Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Летни гуми - какви ?


Recommended Posts

Ето я и моята схема на съхранение. :)  Дългогодишна и безпроблемна.

 

IMG_0431.thumb.jpg.9601c398ed6e7886d77d379292b048d9.jpg

 

п.п. в отворите съм им набутал хартийки с означения - пл, зл, пд, зд.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 1k
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • sauber

    130

  • niki

    56

  • Izolini

    55

  • The Best Forman

    41

Имахме Лада (модел 1978), бащата я кара над 20 години. Много добре помня че през зимните месеци, поне месец-два, колата беше на трупчета и с откачен акумулатор в гаража. (Разград)

Гуми не се намираха ей... :) и като ги имаш ги пазиш като гЪзо си, и то Видинки гуми. Аз съм по "lite" версия на баща ми /лека му пръст/, в сегашно време гуми се намират но характера си остава, пазим ги. :)

Реално, когато не карам колата около месец, гъмите наистина се деформират и след като потеглиш, в първите 10-15км се усещат вибрации. После като се стопли гумата, всичко се оправя.

За откачени гуми действително такъв ефект няма да се получи, но все пак за хора като нас е тема за спор.

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 минути, Levcho написа:

Имахме Лада (модел 1978), бащата я кара над 20 години. Много добре помня че през зимните месеци, поне месец-два, колата беше на трупчета и с откачен акумулатор в гаража. (Разград)

Гуми не се намираха ей... :) и като ги имаш ги пазиш като гЪзо си, и то Видинки гуми. Аз съм по "lite" версия на баща ми /лека му пръст/, в сегашно време гуми се намират но характера си остава, пазим ги. :)

Реално, когато не карам колата около месец, гъмите наистина се деформират и след като потеглиш, в първите 10-15км се усещат вибрации. После като се стопли гумата, всичко се оправя.

За откачени гуми действително такъв ефект няма да се получи, но все пак за хора като нас е тема за спор.

 

 

 

Всичко е точно както го описваш + запазването на стойката на колата, да не стоят смачкани пружините. 

Разбираемо е, чакал си 5 години за кола, не знаеш дали ще дочакаш за следваща нова, затова си я пазиш максимално. В днешно време ги сменят на 2-3, макс 5 години, така че настройката(отношението) е съвсем различна. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 59 минути, Levcho написа:

Имахме Лада (модел 1978), бащата я кара над 20 години. Много добре помня че през зимните месеци, поне месец-два, колата беше на трупчета и с откачен акумулатор в гаража. (Разград)

 

До болка ми е позната операцията. В казармата бях шофьор и там автомобилите/без тези за ежедневна употреба/ задължително се "облекчаваха" на трупчета, въпреки че излизаха един път месечно. За по-дълготрайно съхранение не коментирам колко още неща се правеха - термина е "Консервация".

Супърба наистина съм го държал три месеца на място. Проблем никакъв. По-скоро си мисля, че при по-високи гуми, с по-голям балон може да се прояви този дефект/деформация, каквито са на Лада, Шкода и т.н. ....старите автомобили. Там гумата по принцип си прави по-голям "корем" на стъпката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Аз знам, че ако една кола ще седи, без да се кара, дълго време трябва да й се напомпат гумите с 30% над стандартното! В шоурумит и автокъщи така правят на изложените коли… иначе съм държал 17ки легнали, 4ри една върху друга по-дълго и 2те отдолу бяха за кофата! Оттогава гуми без джанти легнали, една до друга и проблеми не съм имал! Логика гума с джанта изправена да е проблем, да се съхранява, ако е напомпана нормално, няма! Освен от съображения за сигурност, да не би случайно да спадне и оттук да дойдат проблемите с нея! В складове, в които съм влизал, ги държат легнали по 10тина една върху друга…

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

И аз, когато съм имал гуми на джанти съм ги съхранявал една върху друга по 4 бр. Сега от 3г с меганЯ съм на едни джанти и 2 комплекта гуми. Редя гумите без джанти - прави една до друга. Поне веднъж месечно имам да взимам или да свалям нещо до мазето, та профилактично ги "превъртам" на 180 градуса. От сезон до сезон не съм имал драми с криви гуми. То и в моят случай гума не се задържа повече от 2 сезона, така или иначе...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, digitalundgrd написа:

 Поне веднъж месечно имам да взимам или да свалям нещо до мазето, та профилактично ги "превъртам" на 180 градуса. 

