Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Колите с включени фарове - денонощно и целогодишно


NightSpirit

Recommended Posts

Аве Сами, по-голям шрифт няма ли, че не ми стигат мегапикселите, да го прочета....

 

Аз си карам почти постоянни на фарове. За мен не е проблем. Ксеноновите крушки са по 30тина-40лв вече...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 65
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • FAV135

    6

  • PRR

    6

  • Оги

    5

  • micyri

    4

Най-много писали в темата

Бат Сами е точен както винаги! Вярно е, че колата ми гори 100 грама повече, но за какво да ги прахосвам (ами габровец съм), то не е само заради парите, това нали е и ресурс, който не се възобновява. Карам по 4-5 км. на веднъж. Паля и включвам фаровете. Тоз акумулатор кога ще се зареди? Интереса клати феса - това е цялата работа - връзка с безопасност... май липса. Ще купуваме на воля крушки, акумулатори ще зареждаме гориво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли да попитам, несъгласните тук с целогодишните светлини... Ако Ви се наложи да карате през държави, където това е задължително, пак ли ще се оплаквате и негодувате, как примерно норвежците били залухави, а датчаните - и те прости или ще си пуснете фаровете, защото има знак за това, че е задължително и дори ще си спазвате ограничението от 120, както и ще си включвате мигача при всяка маневра, в която променяте посоката на движение...

Лично за мен - не е проблем да карам на фарове! Щом Закона е такъв - не виждам проблем да го спазвам... Може да ми е от полза дори! Примерно, някой да ме види и да НЕ започва да изпреварва преди да се размине с мен! А не да ми се налага да светкам, да набивам спирачки и да влизам с половината кола в нивата, заради селтака, който...не ме видял...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой не е казал, че няма да спазваме правилата - напротив. Недоволства се преди да е прието нещо. След това се спазва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това че си със включени фарове не те спасява ... лично на мен щеше да ми се качи отгоре един с една Тойота, някакъв малък кенеф беше, защото реши да изпреварва при навсичко отгоре, че му идвам в насрещното. С включени фарове бях!

 

не е до фаровете или не! Всичко е до дисциплина! Ако ще да си сложим и по един прожектор на колите, ако няма дисциплина - същия хуй...

Така че като карате, най-вече МИСЛЕТЕ!

 

 

А за това че трябва да се кара с включени фарове ... аз съм привърженик, НО само на извънградско ... в града няма никакъв смисъл smile096

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой не е казал, че няма да спазваме правилата - напротив. Недоволства се преди да е прието нещо. След това се спазва.

 

Мислиш ли? Аз се съмнявам за съжаление, тъй като мигача и органичението на скоростта и в момента са си задължителни по Закон, но доста хора не ги спазват. Какво би ги накарало да спазват другите точки от Закона?

Има нещо странно в манталитета на много хора. Голям е зора да се покажат явно... И го правят, като не спазват закона. Няма дисциплина, както е написал "smirn0ff" по-горе. Няма уважение и толерантност към другите на пътя. При нас, всеки иска да е преди другия на светофара или да му покаже, колко е по-добър в управлението на автомобила, като го изпревари с 50-100 отгоре на ограничението! Карам си в Гърция точно със 130, колкото е ограничението и застигам преди Атина една разпадаща се Калибра с номер СН-нещо-си /не знам от кой град е smile021 / и съответно си го изпреварвам. Като видя моя номер, юрна се през глава и поне със 170-180 ме подмина и гледайки ме от "високо" ми показа великата мощ на неговата кола, на която след около 2 километра и изтекоха водите... Може би ако си спазваше ограничението, щеше да пристигне навреме там, за където беше тръгнал.

