Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем със скоростите !!!


beb4okisss

Recommended Posts

Здравейте,

Имам следния проблем ,ако някой може да помогне. От както смених съединителя преди 1 месец започнаха скоростите да влизат и да се и изключват много трудно - даже 3-та и задна понякога ги изклучвам с много дърпане(сила), и се чува тракане при свободен ход. Сменяно е маслото в скоростната кутия.Колата ми е Шкода Фелиция 1.3 бензин GLX 1996 г.

 

Чакам идеи и съвети по моя проблем .Благодаря предварително !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така като чета явно съединителя не отделя напълно...... :roll: Пробвал ли си да видиш като си на 1-ва снатиснат педал на съединителя дали колата има стремеж за потегляне?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът е вътре или в скоростите или в скоростния лост ... има една пружинка , която държи блокажа на задна скорост да не се включва при движение напред , при което вилката , която блокира избирача увисва и пречи на свободното движение на скоростния лост ... лечението е нова пружинка (приспособява се такава от карбуратор на 120 ка) и скоростите се успиват , но трябва да се цепи скоростна кутия ... във втория случай се е спекъл болта , който свързва привода с лоста и затруднява движението .

Пробвай първо да напръскаш хубаво тоз болт с някаква смазка и ако олекне лоста печелиш ако ли не скорости на полето и една седмица без кола .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами долу щангата от скоростната кутия до ябълковидния болт ,който е закрепен за задната част на купето е сменена(целия комплект), а за тази пружинка каква и е цената и смяната й . Благодаря за информацията smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
целия комплект е сменен и не е кован,а е като оригиналния модела е sachs

Имам подобен проблем,колеги.При включена първа скорост и натиснат педал на съединителя,автомобилът се опитва да потегли.Трудно и почти невъзможно е включването,периодично,на каквато и да е предавка.Че не отделя напълно съединителят ми е ясно-и жилото е подменено,и реглажа е направен по сервизна документация-педалите на съединителя и спирачката са на едно ниво.Преди седмица-две подмених старата скоростна кутия-предишният собственик я е тряснал нейде,отдолу и прокапа.но през това време машината си вървеше добре-разбирайте при превключване рядко е възниквал този проблем.Всичко уж си е точ...а не отделя...Явно аз недоглеждам нещо.Очаквам идеи!Предварително благодаря!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам подобен проблем,колеги.При включена първа скорост и натиснат педал на съединителя,автомобилът се опитва да потегли.Трудно и почти невъзможно е включването,периодично,на каквато и да е предавка.Че не отделя напълно съединителят ми е ясно...
Щом ти е ясно колега, защо не пробваш първо с леко натягане на жилото. Все си мисля, че съединителят ти отделя мноооого ниско. Пробвай да навиеш цилиндричната гайка на шпилката на жилото 2 или 3 оборота. Вярвам, че нещата ще се оправят.

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

......И това бе сторено-навих го още вчера..педала се вирна доколяното ми.Резултата е същия!Прерових целият форум за евентуален отговор,но продължавам да тъпея.Преди няколко месеца се разпадна предния аксиален лагер и направи голяма поразия-преряза ламелите на диафрагмената пружина на притискателният диск и същият бе подменен.В комплект със феродов и аксиален лагер.Вчера подмених и жилото,но при него някакви остатъчни деформации не бяха открити.Вярно че има леки луфтове в механизма за превключване на скоростите,но при изключен двигател те се включват нормално и без излишно усилие и странни шумове.Проблема е в механизма за иключване-съмнявам се че възвратната пружина на самият педал е "уморена" и поради това,като позиция ,положението на същия спрямо спирачния педал не отговаря на сервизните настройки.Както се казва.....Бензин-да те удави,ток-да те утрепе...а не пали.!!Шегувам се...но уж всичко е както трябва , а Фелациото си стои на место.. :D Не отказвам нови идеи...! smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!Вие ли извършихте монтажа на съединителя и ако сте вие,проверихте ли дали феродовиат диск се движи свободно по първичния вал на скоростите,защото след като е имало механичен разпад е възможно валът да е подбит и диска да не се движи свободно по вала,което води до непълно отделяне.Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това бе направено още при подмяната на дефектиралият притискателен диск-новият феродов бе "разходен"по шлиците именно поради тази причина,както и надлежно почистена опашката на кутията с теленатат четка.След монтажа нямаше никакъв проблем....възникна две седмици по-късно.Друго обяснение е че вероятно аксиалният лагер се посуква вертикално,в равнината на въртене около блокиращият щифт на вилката на включващият механизъм.Това води до несиметричен натиск върху диафрагмената пружина и съответно непълно отцепване на съединителя.Това в рамките на догадките..утре ще се консултирам с един спец в сервиза и вероятно ще тръшкам пак кутията-ще върна старият ,запазен аксиален лагер.Този който поставих ,беше нов и обявен като хърватско производство.Пропуснах да замеря вътрешният диаметър на полимерния корпус-повърхността по която се плъзга лагера.В някои постове чета че и други колеги са забелязали посукване на аксиалния лагер...няма да е зле да споделят опит ,при добро желание. :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Позволявам си да не се съглася-не е вилката.Тръшнах кутията и първото което проверих бе точно вътрешният диаметър на аксиалния лагер-с 1мм. бе по-голям от този на стар,работил.При движение по предпазният кожух на входният вал ,се посукваше настрана и усилието за придвижване се увеличаваше значително.Разполагам с друга скоростна кутия и там огледах позицията на вилката-няма следи от изкривяване или разрушаване на елементи от нея.

Разполагам със струг и фреза ,така че доработих малко лагера и сега ,вече няколко дена механизма функционира без забележка.Ако месец-два не се появи проблем,ще добавя тук подробно описание с чертежи на доработките.Благодаря на отзовалите се..! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.