Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Octavia 1 (и 2) : обезшумяване интериор - Mission possible!


Redline__

Recommended Posts

Реших да пусна тази тема, поради многократните оплаквания на собственици на Октавии 1чки от странични шумове в интериора. Аз също от 2 години се боря с обезшумяването на салона, но с минимален успех до сега. След като си сложих спортното окачване обаче, скрибуцанията вече станаха постоянни и лично за мен изключително дразнещи и недопустими! Преди около седмица с Миро (Хашек) и Жорката (jorik130) се захванахме с този проблем сериозно и постигнахме не слаб резултат в отстраняването на странични вътрешни шумове. Та ми се ще да споделя с вас във вид на списък всичко онова, което направихме, за да постигнем нужния резултат. На желаещите да го опитат, пожелавам успех:

 

Octavia 1U hatchback:

1. дунапренени подложки под кората на багажника (където ляга на пластмасите).

2. дунапренени подложки между пластмасите в багажника (при бравата към купето).

3. дунапренени подложки между купето и захващащите уши на пластмасите (при бравата към купето).

4. дунапренени подложки между 5тата врата и нейната пластмасова кора.

5. дунапренени подложки под задния ДКН.

6. изолирбанд на захватите на задните седалки.

7. гумени шайби и изолирбанд на щипките на корите на вратите (към самите врати и между тях двете).

8. пръскане на уплътненията на петте врати със силиконов спрей.

9. пръскане на ъглите на корите на вратите със силиконов спрей (между ъгъла на кожения тапет и металната част на вратата: в горния край към стъклото - изключително дразнещ шум!!!).

10. смазване + раздвижване с тънко масло на пантите на петте врати.

11. смазване + раздвижване на бравите на петте врати (петлетата в самата врата - това беше най-дразнещото скърцане!!!).

12. леко омазняване на черните пластмасовите крачета, на които ляга петата врата в затворено положение.

13. омазняване на въженцата, повдигащи кората на багажника, в края им към пластмасовите уши на петата врата.

14. гумени шайби между пластмасовите топчета на въжетата, повдигащи кората на багажника и самата кора (продават се модифицирани въженца с гумени топчета и не се налага).

15. гресиране на стъклоподемниците на четирите врати + смазване на захватите им към вратата.

 

Мога най-спокойно да кажа, че сега е тихо като в Superb, въпреки окачването и постоянните усуквания на купето :!: Даже спрях да си пускам музиката :lol: . Нека тези от вас, които са се досетили и са направили още нещо, да допълнят списъка.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 254
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • esto

    37

  • димон

    37

  • bega4kata

    30

  • chavdarlk

    20

Най-много писали в темата

аз също доста поработих по обезшумяването само,че на О2.досега не писах защото много колеги се позаядоха с колегата димон в подобна тема.ще споделя и аз опит,като се надявам да бъда полезен на който иска повече тишина в купето.ето какво направих:

 

1.залепих допълнителна изолация на предния капак,който дрънчеше като консерва,под оригиналната изолация.ефект има.

2.залепих между двигателя и купето

3.облепих един пластмасов капак над педалите през който влиза много дразнещото тракане на помпа дюзата.ефекта е много голям

4.облепих жабката от вътрешна страна.има ефект

5.налепих пода под мокета.ефекта е невероятен

6.облепих корите на калниците.ефект има

7.облепих багажника под мокета и мястото за резервната гума.ефекта е голям

8.кората над двигателя.има голям ефект

9.облепих пластмасовите кори отдолу на колата.ефекта е невероятен,много намаля шума от пътя и гадните вибраций на пода при ускоряване с повече газ.

има и още и бих писал по-подробно,ако има интересуващи се.

постигнах намаляване на шума от двигателя на празен ход от 52дб. на 47дб.което е много или няколко пъти по-малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.залепих допълнителна изолация на предния капак,който дрънчеше като консерва,под оригиналната изолация.ефект има.

2.залепих между двигателя и купето

3.облепих един пластмасов капак над педалите през който влиза много дразнещото тракане на помпа дюзата.ефекта е много голям

4.облепих жабката от вътрешна страна.има ефект

5.налепих пода под мокета.ефекта е невероятен

6.облепих корите на калниците.ефект има

7.облепих багажника под мокета и мястото за резервната гума.ефекта е голям

8.облепих пластмасовите кори отдолу на колата

 

 

Хубаво си облепил ма кажи с какво :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз ползвах два вида матриал.едното е хидроизолация с дебелина 1,5мм./битум с алуминиево фолио/,а другото е топлоизолация самозалепваща 10мм.със затворена клетка,последното е много важно условие,защото в противен случай почти няма ефект.материалите които съм използвал са сравнително евтини и в същото време ефективни.на предния капак се сваля оригиналната вата,ако има такава и на всички части които са от единична ламарина се лепи 3 или 4 слоя хидроизолация и върху нея топлоизолацията,а накрая се слага оригиналната вата.оказа се,че шума от двигателя минава през капака и дори се усилва от вибрирането на ламарината която е като мембрана и влиза през предното стъкло.за другите неща ще пиша по-късно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги......... защо си отваряте такава работа :roll: мен ме кефи как звучи помпа дюзата smile168

А и сега вече навлизат common rail двигателите........който има възможност може да си купи smile169

скоро май всички двигатели ще бъдат common rail, въпреки, 4е досегашните двигатели са по-добри smile168

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз не казвам,че не ме кефи звука но така чувството е много по-приятно като на по висок клас автомобил,а и аз обичам да си чопля по колата като хоби и не виждам нищо лошо,всеки се кефи на различни неща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз не казвам,че не ме кефи звука но така чувството е много по-приятно като на по висок клас автомобил,а и аз обичам да си чопля по колата като хоби и не виждам нищо лошо,всеки се кефи на различни неща.

