Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Нова промоция в лукойл


Recommended Posts

съм сигурен, че ти не си сигурен какво "цетаново число" иска твоя мотор smile092
верно е

 

За цетановото число:

Айде химиците във Форума да развият темата ;)

 

 

 

Цетановото число характеризира способността на горивото да се самовъзпламенява. Максималното цетаново число е 50. Всяко по-ниско число е на по-трудно възпламеняващо се гориво. Тук важи също казаното вече за предписаните от завода производител цетанови числа на горивото за конкретен двигател. Автодизелите използват гориво с цетаново число около 35.

 

Цетаново число

Цетановото число (CN) показва способността за възпламеняване на дизеловото гориво. Колкото по-високо е съдържанието на дълги въглеродни вериги в него, толкова по-лесно става самовъзпламеняването. За да бъдем прецизни докрай, цетановото число всъщност е делът на цетана (в обемни проценти) в сместа от цетан и алфа метилнафтален, при който при дадени тестови параметри се наблюдава закъснение на запалването (виж закъснение на запалването) , аналогично с това на дизеловия еталон. Според стандарта DIN EN 590, цетановото число трябва да бъде най-малко 51 и може да бъде повишавано допълнително с помощта на добавки (виж добавки).

Цетаново число- оценява склонността на горивото към самовъзпламеняване. В качеството на еталонен образец за определянето на цетановото число е приет въглеводорода нормален хексадекан- C16H34 (цетан), който е лесно самовъзпламеняем и α- метилнафталина- най-трудно самовъзпламеняемия. Цетановото число по подобие на октановото показва обемното съдържание на Цетан в смес с α- метилнафталин- C11H10 , която има еднаква самовъзпламеняемост с изпитваното гориво. За дизеловите двигатели горивото трябва да притежава цетаново число осигуряващо лесно самовъзпламеняване и мека(безударна) работа на детайлите на коляно-мотовилковия механизъм. Цетановите числа на дизеловите горива се намират обикновенно в границите 45-60. (вж.Температура на самовъзпламеняване и Октаново число)
Температура на самовъзпламеняване- най-ниската температура, при която горивото се самовъзпламенява без въздействието на страничен запалителен източник. Колкото по-малка е нейната стойност, толкова по-добра самовъзпламеняемост има горивото. Тя е основен показател за дизеловите горива(вж. Цетаново число)
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

съм сигурен, че ти не си сигурен какво "цетаново число" иска твоя мотор smile092
верно е

И понеже никой не е сигурен какво цетаново число иска неговата кола, а се оказва, че от Нйефтохима дизела не излиза с добро цетаново число, още преди да се разпрати по бензиностанциите му се слага един американски Цетан-подобрител а и още 2-3 химии за по-малко сажди, по пълно изгаряне и достигане на Euro 5 норми. Поне знам със сигурност химиите какви са. Ако и нафтата е толкова качествена ...... ехееееее, няма да има такъв дизел по света.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази зима за пореден път се убедих, че лукойлската нафта е пълна скръб и пълна с вода.

Зареждам само в ОМВ.

 

П.П. ето един експеримент който е доста показателен http://forum.offroad-bulgaria.com/showpost.php?p=551462&postcount=219

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази зима за пореден път се убедих, че лукойлската нафта е пълна скръб и пълна с вода.

Зареждам само в ОМВ.

 

П.П. ето един експеримент който е доста показателен http://forum.offroad-bulgaria.com/showpost.php?p=551462&postcount=219

 

Откакто съм купил Мица само с LUK е карана. И грижи не съм имал ни зиме, ни лете. Колата се кара всеки ден. А и на ски отскачам от време на време...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази зима за пореден път се убедих, че лукойлската нафта е пълна скръб и пълна с вода.

Зареждам само в ОМВ.

 

П.П. ето един експеримент който е доста показателен http://forum.offroad-bulgaria.com/showpost.php?p=551462&postcount=219

Крайно време е,като зареждате на Лукойл да гледате дали е тяхна или е дадена на франчайз!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

Откакто съм купил Мица само с LUK е карана. И грижи не съм имал ни зиме, ни лете. Колата се кара всеки ден. А и на ски отскачам от време на време...

 

Редовно сипвам на Лукойл-а на 1-вия километър на магистралата за Пловдив - никога не съм имал проблеми с горивото. ОМВ също сипвам, само Шел избягвам. Това беше и препоръката, дадена ми от ЕТ при получаването на колата.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали ЛУКойл, ЧЕСЪНойл ПРАЗойл или ОМВ, но като ходих до гърция и като заредих там колата просто излетя. А не заредих на някаква голяма верига бензиностанции, беше си някаква малка сбутана бензиностанцийка с един мазен и мързелив Грък. Но като сипах пълен и докато го изгоря динамиката на мотора и въобще цялото поведение на "белият лебед" се промени коренно. После като сипах отново в БГ, нещата си дойдоха на мястото. Дори и като сипя OMV Carrera100, вярно колата става мааалко по-пъргава но пак не мога да постигна онова което беше с обикновения гръцки бензин.

Изводите.....Без коментар

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля, че тепърва ще става доста по-зле положението с горивото в България. И по-скъпо и по-некачествено. Причините за това са ясни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.