Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Octavia 1 (и 2) : обезшумяване интериор - Mission possible!


Redline__

Recommended Posts

Като стана дума за Фелиция мога само да кажа, че те имат много по-добра сглобка на интериора отколкото Октавия 1 (за 2 опита нямам). Но тъй като съм карал Фелиция със спортно окачване, а сега карам Октавия с такова с ръка на сърцето мога да кажа, че във Фелицийката въобще не се обаждаше НИЩО, абсолютно нищо не сам правил за дообезшумяване на тракащи пластмаси или скърцащи панели, щипки, кори и т.н и т.н. ...

 

Отдавам го на опростеното окачване на всички пластмасови части в салона.

 

Сега имам друг проблем за решаване по излишните шумове в купето на Октито ми - в определен диапазон от обороти имам вибрация идваща от зад жабката! Звука е като на вибриращи метални части и е адски досаден, особено сутрин при първия старт на мотора, когато работи по твърдо. След няколко дена каране с демонтирана жабка установих, че проблема е във вентилатора на парното - > следва демонтаж на парното и предприемане на необходимите мерки. Ще пиша когато имам избистрена концепция и резултати по въпроса.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...
  • Отговори 254
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • esto

    37

  • димон

    37

  • bega4kata

    30

  • chavdarlk

    20

Най-много писали в темата

Облепих цялата задница на Октавийката (отвътре де) с топлоизолация със затворена клетка. От ръба под задната седалка до задния край на багажника заедно с калниците. Резултатът не е фрапираща разлика, но определено има полза. Преминаването през дупки и напречни неравности вече звучи доста добре и няма "дрънннннннн", а само "туп". Звукът от гумите по лош асфалт се намалява, но не изчезва. Накратко - има резултат, но не очаквайте чудеса!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Облепих цялата задница на Октавийката (отвътре де) с топлоизолация със затворена клетка. От ръба под задната седалка до задния край на багажника заедно с калниците. Резултатът не е фрапираща разлика, но определено има полза. Преминаването през дупки и напречни неравности вече звучи доста добре и няма "дрънннннннн", а само "туп". Звукът от гумите по лош асфалт се намалява, но не изчезва. Накратко - има резултат, но не очаквайте чудеса!

 

...Не мога да разбера отзад пък какъв шум иамете , бе колеги !? Всичкия шум при мен си е изцяло отпред ... :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От гумите бре! На лош асфалт направо не моеш да си чуеш мислите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От гумите бре! На лош асфалт направо не моеш да си чуеш мислите.

 

 

Taка е , но само предните чувам ...Отзад- нищо...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Облепих цялата задница на Октавийката (отвътре де) с топлоизолация със затворена клетка. От ръба под задната седалка до задния край на багажника заедно с калниците. Резултатът не е фрапираща разлика, но определено има полза. Преминаването през дупки и напречни неравности вече звучи доста добре и няма "дрънннннннн", а само "туп". Звукът от гумите по лош асфалт се намалява, но не изчезва. Накратко - има резултат, но не очаквайте чудеса!

Чудесата се получават като облепиш целия под,предни задни бомбета на калниците,предната преградна стена към двигатела и най-накрая като сложиш други по-тихи гуми.

Миналото лято направих това и наистина има ефект,а супер постижението постигна Митака(esto),от него съвети ще искаш :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е аз от неговите постове черпя опит и вдъхновение smile027 smile027 smile027 .... Но нито имах време, нито желание да разглобявам цялото купе. Също така ме е страх да не счупя някоя пластмаса. Днес след работа карах по Цар Борис в София и усмивката не ми слизаше от лицето. За похарчените пари и използваното свободно време съм изключително доволен от резултата. Даже вече не си чувам трополящите задни спирачки. smile048 smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От гумите бре! На лош асфалт направо не моеш да си чуеш мислите.

 

 

Taка е , но само предните чувам ...Отзад- нищо...

 

май започваш да оглушаваш товариш димончук smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой иска да си разделим 10 квадратни метра от топлоизолиращата вата да пише. 10 ще ми дойдат много пък по малко не могат да ми продадат в склада.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешката е моя. Не съм се изразил правилно. Става вапрос за К-флекс изолацията която колегата есто е показал че е използвал. Самозалепваща от едната страна а от другата е с алуминиево фолио.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също мисля да използвам продуктите от тази серия, но за другата семейна кола.

 

Все още обмислям къде от кой вид и с каква дебелина да бъде. Пресмятам си и квадратурите.