На 180 градуса - вс едно не ги превърташ. Тежестта си остава на същите точки - ако ще става на "яйце", ще стане. Поне ги направи квадратни - върти ги на 90 градуса :-).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахаха е не ги меря градусите с точност, просто ги превъртам леко, та може и на 90-120 градуса да е ;) Каквито и геометрични фигури да се получават в крайна сметка - нямам проблем с изкривявания....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Малко да изтупам темата :)

Привет на всички, скоро ще дойде време за монтиране на летни гуми, а пък при мен дойде времето и за нови такива, размерът е 225/45/18.

Предните 20тина месеца (от както имаме колата) попътувах доста из България, но за момента не се очертава този тренд да продължи, та основното ни придвижване ще бъде - градско по 5-6км на ден (жена ми я ползва в града) и извън града по почивки с децата - макс 5-6000км за лято. Карам сравнително бързо (не развивам над 160км/ч, но гледам по магистралите да не падам под 140км/ч когато има възможност), но не и безотговорно естествено :)

Предложиха ми добра цена за Hankook Ventus нещо си дот 2022г, но нямам никакви впечатления от тази марка, та ще съм благодарен, ако някой имал допир, разбира с предходен модел, с такива гуми да сподели :) 

Също така ще съм благодарен и за всякакви други марки и мнения :)

До сега бях с Nokian и сякаш гумите бяха добри

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 20 минути, piccinini написа:

 

Предложиха ми добра цена за Hankook Ventus нещо си дот 2022г, но нямам никакви впечатления от тази марка, та ще съм благодарен, ако някой имал допир, разбира с предходен модел, с такива гуми да сподели :) 

 

Недоволни от Ханкук по-скоро няма. Има значение за кой Вентус са ти говорили по принцип. Ако е Ventus prime е една отлична лятна гума. Ако е Ventus S1 е една перфектна UHP лятна гума. Аз съм с последните, карам значително по-бързо от теб и мога да ръся само суперлативи по адрес на този модел. На твое място бих взел нормалната - Ventus prime. Хич не ми се вярва да останеш разочарован  :)

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ханкук Вентус Прайм 4, но с размер 225/45/17 91 Y K135 го имат наличен в Примекс, ДОТ - от 2021 до сега, така казват, водят го в тяхната система като " Ново зареждане."

Цена с ДДС 154.00 лв на гума.

С борд за защита на джантата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това със защита на джантата от борд са пълни глупости. Няма как гума да ти предпази джантата, много по-мека е гумата от бордюрите. Трябва да се внимава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет и благодаря на отзовалите се, може би ще се спра на тези. Има още време докато стане време и може да разгледам няколко теста - аутобилд и ауто мотор и шпорт, да ги видим и те какво ще кажат

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 41 минути, piccinini написа:

Привет и благодаря на отзовалите се, може би ще се спра на тези. Има още време докато стане време и може да разгледам няколко теста - аутобилд и ауто мотор и шпорт, да ги видим и те какво ще кажат

 

Не се предоверявай на тестовете.

Първо са поръчкови и второ, понякога има модели гуми, които излизат след купуването на тестовите. Казвам след купуването, защото от тест организациите твърдят, че гумите, които изпробват, се закупуват на случаен принцип от случайни търговци в търговската мрежа. Когато карах с Континентал, летните модели почти никога не присъстваха в тестовете в годината им на излизане. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е и тук да погледнете какво казват за марките и моделите на различните производители на гуми:

 

https://www.tyrereviews.com/

 

 

Редактирано от РусенскоВарено
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, sauber написа:

 

Не се предоверявай на тестовете.

Първо са поръчкови и второ, понякога има модели гуми, които излизат след купуването на тестовите. Казвам след купуването, защото от тест организациите твърдят, че гумите, които изпробват, се закупуват на случаен принцип от случайни търговци в търговската мрежа. Когато карах с Континентал, летните модели почти никога не присъстваха в тестовете в годината им на излизане. 

O разбира се, че няма да се доверявам сляпо. То е ясно, че дори и доказаните автомедии получават "субсидии" от производители на коли, части и тн. 

Просто искам да видя и тяхното мнение за различните гуми.

Последните години, поне по тестове, китайските производители започват да изплуват от дъното и според специализираните медии да произвеждат конкурентни гуми, но аз лично все още не мога да се доверя на тях за автомобил, с който основно се пътува извън града и то с цялото семейство. 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, piccinini написа:

O разбира се, че няма да се доверявам сляпо. То е ясно, че дори и доказаните автомедии получават "субсидии" от производители на коли, части и тн. 

Просто искам да видя и тяхното мнение за различните гуми.

