Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

за спазване на законите


cenitel_69

Recommended Posts

Добър вечер колеги-така понеже днес четох доста за камери и радари и за законите и т.н Реших да направя 2 еднакви маршрута с 2 различни коли и ест с спазване и с неспазване на ограниченията.Ситуацията е такава(живея в бургас)От славейков(едва ли е важно)трагнах с малка кола 1,2 60коня до крайморие ако спазвам ограниченията до точен км и 3 червени сфетофара на отиване и 4 навръщане се изнервих а съм доста спокоен и е 6.40 -33 минути-а разтоянието е 38 км(движението е средно натоварено 2 малки задръствания).Когато на ограничение 40 карах 50-55 и на ограничение 80 карах с 90-95 и го взех за около 20 минути.2 път с кола 2.0 140 коня по правилата същото с една минута по барзо може би заради зелените сфетофари,но изнержен защото с голяма кола се изнервяш максимално-въпреки,че нямаше движение.с ЛЕКО НАРУШАВАНЕ НА ОГРАНИЧЕНИЯ ГОРЕ ДОЛУ ГРАДСКО 55-60 И ИЗВЪНГРАДА 90-100 за около 17-18 минути.Искам да кажа ,че това с камерите и ограничения на прав път с 40 или 50 където може да се кара с 60 е доста ама доста проста постъпка и решение в закона.А за извънграда мисля че 100 не е толкова по-висока скорост от 90 и е много по удачно и стига6 с 4-5 минути по рано,което си е средно вместо 60 минути около 45-50 минути.Не искам да правя големи открития,но мсиля че с тези пътища,късо отсечки кудето не трябва на хубавите отсечки ограничение 40 или 50 е глупаво и 60 е по удачно.Мейжудругото в колата бях с полицай,който каза от 3 години не карма лична само служебна и аз лично предпочитам да се грамна ако карам наистина по всички ограниченияТой живее в крайморие и каза ако трябва да пътувам всеки ден 35-40 минути отиване и връщане за някакви си 18 км път по-добре да се самоубия-Негови думи.Просто искам да се изкажа,защото ми омразна това непрежение и глупави решение,които може да се променят за по-добро. Искам да уточня.че говоря за път който е почти извън града и е прав.Както и че искам да кажа,че законите трябва да се актуализират,а не самоо да се глобява и да се натоварва там където целта е да се освободи напрежението на пътя,говоря и за скорост с 10 км по-високи,а не с 20,30....Лека вечер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...ако трябва да пътувам всеки ден 35-40 минути отиване и връщане за някакви си 18 км път по-добре да се самоубия-Негови думи...

 

Да се надявам, че ще изпълни обещанието си!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега,как живеят хората в Германия(примерно)като пътуват по 40-50 а дори 100км. за да отидат на работа,и им отнема по 1-2 часа предвижване? Като гледам не са вземали да се самоубиват smile091 .............................

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

виж сега,тръгваш,пускаш си едно хубаво радио,наслаждаваш се на майките с децки колички ,спазваш си ограниченията и............ще живееш дълго.Майката му е спокоиния начин на живот. smile027

Аз знаеш ли къкъв нервак бях като по-млад(не че съм стар вече),ама улегнах и знаеш ли как ми е гот.Е не съм някое перде smile162

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истината е една, настъпваш до максимума и си свиркаш за 4 години и нещо имам само 1 акт за превишена и 3 катастрофи с 20-30 км\ч

И с 20 да караш може да се заплеснеш и пак да помелиш нечия задница. Не се съобразявам с знаци карал съм и бързо и бавно според условията на пътя и според настроение. Все пак ако случайно ми се пусне Ace of spades пренебрегвам факторите и настъпвам до долу smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истината е една, настъпваш до максимума и си свиркаш за 4 години и нещо имам само 1 акт за превишена и 3 катастрофи с 20-30 км\ч

И с 20 да караш може да се заплеснеш и пак да помелиш нечия задница. Не се съобразявам с знаци карал съм и бързо и бавно според условията на пътя и според настроение. Все пак ако случайно ми се пусне Ace of spades пренебрегвам факторите и настъпвам до долу smile092

smile019

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истината е една, настъпваш до максимума и си свиркаш за 4 години и нещо имам само 1 акт за превишена и 3 катастрофи с 20-30 км\ч

И с 20 да караш може да се заплеснеш и пак да помелиш нечия задница. Не се съобразявам с знаци карал съм и бързо и бавно според условията на пътя и според настроение. Все пак ако случайно ми се пусне Ace of spades пренебрегвам факторите и настъпвам до долу smile092

 

Maкс, Макс....