Относно фаровете през цялата година - денонощно... Разбира се, че има автомобили с не добре регулирани фарове, които ни заслепяват дори през деня, но явно положителните страни са повече, след като това е практика в други държави. Помня, че имаше някакви таблици, показващи, че след като са приели тези дневни светлини, катастрофите са се увеличили в някой от държавите, вместо да намалеят, но кой може да каже дали това е само и единственно заради фаровете. Може би пък жертвите биха били повече, но фаровете са спомогнали да са по-малко? Така де, все по-голямия брой автомобили по улиците си е предпоставка за увеличаването на броя на ПТП-тата и от там - на жертвите. Може би точно фаровете са помогнали, увеличението на убитите да не е 10% примерно, а 7%...

Иначе, то си е ясно - с фарове или без - срещу кретените сме безсилни!

Лично аз мисля, че това би било повече положителна промяна, от колкото отрицателна!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време бях писал, сега ще се повторя - тази мярка ще има ефект само, ако се спазва от всички.

Защото човек неволно си създава асоциацията:

- включени светлини = движещ се автомобил или поне работещ двигател, може да се очаква някаква маневра.

- изключени светлини = паркиран автомобил, статично положение.

И какво се получава, ако не спазваме закона (независимо дали няма фарове, когато трябва да има, или обратното) - ИЗНЕНАДА.

Не казвам, че тази изненада е решаваща за сигурността, но компрометира целта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Извън града винаги карам на фарове.

 

2. В града според мен няма смисъл.

 

3. Органите трябва да спират всички "електрожени" по пътя, че нещо много се навъдиха. smile150

 

4. Скандинавските страни не може да са ни пример - там грубо казано половин година е нощ :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Преди време обсъждахме сходна тема. Може да хвърлите един поглед на резултатите от анкетата там.

Ето и линка: ТУК

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля да инсталирам един ролбар с фарове като на джиповете от горе на тавана на фелата даже няма да ги гася дори докато спя ](*,)

 

пълна глупост е тва ! за зимният сезон да ! ама лятото smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано го приемат! Аз лично винаги си карам на фарове.
Извън града задължитело, в града ако не е слънчево ги пускам. Просто ме мързи да ги направя автоматични.

 

За тези които мрънкат че им дигал разхода и т.н. ако карат по-разумно ще имат по-малък разход дори и с включени фарове. Сега като не е задължително камари диви селяни карат без фарове докато не се стъмни напълно (сакън да не им изгорят крушките), и не се виждат, това че те виждат не значи че не трябва да си пускат фаровете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе - според мен истината е някъде по средата. Аз поне "осветление пра'им секакво" и проблем с това нямам.

Че има смисъл от това да ползва някаква сигнална светлина колата отпред - ИМА! ЕДНА ситуация да се окаже спасена заради светлините - има защо! Че това води до преразход и скапани акумулатори и повече вредни емисии (мислете глобално) - така е. Не случайно обаче производителите залагат в новите автомобили мощни (като осветеност) светодиоди (които обаче като консумация са нищожни). Според мен в нашата държава не сме дорасли още да се правим на големи ЕВРОПЕЙЦИ и така да "си решаваме" проблемите със злополуките по пътищата. Казали сте го вече достатъчно добре. Първо да си оправим културата на пътя. После пътищата бе хора... Само като се замислих... Дойдоха избори и - О, ЧУДО!!! София беше изкърпена (та даже и дупките на паркинга пред моя блок) smile091 smile091 smile091 Ех, как така се намериха пари ТОЧНО СЕГА... Досега нямаше и нямаше, та някакви мъже се видяха в чудо и с мистрии и цимент сами си запълваха дупките по улицата... Известни спортисти и всякакви личности изпробват физичните закони с мощни автомобили по пътищата и претрепват невинни хора. А нещата били опрели до фаровете. И всичко се оказа толкова просто. Как не сме се сетили как да опазваме човешкия живот... Това малко ми напомня на лафа "Сменил Пижо потурите и станал гражданин" (ама чорапите му - пак с дупките :mrgreen: )

Смех, смех, смех...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Дойдоха избори и - О, ЧУДО!!! .... Ех, как така се намериха пари ТОЧНО СЕГА...

