Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Formula 1


NightSpirit

Recommended Posts

19 Юни 2009

Официално: Отборите от Ф1 обявиха създаването на алтернативни серии

 

Без договор между ФОТА и ФИА

 

 

Отборите от Формула 1 членуващи в асоциацията ФОТА обявиха официално, че започват процедури за създаването на алтернативен шампионат. След 4 часова среща във фабриката на Рено в Енстоун (Великобритания) късно снощи, 8-те члена на ФОТА - Ферари, Макларън-Мерцедес, Рено, БМВ-Заубер, Тойота, БраунGP, Ред Бул и Торо Росо обявиха в изявление, че са огорчени и ядосани от политиката на ФИА спрямо тяхната огранизация и нямат друг избор, освен да започнат участие в алтернативна Формула 1 още през 2010 година.

 

"Отборите не могат да продължат да правят компромиси с фундаменталните ценности на спорта и решиха да не оттеглят "условните си участия" за сезон 2010 във Формула 1. Отборите нямат друг избор и алтернатива, освен да започнат подготовката за създаването на нов шампионат, който ще отразява най-добре ценностите на всички екипи и партньори. Тези нови серии ще имат прозрачно управление, ясни и точни правила и ще се съобразят с желанията на феновете. Ще има по изгодни цени, както за зрителите по целия свят, така и за нашите партньори и акционери", се казва в изявлението на ФОТА.

 

"Повечето от най-добрите пилоти, звезди, търговки марки, спонсори, промоутъри и компании, които са исторически свързани с най-високите нива в автомобилния спорт, ще бъдат част от този шампионат".

 

"От създаването на ФОТА през септември миналата година, отборите работиха усилено с ФИА и с притежателя на комерсиaлните права Бърни Екълстоун, за да развият и подобрят спорта. Ние от ФОТА сме горди да обявим, че бяха постигнaти много мерки за намаляване на разходите в условията на тежката световна икономическа криза. Без нашата помощ, някои от по-малките тимове нямаше да останат във Формула 1".

 

"В целия този процес обаче, желанаията на повечето отбори бяха игнорирани от ФИА и притежателя на комерсиалните права. Нещо повече, десетки милиони долари полагащи се на отборите не баха получени от притежателя на комерсиалните права, още от 2006 година", завършва официалното изявление на ФОТА.

 

Ексклузивната новина за новите серии със сигурност ще хвърли сянка върху Гран при на Великобритания този уикенд. Очаква се на пистата "Силвърстоун" да бъде и президентът на ФИА Макс Мозли. Най-вероятно ще има още срещи между ФИА и ФОТА и ще се търси компромис до последно.

 

Сега се очаква отговорът на ФИА и какво ще реши за окончателния списък на участниците за сезон 2010.

 

Източник: http://www.formula1.sportal.bg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам Ф1 от много малък, дори преди да се запаля по футбола и определено не ми е безразлично какво става в спорта. А определено не знам напоследък какво става или по-точно не ми се иска да вярвам. Чудя се наистина ли може 2-ма човека - Бърни и садо-мазо любителя да са по-влиятелни от всички отбори взети заедно (с 2-3 изключения). Ясно е, че корпоративните интересни смазват всичко по пътя си, но все пак ми се иска да врявам, че Ф1 (както и да се казва занапред) ще оцелее и ще е поне наполовина интересна колкото беше преди години. Никой, който не е вътре в нещата не знае какво наистина става, но аз съм по-скоро на страната на ФОТА. ФИА се оляха вече - безумни промени в правилата, които само правят нещата по-скучни и автомобилите бавни, безумни решения на рейс контрола, които убиват всякака интрига и опити да се направи нещо по-различно на пистата, безхаберно махане на буквално легендарни писти с цел привличане на много пари от арабите. Посгнаха на Жил Вилньов за да ми правят нощни състезания в Сингапур, дори не се спряха пред името Силвърстоун. Да не говорим за много други интересни трасета като А1. Ясно е, че без пари не може, но одавна всичко стана личен интерес, вместо в името на Формулата. Продължавам да гледам, но вече става по задължение, няма удоволствие. Добре, че са Момчи и Инженера да правят нещата по-нтересни, иначе няма да се издържа тая пародия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз гледам F1 от както се помня и според мен това е единственият моторен спорт във които нетрябва да има ограничения, нека ограничението е едно примерно V8 3.0L и всеки да прави каквото поиска, каквито поиска скорости, окачвания споилери диференциали да слага, защото по този начин ще видим много интересни и различни решения не само във F1 а като цало във автомобилостроенето като цяло, наистина така ще стане още по скъп и по недостъпен спорт, но не е казано че всеки трябва да участва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ф1 за мен е най- добрата лаборатория за нови инженерни решения в автомобилостроенето. Всички знаем колко много неща по съвременните автомобили са тръгнали от Ф1. Имало е разбира се и екзотични експерименти - прахосмукачката на Брабам, 6 колесния Тирел и т.н. Отрицателния резултат обаче също е резултат.