 

Като те чета си мисля, че ти никога не си чел собствен пост! За 4 години 3 катастрофи!??!?! Аз взех книжка на 18, сега съм на 34 (оппс, почти 35 :oops: ), т.е. 16+ години каране. И за това време имам една катастрофа (да не чуе дявола де) и две подпирания (под подпиране разбирай, че колата не е влизала в сервиз!!!).

 

Накратко - тая с газта до макс я забрави! Мъченето на колата не означава добро каране!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карането са 10-15км/ч над ограниченията е въпрос на лична преценка на шофьора, а тази преценка би трябвало да се формира от опитността му зад волана, това доколко познава и може да използва възможностите на автомобила си, и съвсем не на последно място - доколко познава пътя.

Ограниченията по пътя не са сложени току-така - поне в 90% от случаите са си много намясто и наистина посочената на табелите скорост е оптималната за участъка.

Смея да твъря това след 100 000 км и 7 години по републиканската и европейската пътна мрежа зад гърба си, които колкото и да не са много, не са и малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата cenitel_69 говори за нещо съвсем друго!

За мен едни от най-идиотските ограничения на скоростта са на входа на Ст.Загора от към Нова Загора.Двулентов път с мантинела и някви супер идиотски ограничения!

В Бургас пътя за Сарафово - ограничение 80km/h.Пътя бил околовръстно!Бабини девитини!

На прекъсванията на м-ла Тракия,кое му е смисленото да се кара с 80km/h?!!!

П>С> joeless,като на някой завой пише 40,а аз го зема с 80,значи съм голем майстор!Така ли да те разбирам?!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали са глупави някои ограничения, обаче за нашата малка страна повече от 1000 души загиват годишно на пътя и 1/3 от тях сами напускат пътното платно, поради явно несъобразена скорост. Изводите си ги правете сами.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали са глупави някои ограничения, обаче за нашата малка страна повече от 1000 души загиват годишно на пътя и 1/3 от тях сами напускат пътното платно, поради явно несъобразена скорост. Изводите си ги правете сами.

 

Съгласен, но какво са виновни знаците,или пътната маркировка?

Няма знак който да гласи- изхвръкни от пътя и се пребий.

Тук опираме до личната преценка за самосъхранимост на хората.

Някой се качил пиян и изкал да се изфука как прогнилото му БМВ 316 може да вдигне 200 (въпреки,че кара 3та възраст).

Това колкото и строги да са ни законите и наказанията винаги ще го има. Въпрос на самопреценка.

 

Друг проблем: Тировете. Често шофьорите им заспиват зад волана и излизат от пътя.

Всички мънкате ,че пречели и тн, но все пак те са ограничени на 90км (80км извънградско им е ограничението според наредбите в закона).

Защо тогава мрънкаме, бавели ни били и тн.

Аз като човек каращ над 3.5Т автомобили смея да кажа,че това са глупости.

Не може да съм с дигидален тахограф с КАРТА и да има право да карам само 9 часа на ден ( в някои случай 10- то нормите са сложни,серга и да тръгна да ви обяснявам) и половината ми пътища в БГ да са затворени.

А какво да кажа за ТИРовете,че и Шипка и Хаинбоаз ги няма за тях,че те ако имат дестинация Търново-Ст загора...През Омуртаг-Котел ли ще се връщат (това са загубени часове)...

 

Като нямаме магистрали, като нямаме изградена инфраструктура и след като само се краде от фондовете..... ,защо ревем !

