Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Избор на кола....


boiski

Recommended Posts

Привет колеги, това е първата ми тема тук.

Привлечен от идеята да си купя Октавия реших да разбера нещо повече за тази доста готина кола.

1. Каква е разликата между Октавия 1 и 2

2. Нещо повече за ходовата част (слабости) (плюсове) цени.

3. Консумативи за двигателя - цени.

4. Фен съм на дизела, с кой двигател се гордее най-много Шкода?

5. Понеже не се знае коя кола ще ме грабне, нещо повече за бензиновия шампион на шкода.

 

Дано не съм досаден с тези въпроси. Благодаря ви пресварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл!

 

1. Голяма - някъде около 7-8 години между старта на производството, следователно и толкова в проектирането! Имам Октавия 1, взех 2-ка под наем за 4 дни да видя разликата. Ами има си - новата има технически по-добро окачване (отзад е многораменно) и държи пътя доста по-добре. От друга страна май е алуминиево и според мен ще се разбие по-бързо в БГ. Много лек и мек волан има Октавия 2, защото е електро-механичен - работи само когато има нужда и това се отразява положително на разхода. Дава по-малко информация за пътя отколкото на Октавия 1, но е все така директен. Новият модел има огромен багажник (не че стария беше малък, но Октавия 2 лифтбек/хечбек има обем от 560л срещу 548 на старото комби - т.е. по-малкия багажник на новата кола е по-голям от големия на старата ;) ). Лично мен моята все едно ми вика да натискам газта, докато новата може да върви, но оставя впечатление за друг темперамент и ме подтиква към по-спокойно и уравновесено каране (колко ще се смеят хората като разберат, че съм перкал с 170, за да стигна Ст. Загора навреме, пък после ще говоря за уравновесено каране ;) - но на връщане със 120км/ч все едно карах с 80 - хич не се усеща и се пътува много спокойно, а и разхода е номер 1 - 4.3/100).

Има и много "бардачок" разни местенца, където да сложиш разни дреболии и джунджурии - пътувахме 3-ма души до Ст. Загора, и други 3-ма на следващия ден до Асеновград - много е удобно. Освен това от ниво Елеганс нагоре Климатроника е с хладилна жабка И ХЛАДИЛЕН ПОДЛАКЪТНИК - разни сокове си стоят студени през лятото, може и да се затвори въздуховода и да не духа - твоя воля ;). Като цяло сега както има и данъчен кредит за Октавия 2 комби не бих се чудил и бих я взел. Но преди 2 години нямаше, та затова карам Тур (Октавия 1). Също така не се скъпи ако взимаш Тур да си поръчаш защита от лоши пътища - колата фабрично е много ниска отпред и ще станеш редовен абонат на всички средни и високи бордюри в София. Първите 3 седмици просто всеки път като се качвах се страхувах сега ли ще закачи или на слизане. При новата не знам как стоят нещата, тя е фабрично с 1см по-висока отдолу, но гледах в Еуратек поръчана със същата защита и беше висока колкото 4х4 - мисля, че си струва.

 

В момента екстрите, нивата на оборудване и избора от двигатели на Октавия 1 няма нищо общо с едно време, когато е била единствения продаван модел - стараят се тя да бъде евтиния вариант (защото наистина им е по-евтина за производство). Нещо, което например на мен много ми липсва е толкова елементарно - осветление и на задния ред седалки, когато отвориш вратите - просто не се предлага, докато новата май си го има серийно. Също няма да намериш DSG или 4х4 за Октавия Тур. НО за сметка на това 1.9 100кс е 74KW и данъкът миналата година беше 53.14, докато за 105кс на новата е бил 228.23лв, а за 140кс - 304.30лв. 5кс разлика хич няма да ги усетиш във вървенето, но пък в данъка - определено - за тази година нещата изглеждат по-неприятно, знам че 140кс струват 397лв!

 

2. Както споменах ходовата част на новата е по-сложна и има алуминиеви части - сложното се поддържа по-трудно, пък алуминия дори и с добър профил (устойчив) си е по-мек от баба Стомана. Колата, която наех беше на 78 000км, на 3 години и се усещаше, че е карана. Моята е на 1.5г, на 26 000км, така че не мога да говоря за износване, но съм се качвал на колата на Vasilisa, неговата е на над 130 х.км и стои по-стегната. Някои колеги може да кажат, че Васко си я поддържа - няма да споря, но мисля, че по принцип старата е по-здрава в окачването.

