Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Колко харчи климатикът??? В България?


Recommended Posts

Колеги, учудвам се невероятно, когато ми кажат, че колата харчи между 5 и 7 литра отгоре когато климатика е включен, а точно това ми казват "информаторите" от ДИР.бг - http://auto.dir.bg/2009/06/08/news4578433.html

 

За да е ясно ето цитата:

 

"Прохладното усещане през лятото си има цена. Климатичната система добавя между пет и осем евро (7 до 11 долара) към разходите за гориво. " Това ако го сметна при гориво да речем 100 октана, което е приблизително 2лв значи между 5 и 7 литра/100 допълнително?!?!?!?!?!?" Това показва проучване на Клубa на автомобилистите в Германия (ADAC - АДАК), цитиранo от ДПА и БТА. Намаляването на температурата в кабината от 31 до 22 градуса по Целзий добавя между 2,47 и 4,14 л гориво на всеки 100 километра според проучването.

Тези данни варират според модела на автомобила и условията на шофиране в града и на магистралата. По-старите и по-обикновени климатични системи винаги работят на степен, при която се изгаря най-много гориво. По интелигентните системи регулират автоматично компресора и по този начин спестяват гориво, посочва Клубът на автомобилистите.

Самите шофьори могат да направят много, за да намалят "жаждата" за гориво на климатика, като отворят всички врати и прозорци за една минута преди да потеглят, за да може да излезе горещият въздух. При шофиране всички прозорци, както и покривът,трябва да бъдат затворени, съветва Клубът на автомобилистите в Германия, цитиран от ДПА."

 

 

Егати и смотаните коли имат в Германия, нашите явно са по-добри, защото рядко получавам повече от 0.5л/100 като работи климатика! А пък между 5 и 7л/100 ми дава ОБЩ разход на дълго С ВКЛЮЧЕН климатик.

 

 

EDIT: PRR, техните твърдения са за толкова разход на 100км, а не месечно - "....от 31 до 22 градуса по Целзий добавя между 2,47 и 4,14 л гориво на всеки 100 километра" - никъде не пише месечно, годишно, дневно или друго. Т.е. става дума за 100км пробег. Абсолютно безумие или някой като е преписвал не е чел ТОЧНО!

 

EDIT 2: - chavdarlk е дал линк вероятно към оригинала на статията от "близката" 2007 година - http://news.automedia.bg/read/2061.html Там много коректно пишат:"Според ADAC, върху разхода влияе най-силно първата фаза, при която се охлажда въздуха в купето до желаната от водача степен.....за да се понижи температурата в купето от 31 градуса до 22 °C, автомобилът има разход по-висок от нормалния с 2,47 до 4,15 литра на 100 км..... (т.е. цитата е верен, само че продължава и в следните редове) ....Този най-висок разход обаче продължава относително кратко – около 3-4 минути..... След това е втората фаза, при която климатичната система само поддържа равнището на избраната температура...... разходът на гориво при нея се повишава от 0,76 дo 2,11 литра на 100 км при градско управление и от 0,09 дo 0,66 литра на 100 км при извънградско управление......Това означава, че при осемчасов преход, примерно при пътуване за летен отдих, разхода на бензин при среден клас автомобил, ще се увеличи с пет до осем литра. Или разхода в пари за това пътуване ще се повищи с 5 до 10 евро."

 

Както се вижда достоверност и вярност на "информацията" в Дир.бг е много отнесено понятие..... чак преместено в задния двор, сред други ненужни джунджурии - омесва се материал с точни цифри и данни, пропускат се някои "подробности" и хоп - новина! Само дето не е нито нова, нито вярнаа...... че даже и на истината много не отговаря - колегие го доказаха, само не знам как се докарват 3/100 отгоре с Шкода :smt032

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, че сметката е направена на месец. При мен излиза така: 800км при 6.5 без климатик и 7.0 с климатик. Т.е. разлика от 4 литра. При, грубо, 2лв/литър прави 8лв или 5-6$/месец ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, че сметката е направена на месец. При мен излиза така: 800км при 6.5 без климатик и 7.0 с климатик. Т.е. разлика от 4 литра. При, грубо, 2лв/литър прави 8лв или 5-6$/месец ....

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При моя типичен градски режим, и в горещо време, разхода ми се качва с около 3/100. Определено летния разход не ми е по-малък от зимния.

Извънградското качва типично с 0.7-0.8/100.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При моя типичен градски режим, и в горещо време, разхода ми се качва с около 3/100. Определено летния разход не ми е по-малък от зимния.

Извънградското качва типично с 0.7-0.8/100.

Кво направи ти бре Чавдаре!Я си изкл. GPS,да не би и той да ти качва разхода! smile091
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Личните ми наблюдения на моята фабия, търкаляна в Пловдив средно по 20-25 км. градско на ден са че летния разход с климатик е почти равен на зимния 6-7 нафта на 100 по компа.

Иначе на празен ход е 0,5-0,6 литра на час.

Пак тея от АДАК преди година бяха сметнали че климатика качва разхода с около литър на 100, което аз смятам за вярно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен в горещо време климатика харчи повече от половината от цялото количество на празен ход.

Например без него ми е 0.6/h, а ако е много горещо, с него е 1.2-1.4/h.

