Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Skoda Rapid 130 - няма си име


Rapid

Recommended Posts

Доста неща се насъбраха и затова реших да пусна една тема в "Проекти"

Колата е Skoda Rapid 130, 1986г. Имам я от 5 години. Колата е купена от Чехословакия от доктор, ушил е там. Имаше уникални лепенки в долния край на вратите и праговете и сега ме е яд че не ги запазих. Нямаше почти никакви екстри освен джам на тавана, който и до днес не съм отварял.

011855363.jpg

Почна се с първите лети джанти 13" фордови от Капри 6J ет+19 , класика, разбира се с преходни фласнци.

010498889.jpg

011855772.jpg

Колата беше пребоядисна но не ми хареса работата на бояджията.

После благодарение на Миро и Ясен(Варна) ми донесоха бели(прозрачни) стопове който монтирах веднага.

011856050.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така има доста дребни промени до тази пролет, когато реших че е време за малко по-сериозни ремонти.

Най- мого ме дразнеше разкрачената задница /--\ , скоростите течащи от всякъде, двигателя и той така.

Решихме аз и брат ми да я почваме.

011346181.jpg

011346196.jpg

Двигателя на земята, скоростите в колата(другата) и хайде на майстор за посмяна на всички уплътнения и износени части.

011346284.jpg

Свалихме и гредата на скоростите

011346288.jpg

Тампона също беше доста зле.

011346272.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почнахме едно по едно да възтановяваме. Тук е момента да кажа че бългрските "майстори" не са се променили. Термина "Утре е готово " се превежда след 3 седмици и 4 часа разговори по телефона през ден. Важното е че нещата взеха да стават.

Гредата се надигнаха фермите с 1.5 см. за да се оправи /--\ разкрача.

011394164.jpg

Тампона най- накрая дойде рециклиран и вече дойде време всичко да се натика обратно в колата.

011760861.jpg

011852987.jpg

Една снимка за колегата Anastas, той обича болтовото изкуство :D

011852986.jpg

Скоростите излъскани до блясък ;) айде и те в колата

011775839.jpg

011775841.jpg

011853218.jpg

Монтирахме и двигателя , на който подменихме течащите гарнитури . Колата вчера запали, че даже и тъгна. В началото без задна скорост, но сега вече и тя може да се включи. Като слезна от пъновете стойката вече беше перфектна |--| е малко е висока колата но и това ще се коригира.

Докато се работеше по силовата част се отделяше и време за оптичен тунинг.

Като за начало боядисани стопове в червено и бяло.

008941886.jpg

008941889.jpg

008941890.jpg

008941892.jpg

008941894.jpg

008941900.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купих и нови по-големи джанти \:D/ но преди да се сложат се смениха предни дискове , накладки и апарати с нови. Боядисани са и барабаните и фланците.

011852988.jpg

011852990.jpg

Дойде време и на джантите :smt004

011856944.jpg

011853262.jpg

011853264.jpg

011853261.jpg

011853224.jpg

011853221.jpg

011852732.jpg

011852733.jpg

Направиха се и доста други подобрения но не съм намерил снимките още.

Специални благодарности на брат ми(свърши повечето работа), както и колегите от форума който тормозих по телефона с мойте проблеми Митко(Skoda_Estelle ), Миро (Хашек) и други.

Предстои още много работа по колата - нов двигател , нова боя, промяна на музиката , нов салон всичко с времето си. Важното е че вдъхновявам ново поколение шкода маниак. Покрай мен и синът ми се хвана да поправя колата си ;)

011852989.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Височка е доста :) Но нямаше как да я сваля преди да съм сложил джантите. Те дойдоха преди 2-3 дена. Ще се сваля след събора. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой ще носи ли флекс на събора? :lol::lol::lol:

 

Ще намеря 2 часа за твоята красавица и ще я полегна :mrgreen:

 

Хаха , Миро, слагам флекса в багажника, дори ще помагам .....Low&Slow.....

 

Сега сериозно Пепи, поздравления за усилията и старанието :smt017

 

п.п. Интересно ми е нови дискове за 130 ли намери, или си струговал 120-ви

п.п.2 Не съм забравил за общата снимка на поляната ;) , ще се съберат много Рапиди :smt004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, Пепи.

Много ми харесва развитието на колата ти.

Продължавай смело напред.

 

Надявам се скоро и аз да спретна една такава темичка...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво Пепи!

 

Евала за труда и ентусиазма които си проявил.

Супер е Рапида (скаут) smile001

 

Поздрави и успех с развитието на проекта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Rapid Scout :smt017 това е много яко не се бях сетил :)

Раздвам се че ви харесва колицата. Бая лежене беше под нея, а това е само началото.

