Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Колите с включени фарове - денонощно и целогодишно


NightSpirit

Recommended Posts

Извънградско винаги си карам вече с включени къси. Така и ще продължа да правя независимо дали ще е задължително или не. Миналата година си спомням, че се замислих при едно пътуване от Кърджали към София, когато карах срещу залеза, че преди да си сложа слънчевите очила, камионите и колите ги виждах само защото си бяха запалили фаровете.

 

Една случка се сетих сега: Преди години бях във Виетнам - взимам мотор под наем (DAELIM 100cc) и тръгвам да карам. Прах, пушек, мръсотия навсякъде. Пускам си фаровете защото си казах че щом не виждам добре тия срещу мене, май е по-добре да си пусна фаровете за да ме виждат мен. После един познат ми каза че полицията е щяла да ме спре ако ме види със запалени фарове през деня. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 65
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • FAV135

    6

  • PRR

    6

  • Оги

    5

  • new_

    4

Най-много писали в темата

Някога ,когато се появили колите ,нямали фарове,но тичал пред тях човек и викал да се пазят пешеходците,защото се движел с 5км/ч.По-късно,сложили газени лампи ,за да се виждат в тъмното време,измислили стартера ,за да не се върти на ръка с манивела.

 

Минали години,усъвършенства се техниката,направили клаксон,контролни уреди,габарити,по-добри електрически фарове,мигачи и така докато се стигне до днешно време.

 

По-напредналите държави въвели движение със запалени фарове,защото от многото пътни инциденти се разбрало ,че и добре виждащи хора ,по някой път не видели идващия насреща автомобил.Измислили в Америка предпазните колани ,по-късно въздушните възглавници ,за да се предпазят от удари пътуващите.

 

И какво излиза,че ние сме много закъснели да въведем тези неща ,но и мисленето ни е много назад.Или по - точно ,когато сме в България ,да си караме както ни е на нас кеф,но зад граница сме по-различни/това е за пътуващите извън БГ/.

 

Докога ще мислите ,че вие сте по-умни ,от тези които всеки ден са затрупани от какви ли не простотии по пътищата и се чудят как да направят по-безопасно пътуването.Докога ще мислите ,че някой знак е сложен за ограничаване на движение ,без да знаете колко много инциденти са се случили ,когато не сте минавали оттам ,но дори и да минавате ,не сте постоянно там.Нима тези които загинаха при удар в паметник не са знаели ,че там е опасно и са загинали хора и са виждали паметника,но са карали бясно и сега ще има два паметника .

 

Имам доста за писане,но не искам да става много,знам ,че пак ще има някой да пише и задава въпроси ,за които си мисли ,че е прав,но вижте какво става по пътищата,не мислите ли ,че това е точно от тези ,които все гледат да надхитрят другите?

 

Минете от надлез Надежда към Илиянци,там до стадион Локомотив всеки ден няколко вази се пълнят с цветя,но затози моторист ,който е загинал там ,няма да се върне !

Не бъдете неразумни като него и като още много други такива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фаровете (включително и предни и задни габарити) харчат около 5% от харчлъка на климатика при горещо време или начално включване.

При нормално време и охладено купе харчат около 10% от това на климатика.

Ако пресметнем влиянието на фаровете на празен ход ще получим примерно около 6-7% (0.05 от 0.5-1.0).

Обаче в движение влиянието отива към 1-2% и надолу.

Ясно е, че тази цена не е фактор, който не го е разбрал си прави криви сметки.

 

Остава фактора амортизация, който по груби сметки скъсява живота на крушките в града около два пъти, а на извънградско (понеже повечето хора карат по светло) няколко пъти.

При употреба на стандартни крушки се вижда, че и това не е критично.

 

За екологията не ми се говори, колкото и да събираме ефекта милиони коли, на резултат е нищожен на фона на общото замърсяване от колите.

