Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

ДАТЧИК ЗА ВЕНТИЛАТОРА НА РАДИАТОРА -1,3GLXI Фелиция


ogy76

Recommended Posts

Здравейте,

някой може ли да ми даде инфо за температурата при която перката на радиатора трябва да се включи.

В задръстване температурата минава 90градуса но перката не се включва.Мисля,че питата на климатика спира въздушната струя и радиатора не се обдухва достатъчно.Тогава обаче трябва да се включи перката а това не става.

В магазина ми предложиха датчик с работен диапазон 75-88 градуса,но буксата му не съвпада с тази на колата.

Ако някой може да помогне. smile163

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен перката се включва много малко след като стрелката подмине средното деление,това мисля е около 90 или много малко над 90 градуса и според "майстори"така трябва да е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

97 включва на 92 изключва ... тоз дет са ти го предложили е за 120 ка и няма да спре перката включи ли се веднъж .

Значи трябва да търся оригинален.А нормално ли е да се включва чак като стигне стрелката към делението за 110 градуса.Каква е нормалната температура на работа на този двигател с пита за климатик пред стандартния радиатор? smile166

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте колеги, питането ми е такова: миналата годи установих,че втора скорост на вентилатораа не се включва, тъй като съм с климатик и колата на градски или баирести терени загрява. Купих си нов датчик (95\102градуса),но той се оказа, че отвря първа скорост около стотарката и по късно. Та питането ми е имате ли предста от къде в София може да се вземе читав датчик :?: :?: :?: (без монтевидео)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега имам същият проблем, но мойта е 96` и перката е с две скорости, при теб имаш отделна перка на питата на климатика. Виш дали се включва!!!!!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега имам същият проблем, но мойта е 96` и перката е с две скорости, при теб имаш отделна перка на питата на климатика. Виш дали се включва!!!!!!!!

Перката на климатика няма нищо общо в случая.Вече смених датчика и проблема се реши.Използвах този който ми дадоха от 120ка.Включва на 88 и изключва на 78 градуса.Имах малко проблем докато побългаря кабелите и да им сложа обувки,защото е много малко мястото но успях.Сега стреката стои малко под чертата в средата и се вдида максимум до нея. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да като падне температурата,спира но за кратко.После отново се включва като стигне средната линия.Определено се кара по-спокойно като стрелката седи в средата а не ходи чак към 100 градуса.Незнам дали ще пречи нещо на перката като се включва по-често,но определено на мен ми е по-комфортно като не гледам постоянно в датчика за температурата. smile169

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купи си още два три вентилатора , щото няма да изкара до края на лятото ... отделно нарушаваш температурния режим на мотора и ще почне да пипа повече в резервоара ;)

Ако искаш да си решиш кардинално проблема иди на една автомивка да ти промият питите на климатика и на радиатора за да може да се осигури нормален въздушен поток през радиатора , после сложи един нормален датчик , който е за тази кола и си карай спокойно .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте колеги, питането ми е такова: миналата годи установих,че втора скорост на вентилатораа не се включва, тъй като съм с климатик и колата на градски или баирести терени загрява. Купих си нов датчик (95\102градуса),но той се оказа, че отвря първа скорост около стотарката и по късно. Та питането ми е имате ли предста от къде в София може да се вземе читав датчик :?: :?: :?: (без монтевидео)

Отиваш в магазина за Шкода на Сточна гара - бул.В.Левски №144 - 02/9463188

За Фел 1,3 и 1,6 с климатик са еднакви

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега имам същият проблем, но мойта е 96` и перката е с две скорости, при теб имаш отделна перка на питата на климатика. Виш дали се включва!!!!!!!!

Използвах този който ми дадоха от 120ка.Включва на 88 и изключва на 78 градуса.

