Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Бенз. помпа и спирачки на 120ката...


Borkorn

Recommended Posts

Днес се реших да сменя бензиновата помпа с по-новия модел с 3 болта. :D След като я сложих се оказа, че не помпи. :( Свалих я, пробвах и си работи. Забелязвам, че лоста блокира някак като я сложа. И затова не действа. Някой да го е забелязал това или просто деня ми е бил лош. :evil:

 

Спирачките нещо отказват. :roll: Не съм ги барал понеже нямам и опит. :? До колкото знам при не работещ двигател крачната спирачка се натиска трудно, защото сервото не работи. При мен това от как съм я взел колата не е било така - винаги съм я натискал с лекота, и спирачките си работеха много добре. При не работещ двигател като натисна спирачката има почти никакво съпротивление и към края на хода се чува въздух. Същото е и при работещ. :-k Разликата е, че сега няма спиране. Спирачната течност ми е Дот4. Още не съм проверил накладки и дискове, обаче силно се съмнямвам те да са проблема, защото само преди седмица колата спираше доста добре. Честно казано ме е страх да импровизирам сам.

Трябва да пътувам до края на седмицата, ако някой има желание да помогне ще му се отплатя. smile012 В София съм...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес се реших да сменя бензиновата помпа с по-новия модел с 3 болта. :D След като я сложих се оказа, че не помпи. :( Свалих я, пробвах и си работи. Забелязвам, че лоста блокира някак като я сложа. И затова не действа. Някой да го е забелязал това или просто деня ми е бил лош. :evil:

Този модел бензинова помпа е с по-дебела текстолитова подложка и по-дълги шпилки,понеже и самото й буталце е по-дълго,ако си забелязал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този модел бензинова помпа е с по-дебела текстолитова подложка и по-дълги шпилки,понеже и самото й буталце е по-дълго,ако си забелязал.

Значи да сменя буталцето с другото от старата помпа, или как? :-k :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес се реших да сменя бензиновата помпа с по-новия модел с 3 болта. :D След като я сложих се оказа, че не помпи. :( Свалих я, пробвах и си работи. Забелязвам, че лоста блокира някак като я сложа. И затова не действа. Някой да го е забелязал това или просто деня ми е бил лош. :evil:

Този модел бензинова помпа е с по-дебела текстолитова подложка и по-дълги шпилки,понеже и самото й буталце е по-дълго,ако си забелязал.

 

Колега, моята шкодра 120 Л. Като я купих беше с бензинова помпа от по-стар модел и с по-тънка (текстолитова подложка - преправяна). После си купих оригинална бензинова помпа и разликата между двете беше, че тази на по-стария модел е с по-късо лостче, което опира във вала и помпи, а на новата ми лостчето е по-дълго и е с по-дебела подложка мисля, че е от бакелит защото е черна. От двете страни съм й подложил по един пласт клингирит за да не опира директно в двигателя и в помпата. Така я карам от 10 години и няма проблем.

Разгледай и двете помпи и прецени коя подложка да използваш - тънката или тебелата. Наложи ги на двигателя и виж къде опира кобиличката във вала и така ще разбереш коя от двете да ползваш. Надявам се да съм ти помогнал.

А за сервото и спирачките - нямам идея.... съжалявам. :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес прегледах цилиндъра за спирачките и мисля, че си е наред. Отвътре си лъщи все още. Обаче буталото изпръскваше черна кал. Водата от казанчето беше също почерняла и имаше доста боклучета. Чудя се дали да източа цялата спирачна течност или само да си долея от резервната.

А сервото... не мога да отворя кутията. Заяла е здраво. Иначе установих разлика в педала при спрян и пуснат двигател, но не голяма.

Дали цялата работа не е заради спирачната течност?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, явно сервото ти не работи, или имаш неплътност на маркуча на вакуума. Добре ще е да смениш спирачната течност-щом помпата хръля мизерии...Изписано е доста как хигроскопичността и влияе на корозията в спирачната уредба (виждал съм случаи и на запушени тръбопроводи от такива гадории в системата). Смени я течността, обезвъздуши хубаво и ако няма течове-остава ремонта на сервото, то е бял кахър, важното е да спира колата, пък било то и с по- силен натиск на педала.

п.п. Пробвал ли си да "напомпиш" педала когато спирачките отказват?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

п.п. Пробвал ли си да "напомпиш" педала когато спирачките отказват?