Като се има предвид, че по маршрута ми има 10 светофара и един ЖП прелез (който пък е затворен 10 до 30 минути)...

И тези 3/100 са много добро постижение :D .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм си поставял за цел да правя точни засечки, но когато съм поглеждал, съм забелязал, че при топъл двигател, на място, разхода ми се качва с 0,1-0,3л/ч. Зависи и от скоростта на вентилатора. Врътката е на 22 градуса.

Без климатик - 0,7-0,8л/ч. С климатика - 0,9-1,1л/ч

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разхода на гориво на място може да даде много бегла представа за реалното качване на разхода. На мен на място ми дава 0.2-0.3 отгоре, но реално, при каране извънградско дефакто е 0.5...

 

Dereal,

Чак сега видях, че си си редактирал мнението. Според мен просто хорицата които са превеждали статията, както обкновено де, са добавили част от мерната единица ... от себе си. Реално е било "хх до уу $" и от сърце някой е добавил "/100км" smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам другите как си представят нещата, но за мен всичко е ясно.

Просто няма смисъл разхода на климатика да се представя в литри на 100 км.

Той е в литри на час, а вече според случая могат да се получат всякакви стойности за литри на 100 км.

Аз на моя борд компютър вече му вярвам безкрайно, след като за 1 година съм нямал разлика с реалността повече от 1%.

Така че, данните дадени от мен са обективни.

Ето ви линк към превод на по-стара (дали :?: ) статия пак от ADAC, където нещата са представени по-коректно:

http://news.automedia.bg/read/2061.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VALDO, няма да обиждаш Бялата техника в клуба.

Поне верно има какво да те охлажда. Не е като моя син фритюрник. smile127

Хаха. Вчера навън беше 36.7°С а в колата с включен вентилатор на 4 и след около 30 км каране беше 36.4°С. Направо щех да пукна от кеф (или май беше от жега - помня ли вече).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прави са хората в изчисленията! Моята си качва до 9-10/100 лятото, когато си пусна охладителя smile065

Да ви питам - как изобщо пишете по тая тема... от 2 до 4/100 отгоре! Уникално! Егати фризера требе да имам в колата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти с тия малолитражки дето си свикнал напоследък нЕма начин да усетиш разликата smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при мен климатика пуснат около 10ч, колата спряна на място край язовира :) ми изгори малко повече от 10л

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз видима разлика в разхода без и с климатик не усещам (от няколко месеца имам Ford Focus 1.6, бензин :P) пък и в края на краищата не мога да следя всяка капка изразходено гориво. По-добре ми е на хладничко. А ако е за разхода, Mythbusters доказаха, че при по-висока скорост да караш със свалени стъкла е по-неикономично, отколкото с включен климатик и вдигнати стъкла.

Правилно отбелязаха, че разходът на климатика не се мери в литри на 100км, а в литри на час, тъй като за разлика от двигателя, консумацията му е постоянна (не зависи от скоростта).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз видима разлика в разхода без и с климатик не усещам...

Ей т'ва ако мо'е някой да ми го обясни smile021 ...

Аз пък нямам такива проблени, разходът не помръдва,

При теб разхода е литри на час ... пот smile004 .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз видима разлика в разхода без и с климатик не усещам...

Ей т'ва ако мо'е някой да ми го обясни smile021 ...

Аз пък нямам такива проблени, разходът не помръдва,

При теб разхода е литри на час ... пот smile004 .

 

На загасена кола всички климатици харчат еднакво smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VALDO, не е точно така.

 

По принцип, климатика работи в старт/стопен режим на компресора, а климатроника регулира плавно дебита на хладилния агент при постоянно зацепен компресор. Консумацията на климатика се формира от автоматичното регулиране на съотношението на две времена - липса на консумация, и пълна консумация. Консумацията на климатроника трябва да е равна на средната стойност при климатика (при еднакви условия), но без въпросните старт/стопни цикли. Теоритичното предимство при климатроника е липсата на фазата за покачване на налягането след всяко включване, която е неефективна.

Ако говориш за най-старите климатици, твърдението е вярно, ама това са антики на по 20 и нагоре години.

 

По отношение на консумацията на гориво, трудно е да се каже коя от двете системи е по-ефективна, т.е. резултата зависи не толкова от принципа, а от използваните технологии. Климатроника има силно предимство при по-слаби натоварвания, при силна жега нещата се изравняват. При тест, при който се постигат абсолютно еднакви условия в купето за продължително време, и двете системи би следвало да имат еднаква консумация. Бих направил аналогия с темпомата - води се, че спестява гориво, понеже не се превишава предварително зададената скорост. При изключен темпомат това е по-трудно. Обаче, ако се положат съответните усилия, с изключен темпомат може да се постигне по-икономично каране (и то по пресечен терен, на равно не може да има никаква разлика). Друго предимство е автоматичното регулиране на въздушните потоци в купето. Същото е възможно и при климатика, но не вярвам някой да го прави това достатъчно ефективно.

---

Междувременно този следобяд направих една проба, която не смятам да правя повече...

Изминах обичайния си ежедневен маршрут от 4.5 км с изключен климатик при външна температура 33-34 градуса.

Цифрата, цитирана от мен по-горе (увеличение от 3/100) се потвърди със 100% точност smile021 .

Разхода ми беше 9.3/100, при обичайно с включен климатик 12.3/100.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.