Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Шкода Фаворит ремонт и възстановяване


mecho_gruh

Recommended Posts

Здравейте, тези дни се сдобих със Шкода Фаворит и разбира се ще се наложат някои ремонти. Като цяло съм много доолен, пали без проблем и на бензин и на газ, ускорява бързо, стабилна е и със 120км./ч. (можеби може и повече но не съм я изкарвал още на магистрала, а не съм състезател), има си аларма с централно :mrgreen:, катери се по баирите, не прегрява, не тече нищо. Искам да ви помоля за съвети и препоръки относно реда на ремонтните дейности и къде бих могъл да ги направя.

Проблемите са следните:

Амортисьорите са изпуснали и леко се клатушка колата

Предложиха ми предни 85лв. SACHS (или както се пише) 250лв. комплект 2-та амотисьора с всички накрайници, гумички и тн...Тампоните са по 5-6лв. предполагам че е добре да се сменят и те.

Задните амортисьори по 65лв. или около 200 с всички аксесоари. SACHS или за по 79лв. газови на MONROE.

Кормилна рейка леко разхлабена или тропаща (това ми го каза предния собственик) ремонт с частите около 100лв.

гледах че нова рейка чешка е към 250лв.

Задните гуми са зимни и искам да си взема нови летни заедно с джантите. Не знам каква цена и каква марка, предполагам, че рециклирани ще свършат работа.

Имам малък проблем с мигачите: мигат бавно, а понякога въобще не мигат и лостчето не се връща при завършване на маневра.

Водната помпа съвсем, съвсем леко шуми, но предполагам че има още доста живот в нея.

Най-накрая ръждата на някои места, за щастие само по ламарините. Ходовата част и двигателя са в много добро състояние. Мисля да взема 2 предни калника (старите са позагнили и са мазани и лепени със странни смеси) за по 52лв. парчето(нови) и една 5-та врата (втора ръка)

Задните вежди са по 22лв.

Можете ли да препоръчате добър автотенекеджия и бояджия и да ме ориентирате за цена.

 

Благодаря

 

@biser.or Благодаря, вече съм запазил някои части от там. Интересуват ме по-сложните ремонти свързани с нaдежността.

 

Човека който ми даде колата каза, че е нормално за нея да се поклаща леко и че си е била така и след като е сложил амортисьорите преди 3-4 години. Ще трябва да отида в някой сервиз да я кача на стенд, ако можете препоръчайте някой.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 65
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • FAV135

    8

  • Galliard33

    4

  • C2H5OH

    11

  • mecho_gruh

    19

Най-много писали в темата

Здрасти колега и добре дошъл, ама сподели от къде си първо.

Принципно раздел "Продавам" е доста богат и със сигурност може да се намерят много и интересни неща.

1. На твое място не бих си мислел даже за рециклирани гуми. Ето ти една идея за задни гуми - viewtopic.php?f=14&t=13305&start=0

2. Рейката - по-добре си вземи нова. Не винаги ремонтът става като хората

3. Ако си от София:

- Тенекиджия (и бояджия) - 0878 / 802-753 - Румен (аз съм много доволен)

- Автомонтьор - viewtopic.php?f=2&t=1902

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@C2H5OH Благодаря, вече рзгледах всички обяви и продължавам да следя раздела. Видях, че хвалят много бат Симо, а и твоя майстор явно е добър. Можете ли да ми препоръчате някой майстор жичкаджия имам проблем с мигачите или да си сменя лостчето и релето сам? Гледах една много интересна тема за почистването на една фелиция и мисля и аз да пробвам, само се притеснявам да не изпочувпя закрепващите елементи, да остана без и всичко да се разхлопа ](*,)

С какво мога да заменя заводския мокет и има ли смисъл?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мигачите цяра е ново електронно реле вместо старото електро-механично ... стават всякакви релета за мигачи с 3 крака - изходните жици за ляв и десен мигач на оригиналното реле се връзват заедно , входящия (+) е на другия крак и остава да му пуснеш допълнителен кабел за (-) ... бачка безотказно и с равни интервали ... мокета може да го смениш с друг заводски т.к. е с някаква пластмасова основа и ако боднеш обикновен ще подгизне ватата под него .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@The Best Forman

Трябва ли да сменя лостчето на мигачите, не се връща в нормално положение след края на маневрата? Можеш ли да ме ориентираш горе долу колко струват релето, лостчето за мигачи и нов мокет и от къде мога да ги намеря. Вчера бях домагазина на Васил Левски и си взех свещи, капачка и палец, дано да има и такива аксесоари.

