Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с окачването на Octi I комби


allroad

Recommended Posts

Привет, тези дни смених задни амортисьори и тампони на моето комби. Ефектът обаче никак не беше очакван за мен - в сравнение със старото окачване новото се държи прекалено странно - цялата задница се усуква по време на движение, след влизане в напречна фуга или дупка има някакъв остатъчен резонанс, който кара колата да се олюлява метри след преминатото препядствие. Стои много нестабилна, особено при по-високи скорости. Днес в офиса гледах на ЕТКА какво друго би могло да бъде за смяна и този проблем да бъде отстранен, но не видях нищо, което да сметна,ч е е нужно да бъде подменено. Дано някой от вас да има мнение или полезен съвет за споделяне....

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

освен аморт.и тампони-друго няма в задния ти мост.На ОК1 е супер елементарен :-k

Именно... И в момента гледам ЕТКА, но няма друго, така е. Има само някаква балансираща тежест, но не знам каква е нейната функция (1J0 505 563A).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като направих почти същата операция без тампоните на моста първите 4к и при мен беше така след това окачването стана по нормално.Амортисорите са Закс не знам това колко е нормално но при мен беше така.Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като направих почти същата операция без тампоните на моста първите 4к и при мен беше така след това окачването стана по нормално.Амортисорите са Закс не знам това колко е нормално но при мен беше така.Поздрави

Странното е, че при мен всичко подменено е оригинално, което следва да означава, че тази тема не трябваше да съществува...

:(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,

карам Октавията сравнително отскоро, но от самото начало тя има поведението описано от allroad в първия пост. Дори мога да кажа, че я чуствам нестабилна в завоите особено когато шофирам извънграда. Преди да взема шкодата имах друга кола пак комби като настоящата, но се различаваше в пътното поведение и затова ми беше странно и неприятно усещането. Също тогава преди да я купя, навъртях на един Голф4 хечбек и един Голф4 комби на дълъг път и в градски порядъчно количество километри и твърдя, че имаха много по-добро пътно поведение от моята настояща кола. От разни мнения на познати и майстори и твърденията им, че Голф4 и Октавиа1 са с абсолютно еднакво окачване аз реших да купя Октавия1. За мое нещастие се оказа, че не са с еднакво поведение. Дори я обух в джанти 16 инча за да опитам да я стабилизирам, като имаше значително подобрение, но все пак не се получи като изправния Голф(с 15"джанти) който бях карал. Аз не съм карал друга Октавия комби освен моята и за това приех това поведение, като неприятен ефект на по-евтинита марка Шкода в семейството на ВАГ.

Явно оказва се ефекта е дефект. Най-вероятно и аз имам сходни проблеми като allroad. Може би ще пробвам нечия друга Октавия за сравнение.

Интересна ми стана темата, но това не е болка за умиране все пак. Не е толкова страшно наистина, колкото звучи написаното. Достигнах до извода просто да вимавам с максималната скорост в завоите и да не забравям, че това не е Ферари:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не мога да се съглася от 4 години карам октавия 1 и мога да кажа че при моята няма нищо такова колата е супер устойчива на един и същ завой съм правил тест със 80 с корсата на един приятел и с октавията след завоя с корсата от пътуващите с мен се чуха възгласи какво ти става да не искаш да ни очистиш :oops: ,а с октавията даже и не го усетиха \:D/

п.п гумите ми са 15 доста стари живота им почти е минал нямам нито ASR нито ESP и въпреки това никога не съм усещал нестобилност

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз от скоро съм с Октавия-комби и също така останах неприятно изненадан от "лашкането" на задницата нагоре-надолу.Мислех че са ми изпуснали амортисьорите,но явно си е производствен дефект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О1 е с мост отзад. Съответно не може да се очаква някаква кой знае каква стабилност. За сравнение Vectra 1 (също с мост!) е значително по-стабилна. Вярвайте ми, тествано ;)

 

По темата. Колегата сравнява поведението на колата преди и след смяната на тампони и амортесиори. Т.е. тук субективния фактор различни автомобили отпада. И щом след тази операция колата е станала по-нестабилна значи нещо не е наред. Освен преди интервенцията да е бил със спортни и сега да е омекнала возията smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не мога да се съглася от 4 години карам октавия 1 и мога да кажа че при моята няма нищо такова колата е супер устойчива ..........

