Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Колите с включени фарове - денонощно и целогодишно


NightSpirit

Recommended Posts

От 1 януари до 31 декември моторните превозни средства задължително ще се движат с включени светлини за движение целодневно.

 

Това предвижда текст в промените на Закона за движение по пътищата, който депутатите обсъждат на второ гласуване.

 

Велосипедистите са длъжни да носят светлоотразителна жилетка или друга светлинна сигнализация, ако се движат през тъмната част на денонощието, предвиждат други проектопромени.

 

Очаква се дискусията по измененията да продължи и утре.

 

Предлага се да се задължат да носят светлоотразителни жилетки или друга светлинна сигнализация хората, които не карат, а бутат велосипед, мотоциклет или мотопед по тъмно извън населени места, при липса на банкет или тротоар.

 

Сред обсъжданите текстове беше и разпоредба, според която всяка община издава на водачи или пътници с увреждания съответни карти за ползване на улеснения при движение с моторни превозни средства, валидни на територията на цялата страна.

 

Източник: dnes.bg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 65
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • FAV135

    6

  • PRR

    6

  • Оги

    5

  • micyri

    4

Най-много писали в темата

Какъв е смисъла лятото при температура 40+ градуса и срещу слънцето от тези включени фарове? Май управниците нямат какво да приемат друго че това решили. :smt034 Повече изразходвано електричесто толкова повече изразходено гориво , толкова повече въглероден диоксид отива в атмосферата.

А какъв е смисъла от другия нов закон :Младите водачи да карат автомобили с работен обем на двигателя до 1600 кубика? Ясно ми е че масово катастрофите стават заради висока скорост но с 1.2 и 2.5 пак се вдигат 180 ? Поне ограничението да беше в конски сили.

Изобщо не мога да разбера от каде им идва на ум такива работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв е смисъла лятото при температура 40+ градуса и срещу слънцето от тези включени фарове? Май управниците нямат какво да приемат друго че това решили. :smt034 Повече изразходвано електричесто толкова повече изразходено гориво , толкова повече въглероден диоксид отива в атмосферата.

А какъв е смисъла от другия нов закон :Младите водачи да карат автомобили с работен обем на двигателя до 1600 кубика? Ясно ми е че масово катастрофите стават заради висока скорост но с 1.2 и 2.5 пак се вдигат 180 ? Поне ограничението да беше в конски сили.

Изобщо не мога да разбера от каде им идва на ум такива работи.

:smt017

Нищо чудно,скоро да ни накарат да си носим и миксер в колата,че да си правим сладки,докато висим по задръстванията !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ич не моо са съгласъ с тува нещо smile150 smile150 smile150 smile150

Чудат са само как да ограбват народа тия сфине мръсни :evil: :evil:

Всичку друго е наред със ЗДП.....останаха целогодишно фключените сфетлини, мама им д@@@ба смърдела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това ако го приемат вече не знам smile150 защо не ни накарат направо на покрива да сложим един корабен фар та да ни виждат по добре

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата се дъвче непрекъснато. При мен фактите са следните:

1) Повишаване на разхода на гориво: под 100гр/100км (1гр/1км!!!) С други думи София-Варна-София "цели" 2лв smile091

2) Видимост: колата ми е червена и въпреки това определено се вижда по-добре с включени фарове

3) Зареждане на акумулатора: нито със 1000МБ-то, нито със 100S-а, нито със 120ката, нито с Опела, нито с Мица съм имал проблем.

Толкова за фаровете.

 

По отношение на ограничението за млади шофьори - настина е малоумщина да е на кубици! VAG "вадят" от 1.4 170 коня. Нужно ли е да коментираме повече?!?!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 1 януари до 31 декември моторните превозни средства задължително ще се движат с включени светлини за движение целодневно.
:smt018
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 1 януари до 31 декември моторните превозни средства задължително ще се движат с включени светлини за движение целодневно.
:smt018
Ся та е яд,че не си FL да имаш дневни нали! smile001 smile091
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано го приемат! Аз лично винаги си карам на фарове.

Не е зле да включиш и аварийните ;)

 

Ако така ще дразня всички с електромери в колите, ще го направя на драго сърце.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно съм съгласен.Аз по 24ч. съм по пътищата на Б-я и Европа и мога да споря с всеки относно фарове и светоотразителни жилетки.А и примери колкото щеш.Така че запръв път и на мен нещо да ми хареса от този парламент.

Бих дал и предложение за ограничаване на максималната скорост и на леките автомобили-в Австрия започнаха да ограничават макс.скорост и на леките автомобили на 120 км.А за колегите които не знаят: автобусите са ограничени по закон на 100км.,а камионите на 90км. :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано го приемат! Аз лично винаги си карам на фарове.

Не е зле да включиш и аварийните ;)

 

Ако така ще дразня всички с електромери в колите, ще го направя на драго сърце.

Че то никой не си е монтирал електромер smile092 smile092 повечето наблягат на водомери smile035

 

Глей кфо пишат ората тука

 

 

За да управляваш превозно се иска относително нормално зрение, в състояние да различава цветове и форми от разумно разстояние. Средностатистическият човек разпознава превозно средство без запалени светлини от 3000 метра разстояние (Hörberg & Rumar 1975). От тази дистанция и при скорост от 100 км/ч, две срещуположно движещи се превозни средства имат на разположение 1 минута време да се забележат, разпознаят и спрат на място. За същото нещо са достатъчни и едва 200 метра. Тази или малко по-голяма цифра може да приемем за минимално изискване към зрението на кандидатите за водачи.