 

Има ли смисъл от http://skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=6717 такова почистване и какви рискове крие? Предполагам, че момчетата са имали достатъчно опит за да не потрошат колата и са я направили като нова, но дали и аз ще мога?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Счупени са лостчетата , които връщат ключа ... има ги във всеки магазин за Шкода , а по салона няма нищо , което да се счупи непоправимо освен корите ако са от стария модел , но и при тях ако се действа внимателно няма никяква опастност ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за жичкаджия - http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewt ... =2&t=11002

И в общи линии теми "Бял списък", "Сам се справих" и "Литература". Във втората особено има адски полезна информация.

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам нужда от съвет за избора на масло за колата 10W или 15W. Предишният собственик е ползвал 10W, а всички останал ми казват да сложа 15, един прятел ми предлага една туба 5l liqui moli от сивото масло. Има ли значение каква е марката Castrol, Total, Valvoline или слънчогледово олио Калиакра smile048. Ще има ли по-добър ефект или полза за колата от по-скъпо масло, все пак за 20-30лв. можеби няма смисъл да се наливат боклуци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, сложи 10W,

Вече за марката, мойта вървеше чудесно с едно Валволин наливно от Симеон, но това е въпрос на късмет. Това което продават в Метро и Практикер - Mobil Special или нещо подобно също се отрази добре, но в последствие разбрах, че съм попаднал на серия, на която серийния номер започва с G - производство на Франция, останалите букви са производство на Туркия. Това са минерални масла, но качествени(ако не е турското).

Не и слагай, 15W, мойта като и сложих веднъж - стана като трактор и го смених на бърза ръка.

Лики Моли - не съм доволен от него, но става дума за друга кола(Нисан) - по-специално - това светлосиньото - Lichtlauf. С добавката Mos2 - не бих експериментирал аз поне.. Повечето колеги ще ти кажат, че полусинтетиката си е ок на този мотор, вече за марката - има различни предпочитания

 

Edit: Определено е добре да се сменя по-рано - на 7-8к , незнам дали това се дължи на качествата на маслата, у нас но и аз така правех. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък съм точно на обратното мнение за Лики Моли. С 15W40 съм карал един Кадет 1.3 карб. и Фелицията (пак 1.3 карб.) Никога не ми е тропало. Даже на Кадета мотора спря да тропа въобще. В последствие на Фелицията смених гумички на клапаните и сложих 10W40. До момента с новите гумички ми е изгорила доста малко, но е изгорила. Все пак е на над 230к км. Така че кеф ти минерално, кеф ти полусинтетика. Зависи от мотора. Но желателно е да не чакаш по 10к км за да сменяш масло. Аз моето го сменям на 7-8к макс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е на 109 000 км. реални 1.3 карбуратор, в магазина на шкода на Васил Левски ми предложиха 10 Арал за 60 и няколко лева 4 литра (уж немско не го знам).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега за да избегна спама по твоята тема те съветвам да разгледаш други теми за "Масло - размисли и страсти". Там много хора са описали впечатления от това или онова. Аз лично съм с Delco 10W40 наливно от варел и съм доволен. Карал съм и Mobil 15W40 пак от варел и пак съм бил доволен. Даже имам една легенда за това масло, ама айде стига спам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако искаш да сменяш амортисьори на 10 000 км си сложи закс,ако ли не -избери друга марка-отзад съм с монрое,много са издръжливи ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай за задни амортисьори delphi de Carbon от Kanex..

http://kanex.bg/shop/avtochasti/p/amort ... E8++&ln=bg

Цената е хитра, при регистрация ползваш и допълнителна отстъпка. Бях сложил такива на Формана, но ме удариха след 300 км.. :(

 

Да уточня, че казвам да видиш задните защото са газови, маслените на Делфи не са стока :) - от тях не си взимай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера бях при Симо до зоологическата градина и се връщам с добри новини. Прегледа колата ми и каза, че е в много добро състояние и амортисхорите нямат нужда от смяна (най-вероятно). Каза, че просто са по-меки и няма смисъл да се къпуват по-твърди.