п.п гумите ми са 15 доста стари живота им почти е минал нямам нито ASR нито ESP и въпреки това никога не съм усещал нестобилност

 

Аз съм с ОК1 комби и мога напълно да потвърдя казаното от колегата skodafen - устойчивоста на колата е страхотна, на завой, със скорост от близо 100 км/ч, не се усеща никаква нестабилност, колата е като залепена, няма люшкания и други некоординирани движения отзад. :mrgreen: Впечатленията ми са за период от 2,5 години, с гуми 15-ки. При мен предишната кола също беше Голф4 - нямам оплаквания нито от нея, нито от Буба сега, ама за нищо. Айде, похвалих ги, :mrgreen: но си е чиста истина.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, тези дни смених задни амортисьори и тампони на моето комби. Ефектът обаче никак не беше очакван за мен - в сравнение със старото окачване новото се държи прекалено странно - цялата задница се осуква по време на движение, след влизане в напречна фуга или дупка има някакъв остатъчен резонанс, който кара колата да се олюлява метри след преминатото препядствие. Стои много нестабилна, особено при по-високи скорости...

След като си забелязал отрицателно поведение на автомобила след този ремонт, което не е съществувало преди това (както се разбира от поста ти), проблема със сигурност е в самия ремонт. Няма смисъл да търсиш какво още да сменяш, търси причината във вложените част и евентуално труд.

 

skOderia - и ти би следвало да си провериш окачването. Това "Аз не съм карал друга Октавия комби освен моята и за това приех това поведение, като неприятен ефект на по-евтинита марка Шкода в семейството на ВАГ", което си написал в случая е доста несериозно.

 

Всичко това го написах, защото в семейството имаме и една О1, комби. По магистралите на Европа или през тукашния проход Гълъбец - няма и следа от нестабилност. За класа си автомобила има прекрасно пътно поведение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това "Аз не съм карал друга Октавия комби освен моята и за това приех това поведение, като неприятен ефект на по-евтинита марка Шкода в семейството на ВАГ", което си написал в случая е доста несериозно.

изобщо какво я коментирате тази глупост smile011
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

И да допълня списъка с оплаквания - ако сте виждали пътното поведение на празно автомобилно ремарке по неравен път (считай неопределено по посока и амплитуда хаотично движение) - ето това е моето комби! Вчера минах по околвъстното шосе между цариградско и ботевградско - беше кошмар. Подскачаше на всяка малка бабунка. Освен това забелязах още нещо - при сменени изцяло предни тампони, амортисьори и каквото там следва, както и отзад, при рязко спиране, или по-точно в мига на окончателното спиране, при "връщане" на купето на колата в норммалната й позиция, се чува едно неприятно скърцане. МИслех, че това ще отшуми след смяната на всички гореизброени части, но уви... Не знам вече къде да я карам, за да ми решат проблема.

 

Хубав ден на всички. Дано някой от вас да направи и моя такъв!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Аз мога да споделя опит само със заводски вложени части и тез от магазините ( па било то и от ЕТ ) ... НЯМА НИЩО ОБЩО ... за пример Фаворита и Формана - на Формана съм сменил абсолютно всичко по окачването с т.н. оригинални части ( т.е. навсякаде пише Gumokov и каталожни номера на тампоните ) и колата хлопа като стара каруца , докато Фаворита е така както е излязал преди 15 години от завода ( даже не си направих труда да сменя макферсоните след челния удар , който беше претърпял ) и няма никакво потропване даже от никаде ... та според мен проблема е именно в качеството на това , което идва като ремонтна част , а не в колата ... пробвай да напълниш твоите стари амортисьори или и сложи едни газови от някоя по - добра марка и ще спре да се люля и да подрипа .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.