Като се направят магистралите ще се намалят (поне с малко) жертвите на пътя!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз всеки ден карам по 16 км в едната посока в София и когато сляза под час, съм адски доволен. Същото става и вечер като се връщам. Не ми е хрумвало да се "самоубивам" както си написал, но виж като вляза в работат да пийна кафенце и да се "помайтапя" с колежките ....винаги. Вечер, малка мастика или питие според сезона също помага.....Та така :):):) .

Не се коси и не нарушавай ГРУБО правилата, защото живота на човека е балансиран....каквото даваш, такова получаваш.

Поздрав

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

BlackPearl тировете или 99% от тях НЕ карат с 90 км/ч. Всеки един с малко умение и пипане по електрониката си кара тира със 120-130, говоря за пътя Сливен-Петолъчката. Хората си карат в насрещното, някой ако се налага го изтикват извън пътя докато изпреварват и много от тях са пияни до неадекватност турци, дето и трепането им е малко, защото са убийци на пътя. Колкото до маркировката-ако си пътувал на подбалканският път-между Казанлък и Сливен почти целият път е с разрешено изпреварване, дори и на остри завои без видимост. Но основният проблем си остава манталитета на шофьорите-скорост, неспазване на дистанция и предимство. smile103

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Затова у нас няма оправия, защото всеки си мисли, че спазването на законите е непрактично и са написани, само за да те изнервят. И така един изнервен кара на прав, като слънце път със 130 срещу него друг изнервен кара също със 130. Е да, ама се случило нещо и хоп двамата изнервени се цунали, познай при 260 км/ч колко е технологичното време за реакция. Неслучайно, ако сте забелязали, ония знаци с черната дупка са най-често точно на такива пътища, равни и прави, да се чудиш, защо са ги маркирали като опасни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

BlackPearl тировете или 99% от тях НЕ карат с 90 км/ч. Всеки един с малко умение и пипане по електрониката си кара тира със 120-130, говоря за пътя Сливен-Петолъчката. Хората си карат в насрещното, някой ако се налага го изтикват извън пътя докато изпреварват и много от тях са пияни до неадекватност турци, дето и трепането им е малко, защото са убийци на пътя. Колкото до маркировката-ако си пътувал на подбалканският път-между Казанлък и Сливен почти целият път е с разрешено изпреварване, дори и на остри завои без видимост. Но основният проблем си остава манталитета на шофьорите-скорост, неспазване на дистанция и предимство. smile103

 

1во за тировете. От Септември 2007 всички излезли Камиони са задължени да са с дигитален тахограф.(въпреки,че няма закон който да задължава водачите да имат карти)

Тирове с дигитални тахографи колега са ограничени софтуерно с 90км/час.

dtco.gif

Дори и да махнат бушона за ограничител -при по старите модели-пак не могат да превишават 90км за повече от 60секунди.

Ако караш с 95 повече от 60секунди-светва ти тахографа,отчита ти превишена скорост и я записва в апарата с давност 2 години. Ако караш в БГ нямаш проблем,но ако излезеш навънка-особено в Италия ти режат главата.

 

2ро за подбалкана. Ми карал съм си Ивекото (старото Карго 2004г с шайба) с 120-125 и мога да ти кажа,че пак се губи време,отколкото ако карам като пич през Н.Загора-Ст.загора.

Все пак съм пътувал и съм засичал времената.

 

Понеже с дигитала (Хашек също знае smile168 ) понякога трябва да цепиш секундата,че като ти свършат часовете или работен ден трябва спираш..а ако не можеш-трябва да правиш номера, но дано не те спрат ДАИ (еле мобилна група),че тогава следва в най-добрия случай 3цифрена сума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ето и малко чиста физика и математика: http://www.forensicdynamics.com/stopdistcalc. Забележете каква е разликата в спирачния път при 90 и 100 км/ч - около 25%, а при 110 км/ч ... това е без времето за реакция. Така че, спазването на ограниченята може да е непрактично, но понякога спасява живота. Понякога, защото у нас освен скоростта има и десетки други фактори с които трябва да се съобразяваш, понеже всеки гони практичното ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

