Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Въпроси за Octavia Combi 1.6 i, 75 Kw (AVU), 2002г.


silmarillion

Recommended Posts

Здравейте, фенове на една от най-старите автомобилни марки в света!

 

Нов потребител съм, но за да не задавам излишни въпроси, се постарах да прочета голяма част от темите във форума и благодарение на всички вас научих страшно много неща за новата си придобивка. =D>

 

От почти един месец съм горд собственик на Škoda Octavia Combi 1.6 i, 75 Kw (AVU), 2002г., Ambient изпълнение. На километража пише 110 000 км, но нямам никаква идея дали това са реални километри. Прекрасен автомобил, на този етап нямам забележки към него. Единствено не мога да разбера дали изпълнението е след "фейслифта", но арматурното табло е от новите, съдейки по показанията на оборотомера, които са с по две цифри 10, 20, 30... и фаровете, които са прозрачни, а не с рефлектори. Вие сигурно бихте могли да отговорите на този въпрос без усилие.

 

Тъй като става дума за кола от така наречения "нов внос", се постарах да спазя основните правила и да извърша "пълно обслужване" на Октавията - смяна на масло (двигателно и скоростна кутия), смяна на ангренажен ремък + водна помпа, смяна на предни накладки, смяна на антифриз, смяна на всички филтри (въздушен, горивен, климатик), общ технически преглед. Освен това се оказа, че кората под двигателя е счупена (на този етап получавам противоречиви мнения относно ефективността й в български условия и не съм убеден да слагам ли нова, попринцип не съм състезател и изключително много пазя колите си от дупки и неравности по пътя), а картера пробит, което наложи и "лепенето" му - надявам се това не е голям проблем. Смених и един пластмасов фланец ("таралеж") с много разклонения, тъй като капеше антифриз от него. Не се оплаквам, наясно съм, че става дума за консумативи, просто споделям с вас през какво съм преминал.

 

Ако не съм ви досадил прекалено с горното изложение (юрист съм по професия и това е "паразитен" професионален навик :( ), е време да ви задам няколко въпроса на които все още търся отговор:

 

1. Още при покупката, търговецът ми каза, че колата е стояла цяла зима без да се кара и по време на престоя само е "припалвана" периодично. Преди известно време по време на едно от тези "припалвания" светва жълтата лапа check engine на борд компютъра. От направена проверка с PC от търговеца е излязла грешка в цитирам "една от двете ламбди сонди, тази която е по-евтина". Доколкото разбрах Октавията има две ламбди сонди, но не съм запознат нито с цените им, нито с предназначението им поотделно. Естествено, че ще проверя лично колата, но ви моля за съвет къде да го сторя и информация относно въпросната сонда - колко струва, неотложно ли трябва да бъде заменена, какво ще се случи ако не го сторя и т.н. Само за сведение вече ходих веднъж до морето с колата и се върнах без никакви проблеми, при среден разход на 100 км извънградско около 6.5 литра, а градско около 9.7 литра. Слагам само 100+ от OMV - това ми е навик от предшната кола VW Golf GTI, но ако според вас този бензин е прекалено високооктанов за Октавията, моля да споделите.

 

2. Вторият ми въпрос сигурно ще предизвика смях, но все пак бих искал да го задам. От вчера предната врата на мястото до водача не може да се отвори отвътре, а само отвън. Предполагам някакво палче се е счупило или пък нещо се е случило с механизма, но ще се радвам ако някой е имал такъв проблем и сподели как го е решил и най-важното колко пари да си приготвя. От този род е и още един проблем. Едно от задните ел.стъкла не се отваря, моторчето работи, но стъклото не помръдва. Всъщност, моторчето се чува, че работи само при активиране от панела до шофьорското място - иначе при натискане на копчето на самата врата не се случва нищо и не се чува никакъв звук.

 

3. Да продължим с глупавите въпроси. :lol: Днес ми направи впечатление, че термометърът на борд компютра ми показа 41.5 C, което както и да го погледнем няма как да е вярно посред май. Някакви идеи какво се е случило с този измервателен уред и варианти за поправката му?

 

Накрая бих искал да отправя и една оферта, знам че има отделен раздел, но ще попитам и тук. Купувам два или четири броя тасове за Шкодата, тъй като я взех със само два оцелели. Ако някой предлага излишни съм готов да обсъдим цената и начина на доставка - колата е в София. Също така, може би ще ми кажете колко струват оригинални тасове в официалния магазин, както и къде се намира той и с какво работно време е. Всъщност, сега се сещам, че първият шоурум на Шкода бе открит преди години на бул. "Цар Борис ІІІ", което е много близо до мен. Там има ли магазин за резервни части и той работи ли в събота и неделя?

 

Благодаря ви предварително за участието в темата! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл колега и честита придобивка. Да си я караш със здраве и много безаварийни километри :)

 

Сигурно си се объркал, но това за фаровете, което написа не е точно така, и двата вида имат рефлектор (задната огледална част на фара която отразява ;) ) Просто на фейслифтовата са с прозрачни стъкла и формата на самите фарове е легнал трапец (така му казвам аз :) ), а на модела преди фейслифта е правоъгълник и са с оребрени стъкла ;)

 

По въпросите.

1. За ламбда сондите не мога да ти кажа много, мисля че съм чувал че има с 2, моята е с 1. Няма да имаш проблеми с това, че не работи, на моята октавия не знам колко време е карана така, но я смених преди 2 години, и струваше около 200лв ако не се лъжа. Едната от твоите ще е като нея, но дали е по-евтината или поскъпата не знам. За бензина също мисля, че не е проблем, лично аз зареждам на Лук Оил, но моята е 1,6 75 коня и е за А95.

