Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна масло Haldex... и филтър


donsun

Recommended Posts

Здравейте колеги!

Преди време MiLaNo пусна подобна тема. Аз искам да попитам, какъв специален инструмент ми е необходим за предстоящата ми смяна.

Това нещо отзад се нарича фаинал драив и по просто казано се състои от диференциал които има към 1 литър обикновенно диференциално масло и пред него Халдекс съединителя. Маслото в диференциала се води че няма интервал за смяна а само се долива има пробки за изтакане и за доливане която е и за нивото. Халдекса има филтър които се сменя на 60 к и маслото мисля беше на всеки 30к. При Халдекс 1 ва генерация (2000-2004) филтъра е откъм пътническата страна на кардана(противоположно на шофьора) и за отвиване си трябва специален ключ иначе си е мъка. Оригиналния филтър е метален с филтърен елемент (предолагам са замислили да се сменя само елемента първоначално) а филтъра за смяна от ЕТ е пласмасов целия и е към 60 лева. Маслото е специално в тубичка за силикон към 300 грама - 30 лева някъде и се изтака когато е топла колата от една пробка наи отдолу а се налива от една пробка от срещуположната страна на филтъра като се гледа назад отдясно горе в коруса на халдекса и е с малко по голям шестограм маи 7 ца а за изтакане беше нещо като 5 ца. При Ауди А3 и ТТ маи няма стигане до пробката за наливане и там е се налива през пробката за изтакане и си е малко садо-мазо. Халдекс 2 поколение от 2003 натам екуто е от страната на шофьора и пак има филтър и силикон но нямам идея къде са му пробките.

 

Р.С. На таблото от известно време ми светва лампата на ABS - проверен и открит проблем - датчик Haldex! При рестарт лампата гасне и колата пак си има ABS. Утре ще проверя този датчик и ще видя каква му е повредата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес свалих датчика на Халдекса - G251. Намира се под жабката. Благодарение на един приятел не се наложи поръчка и покупка на нов, който струва към 230лв. Незнам какъв е бил проблема, но се радвам, че го поправи. Сега ми остана само да обслужа и Халдекса и съм готов. Колеги, няма ли някой който вече е правил тази процедура... бегачка помагай

post-2838-138453094893_thumb.jpg

post-1983-138453066576_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Филтъра се отвива с Г-образен ключ, /специален инструмент/ с глава 41 звездогаечна. Не се изисква сила - а сръчност. На мястото на стария се поставя нов филтър и тубата с маслото се поставя на силиконов пистолет. В горната част на тубата на маслото се нахлузва силиконов маркуч дълъг около 60см, и от другия край се поставя в горния край на халдекса. Там има тапа която се развива и се поставя другия край на маркуча.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...

Здравейте,

 

въпреки, че го написах преди малко в друга тема, ще го копирам и тук:

 

--------------------

Вчера вечерта си взех колата от ЕураТек, ето и точните цени според фактурата от тях:

 

масло заден мост (1U - HELDEX) - 32,39лв

филтър диференциал з. мост - 53,10лв.

Масло и филтър за ХАЛДЕКС - смяна - 21,60лв

ДДС: 20%

ВСИЧКО: 128,51лв.

 

Друто интересно, което ми казаха от ЕТ, е че филтъра се сменя на всеку 60000км., а маслото на всеки 30000км.

 

Сега по темата със смяната, поразтърсих се и в това ръководство: "Octavia - Servizna poddryzka - RUS.pdf", което може да се намери на store.hemsia.org, на страница 52 има описана смяна точно на въпросното масло и филтъра и е показан въпросния Г-образен звездогаечен инструмент (Т10066). Като се поразтърсих още малко по темата, намерих следните полезни "How To" статии - имат снимки:

http://amp82.co.uk/tt/haldex/

http://www.audiworld.com/tech/misc35.shtml

http://www.billswebspace.com/Audi%20TT% ... emoval.pdf

 

Другия път вероятно ще се пробвам сам - на картинки не изглежда сложно :-)

--------------------

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 години по-късно...

Дали ще има проблем ако се сложи алтернативен филтър.Някой дали е пробвал?

Няма алтернатива, а и проблемът не е във филтъра, а в "тялото" към което е прикрепен /монтиран/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.