... те такова животно не съм виждал :-k 120-я вкл.на 95 и изкл. 88.Проблема може да е от темп. датчик.Сравни си темп. на антифриза с тази на таблото.При проверка на моята установих,че има 10-12 градуса разлика :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този проблем с "късното" включване на перката май си е общ недостатък на всички Фелиций, независимо с или без климатик. Според мен решението си е много простичко-копченце в купето решава проблема вместо да експериментираш с датчици, които не са за тази кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абре вие що не вземете да прочетете малко за тез мотори , ми говорите наизуст ... бавно включвали перките , прегрявали ... дрън дрън ... тва не е трактор или някой дърт Москвич , та да очаквате да работи на 50 градуса ... я прочетете какво пише в таблицата , па тогава приказвайте кое е нормално и кое е бавно ](*,)

 

011689715.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата по горе е показал точно как седят нещата, никакви други датчици, никакви "закъснения" и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми така де, сигурно сте прави, ама не се ли пържат гарнитурите на такива градуси?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!По отношение на гарнитурата м/у главата и блока,както се опасявя колегата van persie,бих споделил,че сивите,които се продават масово са с ниско качество(личен опит)На 10 000км след смяна на места се беше разложила.Някой ще възкликне : Антифриза!-да ама не.А освен,че се беше разложила,беше и спечена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,всеки има право да прави каквото си иска с колата.Дали са простотии или не всеки си решава сам.Аз си изказвам моето мнение.Преди да сложа този датчик стрелката на температурата стигаше дори до 100-105 градуса.Сега тя стига максимум на милиметър над средната линия,което според мен е около 92-93 градуса.А що се отнася до Москвичите те също работят при 88-92 градуса,поне моя /първата ми кола AZLK 2140Д/беше така.Несъм толкова запознат като колегата The Best Forman,а и нямам такава техническа литература ,но не ми се вижда нормално температурата да стига до 110 градуса. [-X

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Това е страница от книгата на К. Косев и я има във вид на pdf в раздел "Литература" , от където всеки може да я изтегли и да си я чете на компа ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

миналото лято,фелка стигаше до 110гр.и смених датчика (от golf 3)двускоростен, само дето венилатора е едноскорстен и сега колкото работи вент. толкова е в покой.но температурата повече от 95 гр. не се качва.А на магистралата лятото почти не се изключва(когато се движиш над 130 км/ч)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Всъщност реално проблема не си го разрешил и грам , само дето въртилатора ти не спира , както казваш дори и при 130 км. ;)

И сега идва въпроса , защо температурата на радиатора и на двигателя стоят в такива екстремно високи стойности и отговорите са три ( или аз поне за толкоз се сещам ) ... нарушена циркулация ( в медицината му викаме въздушна емболия ) или с други думи заминала гарнитура на главата , свършил термостат ( най - често това е симптом на френските Вернет ) и най - малко вероятното запушен радиатор ... е та като си докарате автомобилите до състояние да вдигат температура само в задръстване и да се включват вентилаторите за малко при температура малко над 95 гр. в движение да пада до малко над 70 гр. тогаз пишете , че сте решили проблема.

То решението всъщност не е толкоз трудно , само човек трябва да седне да се заиграе малко с колата , но понеже е по - лесно за 3 секунди да се отвърти един датчик и да се навие друг и да си живеете с мисълта , че всичко ОК ... те и вентилаторите вече станаха скъпи - над 90 лв. ако не се лъжа smile168

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!Колегата The Best Forman е абсолютно прав,по горе споменах за проблема с гарнитурата на главата на мойта Фела,в началлото и аз смених термопрекъсвача,но се оказа, че не била в него причината.При мен на 10000км след смяна на гарнитурата в сервиз започна да губи по малко охл.течност , ,вентиратора започна да се вкл.на по висока темп.,до момента, в който престана въобще,беше започнал процеса надуване на охл.система,свалих главата и що да видя ГАРНИТУРА-УРААА! :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

та като си докарате автомобилите до състояние да вдигат температура само в задръстване и да се включват вентилаторите за малко при температура малко над 95 гр. в движение да пада до малко над 70 гр. тогаз пишете , че сте решили проблема.

А може ли да споделиш как да постигна това?Смених термостата,измих с водоструйка двете пити на климатика и на радиатора,охладителната течност е нова.Какво още? smile166

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.