Освен от тях,интерес към марката са имали BMW,GM и Рено,така че все някой е щял да се "излъже" и да ги купи,ако не са били от ФВ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

кое му е зле на дизайна?

сами, спокойно, твоята ми харесва.

като написах, че дизайна е зле, имах в предвид следното:

- fabia - сравнете я с polo примерно, коя ви харесва повече? освен това пропорциите на fabia са объркани - изглежда тясна и висока, прилича на дамска кола

- octavia facelift - smile048 фаровете... smile048 овалната им форма не си съвпада с останалата част от купето. преди фейслифта беше супер, сега обаче имам усещане за липу

- superb - стария изглежда масивен, стабилен, елегантен... сравнете новия с А4, А5, А6, insignia... superb изглежда странно, без да е авангарден, без да има някакви нови дизайнерски хрумки като в последните прототипи на mazda, citroen, ford ако щете...

 

и още:

- старото поколение на fabia - излезе през 1999-та, ако не бъркам, но лично за мен дизайна му е в пъти по - добър от на сегашното. тогава fabia изглеждаше наистина като нов модел и все още ми харесва много, въпреки че е кола на 10 години. a fabia II още като излезе, ми приличаше на модел от преди 2 - 3 години...

- старата octavia - само ще припомня, че още се продава, като промените в дизайна на колата са минимални, всички знаете...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами от тези факти които си посочил...как да е зле дизайна

фаровете на новата Октавия не са чак толкова зле ся,дори напротив като свикнеш

старата фабия беше по-красива от старото поло с четирите кръгли фара,че и от следващото

Суперба /стария/беше по-красив от пасата-4,5

Октавията и старата и новата са по -красиви съответно от Голф 4,5,6 и джета

Новея Суперб,като изключим линията на задницата си е СУПЕР КРАСИВА КОЛА.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е на bega4kata Октавията е голяма красота,няма спор. =D>

Новата Октавия РС която беше на изложението също е много хубава,какъв поглед има не е истина,интериора не ми хареса особено но бива.

Като цяло Шкода са доста хубави и здрави коли но има още какво да се желае. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено новата визия на фабия/октавия тип Румстър уби красотата на марката. Някой беше казал - сеат красиво, шкода евтино. Може би WV наистина се опитват да притиснат шкода след успехите на окти 1 и фабия 1. Няма да е премиум никога, но точно затова си ги харесваме :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено новата визия на фабия/октавия тип Румстър уби красотата на марката.

Аз съм на същото мнение. :smt017

А за новия superb нямам думи колко е грозен.То не може да се опише с думи,трябва да се види. smile092 Имам чувството че някой си отмъщава на марката . :smt030 И другото не мога да си обясня.Защо окти-1 е със по добра возия от окти-2. Честно да ви кажа ....разочарован съм от возията на окти-2 .Не вярвам да е заблуда защото се качвах на няколко.Недопустимо е такъв клас автомобил да вози като гоУф-3 :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги започвате да спорите безмислено. Съгласете се, че ако се появи Шкода с дизайна на Passat CC, просто VW и Ауди ще спрат да се продават, а за Сеат да не говорим. Колите са достатъчно добри, а в съотношение цена - качество бих казал, че са на едно от лидерските места. Коя друга кола освен О1 се произвежда от 1995 и ще бъде произвеждана според Аутобилд до 2011 г. Това не е ли прецедент. Дори Лексус IS 200, за който си мислех, че е най-дълго произвеждания модел (произвежда се от 1999 до 2005 г. без фейслифт даже) бледнее пред шестнайсетте (дай боже) години на модела Октавия 1 (TOUR).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

К... Дори Лексус IS 200, за който си мислех, че е най-дълго произвеждания модел (произвежда се от 1999 до 2005 г. без фейслифт даже) ...

 

Ах как не четем! VW Beetle: 1938–2003 smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

К... Дори Лексус IS 200, за който си мислех, че е най-дълго произвеждания модел (произвежда се от 1999 до 2005 г. без фейслифт даже) ...

Ах как не четем! VW Beetle: 1938–2003 smile126

Ясно че Бръмбара е един и същ до 2003, но Бръмбара си е утвърден дизайн, модел, че даже и религия. Имах предвид съвременните коли Пепи. Грешката ми е, че не споменах Опел Астра В/G (Classic), която е от 98 до и до тук вече 11 години, а и кой знае още колко време ще се произвежда. Кой друг модел може да се похвали с толкова продължително производство. Може би само Рено 9.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

К... Дори Лексус IS 200, за който си мислех, че е най-дълго произвеждания модел (произвежда се от 1999 до 2005 г. без фейслифт даже) ...

Ах как не четем! VW Beetle: 1938–2003 smile126

Ясно че Бръмбара е един и същ до 2003, но Бръмбара си е утвърден дизайн, модел, че даже и религия. Имах предвид съвременните коли Пепи. Грешката ми е, че не споменах Опел Астра В/G (Classic), която е от 98 до и до тук вече 11 години, а и кой знае още колко време ще се произвежда. Кой друг модел може да се похвали с толкова продължително производство. Може би само Рено 9.

 

Има и един ръб на Мерцедес, Мише, G класа се води, и той е шампион по дълголетие в оригиналната си опаковка - цели 30 лета, от '79 до сега.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и един ръб на Мерцедес, Мише, G класа се води, и той е шампион по дълголетие в оригиналната си опаковка - цели 30 лета, от '79 до сега.

Поздрави.

Те тоя сандък го бех забравил. smile001 Производното на Daimler / Puch от Австрия

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами от тези факти които си посочил...

старата фабия беше по-красива от старото поло с четирите кръгли фара,че и от следващото

Суперба /стария/беше по-красив от пасата-4,5

Октавията и старата и новата са по -красиви съответно от Голф 4,5,6 и джета

именно! старите модели на skoda са по добри от конкурентите си, което пък не може да се каже за новите.

не, че новите модели на skoda са супер грозни, ама не са хубави, не са и по - хубави от старите, т.е. дизайна се влошава...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А забелязахте ли разликите на китайската Октавия спрямо това, което получаваме тук? Хромирани лайсни и "акулова перка" вместо конвенционална антена. Вярно, това са дреболии, но пък са такива дреболии, които нямат практическа стойност, а само имиджова. Ако VW позволи такива своеволия на Шкода и в Европа, много трудно ще оправдае цената на продуктите със собствената си марка, какво остава за Аудитата.

А дизайна не мисля, че се влошава, просто става малко по-груб. На мен например Йетито много ми харесва, Окти Скаут също. И Фабия скаут не е зле, въпреки, че на автоизложението бяха сложили модел със сравнително бедно оборудване и имаше какво да се желае от интериора. Фабия хечбек в изпълнение "спорт" също изглежда чудесно, а пък вътре седалките са от някаква материя, която мога да пипам цял ден без да ми омръзне smile001

Фабия I и Октавия преди фейслифта безспорно са по-стилни коли, с по-универсален, ненатрапчив дизайн. Но пък отпред "погледа" им беше малко тъжен. Фаровете на ФЛ верно са леко шашави, ама на РС-а как му ходят само... smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.