 

Когато видимостта падне под някаква граница на помощ идват къси или дълги светлини и фарове за мъгла. Конструктивно те са разчетени да компенсират недостига на естествена светлина, но за съжаление реализацията им е сериозен компромис със зрението на водачите. Използването им не по предназначение е опасна глупост и едното голо пожелание за безопасност не оправдава използването им с друга цел, нито въвеждането на нов вид светлини. Необходима е сериозна научна аргументация както по отношение на ползите, така и на вредите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е голяма глупост, позволява на разни блейки, които разчитат на фаровете отсреща, да се качват на автомобил и да имат шанс да не катастрофират. Както каза иконома - Кьорав карти не играе. И какво като са го приели в EU - те да не са критерии за "умност". Всеки ден се разправям с пълни катили оттам.

Единствено бих се съгласил, на който колата му е тъмна да си включва фаровете , но това си е личен избор - аз бих карал, ако имах тъмна кола. А сега явно - ще карам по задължение. Само дето от личен опит мога да кажа, че за да ми помогне реално - трябва да се гласува закон и задните светлини да блещукат по-яко, та белким кьоравите се сопират или поне да натискат спирачката..

 

p.s. Към коментара на biser.or мога да добавя, че същия EU има директиви за "светлинното замърсяване", които не позволяват осветеността да става самоцел.

http://news.fashion.bg/article/822/5/svetlina

Т.е. - хората си правят изследванията, а не като нас - папагали. Няма нищо по-хубаво от слънчевата светлина. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Комшиите от Румъния от миналата година карат целогодишно на фарове,а Унгария и Австрия от преди 10 г. :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 1 януари до 31 декември моторните превозни средства задължително ще се движат с включени светлини за движение целодневно.
:smt018
Ся та е яд,че не си FL да имаш дневни нали! smile001 smile091

Аз съм си голям гъзар с ксенона и лупата smile004 ;) Не ми трябват дневни светлини/които могат с кабела да се активират/

Ама не мога да разбера и проумея-КАК ПРЕЗ ДЕНЯ ЩЕ МЕ СПАСЯТ ФАРОВЕТЕ от НЯКОЙ /не спрял на стоп,минаващ на червено,неправилно изпреварващ в завой без видимост,навлязъл в насрещното платно поради висока скорост,пиян,дрогиран и т.н./ДА НЕ МЕ БЛЪСНЕ smile048

СТИГА ПРОСТОТИИ БЕ ХОРА :!: :!: :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само дето от личен опит мога да кажа, че за да ми помогне реално - трябва да се гласува закон и задните светлини да блещукат по-яко, та белким кьоравите се сопират или поне да натискат спирачката..

А ти колега карал ли си зад някои които си е пуснал задните светлини за мъгла при хубаво време, а да не говорим нощно време.Малко е гадно. :smt018

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ти колега карал ли си зад някои които си е пуснал задните светлини за мъгла при хубаво време, а да не говорим нощно време.Малко е гадно. :smt018

 

Горе долу същото е като да ти пуснат дългите посред бял ден, което е нормално за Бг/

 

p.s. Аз ти говоря от личен опит - смазаха ми колата защото не ме били видели - при положение, че бях с включени фарове в слънчев ден !!! Та - колега какви светлинки да сложа отзад та да не ме шибват разни кьорави. На мене вече не ми пречи, че някой гламар е с изключени фарове посред нощ, защото има и такива - поне за трима си спомням тая зима да.. Защо аз го виждам???? Отговорът е прост - защото го очаквам, защото съм в България - единствената страна, в която могат да те ударят отзад докато караш в насрещното.. smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вие хубаво казвате "какъв е смисъла през деня?". Ами какъв е критерия кога е "тъмно" и кога "светло"?!? Защото ми писна от камикадзета дето на пълен сумрак още пестят капката гориво!

 

А иначе като е кретен спасение няма! Наскоро едвам се отървах (4 други коли нямаха тоя късмет) след като камикадзе не видя аварийките ми + мигащите стопове (нарочно помпах спирачката) + включените светлини през деня! Имах късмет, че го видях навреме и че лявата лента беше свободна та успях да се вмъкна там ... докато тоя събираше колите от другата една в друга...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сами, не е така бе човек! Малко погрешно расъждаваш.

Пример: в автомобила затова се измислиха толкова много системи като ABS,ASR........да не ги изброявам всичките,защото ситуации много.Едната ще те спаси от удър,друга от занасяне ,трета от преплъзване на колелата и т.н

Та мисълта ми беше,и фаровете през деня ще ти помогнат примерно някои прибиращ се от плажа джигит да не мине отгоре ти.(знаеш лятото като се напече асфалта,как трепти горещия въздух и размива картината) smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Bega4kata го е написал най - точно ,( а и четливо smile091 ). Защо не се предприемат драконовски мерки , извинявайте за клишето , за повишаване на дисциплината на пътя , те ще намалят значително ПТП - тата . Да не би жертвите на невключените фарове да са повече от тези на превишената скорост , алкохола , малоумието и наглостта ... Преди време четох в една тема от нашия форум ( за Аудито , което вдига 308 км в час) как всеки си е изпробвал максималните възможности на колата , но... РАЗУМНО =D> . Еми евала , карайте на фарове , това е най - добрата мярка за безопасност , колеги пилоти . И ще стоя забучен по задръстванията всяка сутрин по 45 мин на фарове , а покрай мен по трамвайните линии и откъде ли не още ще профучават "по - добрите " шофьори с микробуси , джипове , таралясници и прочие състезатели ... с включени светлини , присветващи , свирещи и псуващи .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.