Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Шкода Фаворит ремонт и възстановяване


mecho_gruh

Recommended Posts

Вече мога да кажа - здравейте колеги!

smile027

Скоро се сдобих с 20 годишна фаворитка и въпреки снизходителното или подигравателно отношение на познати и приятели, въпреки че още не съм изминал и 10 км. с нея - аз съм доволен. :D

Реших преди да я подкарам, да постегна каквото мога...

Търсих тема свързана със скоростната кутия и не намерих, та ще ме прощавате ако това е офтопик...

Търся съвет за скоростната кутия. Реших да сменя датчика за задни светлини и въоръжен с новия датчик и леген за евентуално изтичащо масло, установих че от датчика не тече масло. Леко притеснен, че легена ми е сух, развих пробката на дъното на скоростната кутия (една такава, с пружиниращ палец от вътрешната страна), но и от там не потече масло... Реших, че има теч в комбинация с три годишен престой на колата в гараж и смело си купих масло, най-малко да видя от къде е теча. :mrgreen: Махнах жилото на скоростомера и - опа - маслото си е там - бистро, чисто и на нивото на което требе да е.

Въпроса е:

- имам ли проблем или просто не съм запознат с автомобилите?

smile048 smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 65
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • mecho_gruh

    19

  • C2H5OH

    11

  • FAV135

    8

  • biser.or

    4

Най-много писали в темата

Туй което си отвил го върни на място и не го пипай повече - това е фиксатора на избиращия механизъм и се сваля само при пълно разглабяне на кутията ... ако искаш да смениш маслото отвий "голямата гайка" пред и под лявото вътрешно каре и със сигурност ще потече колкото и малко масло да има в кутията , а за наливането правилно си се ориентирал , че става през жилото на километража ... нивото трябва да е в рамките на 4 мм. над алуминиевия ръб , който се вижда през големия отвор .

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Зравейте отново, задава се зима имам няколко въпроса относно моята фаворитка. Първо да се похваля че съм страшно доволен и не съм имал каквито и да било проблеми, само смених съеднителя и отидох на море.

1. Колата е доста пораждясала вежди, прагове и предни калници са за боклука. Бояджиите до Бай Симо ми казаха 1000лв. за нови калници, нови прагове, нови вежди и цялостно пребоядисване, а ако искам +100/150лв. в камера. Как ви се струва?

Да изчакам ли лятото за да пребоядисвам или да действам преди съвсем да е изгнила?

2.Трябват ми нови джанти и гуми за зимата. Според вас има ли смисъл да сложа 14" и по-широки гуми или да си карам със стандартните за колата? И евентуално каква марка гуми да си взема? (да знам какво да пусна в раздел купува/продава)

3.Има ли смисъл от добавките за маслото с цел запазване на двигателя?

4.Препоръчаха ми някакви свещи на BRISK за 18лв. бройката, които били нараво чудо. Така и не разбрах ще има ли полза от по-скъпи свещи.

5. От къде да намеря 2 читави предни седалки?

 

Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,

1. 1000 лв. за пребоядисване, ами..., той Фаворитът сигурно е горе-долу толкоз. Ако си решил да я правиш за себе си независимо от цената, въпросът е друг. Иначе стотина лева на детайл, но по-скоро предположение за някакъв ценоразпис, отколкото да го знам със сигурност.

2. От по-големи джанти и гуми - лично мнение за подобен тип кола - файда няма. Само струват повече. Особено през зимата можеш да караш с един номер по-тясни гуми, отколкото караш през лятото. Иначе метални джанти, 13 инча, около 10-15 лв. за брой в прилично състояние на старо.

3. smile166, едва ли.

4. Бриск, макар да са хвалени на места, не им вярвам, имам случка с тях. Моят избор е Денсо (от Косер), не си спомням цената - нещо като 5-6 лв. на бройка бяха. Кой модел - избрах съвсем по каталог, няма за газ, няма за олио. С такива смених моя бриск, разлика определено имаше.

5. -

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Днес като си огледах колата реших че ще я боядисам преди зимата за да не остане само ръжда до напролет. Доволен съм от двигателя и ходовата част на колата, нека да я направя като хората. Ето и снимки:

http://i701.photobucket.com/albums/ww15/koev87/Image0502.jpg

http://i701.photobucket.com/albums/ww15/koev87/Image0503.jpg

http://i701.photobucket.com/albums/ww15/koev87/Image0504.jpg

http://i701.photobucket.com/albums/ww15/koev87/Image0505.jpg

http://i701.photobucket.com/albums/ww15/koev87/Image0506.jpg

http://i701.photobucket.com/albums/ww15/koev87/Image0507.jpg

http://i701.photobucket.com/albums/ww15/koev87/Image0508.jpg

Двата варианта са:

Цялостно пребоядисване части+труд около 1000лв.

Смяна на изгнилите части, кътпежи и боядисване с протекта около 700лв.

 

Само остава да си намеря джанти и гумета за зимата, ако можете да препоръчате нещо ще ви бъда благодарен. Не търся най-евтиното, важното е да са добри и надеждни гумите. Ето какви са сегашните ми джанти:

http://i701.photobucket.com/albums/ww15/koev87/Image0500.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали няма да я боядисаш върху тази ръжда, а ще я поизкърпиш все пак.

Много гнилоч колега. Без кърпене май ням да мине. Аз бих ти препоръчал втория вариант, както си ги описал.