браво бе BlackPearl ние с тебе сме си колеги и по профисия smile103 излишно е да обеснявам мисленето на един тираджия и на водач на лек автомобил,щото някой може и да се обиди.Просто ще дам примери от моя 15 год.сташ на водач на 7.5т. камион.И така както каза колегата BlackPearl тов.автомобили са снабдени с тахографи които записват скорост и време за каране,отделно са ограничени до скорост 89-90км. зависи от марката на камиона.Малко колеги знаят това,но е хубаво да го запомнят,пример: -карам си аз с 90км.и настигам лек автомобил''х'',които обаче се движи с 80км.Естествено в удобен момент и при разрешено изпреварване ,решавам да го изпреваря.Разликата в скороста от 10км. между мен и лекия автомобил означава,че изпреварването става за около 20-30сек. или можеби 400-500м. и когато двата автомобила се изравнят,водача на лекия автомобил увеличава скороста(това в закона се нарича възпрепятства изпреварването).За лош късмет отсреща вече се появява друг автомобил и....................какво правим?

В тираджииските закони следва десен мигач и притискане, то друго не ти остава.Да се чудиш на деиствията на леката кола smile166

Та така,водачи на леки автомобили: ако камион ви изпреварва по-добре намалете,така правите добро на колегата си,щото не се знае как ще реагира той,всичко става за секунди.

Сега да не се обиди някой smile159

Я да видим коментарите сега,а BlackPearl?,то май стана друга тема.................сори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено в удобен момент и при разрешено изпреварване ,решавам да го изпреваря.Разликата в скороста от 10км. между мен и лекия автомобил означава,че изпреварването става за около 20-30сек. или можеби 400-500м. и когато двата автомобила се изравнят,водача на лекия автомобил увеличава скороста(това в закона се нарича възпрепятства изпреварването).За лош късмет отсреща вече се появява друг автомобил и....................какво правим?

В тираджииските закони следва десен мигач и притискане, то друго не ти остава.Да се чудиш на деиствията на леката кола smile166

Та така,водачи на леки автомобили: ако камион ви изпреварва по-добре намалете,така правите добро на колегата си,щото не се знае как ще реагира той,всичко става за секунди.

Сега да не се обиди някой smile159

Не оспорвам личните ти качества като професионален шофьор и съм напълно наясно, че един ИСТИНСКИ професионалист, без значение дали управлява ТИР, автобус или лек автомобил, със сигурност има в пъти по-добри умения и по-адекватни реакции от 99% от участниците в движението. НО! Ще бъде подигравка ако някой отрече колко голям процент безумци има именно сред водачите на камиони и автобуси, които се възползват от огромните габарити и маса на возилата си и без преувеличение тероризират по-малките превозни средства около себе си. Това с "притискането" и т.н. от заяждане може да се превърне в убийство, което в "нормалните" държави би било класифицирано като ПРЕДУМИШЛЕНО такова, и след като караш извън страната съм уверен че си наясно с тези неща. Мен лично по пътя за Варна на три пъти (?!) в едно пътуване ме е изпреварвал турски ТИР с над 120 км/ч и единия път щеше да ме изхвърли от пътя, друг път по същия маршрут за една бройка на станах част от пътната маркировка заради друг "професионалист", който настъпи газта и не ми даде да го изпреваря (разликата в скоростта ни беше именно като в дадения от теб пример, само че в моя полза). Така че нека не изпадаме в крайности и не защитаваме на всяка представителите на собствената си професия просто защото се занимават с нея - крайно неправилно е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако някои си мисли че защитавам водачите на товарни автомобили-грешите,просто дадох пример и споделих аз как бих реагирал в ситуация на изпреварване.т.с по-добре намали .А пък съм съгласен с тебе че има много малоумници-шофьори на камиони и автобуси.

Но пак казвам,много голям процент от водачите на мпс-та незнаят че камионите са с ограничител на скороста,което за мен е проблем. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За "тираджийте": има свестни (пускат ти мигач при възможност за изпреварване, намаляват като видят, че мястото не стига и т.н.) има и абсолютни к...ти!

