Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Няколко въпроса и малко помощ за Шкода 120 Л


pi4o

Recommended Posts

Здравейте колеги! Току що се регистрирах във форума и веднага започвам с въпросите smile012

Имам Шкода 120 Л и не съм я карал от 2 години. Налях бензин, защото газта ми беше свършила и Шкодилака запали веднага, супер!!!

Обаче няма тихи обороти. Налага се да натискам и да помпя на педала на газта постоянно за да не угасне. Моля някой, ако е имал подобен проблем да ме посъветва какво да направя. А вторият проблем, който си ми беше от преди е, че като завъртя да запаля понякога стартера върти тромаво, а при следващо завъртане върти по-бързо. Какво може да е? Втулки или нещо друго? smile012

Предварително да ви се извиня, че веднага започвам да си казвам проблемите, но аз съм си доволен от колата и ще продължа да си я карам. И... на какво да обърна внимание като не съм я карал 2 гоини? Благодаря на отзовалите се smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл във форума колега!Щом баба Шкода е стояла 2 години без да се движи,имай в предвид следното:

направи ревизия на спирачната уредба;

прегледай системата за изкл.на съединителя;

ел.инсталацията също е добре да се погледне;

свали и почисти карбуратора в детайли,може да се наложи регулировка на оборотите на празен ход;

не подминавай бензиновата помпа,дори ако смяташ че няма проблеми;

провери и при нужда долей експлоатационните течности-имам в предвид маслата на скор.кутия,двигател,охл.течност;

погледни хлабината на клапаните;

виж запалването-центровка,делко...;

в този ред на мисли няма дае зле да отвиеш свещите и ако има нужда да ги смениш!

относно стартера-демонтирай го и виж как са му втулките-при по-голямо износване върти трудно...

 

Това е в общи линии,ако има нещо,което съм пропуснал,колегите от форума са на ход! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що се отнася до центровката - тя от стоене няма как да се саморазбута !!! Тоя номер със стартера и моята го правеше и докато я продадох така и не разбрах от какво беше!?!? smile195

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да си призная - не съм от големите разбирачи и ме е страх да сваля карбуратора да не го разцентровам нещо, че няма кой да ми го оправи после. Аз съм от Ловеч, а тука няма кой знае колко шкодаджий... Но ако се наложи ще викам неволята и ще го разглобя. Що се отнася до клапаните, с тях е същата работа... То ще тръгнат гарнитури да се късат, чудеса ще стане, ама ще я оправя, няма начин като съм решил да я карам. :smt030

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С желание и известна доза сръчност малко неща могат да ти се опрат...Щом тепърва навлизаш в ''шкодовите мистерии'',препоръчвам ти да си прецениш какви дейности може да извършиш сам,а за другите-търси литература и действай отговорно!

Препоръчвам ти да поразпиташ за майстор-шкодаджия в твоята околия,защото той ще знае какво прави,а не някой всеразбиращ майстор,който дори да не подозира,че двигателя е задно разположен :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тихите обороти - като начало развий изцяло болта за регулирането им. Ако не го знаеш кой е - като гледаш към карбуратора, зад пружината за връщане на газта. Най добре обаче е да разгледаш картинките в раздел "литература".

Ако пак нямаш стабилни обороти - почистване на карбуратора.

Има и още една възможна причина. Имах такъв случай. Отдясно на карбуратора, по-близо до купето има отвор, който фабрично е бил затворен с някаква пробка (тапа). Нямам картинка под ръка за да кажа точно за какво става дума. Та тази тапа я изгубих из едни дупки в Търговишките села. Това разбира се го усетих по-късно, когато ми "изчезнаха" оборотите на празен ход. Докато разбера за какво става въпрос карах с ръка на смукача по светофарите.