Пробвах няма разлика в спирането. Не усещах и никакво напомпване. :roll: Само косата ми усетих да се изправя докато мъчех да спра на една поляна сред едни дървета. :lol:

 

Ако е сервото се чудя, защо при запален двигател педала си се натиска леко, а при спрян има леко съпротивление, но и в двата случая хода му е до долу, като при спрян мотор в края на хода се чува въздух и след него педала с лекота опира до долу.](*,)

Може би нещо се е задръстило в системата. Понеже имаше случай, при който имаше спирачки и то добри, а ден-два по-късно пак нямаше, и след това постепенно отслабнаха и в момента спират по-зле и от ръчната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този модел бензинова помпа е с по-дебела текстолитова подложка и по-дълги шпилки,понеже и самото й буталце е по-дълго,ако си забелязал.

Значи да сменя буталцето с другото от старата помпа, или как? :-k :roll:

Отиваш до магазина, казваш добър ден искам 1 подложка за 3болтова бензинова помпа и 2 гарнитури. Слагаш ги и работата заспива. Не местиш лостове никакви.

 

А за спирачките това е сложна и отегчителна операция - 2та кръга на ада. Най - вероятно според мен са ти се преебали гумичките от Дот4 течността. Но тръбичките не се развиват, те се режат и се сменят. После има едни зегерки дето държат маркуча за купето. Тея зегерки не се вадят а се извиват с адски мъки докато се счупят или поне да охлабят и после се сменят. После спирачния апарат се сменя с резан по средата ключ - лула с помоща на тръба. Напъваш на болтовете иначе отвиване няма. Остави работата на някой майстор, спирачките, ТАМ Е АД, АД!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за спирачките това е сложна и отегчителна операция - 2та кръга на ада. Най - вероятно според мен са ти се преебали гумичките от Дот4 течността. Но тръбичките не се развиват, те се режат и се сменят. После има едни зегерки дето държат маркуча за купето. Тея зегерки не се вадят а се извиват с адски мъки докато се счупят или поне да охлабят и после се сменят. После спирачния апарат се сменя с резан по средата ключ - лула с помоща на тръба. Напъваш на болтовете иначе отвиване няма. Остави работата на някой майстор, спирачките, ТАМ Е АД, АД!!!

 

Защо така плашите колегата с това рязане. Трябва само да си купи гумички да ги смени и след това да си обезвъздуши системата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявайте за тъпия въпрос, но къде се намират тези гумички и каква функция извършват? Да ми се обогатяват знанията по тази система малко. Днес ще чета и в книгите каквото намеря.

Иначе аз съм свалял само главния спирачен цилиндър и в момента съм източил малко спирачна течност ( колкото е в съда ). От буталцето на съединителя ми капва течност малко.

 

Относно бензиновата помпа. Когато я свалих видях, че подложката е за 3 болтова помпа, а гарнитурата и е за 2-болтова. Така не става за новата. Освен да пробвам с още една такава подложка ( да станат 2 подложки ). Може така да е освободен лоста да си помпи. Само се притеснявам дали няма да и дойдат къси болтовете, за да се притегне нормално към блока, защото 3-болтовата подложка е около 4мм. :-k

 

Много благодаря на всички, за тези съвети. smile126 smile159 :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумичките са на главния спирачен цилиндър, който казваш че си свалял. Като си го свалял какво си правил по него, не си ли сменял гумичките. Също така има гумички на всеки спирачен апарат(на всяко колело), но там се сменят когато тече спирачна течност. Ти трябва да смениш тези отпред, като внимаваш да не ги обърнеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересното е, че не съм имал почти никакъв спад на спирачна течност.

Днес си обогатих малко знанията от книжката на Хорст Илинг и сега мисля, че проблема не е в сервото, а точно в течността. Гледах преди време казанчето и забелязах, че вътре има на места много тъмни участъци, а това което излезе вчера от него си беше някаква почерняла течност с боклуци.