Само трябва да се сменят лагери, тампони и тн. на предните амортисьори и кормилната рейка. smile103

Остана още едно нещо което ме притеснява малко - разходът на говриво ~ 12-13/100 газ. ПРедполагам, че може да е заради лошите навици от 120 от типа на каране на по-ниски предавки, но уж се старая да не я мъча. Събота ми предстои смяна на масло, филтри, свещи BRISK, дистрибуторна капачка и палец. Бай Симо ми препоръча да си взема газени свещи но не знам има ли смисъл след като вече имам тези. Каза ми да взема масло(някаква неизвестна за мен марка) от магазина на Симеоновско, по-къснно ще му се обадя за да видя какво беше и да кажете става ли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свещи Бриск - smile122 па и газови и как ще я караш на бензин ... ще сменяш свещите с бензинови всеки път като тръгнеш да я палиш на студено smile091 ... и маслен филтър не вземай от гадните черни "чешки" филтри , щот май не са чешки и нямат клапан в следствие , на което трудно вдига налягане на маслото ... МАН или Пурфлукс за Жигула вършат прекрасна работа ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има два типа скоростни кутии , всъщност само коефициента на главното предаване е различен, ако си с по-късите скорости мисля, че спокойно можеш на 5-та с 50 км в час да джиткаш. Можеш да разбереш с какви си по номера на скоростната кутия или естествено по усет. Карал съм и двете..Късите като че ли е по-голям кеф ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взех си стандартни BRISK от магазина на Васил Левски, а бай Симо просто предложи. В крайна сметка ще ми свършат ли работа? Въздушния и масления пак са от същия магазин, ще имам ли проблем с тях и има ли смисъл да ги сменя с други и какви точно да взема.

 

Наистина мога да си карам с 50 на пета без проблем.

 

Имам още едно питане, мога ли да сложа 15" джанти, ще пречат ли и има ли смисъл? Мога ли да сложа мултисезонни гуми отзад? Вмомента карам с предни летни мишелин и задни зимни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Аз така карах - задни - всесезонни - и отпред летни/ зимни. Естествено не е препоръчително да се кара състезателно(то и не може). Не мисля, че 15 цола ще постигнат нещо друго освен да окепазят динамиката и натоварят окачването, колата е достатъчно висока за бордюрите. Тъпото е, че скоростната кутия е най-ниската точка на колата, трябва да се внимава с това - има няколко разцепени скоростни по тоя начин, за които знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

гадните черни "чешки" филтри , щот май не са чешки и нямат клапан в следствие , на което трудно вдига налягане на маслото ... МАН или Пурфлукс за Жигула вършат прекрасна работа ;)

 

Колега, Best Forman, като много уважаван от мен капацитет,моля разкажи по-конкретно какво имаш впредвид трудното вдигане налягене на маслото и може ли да създаде допълнителни проблеми.

Надявам се ,че ще бъде и от полза на колегата,чиято тема надявам се на спамя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко ще иззема функциите на Best Forman в случая. - Когато няма клапа във филтъра, маслото от него изтича обратно в картера когато се угаси колата. При последващо палене, маслото не може да вдигне веднага налягане(трябва да се напълни първо масления филтър), това са няколко секунди - 5-10. За това време двигателя работи без нормално налягане на маслото. Само да отбележа, че тъй като двигателя на Шкода е наклонен, а не вертикаленлипсата на клапан във филтъра не е "'чак толкова фатална като при други автомобили". Т.е. - остава малко масло във филтъра - примерно половината. Шкода хапва ментета и в този случай (донякъде) се оказва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Запалвайки двигателя Бисо когато имаш филтър с клапан лампата за маслото ти гасне почти веднага. Това е защото клапанът на филтъра не позволява маслото от маслените магистрали да се върне обратно в картера. При липса на клапан за няколко часа повече от 90% от маслото се връща в картера, като остават на "сухо" всички части, които са по-нависоко. При запалване на двигателя е необходимо време за да стигне маслото от картера до тези части, а през това време те работят без да имат необходимото смазване. Тук иде реч за някакви си 1-2 сек., но теорията, а до колкото знам и практиката доказват, че тези секунди са от не малко значение.

 

edit - Станахме много тия дето му изземат функциите smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди известно време като сменях маслото,смених и масления филтър-MAN с някакъв уж чешки от магазина на Симеоновско,като незнаех ,че имат такава разлика.Струваше около 8 лв.,но аз и не съм търсил друг ,така че магазинера не ми е виновен,но наистина забелязвам ,че лампата на маслото сутрин по-бавно изгасва.

Явно ще трябва веднага да го сменя.След като казвате ,че има триене без масло за секунди,то това не влияе ли и на запалването?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.