Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

ПАРНО? Стойностите за трите резистора


edi_mars

Recommended Posts

Здравейте

Знаете ли за FABIA 1,4 MPi 16v 2000г. мотора дето нагнетява в купето се управлява с три резистора + термопредпазител /ТЕЛ/ ](*,)

 

1. ? ОМ + МОЩНОСТ - стойностите за трите резистора ?

2. ? ГРАДУСите на термопредпазителя за парното / моторчето дето нагнетява в купето. ?

може би с използването на елементите от лустерклема, за да се захване новия термопредпазител /ТЕЛ/на крачетата на стария?

3. ? как да почна разглобяването на жабката и стигна до резисторо / моторо ?

 

Замена резистора дополнительного (термопредохранителя)

http://www.forum.skoda-club.ru/viewtopic.php?t=23489&sid=efec2959f463681c1ae34cd89765f77a

 

ново в ЕТ е ~= 80лв + 30лв труд

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Резстора далеч не е просто "3 резистора", а е доста специфичен като форма и монтаж. Намира се веднага след вентилатора от горната страна на въздуховода към филтъра. Сложен е там, за да може да се охлажда от въздушния поток. Може да кажеш какви са симптомите. Напр. Ако ти липсват първите три степени - наистина се запоява една по-дебела жица на съпротивлението (то си личи къде е) и заспива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ти липсват първите три степени - наистина се запоява една по-дебела жица на съпротивлението (то си личи къде е) и заспива.

Тука си искал да кажеш термозащитата, а не съпротивлението.

Аз обаче препоръчвам да се използва металната част от лустер-клема с двете винтчета вместо запояване.

При това трябва да се използват максимално изводите на повредения елемент (аз не ги режа отвън, а троша корпуса и печеля няколко милиметра). Не че е толкова голям проблем, но така може да се използва лустер-клема с по-малък размер.

Там температурата е висока, не случайно се използват заварки при оригиналното изпълнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

От къде имам достъп до тези резистори/мотора? Нямам първите 3 степени на моторчето, а искам да погледна какво е развалено преди да си го поръчам.

Предварително благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, за първи път пиша тук и се оглеждам за Щкода :)

Това със шунтиране на термозащитата си е опасно. Обикновено са направени да сработват при някакъв проблем който предизвиква прегряване (запушване, задръстване на филтър, повреда или отслабване на вентилатора и т.н.)

Като се шунтира защитата без да се отстрани проблема е възможно да се предизвика пожар. При сработване на крайна защита, трябва да се отстрани проблема и да се замени с оригинална. Тук по скоро трябва да се обсъди защо сработват защитите и да се вземат превантивни мерки това да не се случва. :)

Аз лично бих си позволил някаква доработка и замяна на защитата с някаква друга ако и знам параметрите (температура на сработване и максимален ток) и успея да я закрепя механически така че да функционира, но риска си е мен :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз проблема си го реших(днес) така:

1. Нов филтър на купето- от стария извадих 3 шепи листа....

2. Работещ "блок" на резисторите

3. Смазване на вентилатора- след като ми заработиха степените разбрах че моторчето поскърцва и от това не ухлажда достатъчно.

 

Ще пиша ако скоро изгори отново. Тогава тези 3 стъпки няма да са достатъчни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това със шунтиране на термозащитата си е опасно. Обикновено са направени да сработват при някакъв проблем който предизвиква прегряване (запушване, задръстване на филтър, повреда или отслабване на вентилатора и т.н.)

Като се шунтира защитата без да се отстрани проблема е възможно да се предизвика пожар.

:smt017

Термозащитата не е екзотика и струва стотинки. Не е оправдан риска с нейното шунтиране.

Както е писал chavdarlk, най- добре с клемичка. Запояването е играчка. От една страна компонентите трудно хващат калай, а от друга трябва да се използва високотемпературен припой.

Що се отнася до параметрите на термозащитата, при известен късмет, може да се прочетат върху корпуса на изгорялата. В случая "изгаряне" не трябва да се възприема буквално. Това е просто термопредпазител.