Последните години, поне по тестове, китайските производители започват да изплуват от дъното и според специализираните медии да произвеждат конкурентни гуми, но аз лично все още не мога да се доверя на тях за автомобил, с който основно се пътува извън града и то с цялото семейство. 

Това което някои хора не отчитат за тестовете е, че те са за нови гуми. А какво се случва с поведението им след 1,2,3 сезона? Относно китайските, моя опит показва, че освен по-бързата загуба на свойствата им доста по-голям процент приключват преждевременно живота си поради изкривяване и то без сериозна причина (неправилно съхранение или неправилна/екстремна експлоатация). 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...
На 9.03.2023 г. at 17:38, РусенскоВарено написа:

Ханкук Вентус Прайм 4, но с размер 225/45/17 91 Y K135 го имат наличен в Примекс, ДОТ - от 2021 до сега, така казват, водят го в тяхната система като " Ново зареждане."

Цена с ДДС 154.00 лв на гума.

С борд за защита на джантата.

 

Таман обух 4 такива в размер 205/55/16 91Н от Унгарския завод.

Като за цена от 115 лева бройката, с протектор и тестовете къде са, нямат алтернатива.

Старите прайм 3 ги търкалях около 50к км и до последно не са ме подвели нито за момент!

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега @SunShine Честити

да са Ви, само положителни емоции и впечатления да имате от тях.?

 

Аз заложих на Goodyear Eagle F1 Assymetric 6 225/17/45

Редактирано от РусенскоВарено
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също реших да опитам с Good Year F1 Eagle Asymmetric 6 225/40/18. Срещнах много добри отзиви и засега колата се държи много добре. Вече са тествани и на сухо и мокро и съм впечатлен!

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, Атанас написа:

Аз също реших да опитам с Good Year F1 Eagle Asymmetric 6 225/40/18. Срещнах много добри отзиви и засега колата се държи много добре. Вече са тествани и на сухо и мокро и съм впечатлен!

 

Гумите са хубави, но имай предвид, че са от бързо свършващите. Да не се шашнеш е някакъв момент :)

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, sauber написа:

 

Гумите са хубави, но имай предвид, че са от бързо свършващите. Да не се шашнеш е някакъв момент :)

Бързо свършват при теб, поради стила ти на каране и изминаваните километри :)

Все пак според мен по-добрия вариант е да свършват по-бързо, отколкото да не се износват изобщо и да си мислиш, че имаш гуми, а те да са като камък. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 23 минути, ghost_rider написа:

Бързо свършват при теб, поради стила ти на каране и изминаваните километри :)

Все пак според мен по-добрия вариант е да свършват по-бързо, отколкото да не се износват изобщо и да си мислиш, че имаш гуми, а те да са като камък. 

 

Не е при мен. Преките ми наблюдения върху "Формула 1 орела на добрата година" са само от един сезон. Просто гумата си е по-мека смес.

Има марки, които успяват да съчетаят стоене на пътя с относително (спрямо други марки) добър пробег. Ханкук Вентус С1 е добра точно колкото и Премиум Контакт 6 на Континентал. Но определено и очевидно за мен се износва по-бавно. И двете съм ги наблюдавал на един и същ мой автомобил, карани са по един и същи начин. Естественото и двете цитирани свършват много по-бързо от Еко Контакт или Вентус Прайм. Но трябва да се вземе предвид факта, че модела на Ханкук е по-скоро еквивалент на Спорт Контакт. Който вероятно ще свършва още по-бързо от Премиум Контакт.

 

Така или иначе, с каране/пробега в България, три сезона си ги карат всичките отма. Четвърти би бил приятен бонус, но ако го няма, не е пък болка за умиране :) Аз сега ще бъда 3ти с Вентус С1 и накрая на сезона ще видим дали ще понесе и четвърти. Бонуса тука е, че покрай чумата нямаше много каране, макар да правех стинтове по 2:50 часа между София и Варна през Tърново. Но това беше бонуса на абсолютно празният път :D

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 45 минути, sauber написа:

Така или иначе, с каране/пробега в България, три сезона си ги карат всичките отма.

Че това не е бързо свършване. От както имам колата съм карал летните гуми само по два сезона - на първите не ми харесваше поведението и се отървах от тях, вторите бяха някаво "еко" и след 2 години изглеждаха почти като нови, но бяха на камък. Третия и четвъртия комплект бяха еднакви Дънлоп и двата комплекта за две лета отидоха почти на ограничител, без шанс да изкарат трети. Сега за първи път смело ще сложа летни гуми трето поредно лято - EFFICIENTGRIP PERFORMANCE 2

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.