 

Същото се отнася и за останалите. Преди две седмици се прибирам от морето. Настигам едно БМВ в завойте и излизаме на правата. Тръгвам да изпреварвам (без смяна на предавка, т.е. на 5та). Изравнявам се и .... говедото настъпва. Правата беше 2-3км та имаше време за глупости. В крайна сметка се оказа че сме с еднаква мощност и почти до края продължавахме да сме един до друг (междувремено бях свалил на 4та с пълна газ). И решението - притискане! Тъпо, безумно, но единствено възможно. Говедото се прибра. 3 завоя по-късно изчезна в огледалата. Появи се след 15км на следващата права (доста дълга, а аз карах със 110-120, не е ясно той с колко). В момента в който ме изравни набих спирачки за да не прави глупости ... и добре, че го направих защото говедото имаше определеното желание да ме натиска. На следващата група завои пак бях отпред и го загубих в огледалата. И всичко това само защото един комплексар с БМВ не можеше да преживие, че една Шкода може да го задмине!

 

И цялата тая плеяда беше по повод толерантноста и липсата и при някои водачи ...

 

PS: Много, ама адски рядко ми се случва като настигна някой на първата възможност да ми пусне мигач да го изпреваря. А аз се старая при всеки случай в който бъда настигнат да пусна този зад мен при първа възможност...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Затова у нас няма оправия, защото всеки си мисли, че спазването на законите е непрактично и са написани, само за да те изнервят. И така един изнервен кара на прав, като слънце път със 130 срещу него друг изнервен кара също със 130. Е да, ама се случило нещо и хоп двамата изнервени се цунали, познай при 260 км/ч колко е технологичното време за реакция. Неслучайно, ако сте забелязали, ония знаци с черната дупка са най-често точно на такива пътища, равни и прави, да се чудиш, защо са ги маркирали като опасни.

Много си прав, колега! Дано все повече се увеличават хората, които мислят като теб! Лошото е, че точно хората, които трябва да контролират спазването на Закона, явно се самоубиват, ако им се наложи да дават пример smile027

 

Божане, хубав пример си дал за това, че теб те е изпреварил 3 пъти ТИР до Варна! Ако има как, вземи един ТИР и се качи да го караш /може и да се возиш, но сигурно няма да е същото/ по същия маршрут и разкажи после, колко автомобила и как са те надминали, засекли и т.н.

Относно ТИР-овете, мисълта ми е, че карайки колите си, които можем да настъпим и да ускорим без проблем или да спрем за доста кратко разстояние, изобщо не се замисляме за хората зад волана на тежките камиони! За това, че за ускорение се изисква доста време при този тонаж, както и за спиране! Да не споменавам самото електронно ограничение! Мислим си примерно, че можем да се набутаме пред него в колоната и отнемайки му дистанцията, която спазва от предния автомобил да намалим рязко, че нали сме се засилили и изпреварваме...и после - "Що ми смаза колата? Как ще съм те засякъл? Ти к'во - немаш ли спирачки?" Задаващият този въпрос е видял място за колата си и - "Давай - точно като за мен е!" Може би е трябвало да погледна на мястото, като на безопасна дистанция на камиона от предният автомобил - така си мисля аз...

Да драсна и по самата тема... Лично аз се стремя да си спазвам Закона, колкото и да е "непрактично", както е написано в заглавието. Колегата micyri е много прав в онази тема за толерантност на пътя, където споменава, че в държавите, които се стремим да достигнем по жизнен стандарт, ситуацийте със задръстванията са подобни, дори и по-тежки, но няма свиркане, засичане, псувни и там, където има три ленти са си точно ТРИ коли, а не ПЕТ smile012 Стоят си хората спокойно в трафика! Те го могат, а ние - не? Явно точно липсата на толерантност пречи да се спазва Закона, а не, че е "непрактичен". Предпочитам да си спазвам Закона, като съм толерантен към другите - не чрез налаганите ми глоби. С разсъждения като това за "непрактичното спазване на закона" и подобни, не се учудвам, че постоянно се питаме, защо при нас нещата не са като в Австиря или Словения примерно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега не приемайте заглавието буквално просто така ми дойде,а и непрактично исках да кажа,че има места където закона не е адекватен и е с остарели принципи.А не,че не го зачитам-като тези които ни управляват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.