 

2. За вратата, мисля че няма какво да се счупи (за механизма не знам), но според мен най вероятно е да се е скъсало или само да се е откачило жилото от вътрешната дръжка, защото е закачено с кукучка, а самата дъжка е метална и няма как да се счупи. Свали кората на вратата и ще разбереш какво е. Същото се отнася и за задната, според мен или е скъсано жилото на механизма, щом моторчето работи или са се счупили/износили зъбните колелза в самото моторче. А щом не се чува при натискане на бутона на съответната врата, значи самия бутон не работи. Или е изгорял, или му е прекъснато захранването.

 

3. За термометъра имам една идея, ако колата ти е била на слънце и датчика се е нагрял може и да ти показва такава температура (макар че не знам къде се намира самия датчик smile049 надявам се някой колега да знае). Виж сутрин или вечер, когато не пече дали показва вярно тепературата.

 

И накрая за магазини по-добре колегите от София да ти кажат къде има. Знам, че са доста и съм ходил на Симеоновско шосе има, малко преди да се качиш на околовръстното. По-добре някой софиянец да ти го обясни по-добре, за да не те объркам.

 

Това е от мен. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За вратата - скъсало се е жилото. Оригинално струва окло 25лв, сменяш го и си готов. Слабичко място на Октавиите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, фенове на една от най-старите автомобилни марки в света!

 

 

1. Още при покупката, търговецът ми каза, че колата е стояла цяла зима без да се кара и по време на престоя само е "припалвана" периодично. Преди известно време по време на едно от тези "припалвания" светва жълтата лапа check engine на борд компютъра. От направена проверка с PC от търговеца е излязла грешка в цитирам "една от двете ламбди сонди, тази която е по-евтина". Доколкото разбрах Октавията има две ламбди сонди, но не съм запознат нито с цените им, нито с предназначението им поотделно.

 

2. Вторият ми въпрос сигурно ще предизвика смях, но все пак бих искал да го задам. От вчера предната врата на мястото до водача не може да се отвори отвътре, а само отвън. Предполагам някакво палче се е счупило или пък нещо се е случило с механизма, но ще се радвам ако някой е имал такъв проблем и сподели как го е решил и най-важното колко пари да си приготвя. От този род е и още един проблем. Едно от задните ел.стъкла не се отваря, моторчето работи, но стъклото не помръдва. Всъщност, моторчето се чува, че работи само при активиране от панела до шофьорското място - иначе при натискане на копчето на самата врата не се случва нищо и не се чува никакъв звук.

 

3. Да продължим с глупавите въпроси. :lol: Днес ми направи впечатление, че термометърът на борд компютра ми показа 41.5 C, което както и да го погледнем няма как да е вярно посред май. Някакви идеи какво се е случило с този измервателен уред и варианти за поправката му?

 

 

Здравей, добре дошъл.

По темата

1.Търговци.... - AVU ти би трябвало да си с 2 ламбда сонди (преди и след катализатора) които са с различни номера и еднаква цената. Оригиналната е 180 евро едната според каталога. По евтината (при други модели коли) предполага 4е става дума за тази след катализатора.

2. Предната врата ти е разглобявана и сигурно не е закачено хубаво жилото за отваряне- едно като въженце с кукичка под тапицерията на вратата. За задното ел стъкло щом се 4ува шум а не мърда не го ръ4каи пове4е 4е става една каима от въжета трябва разглобяване и тогава се сменя механизма над 100 лева беше за задна врата - представлява едни релси с пласмасови водачи и ролка с въже без моторче (за предната беше по скъп).

3. Датчика принципно е верен докато караш за спряла кола лъже с няколко градуса.

 

Иначе това са си дребни проблеми, радваи се на колата може и така да се кара докато набавиш пари за части, ламбда сондата си е консуматив а за ел стъклата има по механизма едни пласмасови водачи които с времето и от температурата се чупят въжето изпада от ролката и става за смяна целият механизъм (новия механизъм с усилени малко по дебели пласмаски).

 

П.П. Гледам механизма за задното ел стъкло е с една релса 68 евро по етката а за предна е с две релси 87 евро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите дотук, предполагам ще чуя и различни мнения.

 

За сондата - все пак не е ли опасно да продължавам да карам така? Есктествено не държа да давам толкова много пари ако не е крайно наложително. Също, къде мога да проверя с очите си дали става дума за ламбда сондата - имам предвид място с компютър за диагностика и колко струва тя?

 

За термометъра - когато вчера следобед тръгнах от офиса показваше 34 С, а след като изминах около пет-шест километра показа 41 С. Според мен не е наред този уред, но има ли опасност и нещо друго да не е наред покрай него?

 

За тасове - да, искам да купя оригинални, но откъде и на какви цени?

 

Вратата трябва да се оправи, но задното ел.стъкло ми е последна грижа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за тези неща отиваш в еура тек има магазин и сервиз на едно място намира се кв Ндежда на този адрес http://new.skoda-auto.com/bgr/contacts/ ... tacts.aspx

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите дотук, предполагам ще чуя и различни мнения.

 

За сондата - все пак не е ли опасно да продължавам да карам така? Есктествено не държа да давам толкова много пари ако не е крайно наложително. Също, къде мога да проверя с очите си дали става дума за ламбда сондата - имам предвид място с компютър за диагностика и колко струва тя?

 

За термометъра - когато вчера следобед тръгнах от офиса показваше 34 С, а след като изминах около пет-шест километра показа 41 С. Според мен не е наред този уред, но има ли опасност и нещо друго да не е наред покрай него?

 

За тасове - да, искам да купя оригинални, но откъде и на какви цени?

 

Вратата трябва да се оправи, но задното ел.стъкло ми е последна грижа.

Магазин за авточасти Шкода има и на бул. В.Левски №144 (Стачна гара) -02/9463188 - там също , има това ,което търсиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.