Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Два простички въпроса за задно окачване.


maxrpm

Recommended Posts

Интересува ме как се избива полуос без да се подбие, и после как се набива? Другото което ме интересува е болта за захващане на ръкава към носача, трябват ми дължина, диаметър ( 12мм?) и най - вече стъпка на резбата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази операция скоро я правих на 2 естелки.Нещата стоят така:завиваш кайката на полувала така,че да предпазва резбата му.След това хващаш ЗДРАВО ръкава и нанасяш точни и не много слаби удари на гайката в земята с цел да установиш дали полувала ще се даде без много бой :lol: Имай в предвид,че полуваловете на едни естелки излизат лесно,но на други стоят като заварени :idea: и трябва сериозно отношение към тях :smt019 .Ако се наложи яко блъскане подложи нещо меко над земята -примерно старо одеяло или нещо такова,за да не стане зян гайката.Това го прави само в краен случай,при положение че нямаш скоба за вадене!!!!Полувала излиза от лагера в посока маншона.При набиването на полувала ,ръкава се фиксира неподвижно между 2 трупчета така,че лагера да опира на тях :idea: Следва нанасяне на добре премерени откъм сила и точност удари по трупче,сложено над края на полувала ,с цел да не се нарани края му!Има обаче една подробност при набиването-тя е че е напълно възможно,да не кажа задължително по този начин да се измести фиксиращата втулка на полувала и да се получи една не много приятна хлабина навътре-навън в ръкава от порядъка на около 5 мм :idea: Тогава пак избиваш,слагаш една метална втулка за уплътнение ,набиваш и си свиркаш smile021

Това което съм написал не е много полезно да се прави,но в домашни условия без специални скоби и т.н. варианта е този!При мен полувала излезе много трудно-с много блъскане в земята ,а после набиването стана с трупче и голяма брадва :mrgreen:,съответно имах асистент-екзекутор :mrgreen:

Относно болта-като дължина не си спомням колко беше,но резбата му е някаква със ситна стъпка,защото се беше повредила и в железарията нямаха флашка за ситна резба,та се наложи модификация с пилата-стана идеално,та чак гайката успя да се завие :lol:

Това е в общи линии,после за наместването на камъните в дифа ще ти трябва помощник,че иначе е по-гадно от колкото си мислех....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това дето си го написал, аз не знам как ще стане в домашни условия. Мисля че ще прееба резбата на полуоската, дори и да е завита гайката на нея ...

 

Дали ще стане ако чукаикй отзад откам каманите избия полуоса заедно с лагера. После с най обикновена скоба да го издърпам напред ? Щото аз обикновена скоба тряя да имам горе, ама такава като тая на пловдивчани нямам. Аз досега не съм вадил, ма ако тряя някаде да се подлага ще подлагам там. Аз си мислих че освен лагера, в ръкава няма нищо.

А за набиването мисля да сложа барабана без шпонката и пак да чукам отзад, после да го прикарам с гайката направо монтирано на колата , а?

 

txl благодаря за линка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да но беше цензуриран, за съжаление.

 

Търся си флашка за полуоската, защото гайката задържа. Ако някой от софия има и иска да я даде за 10мин, да заповяда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да но беше цензуриран, за съжаление.

 

Търся си флашка за полуоската, защото гайката задържа. Ако някой има и иска да я даде за 10мин, да заповяда

Нали беше против тези операции smile004

 

П.П. Мисля,че някой колега от Пловдив имаше ?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някои лагери излизат по-лесно,а други-доста по-трудно.При всички случаи обаче на ръка не става-ако се извади на ръка,то тогава този лагер ще да е превъртал доста в леглото си,което налага смяна на ръкава

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде около лагера по-точно ще уплътняваш?-лагера в леглото на ръкава или между лагера и полувала?

При мен се беше случило че полувала зел да превърта около лагера,с което се изпилил и изтънял.Съответно като вкарах лагера той не успя да уплътни добре,което наложи смяна на полувала(полуоската дето някои така им викат)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен хлабината е на ръкава, а едната полуоска така беше запекла в лагера, че със скобата от зор счупих лагера, после рязах вътрешната му част, която беше останала, с флекса. Изпогорих си пръстите, и сега имам 2 свалени ръкава. Поръчал съм си флашка за болтовете дето се затягат за носача и чакам да взема някакви кинти :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК,действай с мисълта,че тая кола ще я караш после-не си щади труда по ходовата част...Сега има смисъл да я изпипаш-вече е 5-скоростна шкода!

