Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

За размера на буталата


lent

Recommended Posts

Здравейте!Днес отворих двигателя на едно estelle,което купих преди известно време,защото от самото начало се чуваше тракане вътре в самия двигател...При купуването на колата ми бе обяснено,че е 105-ца с РБС на 120 smile106 Но днес като я отворих гледам-някакви бутала дето не са на шкода-ф70мм. :!: Викам си:"Чакай да премеря пак!",ама пак са ф70мм : :o Знам че на 100/105 са 68мм,на 120-72мм,пък и ги гледам че не са шкодови(поне според мен старите шкоди нямат размер на буталата 70мм)Буталата са леко вдлъбнати,като по периферията се очертава ринг....Вдлъбнатината има дълбочина около 0.5ммИначе картинката с ризите ми стана ясна-такива от 105,престъргани 2мм :roll: Та въпросът ми е от какъв автомобил може да са тези бутала ф70?

 

 

ПП:Аз се бях приготвил за ремонт на 120-кови РБС,а то какво излезе ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е ти като си приготвил РБС от 120 какво ги гледаш тези въобще? Махай и нареждай 120-ковите, само трябва да пристържеш блока за 120-кови ризи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леле как съм се подвел с тая долнопробна линия.....Отивам днес при майстора и ги мерим с шублера-72мм :lol: Оказаха се чистокръвни 120-кови бутала със сегменти :lol: Щото на 105-цата като я отварях буталата бяха равни,ама кой да знае че 120-ковите са леко вдлъбнати ](*,) Ризите имат леко износване,затова няма да ги барам поне засега...Буталата също не са лоши ,с изкл.на това,че буталните болтове имат осезаема хлабина-като хвана буталото за менгемето и разклащам биелата наляво-надясно и едновременно с това нагоре-надолу се забелязва и усеща хлабина от порядъка на части от милиметъра,като на някои от буталата хлабината е осезаемо по-голяма :?

Казаха ми че най-вероятно втулките на буталния болт са се износели и трябвало да взема нови втулки и болтове и да ходя да ги райбероват.......Вие как мислите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що бе,ако не са много огънати :mrgreen: ....може и да станат :lol: Иначе сериозно-само съм ги фиксирал неподвижно за менгемето,не съм го затягал до такава степен,че да се деформират!Все пак това е мека сплав и с нея трябва да се работи внимателно,иначе може да се срещне трудност при вкарване на буталото в цилиндара....

Тъкмо ейсега се връщам от магазина за части и ми казаха,че втулките,които купя ,трябва да се райбероват,за което щели да ми вземат около 50лв :!: :!: :!: :smt019 :smt034 smile183

К'ви са тия богове,че да искат милиони???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като хвана буталото за менгемето

smile020

Някой по-компетентен от мен да се изкаже, дали тези бутала стават за нещо след менгемето...

Не че твърдя да съм по-компетентен от колегите ама зависи колко е стягано и дали зъбите от челюстите не са останали в стените на буталото. За това когато е необходимо буталото да се хване в менгеме се слагат две подложки от меко дърво, хваща се на нивото на челото, където са сегментите и не се стяга особено много. Стяганото бутало без предпазни мерки се пробва най-лесно в ризата без сегменти. Ако е станало елипса то не върви свободно в ризата. Все пак буталото си е твърдичко и не се поддава на смачкване особено лесно. Дуралуминий.

Втулките се райбероват, иначе не могат да се сглобят с буталните болтове. Ако намериш такъв райбер /не знам дали 18 или 20 мм/ и го правиш сам- първо вкарай втулките в главите на биелите. :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и аз имах преди години подобен проблем. Реших го като намерих читави биели с добри втулки от друга шкода и така избегнах тази операцията райбероване. Даже да намериш райбер трябва да ги дадеш някъде да ти ги направят защото в домашни условия не става.

А и доколкото знам, на едно бутало като му извадиш буталния болт, май не става повече за употреба защото има голям шанс болтът да превърти.

След като имаш комплект РБС - най добре сменяй всичко. Ризите предполагам не си ги мерил с пасиметър или вътромер? Ако не си, не може да се каже по ръбчето колко са износени, елипсата не може да я видиш на око. Успех с ремонта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен пък един шкода-корифей ми каза че както и да се правят-в домашни или не условия,никога немогат да станат като нови,излезли от завода :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

През почивните дни ми предстои сглобяване на буталата към биелите с нови втулки и бутални болтове.Вчера ги дадох за обработка и утре ще ги взимам,та въпроса ми е има ли нещо специфично при слагането на болтовете?Трябва ли буталата да се затоплят на водна баня при температура 80-90 градуса?

И още нещо-нали буталния болт е разположен несиметрично на буталото-не в самия център,а е малко изместен ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега за да правиш този ремонт ти трябват някои тънкости.Първо :колко дебели трябва да са медните дифтунги под ризите.Дали всичките трябва да са с еднаква дебелина.Второ:С една стара гарнитура да стегнеш главата , пак да я свалиш и да мериш отново.Всичките ризи трябва да са равни.Ако не са равни ще сменяш гарнитури много често.Трето за набиването на буталният болт няма проблем /слагаш от едната страна зегерката и сипваш малко бензин и палиш/ след като нагрее достатъчно на ръка вкарваш болта и слагаш другата зегерка.Гледаш болта да остане на средата.Внимаваи буталата имат посока напред.Ако още нещо те интересува питай. Сигментите също имат значение ТОП значи нагоре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам ботала 120л само боталата с нови сигменти ще стане като нова втулките задължително трябва ги смениша за информация 0898492028 и имам втулки нови и рейберовани :):)

Колега, тук не е раздел за търговия. Ако имаш нещо за продаване- има раздел Продавам. Оттук нататък такива постове ще се трият.

Благодаря за разбирането.

Skoda_Estelle

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.