Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Octavia 1 (и 2) : обезшумяване интериор - Mission possible!


Redline__

Recommended Posts

  • Отговори 254
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • esto

    37

  • димон

    37

  • bega4kata

    30

  • chavdarlk

    20

Най-много писали в темата

на мен тракането от задната врата ми се чува някъде от към механизма на ключалката карах колата и слушах но от другаде никъде не идва да разглобявам ли и там...и какво ли ще направя дали ще спре да трака

 

Напръскай с WD40 без да разглобяваш. Ще останеш очарован от ефекта!

 

Кое трябва да се напръска с че и аз имам същия проблем.

Пантите на вратите акосе напръскат ще има ли ефект или ще се трие желязо с желязо защото сам сега има май грес.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко слоя залепи ?

По-горе писах - два слоя като минимум.

На вътрешните калници (дали пък не се казват подкалници :-k - тези издутите бузи които обграждат гумите вътре в багажника) пет слоя, но не по цялата площ (два по цялата площ, и пет на плоските места, където кънтеше най-силно).

Сложих и 2-3 ленти от вътре в плоските места на калниците.

Кажи сега за резултата - ти какъв шум чуваше преди отзад ? А сега какво не чуваш пък ...?

При мен отзад единствено като слизам от голям бордюр се чува изтупкване ...иначе - тишина .

Направих един тестдрайв от 720 км (направихме и минисреща с biser.or в Оряхово с преспиване smile027 ), като в книжката попаднаха и нови 8 печата от 100-те \:D/ .

Според мен шумовете идващи отзад са намалели повече от два пъти. В тези шумове обаче включвам и тези идващи отзад, но от купето, не от багажника. Там обаче още не съм пипал... Най-вероятно след вземане на съответните мерки и по тези места може да се постигне нива на шумовете около 1/4 спрямо началната позиция.

Разбира се, аз съм реалист и не очаквам 100% изчезване, което сигурно не е възможно дори и в премиум моделите.

При каране по павета с около 60 км/ч все още се чува бучене, но е с много по-ниска амплитуда и вече не се усеща толкова отчетливо като идващо отзад.

Преди имаше и друг ефект, който мисля изчезна напълно - при преминаване през дупка с рязки граници (може и да не е дълбока), се чуваше звук като от гонг затихващ около 1 секунда. Сега при тази ситуация звука отзад стана като този отпред - притъпен и кратък, без постепенното затихване.

Намаля значително и "шума" от гумите, който при мен си е по-силничък (Bridgestone Turanza).

Жената също заяви, че усеща значително намаляване на шума като цяло :D .

За пръв път си позволих да карам продължително време с изключено Radio/CD, което също е показателно.

Преди шумовете започваха да ме дразнят още няколко минути след изключване на музиката, и се принуждавах да я включвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на мен тракането от задната врата ми се чува някъде от към механизма на ключалката карах колата и слушах но от другаде никъде не идва да разглобявам ли и там...и какво ли ще направя дали ще спре да трака

 

Напръскай с WD40 без да разглобяваш. Ще останеш очарован от ефекта!

 

Кое трябва да се напръска с че и аз имам същия проблем.

Пантите на вратите акосе напръскат ще има ли ефект или ще се трие желязо с желязо защото сам сега има май грес.

 

Самите механизми на вратите. Дефакто пластмасовите елементи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно ми е като се говори за изолации тип път/гуми/купе :) , дали чувствителното ухо на chavdarlk е доловило аеродинамичния шум в шофьорската врата при километри над 80-100 ... :D ?! И ако -да , какво се прави по този въпрос . :)

 

п.п. особено ако духа и вятър ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Долавя го съвсем ясно :mrgreen: . При мен даже ефекта е засилен допълнително от ветробраните...

Странно, но точно този тип шум не ме дразни, май защото е монотонен и по-високочестотен.

За съжаление не знам да има начин да се намали :? . До колкото съм запознат идва основно от огледалото, и влиза през стъклото.

Т.е. не се промъква през уплътненията.

Аз писах, че при опцията с атермични стъкла този шум е значително по-слаб, но това май не е решение smile001 .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе има начин - да се уплътнят процепите на огледалото . Бая доволни има : до 120-140 км/ч се карало без да се чува :o , чак към 160-170км/ч се засилвало...

Пускам и едно линче с картинки...:

 

http://www.vagclub.com/forum/showthread.php?t=37182

 

Довечера ще пробвам да облепя с хартиено тиксо за проба и ако стане - огледалото на земята :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

се чуваше звук като от гонг затихващ около 1 секунда
това се оправя с пружини от Ейбах
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

към bega4kata :

 

Приятелю, я сподели като вещ в занята , дали и голф 5 с който уж сме събратя стъпва по абсолютно същия начин като О2 ? В смисъл дали се ползват същия тип пружини и при VW ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това се оправя с пружини от Ейбах

възможно ли е разликата в шума да не е от пружините,а от факта,че колата е по-ниска и гумата е по-близко до калника?при пълна кола по-малко топурка.