С това последното искам да кажа, че когато трябва да влияем на определен процес, първо трябва да регулираме най-съществените фактори, а после останалите.

Защото борейки се да намалим влиянието с 0.01%, от пасивност ще пропуснем да намалим с 1% другаде.

Много по-разумно е да се направи обратното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма ли най - накрая да спрете да пускате тая тъпа тема има хора който са за, и такива който са против. Който му е скъп ксенона ще мине на обикновенни Н4 ки който не му зарежда, ще почне да му зарежда и готово. Това не е наш проблем, куките ни карат. Дали някой му се палят фарове или не куките не ги боли

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам масово дискусията се върти около някаква въображаема или не икономия, около полза или не от фаровете. А никой (май само беше загатнато от един колега) не се сеща за друго - какво правим с ксеноните, заляли пазара и монтирани на "обикновен" фар при липса на лупа :?: Не ми стига нощното време, през което ме заслепяват или дразнят излишно очите, ами сега и през деня трябва да търпя това. Измислят се какви ли нови и нови закони, кои от полза, кои абсурдни, но с една уж цел - опазване на живота по пътищата. А почти никой не се сеща да следи спазването на настоящите закони, според един от които е ЗАБРАНЕНО модифицирането на осветителната уредба на автомобила :!: Как пък никой не се сети да натисне КАТаджиите да глобяват. Сега някой ще каже - те не са компетентни технически лица. Да, вярно е. Но какво пречи на определени и често сменявани места в цялата страна към някои от полицаите да бъде прикрепено и едно техническо лице. И да лумкат здраво актове или още по-крайна мярка - впредвид констатирана модификация би следвало да имат право да спират ППС от движение. Защото ми е омръзнало да пътувам по 1 час нощно време и да се прибирам понякога все едно съм шофирал цяла нощ... И сега да вземат да ми пуснат тези оксижени и през деня ](*,) Като искат да копират от ЕС да го правят, като си дават гъзовете (в частност нашите) - да го правят. Но когато излизат със становище, че действат в името на опазването на живота и намалване на ПТП-тата - ами да вземат тогава по-обстойно решение/действия, защото иначе за мен си е чисто преливане от пусто в празно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... А никой (май само беше загатнато от един колега) не се сеща за друго - какво правим с ксеноните, заляли пазара и монтирани на "обикновен" фар при липса на лупа :?: ....

 

Юли,

 

Не мисля, че забележката ти е поставена правилно. От едно известно време съм със ксенон (за което вися с черпене на двама юнаци от форума, но то е една друга тема) и досега не съм забелязъл насрещните да са протестирали. На събора бях, както обикновено де, със запалени фарове и никой не се оплака. Има и доста клипчета и снимки на които се вижда, че определено не заслепявам. А и не е като да не карах след колеги, но и от там не получих оплакване.

 

Накратко - проблема не е в липсата на лупа, а в липсата на правилен реглаж! А при ксенона просто повече се усеща ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Юли, зле регулираните фарове без значение ксенон или обикновена крушка действат лошо - на насрещното движение и на нещастниците пред теб в огледалото. Фабричният ксенон доколкото съм имал общо се самонастройва (стига да не е "тунингован" или "ремонтиран" в БГ) по ниво, а страничната регулировка е направена от производителя. Но това е ФАБРИЧНИЯТ, който идва от завода. За пернишкия ксенон няма какво да говорим - само че и за обикновени фарове, дето "стрелят" в небето също няма какво да говорим - вредно и гадно.

 

На Петър (без да се обижда) даже не съм разбрал, че е с ксенони, но аз и не обръщам внимание, ако не ми се набие по някаква причина в очите. Не съм карал пред него, нито срещу него, тъй че не мога да дам мнение, но предполагам съдейки от впечатленията ми от него като човек, че си е направил монтажа и реглажа както трябва. И не мисля, че е единствен.