Успех с ремонта!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми сърбят ме ръцете... уж да имам някаква всекидневка и то заразата тръгнала по вените smile049

Първо ще разкарам малките досадни проблеми, като това парно, че ме дразнят :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Замена резистора дополнительного (термопредохранителя)

http://www.forum.skoda-club.ru/viewtopi ... d89765f77a

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,днес и на мен отказаха първите три степени на вентилатора.Темата е много полезна да слагам ли и аз лустер-клема ,или нов термопредпазител,гледам руснаците са посочили какъв да е 240С/16А.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

Същия проблем и с шкодилака на бащата :?

Причината явно е изяснена само остава да се види как да се отстрани :-k

 

тоя термо предпазител лесно ли се стига или трябва да се разглабя нещо от жабката?

Има някой който е сложил клема и колко квадрата е сложил и има ли отзиви.

А въпросния предпазител който са писали братушките намира ли се в специализираните магазни и колко струва?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същия проблем и с шкодилака на бащата :?

Причината явно е изяснена само остава да се види как да се отстрани :-k

 

тоя термо предпазител лесно ли се стига или трябва да се разглабя нещо от жабката?

Има някой който е сложил клема и колко квадрата е сложил и има ли отзиви.

А въпросния предпазител който са писали братушките намира ли се в специализираните магазни и колко струва?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предпазителя се намира в магазините за домашни електроуреди и струва 2.50лв. Той най-често се използва при печките.

А ако ти скърца електромотора за парното не е лошо да го почистиш и смажеш(най-малкото).

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами засега не издава плашещи звуци звучи си нормално smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, да попитам и аз нещо за парното. На степен 1 и 2 няма проблеми, но на 3 и 4 доста ми тресе таблото, ( не свири ) смених филтър преди седмица. Дали е от износени лагери (втулки) на моторчето или е нещо друго?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

Здравейте,

свалих жабката, и модифицирах (побългарих) термо предпазителя като запоих едни кабелни обувки на които се надява един бушон 15А ще кача снимки скро.

А относно турбинката нямаше листа и едри боклуци, но вървеше тегаво - нямаше никаква инерция. Сега съм го оставил да поеме смазката (първо го разкарах с WD 40, после инжектирах малко машинно масло). След малко почна да се върти по леко, но ще го оставя да преседи до утре и ще повторя процедурата.

Значи извода е следния: Когато лагерите на оста на турбината започнат да вървят тегаво се претоварва термо предпазителя и изгаря. Така че или профилактично си смазвайте и почиствайте турбината или когато спре ще ви се наложи да направите всичко това + да сложите друг предпазител или който е по-богат да се изръси за ремонт 100-150 кинта smile168

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с обувките не е лоша идея, но препазителя не е само предпазител.

Това е термопредпазител и сработва не само по ток, а и по температура :!: .

С други думи трябва да се сложи термопредпазител за да няма неприятни изненади.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами човека дето ми даде тая идея се занимава цял живот с електроника и електротехника, и каза че няма почти никаква разлика. Плюс това обувките са запоени с припой който се разтапя някъде между 180 и 200 градуса, което ще рече че ако се нагрее прекалено ще се разтопи и ще се прекъсне връзката - капиш? smile159

Предпочитам да сложа бушон вместо клема или тел защото ако няма никаква защита то ще избие или резистора или намотка на турбината а така няма да мине токова ефтино smile150

 

Дразни ме това, че не са сложили никаква ситна решетка за да се спре достъпа на разни боклуци отвън или да са направили филтъра за купето да е преиди турбината и така да не се набиват боклуците в него smile150

На Ситроена незнам как е но не съм засичал досега чести оплаквания от тоя род smile159

post-5754-138453216459_thumb.jpg

post-5754-138453216468_thumb.jpg

post-5754-138453216473_thumb.png

post-5754-138453216474_thumb.jpg

post-5754-138453216475_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.