 

Ми 4 години ги кътаха за преди изборите бе smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата наистина е дъвкана многократно, незнам дали нямаше анкета даже по едно време. Аз лично открай време съм бил противник на сляпото следване на EU с тази наредба. Защитниците на целодневното каране - защо ни обвинявате, че заради пари не сме съгласни с проектозакона. Мисля, че изобщо не става дума за пари, а за безопасност. Аз лично съм доста голямо "говедо" и не ми пука колко ще ми блестят насреща, но има хора без достатъчно опит в шофирането. Като им поблестят фаровете 2-3 часа и хоп - разсейват се , изскача някое цигане на пътя - и станала аварията. Ще кажете - ами то защо изскача където не му е работата? Ама чакайте сега - ще си спите ли спокойно след това - мисля, че 90% няма да си спят. Айде по-добре да не се случва, а? Ами ако на пътя има каруца ? По лесно ли ще я забележите и избегнете, ако ви блестят непрекъснато отсреща. Или - варианта е - удряте се и после пребивате или съдите каруцаря, Ами ако е изкоп появил се без да разберете? Тогава пък - съдите общината..(след излизане от болницата(дано на никой не се случва))

Хайде да се огледат всички "за" и "против" и после да се взима решение, след като поне 90% от хората са убедени. Ние да не сме някакви загубени по автофорумииите. Мисля, че сме доста разумни - има тема "Кой какъв е" и сме загрижени за безопасността на пътя, а не за някакви стотинки. Можем да водим разумна дискусия, а не тотално "за"/"против". Има си аргументи против и в статията която беше цитирана доста добре са изложени - аз съм съгласен с 90% от нея. Ето за тази статия става дума:

 

http://dadrl.hit.bg/00.html

 

Първата точка е и най-важна за мене:

Дневните светлини са опасни за Вашия живот и този на околните. Те затрудняват разпознаването на участници в движението без включени светлини и на такива, които нямат - например пешеходци и колоездачи; скриват мотористите, маскирайки техните светлини; затрудняват разпознаването на светлинни сигнали и пътни знаци; могат да предизвикат моментна слепота към едни предмети за сметка на други (избирателна визуална памет, Change blindness). От подобна мярка за безопасност потърпевши се оказват именно най-уязвимите участници в движението.

 

Изобщо - всички статии от тук (http://dadrl.hit.bg/) обезсмислят аргумента - вие се стискате за стотинки и затова сте против. Да не би и в Полша и UК да са габровци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И със закон и без закон си светя. Не ми коства нищо. Горела некви си 0 цяло и нинам колко повече, мноо важно. За противниците на идеята: забележете отдалече без да се напрягате бяла кола в сняг, зелена по планински пътища или сива в облачно време как изглеждат. Като светят изглеждат по друг начин. Ако някой се дразни от това да кара с вързани очи ! smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И със закон и без закон си светя. Не ми коства нищо. Горела некви си 0 цяло и нинам колко повече, мноо важно. За противниците на идеята: забележете отдалече без да се напрягате бяла кола в сняг, зелена по планински пътища или сива в облачно време как изглеждат. Като светят изглеждат по друг начин. Ако някой се дразни от това да кара с вързани очи ! smile001

Тези 0 цяло и неколко си, като се умножат по милионите коли дето бръмчат....и след това се чудим откъде се взел тоя въглероден двуокис дето замърсява и толкова проблеми отваря...Това е безсмислено замърсяване....

Запитвал ли си се защо в Щатите не карат целогодишно със светнати фарове?

Поздрав

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както се забелязва и от предния ми пост по този въпрос не правя тънки сметки или да гледам хамериканците, щото на едни други пък им правят колите като запалят- сами да светват, дори не могат да си спират фаровете.

Ако става дума за замърсяване- то много повече замърсяват тези дето са им отрязани или избушени катализаторите освен и че са масово явление, а че вместо 10 литра ще гориш 10,050 едва ли проблема стои по такъв начин, но това е и друга тема.