 

За цени няма как да ти говоря, защото нищо не съм сменял, нека някой от колегите с новите Октавии да кажат цени.

 

3. Консумативи за двигателя - беше ми около мисля под 300лв първата смяна на маслото, но трябва да видя - не помня. Не мисля, че има съществена разлика в цените при дизеловите двигатели на Октавия 1 и Октавия 2. За бензина - нямам идея - нека пак бензиновите колеги да се изкажат.

 

4. Аз също съм фен на дизела - справка подписа ми ;). Много не им пука колко души се возят в колата, а пък бензиностанцията нямат навик да посещават често. Знам, че задълбавам стара рана ;) и ще се почне вечния спор бензин/дизел, затова нека и някой от бензиновите колеги да напише за любимия тип гориво/двигател.

По принцип 1.9 е стар колкото света - още от Ауди B4 ползват този двигател, във времето са подобрили системата за впръскване (PD) и турбото, което вече е с променлива геометрия. Не е слаб за колата, но ако имаш ясното желание да ръчкаш трябва да гледаш или 2.0 - 140кс или дори 170кс, но последния е само с RS и е common-rail. Скоро с Yeti ще представят новите дизели, които също са Common-rail, засега са обявени 110 и 140 и 170кс. Знам, че VW имат и 1.6 90кс, вероятно по-късно ще го предложат, засега има 1.6 105кс за Октавия GREEN LINE.

 

5. "Бензиновият шампион на Шкода" - може би Октавия RS или Супърб 3.6 FSI? Или рали версията FABIA S2000?

 

За грабването - отиваш в Надежда, сядаш в колите, после искаш кръгчета и така разбираш какво ти харесва и какво не. Аз например бях доста скептичен към Румстър, но се оказа, че това е по-удобната и просторна кола в сравнение с Фабия - НО това го разбрах когато взлезах в едната, а после в другата (И Gogata беше така добър да ме остави зад волана на неговата ;) ).

 

Поради тази причина - отиваш на място, сядаш, караш и знаеш за какво става дума, не само да слушаш "брътвежите" на зарибените от форума ;)

 

Успех с търсенето, избора и покупката! Ако имаш други въпроси - пиши, мисля, че ще има и други колеги, които ще отговорят и ще събереш повече информация! Пък и макар да се стремя да бъда обективен си ме влекат дизелови комбита ;) и натам дърпам :), другите ще "дърпат" на другаде :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...
smile126 на Dereal за лекцията. Няма какво да се добави.

Освен тази тема http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewt ... =46&t=8966.

А също и раздел Октавия - http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewf ... 46&start=0

Поздрави колега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само едно леко доуточнение

Ами има си - новата има технически по-добро окачване (отзад е многораменно) и държи пътя доста по-добре. От друга страна май е алуминиево
не е-има 2 вида носачи но и двата са железни

според мен старата вози по-комфортно,но в новата скороста в доста по голама степен не се усеща

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега, доста си се разгърнал, много интересни неща прочетох. Само искам да поясня че смятам да купувам кола втора употреба, за цената още не е сигурно, има време и точно за това искам да проуча всичко което ме интерсуеа и което ще ми помогне в избора. Въпреки това ако някой иска да допълни нещо към въпросите много ще се радвам.... А по въпроса за дизела - откакто карам дизел забравих какво означава проблем с колата... да не я урочасам ама съм много доволен от стария шампион Ауди 80 1.6 TDI но вече е на 20г сладура и искам да го сменям.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А по въпроса за дизела - откакто карам дизел забравих какво означава проблем с колата... да не я урочасам ама съм много доволен от стария шампион Ауди 80 1.6 TDI но вече е на 20г сладура и искам да го сменям.

offtopic: колега, няма такъв двигател 1.6 tdi (всъщност има, но не се монтира на ауди 80), а ако не си карал 1.9 tdi, определено ще откриеш разлика спрямо 1.6 td. на твое място бих взел О2, но бюджетът би бил по-различен, та въпросът е по-скоро с колко парици си готов да се разделиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.