Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Проблем при слагането на 5-степенна кутия на 105 стариямодел


lent

Recommended Posts

От няколко дни се занимаваме с операцията ''сложи 5-степенна кутия на 105L'80 на един шкода-маниак в Стара Загора.Днес почти сглобихме колата,но при мантажа на привода на лоста на скоростите се оказа,че всички скорости са ''изместени '' наляво и влизат много плътно една до друга smile012 .От друга страна лоста на скоростите като е в неутрално положение няма свободен ход с пружината наляво и надясно,а само наляво.

При откачен привод на лоста,кутията вкарва всички предавки...Но забелязахме,че лостчето,влизащо в скоростната е леко изместено - свободното положение се пада не както трябва,а малко настрани , което обяснява защо скоростния лост неможе да се движи надясно...

Друга подробност е ,че планката на края на тунела не е за привод на 5-степенна кутия,а е за 4-степенна - не я сменихме въпреки моето настояване smile049 .Може ли част от проблема да се крие там?

Какво ви е мнението за замяната на металните тръби от средата на купето до двигателя с маркучи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От няколко дни се занимаваме с операцията ''сложи 5-степенна кутия на 105L'80 на един шкода-маниак в Стара Загора.Днес почти сглобихме колата,но при мантажа на привода на лоста на скоростите се оказа,че всички скорости са ''изместени '' наляво и влизат много плътно една до друга smile012 .От друга страна лоста на скоростите като е в неутрално положение няма свободен ход с пружината наляво и надясно,а само наляво.

При откачен привод на лоста,кутията вкарва всички предавки...Но забелязахме,че лостчето,влизащо в скоростната е леко изместено - свободното положение се пада не както трябва,а малко настрани , което обяснява защо скоростния лост неможе да се движи надясно...

Друга подробност е ,че планката на края на тунела не е за привод на 5-степенна кутия,а е за 4-степенна - не я сменихме въпреки моето настояване smile049 .Може ли част от проблема да се крие там?

Какво ви е мнението за замяната на металните тръби от средата на купето до двигателя с маркучи?

 

що не каза по-рано вчера бях при вас. можеше да отхвърлим много неща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен (не съм разглобявал, повече съм чел по форума) тая ос дето я въртиш и буташ/дърпаш да превключи, от другата си страна е с извита форма, и според мен се е огънала от много ползване. Продава се в магазина. Доколкото съм гледал снимки не се разглобява цялата кутия, а само това отпред капака дето е жилото за километража, по - натам не знам, съжалявам.

 

А за ламарината на края на тунела не е от нея, аз дори и не знаех че трябва да се сменя. Проблеми нямам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема мислим да го избегнем с натъкмяване - между привода и конзолата там дето се хващат с гайка 13 ще сложим едни планки със специална форма,така,че да се получи нормално превключване на предавките чрез лоста :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещата, които трябва да се направят преди да се сложи 5-ца на купе на Естел1, са следните:

 

1. Изрязва се тунелът на скоростите

2. Сменя се резервоарът с такъв от Естел2 след 1985

3. Монтира се привод (прът) за 5-степенна кутия

4. Повечето от 5-степенните пръти са с каре, при това положение трябва да се осигури неподвижност на пръта в тунела.

 

Поздрави и успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе ясене а вие като резахте купето срезахте ли и гредата, защото на мен не ми влизаше без да я резна почти цялата, само една ивичка оставих около 1-2 сантима от задната страна откъм резервоара?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коя греда имаш в предвид-на скоростната кутия или на купето - там където се реже?Щото ние рязахме отвор в купето,ама друго не сме рязали!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коя греда имаш в предвид-на скоростната кутия или на купето - там където се реже?Щото ние рязахме отвор в купето,ама друго не сме рязали!

Че то друго не се реже!!! Само сменяш резервоара,режеш купето отгоре и това е !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че то друго не се реже!!! Само сменяш резервоара,режеш купето отгоре и това е !
.... и гредата до половината и тръбичката за течността на съединителя дава фира но това е друга бира :mrgreen: :lol:normal_Pena_352.JPG

На мен не ми влезе докрай кутията без да отрежа гредата под седалките. Eто за това говоря това е на дончо спортната барака

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.