Поздрави !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако става дума за замърсяване- то много повече замърсяват тези дето са им отрязани или избушени катализаторите освен и че са масово явление, а че вместо 10 литра ще гориш 10,050 едва ли проблема стои по такъв начин, но това е и друга тема. Поздрави !

Прав си! За катализаторите. Разбира се. Друга тема е! Но това е замърсяване, кото с нищо не допринася за удобство и/или безопастност. Особено в по-южните страни където където няма мъгли дъждове и т. н....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, фаровете са скъпо платено с пари и мръсотия удоволствие. Нищо общо с движението. Мир да има. А как ли караш нощем. Пък закво ли и на тъпите коли изобщо ги слагат ве, само да пречат и като се строшат да харчим повече... smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да коментирам повече. Просто погледни заглавието на темта, като обърнеш внимание на ...."целогодишно".

Поздрав

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе феноменални глупости са това, все едно да лекуваш главоболие с гилотина. Все едно пак няма да има каращи на габарити и без габарити в безлунна нощ, защото са "забравили" и "без да искат".

Драги защитници, които и сега си карате на фарове, помислете, че като всички запалим фаровете вие няма да бъдете "по-видими" от нас - за вас риска се увеличава. не мога да ви разбера тезата - защо не искате да е по желание, заради някакъв вуйчо на село, дето така или иначе ще си кара без фарове - я го спрат някъде , я не, а и най-вероятно изобщо няма книжка. :? ?? Това не е сериозно.

И аз няма да коментирам повече,

Поздрави,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се смееш ли или да плачеш...

Като го приемат и го плеснат в ДВ, некой го бОли х** к-во сме си писали тука и щеш-нещеш си в кюпа с чичката от село- нали не хвърчиш над него, а го срещаш, заобикаляш, разминаваш, изпреварваш, караш зад него- или като не го приемат- също. ;) Щото ако на старницата на тоз форум може да си пишем к-вото искаме и не хваща дикиш, ама онез дето спорят в парламента може да ги считате и за малоумни но от техните макар и простотии хваща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да разбера:

 

1. Пуснали сме темата с гласуване, от 74 души, само 6 са казали "Против"...., сега пак почваме.... щото е ЦЕЛОГОДИШНО smile056 .... Някой дали му прави впечатление, че по родните пътища независими от метеорологичните условия НАД ПОЛОВИНА коли си карат на фарове :-k ? Да не мислите, че всичките тия са толкова залупени, че не могат да се сетят да НЕ ПАЛЯТ вече фаровете, щото свършил задължителния период smile175 !!!

Смятам, че превозните средства УЧАСТНИЦИ в движението е по-добре да имат включени фарове - така се отличават от ПАРКИРАНИТЕ, които вече не само в София, но и в друга градове спират по начин, който няма нищо общо с Правилника! Явно и повечето водачи на превозни средства гласуват ежедневно вече втора година да се кара на фарове ЦЕЛОГОДИШНО smile027 !

 

2. Е*ах ти и икономиите от тези фарове - като карам на принципа "Първи на тоя светофар, за следващия също се класирам" много ще спестя, щото не работят фаровете! Хайде сега ама честно си признайте кой не е ходил в дясната лента когато иска да прави ляв завой и се е изръшквал да е първи пред спазващите ограниченията водачи??? Или не сте тръгвали с мръсна газ, за да хванете стесняващия се отпред път? Или да не изпуснете зеленото? smile011 (въобще пък няма да включвам климатика в сметките за разхода (поне не тук, а по-долу), нищо че именно в градски условия с много престой на място относителния му дял в "икономиите" е най-голям). Е тогава дали точно фаровете са икономията или тя е на съвсем друго място.... някъде около десния педал???

 

3. "Електромерите" - тази иначе така симпатична прослойка шафьори, дето и от мигачи пестят, че и от ламбите на стоповете.... НЕК вече работят в комбина с КАТ - който мине на канала - получава безплатен електронен електромер, с дистанционно отчитане, който после се начислява в данъка на автомобила. Затуй фарове, мигачи, стопове - работят при подходящо настроение на шафьора! Което обикновено не е подходящо за движение по пътищата... или поне по тази част, която се ползва от повече от едно МПС.