Лабораторни опити без пари не могат да се правят. Сегашните множество ограничения просто спъват развитието. Вярно че инженерите продължават да намират вратички (ще припомня само за хидро-механичните системи за баланс, които се появиха при забраната на електрониката), но не това е пътя според мен.

Ще гледам алтернативния шампионат, ако се стигне до него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

Просто си го написал и заради мен! То бива-бива ограничения /финасови, безопастност.../, ама вече наистина се хващам, че нямам желание да гледам F1 за кеф, а заради коментарите. Не помня от кога гледам тази феноменална надпревара, но кефа с който се събирахме с приятели и изнасях телевизора на двора, правехме яка скара, а от улицата ни гледаха като уплашени, докато развявахме знамена на Ferrari...вече го няма...

В стремежа си за привличането на повече мангизи, управляващите направо се самозабравиха! Наистина не може да се махат легендарни трасета и да се допускат нови отбори, чийто имена почти нищо не значат! Все пак, това е F1, а не някаква междуселска лига... За да си участник там - трябва да си способен да посрещнеш всякакви предизвикателства! Не можа да се ограничават парите на отборите, само и само да може някой милионер да си направи отбор, защото е бутнал на Бърни еди-колко-си... Къде остана грижата за интереса на истинските фенове? Нали ние, феновете, сме тези, които всъщност направиха това, което е F1 днес!

Мога да пиша много по темата, но предпочитам да не го правя!

Твърдо заставам на страната на ФОТА!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"ФИА и ФОТА се споразумяха

24.06.2009 14:57

След преговори в Париж Световното управляващо тяло в мотоспорта - ФИА и асоциацията на отборите във Формула 1 - ФОТА, постигнаха споразумение да няма паралелен шампионат следващия сезон. Срещата на 120 члена на ФИА дойде след седмици на нападки между двете организации, в центъра, на които стоеше въпроса за намаляване на бюджета през следващия сезон.

 

Преди събирането президентът на ФИА Макс Моузли заяви, че няма да отстъпи от позициите си, за да се постигне консенсус, както и, че ще се кандидатира отново на изборите за президент.

 

Срещата в Париж беше възможност за членовете на клубовете да чуят плановете на отборите от Формула 1 да се отделят от ФИА и да направят паралелен шампионат, предложение, което провокира ФИА да предприеме легални съдебни действия срещу ФОТА."

БГНЕС

:?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жалко :cry:

Дано до края на сезона пак се скарат. Искам алтернативен шампионат. Трябва нещо да се осере генерално, за да се натрие носа на онези ш***няци от ФИА. Навремето Ф1 беше не просто интересна - беше култ. Имаше една особена аура около пилотите, пистите, всичко...и това се усещаше дори пред екрана. Сега е стерилна и безжизнена. Състезанията винаги са носели пари, но никога преди в името на парите и нечии интереси не са били ограбвани именно от това, което ги прави състезания - емоцията.

Сегашната Ф1 няма емоция smile122 Някои от пилотите - като Хамилтън, Фетел, Уебър - са достатъчно луди, за да правят шоу и да върнат част от живеца на шампионата, но правилата и подредбите на "добре облечените и възпитани хора" седящи на заден план, пречат това да се случи.

 

ПС. Между другото при ралитата вече става този феномен. WRC стана безинтересно, защото правилата отблъснаха повечето марки от участие и Льоб печели всичко, докато алтернативните серии IRC набират все по-голяма популярност и то въпреки, че не разполагат с най-големите имена. Пък и Шкода участва в IRC smile001 /дори това се счита от много хора за една от причините популярността на сериите да расте/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.