Ей сега тия дни започваме и ние в Стара Загора операцията "сложи 5-степенна кутия на естеле'80 година" - моята стана,ама пък сега двг стягам,а в четвъртък започваме същата операция на друга шкода \:D/ Операцията ще е много ''фън'',защото ще я правим буквално ''пред блока''

Успех с ремонта!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам време, нямам време и до магазина да отида за болтове бате. Това където сега го права, реално е работа за 2 седмици, аз вече 3 (три) месеца го права. Тва да почиваш само в неделя не е работа. От мене да знаеш, това... бачкането НЕ е на оферта... Когато не бачках, събирах последните пари за бензин вместо за хляб и пак карах. За по една нощ сменях цилинровата глава. Гарнитурата на картера на фенерче за 3 часа я сменях на 5-6 градуса. Сега вече се прибирам и се трупирам на кревата. С 2рата шкода 2005 година, правех упражнинето легни-стани в снега за време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
  • 1 месец по-късно...
Тази операция скоро я правих на 2 естелки.Нещата стоят така:завиваш кайката на полувала така,че да предпазва резбата му.След това хващаш ЗДРАВО ръкава и нанасяш точни и не много слаби удари на гайката в земята с цел да установиш дали полувала ще се даде без много бой :lol: Имай в предвид,че полуваловете на едни естелки излизат лесно,но на други стоят като заварени :idea: и трябва сериозно отношение към тях :smt019 .Ако се наложи яко блъскане подложи нещо меко над земята -примерно старо одеяло или нещо такова,за да не стане зян гайката.Това го прави само в краен случай,при положение че нямаш скоба за вадене!!!!Полувала излиза от лагера в посока маншона.При набиването на полувала ,ръкава се фиксира неподвижно между 2 трупчета така,че лагера да опира на тях :idea: Следва нанасяне на добре премерени откъм сила и точност удари по трупче,сложено над края на полувала ,с цел да не се нарани края му!Има обаче една подробност при набиването-тя е че е напълно възможно,да не кажа задължително по този начин да се измести фиксиращата втулка на полувала и да се получи една не много приятна хлабина навътре-навън в ръкава от порядъка на около 5 мм :idea: Тогава пак избиваш,слагаш една метална втулка за уплътнение ,набиваш и си свиркаш smile021

Това което съм написал не е много полезно да се прави,но в домашни условия без специални скоби и т.н. варианта е този!При мен полувала излезе много трудно-с много блъскане в земята ,а после набиването стана с трупче и голяма брадва :mrgreen:,съответно имах асистент-екзекутор :mrgreen:

Относно болта-като дължина не си спомням колко беше,но резбата му е някаква със ситна стъпка,защото се беше повредила и в железарията нямаха флашка за ситна резба,та се наложи модификация с пилата-стана идеално,та чак гайката успя да се завие :lol:

Това е в общи линии,после за наместването на камъните в дифа ще ти трябва помощник,че иначе е по-гадно от колкото си мислех....

полуоската се вади заедно с ръкава ,завиваш после гайката удряш ряско ръкава заедно с полоската в бордиора и полоската излиза :)

smile004 smile091 :oops: хора , някой ще прочете какви ги пишете .... засрамете се !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

Хаха, ми всеки си има свои методи - моят е да оставя това на някой, който наистина го може, а аз най-многото да му асистирам, щото си е тежка и пипкава работа, особено после при закачането на полуосите към дифа с тия камъни...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Камъните ги специализирах и тук в софия пак сменях окачването после. Само трябва още 1 приятел да бутне та да влезе. Това не означава че не е един от гадните ремонти. Още не съм много сигурен обаче как точно се сваля барабан.

Искам и аз като всички нормални хора, най - големия ми проблем да бъде че ми се е счупила ключалката на жабката, а не стартер за закуска, ангренаж за обяд, скорости за вечеря и за 1 зима да ръждясаме. Това обаче ще стане със смяната на колата ;)

Още се чудя как хора по 20-25 год са карали тези шкоди и са ги изтърпяли, явно новите екземпляри са били уникални автомобили.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Камъните ги специализирах и тук в софия пак сменях окачването после. Само трябва още 1 приятел да бутне та да влезе. Това не означава че не е един от гадните ремонти. Още не съм много сигурен обаче как точно се сваля барабан.

Искам и аз като всички нормални хора, най - големия ми проблем да бъде че ми се е счупила ключалката на жабката, а не стартер за закуска, ангренаж за обяд, скорости за вечеря и за 1 зима да ръждясаме. Това обаче ще стане със смяната на колата ;)

Още се чудя как хора по 20-25 год са карали тези шкоди и са ги изтърпяли, явно новите екземпляри са били уникални автомобили.

Ключа е в това ремонтите да се правят с нови и качествени части и не на последно място, да се изпипва всичко до край,понеже тия коли не търпят каквито и да е компромиси !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.