В момента там има навит болт (май М8) и така вече над 10г. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

karst, благодаря и на теб, че си отделил време да ми пишеш! smile159 Днес няма да мога, но утре ще разгледам тези болтове, за които ми говориш. Аз изтеглих estelle_manual.pdf и ще разгледам и там, но като ти го обясни някой препатил е по-разбираемо. А и на мен като на теб ми се е случвало да държа ръка на смукача по светофарите и особено като позахладнее времето, когато карам на бензин де, иначе на газ върви перфектно. Като споменах за студено време, като падне около нула градуса... голяма мъка ми е паленето, ужас. Трябва да помпя на педала на газта сякаш паля москвич smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С въртенето на болтовете на карбуратора - големия и малкия ако стане, добре, но и да стане, ако свещите са черни значи не е добро изгарянето и може да е само временно решение. Празният ход зависи освен от карбуратора и от аванса на запалването и правилно регулираните клапани. Има подробни указания за тези реглажи както в книгата, така и в стари теми от форума. За частично разглобяване и почистване на карбуратора в кореселини също. По нататък се действа по отношение на свещи, кабели и пр.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С въртенето на болтовете на карбуратора - големия и малкия ако стане, добре, но и да стане, ако свещите са черни значи не е добро изгарянето и може да е само временно решение. Празният ход зависи освен от карбуратора и от аванса на запалването и правилно регулираните клапани. Има подробни указания за тези реглажи както в книгата, така и в стари теми от форума. За частично разглобяване и почистване на карбуратора в кореселини също. По нататък се действа по отношение на свещи, кабели и пр.

И от електромагнитния жигльор на карбуратора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята когато нямаше ниски обороти се оказа, че причината не е в карба-оправи се с реглаж на клапаните, центровка и смяна на чукчето. Тогава и във "високите" скорости се представяше зле smile117 Когато всичко и барнато и регулирано както трябва колата е перфектна. Моят съвет е също да опиташ с развиване винта на празния ход-на моята шкода достъпът е по- лесен след сваляне корпуса на въздушния филтър (при мен е от ВАЗ). Съветвам те възможно по- скоро да и смениш маслото-няма значение какъв ти е пробега с него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да помпя на педала на газта сякаш паля москвич smile175

Тези сравнения не ми аресват....ама ИЧ :evil:

Казвам го защото съм бил и от другата страна на бариерата :mrgreen: Много добре си пали космича, стига всичко да е изрядно...както на всеки един автомобил колега.Така че дири причината а не богохулствай smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да помпя на педала на газта сякаш паля москвич smile175

Тези сравнения не ми аресват....ама ИЧ :evil:

Казвам го защото съм бил и от другата страна на бариерата :mrgreen: Много добре си пали космича, стига всичко да е изрядно...както на всеки един автомобил колега.Така че дири причината а не богохулствай smile092

 

biser.or, извинявай, че съм те обидил, но понеже съм виждал подобно палене на москве и за това се сетих и го изплясках, sorry, smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тихите обороти - като начало развий изцяло болта за регулирането им. Ако не го знаеш кой е - като гледаш към карбуратора, зад пружината за връщане на газта. Най добре обаче е да разгледаш картинките в раздел "литература".

Ако пак нямаш стабилни обороти - почистване на карбуратора.

Има и още една възможна причина. Имах такъв случай. Отдясно на карбуратора, по-близо до купето има отвор, който фабрично е бил затворен с някаква пробка (тапа). Нямам картинка под ръка за да кажа точно за какво става дума. Та тази тапа я изгубих из едни дупки в Търговишките села. Това разбира се го усетих по-късно, когато ми "изчезнаха" оборотите на празен ход. Докато разбера за какво става въпрос карах с ръка на смукача по светофарите.

В момента там има навит болт (май М8) и така вече над 10г. :D

 

 

karst, при мен проблема май се оказа същият. Като затуля дупката зад тази пружина за газа и се чувства силен вакуум, а оборотите се качват доста. Пращам 2 снимки и те моля да погледнеш и да потвърдиш за едно и също място ли говорим. Едната е тази, зад пружината за газта, а другата е от лявата страна на карбуратора, но нея като я затуля няма разлика, не че я знам за какво е де :):). Ето и снимките - А, и Б.post-4231-138453091669_thumb.jpgpost-4231-138453091798_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам така,май си си изгубил винтовете за регулиране. Този зад пружината е за въздуха,а другия е за горивото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам така,май си си изгубил винтовете за регулиране. Този зад пружината е за въздуха,а другия е за горивото.