 

4. На някой направи ли му впечатление, че снимките на сайта "Спри фаровете - пречат" са все в сумрачно време??? Т.е. не е нито ясен ден, нито настъпила нощ!!! Или просто качеството им е такова.... Хъм... Някак много удобно... Пък и само Осрам крушки ползваме всички в България, та като са с по-малък интезитет (по-икономични) не осветяват добре...

 

5. Хубава табличка със статистика след Август 2006г. - увеличен брой убити при ПТП.... Много интересно - статистика от Съюза на Вносителите на Автомобили в България (СВАБ) - продадени автомобили през 2006 г - общо 42 625. Продадени автомобили през 2007г - общо 52 009 (ръст от 22%). Според неофициални данни отношението на продадени нови срещу стари автомобили се движи между 1 към 5 и 1 към 8 (неофициални, щото няма точна статистика за втора употреба). Т.е. имаме около 260 хиляди стари + 52 хиляди нови = 310 хиляди автомобила повече през 2007г - годината с "лошата" статистика на убити. Много интересно те дали като добавим 310 хиляди автомобила ще повишим общия брой случили се произшествия??? Т.е. относителен и абсолютен дял каква връзка имат??? Защото през 2007г. виждам само един месец с повече убити отколкото 2006г - Януари. Останалите са все с по-малко убити по време на "светещия" период - спокойно могат да кажат, че има положителна промяна. Сега обаче защо няма добавени данните за 2008г??? Те имат доста по-голяма тежест.... но ги няма - дали не са могли от сайта да се докопат до тях или не обслужват целта на сайта - не е ясно... :smt018 Не за друго - вече е края на май, данните трябва да са обработени и да не стоят някакви въпросителни/предположителни в "хубавата таблица".

 

6. - "Основният мотив за налагането на дневните светлини са парите..... Никъде по света това не среща естественото одобрение на хората и на правителствата се налага да ги въвеждат чрез закон" Мда, нашият закон задължава повече от половината водачи да карат целогодишно на запалени фарове.... О, да и нашият закон задължава при гласуване в анкетата да спечелят ПРИВЪРЖЕНИЦИТЕ с 60 срещу 7. Възможно е тук само такива да участваме във форума - гласуващи по сигнал от Партията..... smile049 Айде стига глупости - отваряйте си очите повече, ще забележите, че повечето карат на фарове (при това без да са членове на нашия сайт smile168 )

О. и защо сметката е при бензин? Нищо не се споменава за любимия на не един от нас дизел - дали и там математиката е такава - от 180мл нафта правим 200Wh? Брей, пък на мен разхода на празен хода като включа климатика ми се повишава от 0.8л/час на 1.0л/час - значи 200мл разлика за включен климатик?!?!? Бах тоя климатик много ефективен бе - крушките колкото него харчат (и едно уточнение - тези стойности са за Октавия Тур, докато при Октавия 2 става дума за повишаване от 0.4-0.5 към 0.7, следоватено крушките при Октавия 2 харчат повече от климатика - ЕВАЛА!!!! Ей на туй му викам математика И данните са от личен опит, не от ЕЖК-то).

 

Някак си се сещам за мотото на Шкода - Simply Clever - такива трябва да сме - над разходите, но без желание да платим цената на загубени животи и повече катастрофи... Колеги, нека го приемат това, ще видите, че няма да се увеличат кой знае колко колите, които карат на фарове - защото вече са мнозинство!!! Без Закон!!! smile004

 