 

Затова засега не мога да ти потвърдя кооперация колега.

 

Кой ще бъде така любезен да ми каже "кората за яйца" клик може ли да се използва. Евентуално я замислям между кората на вратата и ламарината. Или изобщо няма да свърши работа за там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой ще бъде така любезен да ми каже "кората за яйца" клик може ли да се използва. Евентуално я замислям между кората на вратата и ламарината. Или изобщо няма да свърши работа за там.

 

[-X

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази "кора за яйца" дали е затворена система като К Флекса или е само дунапренче и пропуска въздух? Ако пропуска - файда йок.

 

пс а, тавариш esto отговорил докато пиша, явно е дунапрен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно обезшумяването - мойта Октавия като е на бензин, няма под предния капак ватата която фабрично си имат дизелите. Мисля да сложа.

Ще има ли проблем, в смисъл че сега топлината от двигателя по-лесно се отделя от голата ламарина на капака, а като сложа вата, ще се задържа повече топлината в двигателния отсек лятото. Ще слагам и 5-30 вместо 5-40 масло, а 30 е по тънко в горещината. Дали бензиновите двигатели са предвидени да работят с вата под капака на двигателя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко интересно четиво относно шумоизолацията на О2 от "братска" Русия smile001 :

 

Те из Вас, кому довелось ездить не старых Шкодах, VW и других иномарках в 1995-2003 гг., наверное ,помнят, что пластмассовые локера (подкрылки) были существенно толще, а, следовательно, и жестче. При этом они не имели свойства издавать мембранных колебаний, порождающих эффект барабанного звука.

 

Одновременно наружные поверхности колесных арок производитель перестал обрабатывать пластизольным антикором, всецело полагаяь на подкрылок и оцинковку.

 

В итоге Вы слышите не истинный шум катящейся шины, а резонансные шумы возникающие в закрытом подкрылком объеме колесной арки.

 

Снимите подкрылок и шум практически исчезнет. Наклейте на подкрылок с внутренней стороны самый легкий звукоизоляционный материал, а при установке подкрылков подложите подних в местах крепежных винтов и клипс пластилино- подобный герметик. Шум еще более приглушится.

 

Придурок просто обмазал тыльную часть подкрылков тонким слоем монтажной пены и проклеял места крепежа герленом. Причина шума исчезла.

 

Согласен, что стоковая резина шумная, согласен, что асфальтобетон в России наполнен гравием крупных фракции - но не это причина возникновкения шума.

 

.....открадното от руския форум Шкода ../.

 

За младежите невладеещи руски ще преведа най-интересното : "мозъкът" на руския сайт - "придурок"( глупак) :D

твърди , че при сваляне корите от подкалниците шума от гумите и асфалта практически изчезва... :o

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А правилно ли си превеждам, че ако се залепи нещо шумопоглъщащо на вътрешната страна на подкалника, ще има положителен ефект? Ако е така, да свалям гуми и да лягам под Баба Яга тоя уийкенд?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А правилно ли си превеждам, че ако се залепи нещо шумопоглъщащо на вътрешната страна на подкалника, ще има положителен ефект? Ако е така, да свалям гуми и да лягам под Баба Яга тоя уийкенд?

 

Човека е нанесал тънък слой монтажна пяна в задната страна ( тази откъм купето) , на корите ( текстилните) , от вътрешната им страна . Освен това е подложил в местата на завиването на видиите гумени подложки (шайби или болкит) между текстила и ламарината на калника .

По този начин твърди , че е отстранил причината за възникването на резонансите в подкалника... :-k

А дали е така !!!...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази пяна с времето и от топлината ще почне да се рони. Така като спреш някъде и после си тръгнеш, след себе си ще оставяш жълт пърхут. Няма ли да стане с К-флекса или той поглъща много влага?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази пяна с времето и от топлината ще почне да се рони. Така като спреш някъде и после си тръгнеш, след себе си ще оставяш жълт пърхут. Няма ли да стане с К-флекса или той поглъща много влага?

 

Ми кво ти пречи докато е "топла" пяната да и сложиш един найлон отгоре . :D Или пък след като изсъхне да я минеш с един слой антикор за да се запечата ... Идеи много .... smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един метод за глобална шумоизолация : посредством нанасяне на дебел слой антикор с шумоизолиращи качества и ниска маса вътре в купето....:

 

http://noxudol.ru/menu,2396,page,4,2396,4.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.