 

За икономията се пише толкова, защото има сайт, който е извадил "данни" и който твърди, че от научна, рационална и икономическа гледна точка фаровете целогодишно са зло. Само че малко елементарни разсъждения, малко технически познания и практическо наблюдение на поведението на хората показват, че нещата както винаги стоят по-иначе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...На Петър (без да се обижда) даже не съм разбрал, че е с ксенони, но аз и не обръщам внимание, ако не ми се набие по някаква причина в очите...

 

Не виждам нищо обидно, напротив, доволен съм. Самия факт, че не прави впечатление означава че е добре регулиран и не пречи...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи, единични случаи винаги има, но сама птичка пролет не прави, от капка река не става. За това продължавам да поддъжам горното си мнение.

Марто, прав си, пропуснал съм да спомена "разногледите" фарове с обикновени крушки. Само че при тях, за съжаление, контрола е далеч по-труден. Най-вече защото за да хванеш "разноглед" трябва да караш срещу или пред него, а не да го следиш извън платното. Но така както в градовете има коли движещи се с трафика и следящи за нарушения, така трябва да има и коли, които да следят за добре регулирана осветителна уредба. Ама накрая ще стане, че много искам, трудно било да се налагат правомерни наказания и т.н. То е ясно - вратички в закона винаги има, пропуски винаги ще се намерят. За това за да намалеят ПТП-тата предимно е нужно да има наличие на самосъзнание на участниците в движението, защото българина е хитрец, а служителя подкупен...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Включените фарове през деня покачват разхода с 2% но това е нищо ако успееш да спасиш човешки живот.Лошото е че свикваш да се ориентираш по фаровете и като се появи някой който не е с включени фарове и е възможно да се объркаш. Та от тази гледна точка може би е по-добре да са задължителни. Четах разни постове където се споменаваше за скорости от 212 км/ч 222км/ч такива колеги предпочитам да ги видя от далече и да се дръпна преди да са ме помели. Друго относно сввтлините! Много по-лошо е когато при ясна нощ някои гъзари си пуснат халогените да им е по-светло ли незнам защо. Те за разлика от фаровете кой регулиран кой не светят силно но в очите на насрещните. Това според мен е по голям проблем от карането на фарове през деня.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой има ли представа дали вече са приели това нещо или още не са. Интересувам се, тъй като ако е прието - да взема да си паля фаровете и евентуално да си преправям автоматично да се включват(Ако така или иначе никога няма дасе гасят, дори през лятото, просто е безсмислено да натискам копчето всеки път) ?

 

Дано не го приемат все пак и всеки сам да си решава кога да пали кога не, иначе се обезсмисля изобщо наличието на копче за палене/гасене на таблото.

 

212 км/ч 222км/ч такива колеги предпочитам да ги видя от далече и да се дръпна

При такива скорости нищо не можеш да направиш дори и да успееш да ги видиш от 2км. :), в което силно се съмнявам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Taя безмислена тема няма ли да я заключите най-накрая!И да си говорим врели некипели и да не си говорим, карането на фарове през деня ще стане факт!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Taя безмислена тема няма ли да я заключите най-накрая!И да си говорим врели некипели и да не си говорим, карането на фарове през деня ще стане факт!

 

Защо, много си е готина темичката. И не е безсмислена.

И без това форума е поумрЕл напоследък ;), лаф да става. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги! ако трябва да се кара целогодишно на фарове, трябва автомобилите да бъдат снабдени с DRL-и ...

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Daytime_running_lamp

 

и аз като колегата по-горе се дразня на такива, които карат на светлини за мъгла ... то е ясно, че мъглата е в главите им smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Охо хо, така ги лекувам такива дето заслепяват, че ум им зайде докато се разминат с мене. Ми не ща да казвам ко прая щото като започнат всички да го правят това кога трябва и кога не - може наистина да стане война, то нали не е, ама нали целта е да я няма. А аз мноо добре си ги различавам от "мирните" които използуват фаровете си прилично. :smt032

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.