Знам, че ще прозвучи тъпо, но какво мога да направя на първо време докато намеря оригинални винтове. Ако запуша дупките с каквото и да е (коркова тапа smile048 примерно...) ще се отрази на разхода може би, но сега без този за регулиране на въздуха гори на умиране... Само да спомена, че до сега на газ при това положение ми гори около 10 л/100км, а преди ми гореше около 6.5 л/100

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам така,май си си изгубил винтовете за регулиране. Този зад пружината е за въздуха,а другия е за горивото.

Знам, че ще прозвучи тъпо, но какво мога да направя на първо време докато намеря оригинални винтове. Ако запуша дупките с каквото и да е (коркова тапа smile048 примерно...) ще се отрази на разхода може би, но сега без този за регулиране на въздуха гори на умиране... Само да спомена, че до сега на газ при това положение ми гори около 10 л/100км, а преди ми гореше около 6.5 л/100

По-добре намери болт с подходящата резба,щото както сам каза,там има вакуум и ако натикаш някакви други боклуци,може да ги засмуче и ще ти се запуши карбуратора. В магазините за части,мисля че трябва да ги има тея винтове,ако не,пусни една тема в Купувам,все някой ще има такива!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На картинка А наистина не се вижда болта за регулиране, както е писал колегата по-горе.

На картинка В се вижда част от системата за включване на втората степен на карбуратора и май всичко и е наред. Ако повдигнеш нагоре лостчето с ръка, ще разбереш какво става.

Това, което беше изпаднало при мен се намира на противоположната (дясната) страна на карбуратора. По спомени долу-горе срещу тапата с шлица, която се вижда вдясно от стрелката и буквичката В на втората снимка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега на втората снимка на месинговият жигльор мисля че имаше едно О пръстенче.Провери го от седенето да не е напукано.За малките обороти съм ходил навремето в един от най добрите сервизи в София, карбураторджията ми е приятел и ми каза че при по новите модели /мойта беше1987г./се получава вътрешно запушване в карбуратора и няма чистене.Моят съвет е да сложиш от някоя друга Шкода карбуратора/който работи/и след това ако на е от него търси други причини.Мисля че на мойта и бях навил тел за да ми държи дроселовата ккапа леко отворена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За стартера нямаш проблам. Свали го сложи масълце на втулките и 4 5 месеца нямаш проблем. След това пак. Разбира се ако не си за нови втулки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
На картинка А наистина не се вижда болта за регулиране, както е писал колегата по-горе.

На картинка В се вижда част от системата за включване на втората степен на карбуратора и май всичко и е наред. Ако повдигнеш нагоре лостчето с ръка, ще разбереш какво става.

Това, което беше изпаднало при мен се намира на противоположната (дясната) страна на карбуратора. По спомени долу-горе срещу тапата с шлица, която се вижда вдясно от стрелката и буквичката В на втората снимка.

 

Здравейте отново! Аз пак ще досаждам с първата картинка (А). Там където би трябвало да има, може би жигльор за регулиране на въздуха аз приспособих един маркуч с дупчица и с един болт регулирам като запушвам част от дупчицата. Така, тихите обороти се вдигнаха и ги регулирах, но... Мисля, че разхода ми се качи още повече. За последно след като сложих това "побългаряване" (докато си намеря оригинален жигльор) засякох на газ около 12/100... Какво се случва като се затули тази дупка, (на първата картинка със стрелка А) не разбирам много от коли и ако някой има нерви нека ми обясни. Не знам как се регулира карбуратор и не смея да го бърнкам много...

Благодаря ви предварително! :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вариант - Купи си карбуратор като твоя Разглоби го и научи как горе долу работи, на жигльорите има малки номерца, записвай ги кой откъде е. Чисти с кореселин и малка бояджииска четка. За по лесно може да пръскаш в каналите (дупките) WD 40 така ще разбереш кой на къде води сглоби го както сметнеш за добре. Регулирай го "на сухо" както е оказано в книгата, сложи го на колата и ако работи значи си разбрал. На мен от Дупката на "Б" ми течеше бенз, но и аз не знам за какво е реално.

 

Бъди готов във всеки 1 момент да ти се запушат малките обороти :lol: Изхода е ладов карб или 100s ков

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.