п.п. Интересно ми е нови дискове за 130 ли намери, или си струговал 120-ви

п.п.2 Не съм забравил за общата снимка на поляната ;) , ще се съберат много Рапиди :smt004

Дисковете са 120- кови който седяха на тавана от 10 години. Стругар ги престърга и станаха 130-кови :)

В момента хич не спира, явно не са улегнали накладките,но ще караме бавно :)

 

Надявам се да няма проблем до Габрово, тествахме я само 2-3 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво Пепи! Адмирации за започнатия проект! Наистина е в космоса, но с интерес ще очаквам приземяването на Рапида :mrgreen: . Замислял ли си се да махнеш черното фолио от задните стъкла, че така малко на баничарка блъска :-k ...

 

стига с това Low&Slow :smt018

лоу енд фаст :smt017

 

Един мой приятел обича да казва - "Това, че карам бавно, не значи, че колата ми не е бърза..." ;)

 

Stay low, drive slow! smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

След събора нещо почна да тропа не като хората от към задната част. Отидох на канал и се оказа че една пръжина се счупила. Това беше единствената ми връзка с Лада, бяха ладови нови на не повече от 2-3 години.

012479281.jpg

012479282.jpg

Сладва вадене за старата гадна пружина ;)

012479284.jpg

012478953.jpg

Изрових си старите оргинални рапидови пружини, боядисах ги и ги натиках в колата.

012478956.jpg

012478989.jpg

разлика между ладова и шкодова

012478960.jpg

За сега си ги оставих оргинален размер, без рязане,защото съм се замислил за малко по-високи гуми. Тези за на 195/50/15 и возията се е гадна

Това е за сега, предстои смяна на един накрайник другата седмица.

 

P.S. Благодарности на Митака(Skoda_Estelle) че ми каза как най-лесно се махат пружини. Иначе мислех едни филми smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

=D> Добре изглежда като цветово решение- вижда се малко и от гредата smile027

Пепи, радвам се че всичко е станало.

Иначе за счупената ладова пружина... smile045 smile175

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая пружина или е била дефектна или нещо е попретоварена, макар че не ми се вярва. Чичи ми е товарил ладата с 800 кг сливи + него и дядо ми :mrgreen: е само амортисьорите изпуснали, но това са подробности smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 месеци по-късно...

След 3- месечен застой колата пак е на линия. Не беше палена 3 месеца. Развихме свешите, малко газ в цилиндрите, после ръчно превъртяхме на вала и после стартиране. Запали от четвърт като се казва. После каране газ - спирачка да се пораздвижат малко спирачните апарати. 018204956.jpg

018204958.jpg

018204952.jpg

Покарахме я с брата и решиме да погледнем как да махнем предните птужини и да сменим с нови(стари от естел 79г. ) които уж били по-къси. Трънки по-къси с 1 см. от мойте оргинални.

И така уж само щяхме да гледаме, а то разглобихме цялата предница за да излезе старата пружина. 018204698.jpg

Не ми хареса идеята да слагам пружина само с 1см. по-къса и запалихме флекса

018204695.jpg

018204694.jpg

018204696.jpg

Резултата 2.5 витки на боклука и поне 7-8см по-къса пружина. В началото се оплаших че е много къса и калника ще опира в гумата, която излиза извън него. Обаче няма такова нещо . Става си перфектно smile035

018204701.jpg

018204703.jpg

Само че не остана време да се прави същата процедура и от дясната страна и сега колата е леко полегнала на ляво :) така може да се види разликата

018204704.jpg

018204702.jpg

 

Работата продължава ......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Алилуя !

 

Чакаме да я видим как ще застане като оправите :lol: и другата пружина ..... smile027

Събота се надявам времето да е подходящо :) Като цяло процедурата се бави от неизмените късания на болтовете които държат амортисьора. От там се почва едно пилене, заваряване на нова гайка и тн. А за да не разцентроваме съвсем предницата, пружината я вадим като развиваме горния носач, стискаме със скоби и тн . Абе неблагодарна работа. Но в сервиз никой няма да се занимава с тая процедура или ще те одерат жив:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво Пепи! Поздравление за усилията! Изглежда доста по жива от преди. Очаквам с нетърпение да я видя с отрязаните пружини на сокола. Ентусиазма ти ме радва още повече като гледам моя рапид как съм го занемарил и в момента е в окаяно състояние и въобще няма да участва тази година на събора :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.......... неизмените късания на болтовете които държат амортисьора. От там се почва едно пилене, заваряване на нова гайка и тн.

 

Мда това си е гадничък момент при манипулации, по ходовата част - които се извършват за първи път от как е станала кола или през много години .... Аз затова днес оставих в един магазин за крепежни елементи хх лв. за една торба / над кило/ шайби, гайки и болтчета - неръждавейки :) много ги обичам , и смятам навсякъде да слагам такива. Е с изключение на места, където се изискват високоякостните болтове ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.