И моля без оправдания - "мен ме удариха нищо че ми светеха фаровете"! Идиоти бол, всеможещи пак бол, тия законите нито ги знаят, нито ги четат, нито смятат да ги прилагат! Само дето ако кретена прави така, пък аз правя като кретена - какъв съм аз?!? smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Петре, не само не ме домързя, ами и още имам да добавя - след като среднощно писах предишния роман, тази сутрин докъм обяд бях в рамките на градския трафик - на климатик и с включени фарове следих какво показва компютърчето. Разход на място - 1.0л/час. Разход на място без фарове - лашка се между 0.9 и 1.0л/час, като предпочита да е повече на 1.0 отколкото на 0.9л. Значи гадните фарове на гадния дизел не папкат и 100мл на час! Е, а като го подкарам??? Сигурно тогава почва да харчи повече, щото двигателя отива към оптималния си работен режим, с най-високо КПД???? С**л съм им на математиката - толкова удобна - алтернатора такова КПД имал, двигателя такова КПД - значи еди колко си - абе, специалисти, я ми кажете коя кола на празен ход си осигурява ЦЕЛИЯ ток само от АЛТЕРНАТОРА???? Или пък в движени с ниски обороти!!!! Особено пък бензин!!! Нали каквото липсва го взима от акумулатора!!!!

 

Вече ги усещам как ще ми кажат, че после трябва да се зарежда акумулатора - ами излиза се извън града, кара се с постоянна скорост, при средни обороти и акумулатора се зарежда - САМ, със или без твое желание, при това с несравнимо по-малък среден разход! Освен това не знам акумулатор дето да не издържа поне година, т.е. със сигурност в някакъв момент от годината ще има ЕДНО-ЕДИНСТВЕНО излизане извън града, което ще ЗАРЕДИ в ГОЛЯМА СТЕПЕН акумулатора!

 

А да не намесвам дизелите, които ВЪОБЩЕ нямат ЗАПАЛИТЕЛНИ СВЕЩИ, щото който има малко идея от принцип на работа на ДВГ знае, че нафтата се САМОВЪЗПЛАМЕНЯВА - т.е. консумацията на ток е по-ниска отколкото на бензиновия двигател! (само пусковия ток е по-голям, ама затова и акумулатора е по-мощен - не заради фаровете, ами заради стартера и следователно дизела може да захранва лампите повече от бензина - аман от тоя по-ефективен дизел, ей!!!! Омръзна ми спора "Бензин-дизел", ама дизела по концепция е трябвало да бъде по-ефективен от бензина - Рудолф това е целил като го е разработвал).

 

Т.е. математиката им формално е вярна, но обслужва интереса на темата като пропуска много фактори и прави верни сметки с непълни данни!!!! На туй му викам СТЪКМИСТИКА - щото се стъкмява извод на база на верни емпирични данни, но непълни!!!

 

Нека добавят статистиката за убитите през 2008г., да я сравним с вноса и продадените коли, да видим дялове. После пък да направят замерване на разхода на гориво с истинска бензинова кола, а не само да си чешат калкулаторите. И накрая да повторят замерването с дизелов автомобил!!!

Айде сиктир - след 20 години политика, кой не се научи да хваща целенасочената пропаганда????

 

ПАК ПИТАМ - защо ПОВЕЧЕ ОТ ПОЛОВИНАТ ШОФЬОРИ по пътищата - особено извън града карат на фарове и СЕГА??? Щото са много прости или са си дали сметка, че така е по-добре????

 

Готов съм да разгледам с удоволствие доводите на защитниците на изгасените фарове, ама със статистика!!! Защото цифрите, които вадя са от реалния живот, даже са актуални (за Октавия 2 - на 5 дни, за мойта откакто я имам плюс днешните целенасочени експерименти).

 

П.П. А за лешоядството и поставянето на рекламите на Осрам - не знам как нямат срам! ;) То си е реклама - не е важно да е коректна, а да стига до правилната аудитория в разбираема форма.

 

Обаче вярно - само една фирма ли прави крушки??? Отсега нататък техните ще ги избягвам както за колата, така и за у дома, за в офиса и въобще! Да видим какъв ще им е келепира (ако въобще са имали такъв от тия знаци).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.