 

в аутобилд пише,че някой от екземплярите GOLF 5 бучат като консерва по паваж,а други са много тихи,дали и при О2 е така и каква ли може да е причината. :-k :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При пълна кола пружините се " вкарват " в режим. Изменя им се работната точка , вкарват се в линеен режим . На всеки е ясно че при нашите коли се използват несъразмерно твърди пружини , които за европейски асфалт - биват . Там обаче няма големи амплитуди , които да покриват и возията е плавна . При празна кола обаче , положението е друго - пружината е максимално разтегната ( ненатоварена) и не може да се противопостави на малките нискочестотни колебания . Забелязал съм , че в голяма дупка се чува мек звук , а в малките неравности - топуркане...

Според мен всичко е до пружините .

И нека Бегачката най-накрая да каже повече от едно изречение по въпроса за пружините !!! То бива лаконичност , ама неговото на нищо не прилича ... smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма ме във форума бе :D Да ви кажа Голф 5 малките неравности ги взема като тъпан,а на големите подрусва повечко от ОК.ОБАЧЕ!Имаме 1 Октавия купена от Германия,Елеганс който включва- 16-ки ,кожен волан със копченцата му там,кожена ръчна/тапицерията е като моята уж,ама е по здраво изглеждаща някакси-малко по-груба като се вгледаш/таблото е с макси дот,има овтоматични фарове,сензор на огледалото/незнам за кво е-да потъмнява ли?/и радиото със тъч снрийн-без навигация.Та това е оборудването за Елеганса за Германия-отплеснах се,Та тази кола как вози-не е истина-меко и комфортно.А и съединитела и е по-лек от моя пък е на 130 000км.двигатела е 1.9.Имаме друга 1.9 от ЕТ купувана-ами друса,гумите и се чуват/хем са 195,аз си мислех че мойте се чуват толкова щото са широки ама не/и съедин-ла е като на моята и на единствения при нас на подръжка Голф 5 1.9

явно има разлика в пружините :-k незнам

моята на леките неравности с Ейбаха вози сато S-класа.Но на големите подрусва плавно повечко от стоковите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моята на леките неравности с Ейбаха вози сато S-класа.Но на големите подрусва плавно повечко от стоковите

 

да разбираме ли,че във всички случай вози по-комфортно от оригиналното окачване и разликата е основно от пружините,а не от амортисьорите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на страничното огледало облепих фугите с тиксо но не открих разлика. :-k

 

Аз също не открих разлика , но после ми дойде наум , че не облепих задната страна на огледалото- фугите между самото огледало и корпуса ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом не усещате разлика, възможно е в определен момент от Шкода да са взели някакви мерки против шума от огледалото :roll: .

Представям си какво е било положението преди това...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе хора...тъкмо си купих О2 и четейки тези теми вече ма карате да съжалявам! ](*,)

Не бих искал да се превръщам в роб на автомобила си, а просто да си го карам. Пък и финансите ми са доста уграничени за подобни операции.

За сега ми се струва, че се движи прилично, а и шума не чак толкова голям. Сигурно обаче и аз ще почна да слухтя след тази тема, а колата е на 65К но карана в BG все пак! smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изобщо не ги слушай тия! Имаме си един-двама във форума дето имат такъв слух, че ако се изкашлям в Малайзия се чудят дали са ме чули първо от изток или от запад smile091

 

В действителност на мойта (О1, т.е. дори по-шумна от О2) оплаквания нямам. Е, винаги може по-добре, но шумоизолацията си е на повече от прилично ниво. Накратко - карай и си пей. Разбирай монтирай по-добра уредба и си ти smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеци по-късно...

Браво за труда на всички.

Един мой приятел,който кара БМВ непрекъснато се заяжда с мен,че вратите на Октавията(комби) се затваряли като на Вартбург и че има звук на консервена кутия.Най-лошото е че е прав :oops:

За това,на пролет смятам да променя звуковия фон в колата.Много хора(особено в щатите)са луднали по DYNAMAT-http://www.dynamat.com/,но е безбожно скъп.Мисля да пробвам с продуктите на STP-http://www.aval-bg.com/catalog/display.php?category_id=1&product_id=37&style_id=138 и да видя какво ще се получи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля да пробвам с продуктите на STP-http://www.aval-bg.com/catalog/display.php?category_id=1&product_id=37&style_id=138 и да видя какво ще се получи.

Нали ще споделиш резултатите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз замислям,като се стопли времето да поработя върху вратите,че останаха недоправени.аз няма да ползвам скъпи матриали,защото например битумната лента струва 20лв.кв.м. ,а същата с надпис dynamat струва 80лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

битумната лента струва 20лв.кв.м. ,а същата с надпис dynamat струва 80лв.

 

 

Ако трява да сме обективни обаче Фелицията струва 3к а същата но с надпис Октавия 10к. Разликата е много голяма между двете които цитираш. Компромисен вариант е STP, излиза по евтина от dynamat и резултатите са много добри. Виж инфо в нет-а ако се интересуваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.