Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Вадене на ризи от блока


lent

Recommended Posts

Значи нащата стоят така:искам да прехвърля едни ризи за 105 от един негоден блок на друг читав.Как да действам,за да стане "операцията" безболезнена?И има ли нещо,на което трябва да обърна внимание при набиването на ризите?Благодаря предварително на всички отзовали се!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ризите имат подложни пръстени който служат за уплатнявае и докарване на равнина , като ги пъхнеш в новия блок трябва да стърчът една десета ,ако стърчът ги вадиш мацваш малко силикон и затягаш главата :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как да извадя ризите от стария блок така че да не ги нараня евентуално?Коляновия вал няма да го демонтирам.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този вариант си го мислих,ще пробвам тези дни да видя дали ще се получи...Дано!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Открих топлата вода-ризи от 105 блок не стават на 120 блок-отворите на блока са по-големи и ризите 105 не уплътняват добре :smt034 Обратно-ризи 120 не влизат в блок 105,ако не е поне малко престърган :smt034

Човек се учи докато е жив! smile058

Минавам на вариант читави РБС за 120 :smt034

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега всичко става от 105 могат да станат на 120 а от 120 не могат да станат на 105 аз разбрах за 1виа вариант ако не е така да ме извиняваш освен това ризите се вадат от доло със специално приспособлениа с диаметъра на ризата ако те интересува да ти обесня 0898492028 Васил се казвам имам части за моделите 100с ,105л,120л

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи 105 ризи ще станат в 120 блок,така ли?Ще уплътнят ли добре в блока,защото имам известни съмнения че няма да се получи стабилно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото такива имам читави....отдавна съм се отказал от спорта.....поне с този автомобил :idea: Не че искам да намекна нещо,просто за себе си така съм си решил ;) Но все пак ако ми попаднат РБС за 120,ще сложа тях,разлика има и то осезаема между 105 и 120 като пъргавина,ако изобщо може да се говори за пъргавина в истинския смисъл на думата smile117

Имам един мотив за да сложа 120 - сложих 5-степенна кутия и ми се струва,че със 105 двигател ще е малко тегаво......вие какво мислите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото такива имам читави....отдавна съм се отказал от спорта.....поне с този автомобил :idea: Не че искам да намекна нещо,просто за себе си така съм си решил ;) Но все пак ако ми попаднат РБС за 120,ще сложа тях,разлика има и то осезаема между 105 и 120 като пъргавина,ако изобщо може да се говори за пъргавина в истинския смисъл на думата smile117

Имам един мотив за да сложа 120 - сложих 5-степенна кутия и ми се струва,че със 105 двигател ще е малко тегаво......вие какво мислите?

Ако питаш мен,направо един 135 и всичко ще заспи \:D/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под ризите се намират медните пръстени,които играят роля на уплътнители и изравнителни подложки...Суванджиев пише,че ризите трябва да са на 0.125-0.155мм над блока...Медните пръстени били 2 вида- 0.10мм и 0.14мм.При положение че има от вторите,слагам по един-дотук всичко е ясно : :smt034 А ако случайно няма 0.14мм,пречи ли да сложа 0.10мм по 2 броя на риза?Дали при стягането може да кривне главата,защото съм чувал за такъв случай?Само да допълня,че в блока са навити шпилки,минаващи през главата,която се стяга за двигателя чрез шестостенни гайки с височина 25мм......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под ризите се намират медните пръстени,които играят роля на уплътнители и изравнителни подложки...Суванджиев пише,че ризите трябва да са на 0.125-0.155мм над блока...Медните пръстени били 2 вида- 0.10мм и 0.14мм.При положение че има от вторите,слагам по един-дотук всичко е ясно А ако случайно няма 0.14мм,пречи ли да сложа 0.10мм по 2 броя на риза?Дали при стягането може да кривне главата,защото съм чувал за такъв случай?Само да допълня,че в блока са навити шпилки,минаващи през главата,която се стяга за двигателя чрез шестостенни гайки с височина 25мм.....
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Колега, Не съм 100%сигурен но мисля че 105 са с бутала 68мм. а 120 са с 72мм.Разликата е малка но мисля че без престръгване номера няма да стане.По памет ще ти напиша няколко варианта:

S100 бутало 68 ход на вала 68

R110 72 68

L105 68 72

L 120 72 72

130 75 72

Ти си избирай вариант.Блоковете са /мисля/ еднакви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам един сериозен въпрос - може ли евентуално шийката на коляновиявал на 4 цилиндър да се е износила елипсовидно,а не кръгло?

Питам,защото се появи проблем - като сложа 4-тото бутало и завътря вала,на всеки оборот точно в едно положение се чува едно щракване,което се усеща с ръката :oops:

Освен това в гмт и дмт на буталото коляновия вал има хлабина при въртене,т.е.мърда лесно наляво-надясно от порядъка на 1см,усеща се някаква хлабина

Като не е сложено 4-тото бутало няма никакви проблеми....

Същата мотовилка и пета е работила на същото място преди да отворя двигатела :idea: Отворих го,защото на ПХ чукаше и помислих,че е от втулките на буталните болтове,ама не!

Биелните лагерни черупки са сменени и са същия ремонтен размер като старите

От какво може да е?Вече бая време става да не мога даси затворя двигателя заради този гаден проблем ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , това се казва аксиален луфт.Виж къде се слагат шайбите за този луфт , гледай да не ги обърнеш.С гликото се слагат към вала ане към блока. За да имаш такъв луфт нещо си объркал.При 1 см. луфт забрави за съединител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да кажа луфт наляво-надясно при въртене на вала,а не че вала мърда в блока напред-назад!Коляновия вал не съм го демонтирал,но предишния собственик е правил някакъв ремонт на двг преди 3г.Оттогава колата не е била карана много...Ако той е сгафил нещо..... ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво стана с ризите.Магията получи ли се.Аз съм пробвал и знам че няма начин.Единствено от 120 да ги пристържеш за 105 блока ама има случаи дето се пука стената.Пък ако не ти се играе да ти дам един тел за към 40,50 лв цял блок чистак бърсак за 105.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложих РБС за 120 и проблема беше решен.Сега си търся нов колянов вал - обявата е в раздел "Купувам"....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.