 

А педала защо пропада - все още обмислям. Мисля, че не е от въздух в системата понеже нямаше никакво напомпване на педала, нито някакво усилие върху него. Все едно съм доливал вода не спирачна течност. А съединителя защо тогава си работеше перфектно въпреки, че от буталцето му капваше по малко спирачна течност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как се вадят буталцата от цилиндъра? Едното го извадих, ама това по-навътре с пружинките неще нещо. На Симеоновско в магазина ми казаха, че щом е черно вътре значи има разкапани гумички. Гумичките на първото изглеждат наред. Нямам и ключ 27мм, което ме спира да пробвам да развия големия винт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пропадането на педала идва от гумичките на спирачния цилиндър, повредени от ДОТ4 спирачната течност. На тия коли се сипва само ДОТ3 и това ясно го пише в сервизната книжка. Смени гумичките и ще се оправи, и на задните спирачни цилиндърчета може да се наложи да ги смениш в перспектива. Не е сложно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обръщам се към колегите в София. smile056

Може ли някой от вас да ми помогне с обезвъздушаването на спирачките и съединителя? :roll: Аз се намирам в студентски град.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако можеш да почакаш към средата на седмицата ще мога да ти помогна. Имам и останали части и инструменти. Ще доидем вероятно екип да помогнем с каквото можем

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще доидем вероятно екип да помогнем с каквото можем

Супер!!! Ще остана в София да ви чакам. Така или иначе сам няма как да я обезвъздуша, а и винаги може да изникне и нещо друго. :-k

Имам и останали части и инструменти.

Ако може вземете чук и ключ 27мм за всеки случай.

Аз ви благодаря предварително, че може да помогнете, пък каквото и колкото стане. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш възможност ела. Тъкмо ще се запознаем. А и ще може да видиш в какво състояние са буталцата и гумичките на гл. спирачен цилиндър, за да преценя по-добре какво да правя по-нататък. Може и да не са за смяна. Самия цилиндър отвътре лъщи, обаче в единия край ми се струва, че има леко надиране. Не знам дали е фатално, по буталцето също има малко. Иначе на мен лично не ми се вижда да е много сериозно, обаче в случая става въпрос за спирачки. :?

Аз ще се опитам днес да извадя и гл. цилиндър на съединителя, че той не помръдваше от мястото си. А за него със сигурност се налага смяна, понеже течеше от него. :-k

 

П.П. Намирам се от западната страна на УНСС, срещу 7-мо РПУ. Има голяма полянка, която се превръща в паркинг. Колата е там.

Ето и тел. 088 4 637 526 - Борко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спирачната помпа ще си оправиш като смениш 2та елемента на помпата гумичките по магазините са стари и при смяна се разтягат а за съеднитела също трябва смениш елемента.

Бензиновата помпа си копуваш дебела плочка и 2 гарнитура за 3те болта вадиш старите шпилки и слагаш нови с 1 сантиметър по дълги или обикновен 8мм болт 3 броя. Аз ги имам сичките тези работи ако нешту не можеш да намериш за части и съдействие можеш да званеш :) 0898492028

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера с колегата Skoda_Estelle, който ми помогна да си взема нова помпа и друга спирачна течност, успяхме да възстановим спирачките на колата. Много съм ти благодарен Митко!!! smile126 smile126 smile126 smile159

 

Колега maxrpm. Мисля, че с Митко минахме през 2-та кръга на ада вчера. Само дето моето шкоде ни беше приготвило необикновена изненада. :evil:

 

Като сложихме новата помпа и пробвахме да обезвъздушаваме се радвахме, че помпата си работи и за двата кръга. Обаче само първия и втория път при натискане на педала. По едно време спря да помпи също като старата - само към задния кръг помпеше. И взехме да се чудим какво става. А помпата нова. ](*,)

Оказа се, че буталцето с пружинките блокира горе в цилиндъра. :idea: Митко почукваше цилиндъра отгоре и помпата пак си заработваше към предния кръг. =D> По едно време след доста опити буталцето явно се раздвижи и пробвахме спирачките на колелото на автобуси 280 и 94. Спирачките бяха перфектни. Имах усещането, че двигателя ще хвръкне през предното стъкло. smile048 Опитахме да обезвъздушим отделните колела понеже десните колела спираха по-добре и колата леко се плъзваше на дясно. Но това не е толкова фатално при нормално спиране. Важното е, че сега мога да се прибера с колата и да си я правя в домашни условия.

 

Благодаря на всички за съветите, които ми давахте през последната седмица и половина!!!

smile126 :smt017 smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво за добрата работа, сега остава да се проверят спирачките дали някое буталце не е клеясало или някой диск да е омаслен при обезвъздушаването -обикновено оттам дърпа встрани :-k Когато всичко е както трябва спирачките са перфектни на тая кола smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.