 

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А освен на капака, някъде другаде лепил ли си? И тая хидроизолация на тежи ли много? Любопитно ми е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та'я тема ми е много полезна. Благодаря че споделихте някои проблемни места.

Аз определено ще се опитам да направя някои от нещата които сте описали.

 

Интересно ми беше - на Октавия 1, имам кора с дунапрен над двигателя, но капака на двигателя си е гола ламарина отдолу. Има ли фабрично там някакви изолации или си е така?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та'я тема ми е много полезна. Благодаря че споделихте някои проблемни места.

Аз определено ще се опитам да направя някои от нещата които сте описали.

 

Интересно ми беше - на Октавия 1, имам кора с дунапрен над двигателя, но капака на двигателя си е гола ламарина отдолу. Има ли фабрично там някакви изолации или си е така?

 

 

По принцип ватирана кора под капака имат дизелите. От подписа ти следва , че караш бензин...Можеш да си сложиш , но не виждам за какво ти е ...Без това не "бръмчиш" силно :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А освен на капака, някъде другаде лепил ли си? И тая хидроизолация на тежи ли много? Любопитно ми е.

 

Тъй като тенекиите на съвременните коли са много тънки , хидроизолацията е много полезна за различни места . Дори и само един пласт с дебелина 1,5 мм. След налепването на битума големите равни повърхности се успокояват , намаляват се вибрациите им . За сравнение бих те посъветвал да чукнеш на задния капак или калник , после на тавана на колата - ще усетиш голяма разлика. Тавана звучи плътно , калниците и капаците на консервена кутия. Пода също е много тънък и не е обработен. А относно теглото - не мисля че 15-на кг разпределени навсякъде биха се отразили на общата маса на колата . :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ебаси кенефите карае,ще си помисли 4овек като 4ете

на моята нищо не дрънка или скъпца :?

ина4е евала 3а вманиа4аването :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми, bega4ka....,

 

Както има силов и оптичен тунинг , защо да няма шумов тунинг smile169 .

На някой не му харесва как изглежда колата и слага вежди и спойлери ..., на друг не му харесва дрънкането на камъчета по пътя ...шума на гумите и обезшумява...

Абе всеки луд с номера си !!! smile168

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой навит ли е да се захванем заедно с тая задачка някоя събота и неделя в Пловдив? Търся помощ, защото не съм сигурен коя пластмаса как се сваля, да не счупя някоя щипка....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти! Ама си чак във Варна! Или поне така пише.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква е тая топлоизолация, щото знам само за минерална вата и стиропор. Дай марка, ако си спомняш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под топлоизолация се има предвид шумоизолация :D , тъй като двете неща са взаимосвързани , а в топлотехниката се използува най-вече за топлинно изолиране .

Материала представлява нещо като топлоизолацията за тръби ( сиво на цвят) , само че е на листи , с дебелина 0,5-1,0 см и е самозалепващо се от едната страна.

В дадения случай не се използува за топлинно изолиране , а за шумозаглушаване ...Различието му от дунапрена е, че е тип затворена клетка ...т.е. не се водонапоява и ефекта е по-друг ! :)

 

п.п. Ще бъде донесена мостра на събора... smile169

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....хидроизолация с дебелина 1,5мм./битум с алуминиево фолио/,а другото е топлоизолация самозалепваща 10мм.със затворена клетка......

 

Може ли да кажете откъде могат да се намерят, цени също? Ако може и някоя снимка? :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....хидроизолация с дебелина 1,5мм./битум с алуминиево фолио/,а другото е топлоизолация самозалепваща 10мм.със затворена клетка......

 

Може ли да кажете откъде могат да се намерят, цени също? Ако може и някоя снимка? :D

В София в Практикер има 2 вида,едната е някакво алуминиево фолио,а другата си е с нормално фолио и на поо-нормална цена. Марката е Флашбанд и се намира точно срещу щанда с колелетата (като влзеш,веднага в ляво и после почти в дъното в дясно).При 105цата свърши перфектна работа !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ебаси кенефите карае,ще си помисли 4овек като 4ете

на моята нищо не дрънка или скъпца :?

 

Ама моята кола е на 190 000км и е на 9 години (и е купувана нова в България)... Искрено ми се иска да напишеш същото за твоята след 9 години и още 150 000 км по българските пътища...

 

П.п.: И още нещо... дреме ми на х*я какво ще си каже сульо и пульо за колата ми, щом действително проблем ИМА и мога с нещо да съм полезен на някой друг с подобен проблем...

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.