 

Джанти май някой продаваше а и гуми. Разгледай "Продавам..." Иначе от Голфче 1 или 2. Гледал ли си последния каталог на МЕТРО. Има Корморани 155/80/13 зимни за 40 кинта без ДДС.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата година баща ми купи от Димитровград Ласа - зимни, по 70 лева едната. След няколко седмици видях същите в хасково за 60 а един мой приятел в софия си купи за 50 съвсем същите. Шарката напомня малко на тракторен грайфер, но знам, че са надеждни и издържат по 50 хиляди километра-карани на служебна баничарка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

C2H5OH И 2-та варианта са със смяна на предни калници, прагове, вежди и 5-та варата (купих си 2-ра ръка). За момента съм много доволен от колата, а ще е жалко да я оставя съвсем да изгние. За други варианти не се сещам.

 

Не знам в кой раздел да сложа следния въпрос, но вмомента съм пред много трудна дилема. Предложиха ми много добре поддържана Шкода 120 89-та, 5 скорости за много добри пари. Харесвам ги защото са много проходими и катерят кални и хлъзгави пътища по-добре от фаворитките. От друга страна все пак е по-стар автомобил и вече поддръжката е по-къпа. Виждал съм че се слагат двигатели от фаворит на 120 и какво ли още не но не знам как ще мина на прегледите в КАТ за да мога да я регистрирам и да си я карам спокойно.

Другият вариант е да взема ето тази фаворитка:

imgp3493.jpg

 

EDIT: Тая кола е много по-зле от моята и се отказвам от този вариант.

Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Взех 4 седалки от allroad и ги изпрах със старото AEG. Сега ми остана да махна старите седалки и мокета и да измисля как да закрепя тези. Ако някой е слагал такива или е правил нещо подобн, ще му бъда много благодарен ако даде съвет.

 

IMG_6519.jpg

IMG_6520.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Здравейте, колата вече е при майстора и новите ламарини идват по местата си. За съжаление има няколко проблема от предните майстори, но я отървах навреме.

 

Преди да отида да си взема колата ще ми трябва комплект подкалници, за да предотвратя или поне да забавя новата ръжда. Преди време гледах в магазина на ул. Монтевидео, но струваха 50лв. и бяха счупени и лепени. Въпреки че исках да взема целия комплект ламарини, ми направиха 5лв. намаление на счупените подкалници.

 

От къде мога да да намеря читави подкалници на добра цена?

 

Весели празници smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ванка колата става №1. Днес я видях с новите вежди, десен праг и кръпнатите местенца на подкалника. Още веднъж майстора ми каза, че няма смисъл от смяна на прага, но в крайна сметка ще го смени. Кръпнал е и кутиите на стоповете в багажника. Абе става супер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, че го успокои, че вече 1-2 месеца не може да спи през нощта покрай тези майстори...А след намесата на драгалевския вандал вече и през деня не може да спи...

 

Дано стане хубава при този (кой е този?) майстор!

 

Весели празници! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Galliard33, не е вярно последните 2 месеца от майстори спя като бебе... Будя се през 2 часа и рева smile012

Днес отидох да си я видя и останах доволен, вече си имам нови вежди, ремонтирани калници, и нов праг :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стискам палци да останеш доволен след като видиш крайния резултат (преди боята :smt032 ), че защо не и след боята smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, това е най-тежката операция, ламарините. Хем да станат добре, хем за по-малко пари си е трудна работа, стискам палци да се стигне добър компромис,

Поздрави,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Мисля, че тази тема е подходяща за моето питане, а то е: Възможно ли е да се трансплантират седалки от ФВ Голф ГТ, Рекаро - салон, на Фелиция и правил ли го е някой? На Димитровградския пазар има какво ли не и много ме изкушава мисълта да си купя едни такива седалчици... Благодаря предварително :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма нещо което да не става -конкретно за седалки каквито и да са те е нужно да имаш и съответните релси от другите седалки за да станат.махаш твоите слагаш релсите от другите захващаш ги по начин който ти позволява и си готов.90%от Ладите НИВА са с не оригинални седалки поставени по този начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма нещо което да не става -конкретно за седалки каквито и да са те е нужно да имаш и съответните релси от другите седалки за да станат.махаш твоите слагаш релсите от другите захващаш ги по начин който ти позволява и си готов.............

На приказки всичко "става" много лесно. ;)

По скоро "звучи" smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

та да продължа и обясня :smt034 монтирал съм лично седалки от галант на жигула:при жигата е повечко занимавка защото тя има на тунела уши за вътрешните релси каквито нямат колите като фелиция и затова е по голяма играчка.С флекса се режат ушите от тунела запилват се и се мажат да не хващат ръжда.Поставих оригиналнити релси свалени от седалката на галанта за да ги преценя как ще паснат като захващане за пода.След това ги очертах къде ще стоят.Монтирах седалката към релсата и с един приятел с телоподаващо ги заварихме към пода.Тази процедура се повтори и при монтажа на колегата ми на неговата НИВА с седалки от двуврат голф.Това е работа за около 2ва часа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile091 пълно щастие нема.едва ли има коли от различни модели на който да паснат ей така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Ето го шкодето с нови калници, прагове, вежди и изкъпени дупки. След много ядове с квартални майстори най-после в движение. Остават вратите, капака и покрива.

 

DSC00035.jpg

DSC00031.jpg

DSC00033.jpg

DSC00034.jpg

 

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.